Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

file.php


Zeleznice Srbije u novom izdanju. :kk:
 
Stomatolog":2ws2yf36 je napisao(la):
Da li Stadlerov voz ima mogucnost vracanja elektricne energije u mrezu prilikom kocenja?
Posto nasa elektricna mreza na prugama se napaja izmenicnom strujom tako da ima mogucnost prihvatanja elektricne energije nazad u sistem.
Naravno da ima. I odnos utrosene i vracene struje je priblizno 3:1. Inace voz bez problema na duzim padovima moze raditi sasvim normalno iako se desi nestanak napona u kontaktnoj mrezi.
 
Даме и господо, ФЛИРТ :D

Изложена гарнитура 413/417-003/004


њена унутрашњност :)



кокпит 8)



друга гарнитура која путује за Нови Сад, ЖС 413/417-005/006



идилична слика на другом крају станице



и коначно, 12 часова, полазак 8) http://www.youtube.com/watch?v=N0i9yCZ5D8E



и оде први ФЛИРТ пут Новог Сада :sesir: :)

а за крај, стара гарда :twisted:



Толико од мене :)
 
Pomalo i tuzne slike. Novi vozovi na polumrtvoj stanici. Jos malo pa ce ih prebaciti sa Beograd Glavne na Prokop.
 
Па сад, треба узети у обзир да је у то време на станици још само стигао воз из Суботице на крајње супротни 9. колосек, да је на 8. колосеку чекао Горбачов, нисам сигуран за где, да је било 12 сати када је већина света на послу, и да је полиција растерала најближе азиланте који су иначе преплавили станице, њихове локале, клупе на којима спавају, чесме на којима се купиају и све ивичњаке на којима седе. А опет су ФЛИРТове поставили на 1. и 1. леви колосек око којих нема гужве, и да су композиције паркирали много даље од чела станице и одбојника, где су све клупе и биле баште запоседнуте од углавном азиланата, па су композиције уствари биле ближе парној локомотиви 33 и згради поште него благајни станице. А и ја нисам желео да сликам гужву која је била испред 413/417-005/006.
 
Ugođaj sa Štadlerom košta 560 dinara FOTO

Prvi Štadlerov voz krenuo je srpskim prugama na relaciji Beograd-Novi Sad-Subotica. To je prvi novi elektromotorni voz koji je nabavljen posle više od 30 godina

Generalni direktor Železnica Srbije Miroslav Stojčić, koji je tim vozom otputovao za Novi Sad, poručio je da će građani na toj liniji imati brži i udobniji prevoz.

Stojčić je rekao da je do sada srpskim železnicama isporučeno 17 Štadlerovih vozova, od ukupno 21 garniture, kao i da će se ti vozovi sukcesivno uključivati u redovan putnički železnički saobraćaj širom Srbije.

Na primer, na relaciji Beograd - Novi Sad cena karte za prvi razred iznosi 560 dinara u jednom smeru ako su kupljene na blagajni železničke stanice, a za drugi razred 430, dok do Subotice košta 940 i 720 dinara.

Preostala četiri voza će, kako je predviđeno ugovorom, biti isporučena do kraja avgusta. On je kazao da je švajcarski voz prošao sva tipska ispitivanja i dobio dozvolu za upotrebu i da je, kao što je i obećano, uključen u saobraćaj.

Stojčić je istakao da su ti švajcarski vozovi napravljeni po najsavremenijoj tehnologiji i da je njihova maksimalna brzina 160 km na sat, ali da će zbog stanja pruge saobraćati manjim brzinama.

On je kazao da će se brzina vozova povećavati kako se budu završavali započeti projekti na modernizaciji srpskih pruga, koji se finansiraju sredstvima ruskog kredita od 800 miliona dolara namenjenih železnici.

Železnice Srbije su potpisale ugovor sa švajcarskim Sstadlerom za isporuku 21 elektromotornog voza marta 2013, a vrednost ugovora je 99 miliona evra i realizuje se iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj.

Štadlerovi vozovi su namenjeni regionalnim prugama i saobraćaće između većih gradova u Srbiji i tako će zameniti postojeće klasične garniture, koje će se koristiti za robni ili putnički saobraćaja na drugim pravcima.

Stojčić je rekao da rukovodstvo nastavlja da reformiše i modernizuje Železnice Srbije, u skladu sa planom Svetske banke i Vlade Srbije, kao i da se u tom smislu priprema i početak funkcionisanja tri posebna preduzeća unutar srpskih železnica.

Kako je ranije najavilo Ministarstvo građevine, saobraćaja i infrastrukture, tri posebna preduzeća za infrastrukturu, putnički i železnički saobraćaj trebalo bi da počnu odvojeno da posluju već od 1. jula ove godine.

"Priprema se rad novih kompanija, raspodela imovine i zaposlenih", rekao je Stojčić. Konferenciji su prisutvovali i predstavnici kompanije Štadler.

Reč je niskopodnom vozu sa 235 mesta za sedenje - 223 sedišta drugog razreda i 12 sedišta prvog razreda, a opremljen je i višenamenskim pregradama za invalidska kolica, dečija kolica i bicikle.

Voz je komforan i klimatizovan, ima savremeni elektronski audio i video sistem za informisanje, kao i vakuum toalet koji je prilagođen i za osobe sa posebnim potrebama.

Putnici mogu da koriste i interfon, preko koga u slučaju opasnosti mogu da komuniciraju sa mašinovođom.

U toku je obuka radnika Železnica Srbije za rukovanje i održavanje tih vozova, koja će se i u narednom periodu nastaviti u Srbiji i Švajcarkoj.

Novi Štadlerov voz je uključen u redovan putnički saobraćaj i to kao ICS (Inter Siti Srbija).

Železnice će na liniji Beograd - Sutobica imati ukupno pet Sstadlerovih garnitura, danas su uvele jednu i u naredne dve nedelje će uvesti još po dve.

Novi voz će svakodnevno saobaćati na liniji Beograd - Novi Sad sa polaskom iz Beograda u 12 sati i dolaskom u Novi Sad u 13.33, a u povratku voz kreće u 14.06 i stiže u Beograd u 15.51 sat. Na relaciji Beograd - Subotica, voz će svakodnevno polaziti iz Beograda u 17.00 i u povratku za Beograd u 05.55 sati.

U narednom periodu cena karte na toj liniji će biti povećana za oko 15 odsto.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1007508
 
Све се плашим да неће бити исплативо да се путује ФЛИРТом :(
 
Ja ne vidim razlog da flirt bude skuplji od dosadašnjih IC vozova. Mada oni jesu sami po sebi skuplji. Ja sam se jednom vozio do Novog Sada Inter sitijem i vagon je bio odličan. A ovo najavljeno poskupljenje svih voznih karata mi se ne sviđa ni malo.
 
Karte su realno mnogo jeftine, ok je da poskupi, ali ovo je previse.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sve mi je ovo nekako nedorečeno, od mogućnosti naroda da plati, realno jeftinu, kartu, do brzine putovanja, vremena polazaka i sl. ako se ne nastavi sa unapredjivanjem usluge moglo bi sve jako loše završiti.

Po meni, da bi ova priča uspjela potrebno je povećati brzine putovanja, bar do NS, i uvesti više polazaka dnevno u neko "normalnije" vreme. Trenutno trebaš odvojiti jedan ili čak dva cjela dan za putovanje NS BG i natrag. Mislim da je smisao brzog voza da ujutro odeš do Bg obaviš posao i vratiš se natrag isti dan popodne, bar na toj relaciji od Ns ka Bg.
 
Naslov vesti nije bas tacan posto je u obzir uzeo cenu karte za prvi razred dok je za drugi razred trenutno 430din. Doduse pomenuli su ugodjaj u naslovu pa moze da se odnosi samo na prvi razred ali se stice utisak da je to najmanja cena sto nije tacno. Za nas je ugodjaj i drugi razred sa pristojom cenom. Inace slazem se bilo bi idelano za pocetak spustiti vreme putovanja na oko 1h
 
Bice vreme putovanja i 30 minuta jer se trenutno radi revidiranje projetka da pruga od Beograda do Novog Sada bude celom duzinom za brzine od 200km na sat.
 
Jel vi putujute nekad tim vozom ili samo ovako pišete? Pruga do NS je u najboljem stanju od 3 glavna pravca, ka Nišu, ka Prijepolju tj. Crnoj Gori i ka Subotici, tj Novom Sadu odnosno Mađarskoj. Evo ovaj IC putuje sat i po, od toga 15 minuta, od Glavne do NBG, gde je pruga u katastrofalnom stanju. Cena povratne karte putničkim vozom je 460 din, doplata za brzi voz je 100, a za IC 200, u kom je i obavezna rezervacija sedišta. I sad na to dodajte najavljena poskupljenja. Postoji putnički voz koji putuje 1:40 po redu vožnje, a tu voze stari RVR-ovi uglavnom, jeste, on je prilično štrokav, ali u brzini nije problem do voza već do pruge. Slažem se da je ovo vreme za 80 km prilično katastrofalno, ali je na druge strane je još gore.

Edit: doplate koje sam napisao su za jedan pravac.
 
Kokos
sam si rekao da je to vreme putovanja katastrofalno, tu se apsolutno slažem s tobom. To šta su ostale dionice još gore ne znači da ovu trebamo slaviti.

Mislim da ljudi ne znaju koji potencijal ima ta linija, ne znam koja druga unutar Srb bi mogla biti tako isplativa kao Bg Ns. Znam puno ljudi šta svakodnevno prelaze tu relaciju kolima i autobusima, vjerovatno bi se dobar broj prebacio na brzu i udobnu zeljeznicu.

Inače putovalo se tim vozom, nadam se da ću i Štadlerom uskoro.
 
Да ли они планирају да ФЛИРТ вози само на Интер сити возовима? Ваљда је купљен да замени оне распале вагоне што вуку 441/444. Сећам се пред нову годину када сам путовао возом до Руме, ишао је само један вагон, оно је била срамота, људи само што се нису потукли у ходнику, имао сам среће да су ме неки људи примили да стојим у препуном купеу. На Интер сити би ваљда требало да возе најбољи вагони које имамо? И узгред, мислим да је ФЛИРТ као регионални воз солидан за до Новог Сада (ако буде око 45 минута вожња што је и оптимум са брзином од 120-160 на сат и раздаљином око 80 км), за Панчево, Ваљево, Шид, Пожаревац, али мислим да није за линије до Пријепоља, Ниша, Краљева и Суботице, и да за те даље дестинације треба набавити погодније вагоне (можда Талго композиције или нешто слично). Мада приоритет треба да буде подизање брзина на 120-160 макар на коридору 10 са дуплим колосеком. Џаба нам модерне гарнитуре ако нема где да остваре велике брзине, не смемо да се зезнемо као ФБиХ са Талгом.
 
Beograd Novi Sad ce biti 200km/h za 3-4 godine posto se vec 2016te pocinje sa izgradnjom te pruge od ruskog kredita.

Velika je glupost sto su ovi flirtovi kupljeni za brzine od samo 160 km/sat kad postoje fabricki za 200 km/sat.
Moracemo da ih saljemo ponovo kod Stadlera na prepravku, a mogli smo odmah da ih uzmemo za 200.
 
@spatio mislim da je tu problem sto su stedleri naruceni daleko pre nego sto je iko imao u planu kinesku brzu prugu

cak i danas mi se ona cini jako neizvesnom ali hajde videcemo

neka oni idu 160 i bice sjajno. od subotice do preseva za cetiri sata (uracunata stajanja).. taman za dremku!
 
Vrh