Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ma kakvih 100 km/h Pančevo - Vršac, to je smešno, voz putuje dva i po sata...
Inače, mislim da bi pruga Beograd - Bar trebalo da bude apsolutni prioritet, nismo ni svesni koliko bi kvalitet te pruge mogao da rastereti taj putni pravac...
 
Ta pruga je užas. Istu razdaljinu vazdušnom linijom do Čikaga prelazim za dva i po sata.

Nešto su govorili da bi se putovali 4 sata do mora sa postojećom prugom (rekonstruisanom) i sa Pendolinom.. jel zna neko nešto više o tome?
 
Kako sam ja shvatio iz priča na specijalizovanim forumima, barska pruga je projektovana tako da u idealnom slučaju klasični voz (isti kakav i sad putuje svakodnevno) može komplet da je pređe za oko 4h30min. Projektovana komercijalna brzina pruge je oko 83km/h.
U tehnološkom stanju predviđenom projektom, pruga izgleda nije bila nikada, a najbolja vozna vremena su bila nekoliko sati. Čak i mlađi korisnici pamte vrijeme kad vozom moglo do npr. Užica za 3 do 3,5 sata (sad se putuje jedno 6-7 sati).

Upotreba vozova sa nagibnom tehnikom mogla bi vjerovatno dovesti vozno vrijeme na oko ili ispod četiri sata, ali bi prije toga trebalo komplet rekonstruisati svih 476 km pruge.
Dal je četiri sata (Pendolinom) ili pet do šest (klasikom), sumnjam da bi neko pravio pitanje - i jedno i drugo je mlazni pogon u odnosu na sadašnjih 14-15 sati.
 
управо то. чак и да се путује 6 сати до Бара довољно је да конкурише друмском превозу, којим треба око 8 до 10 сати, зависи од гужве
 
krkan1":2q0paepa je napisao(la):
Čak i mlađi korisnici pamte vrijeme kad vozom moglo do npr. Užica za 3 do 3,5 sata (sad se putuje jedno 6-7 sati).

Uh, ovo nije tacno, i sada se putuje do Uzica 3-3,5h (Makar kada je u pitanju voz Beograd-Bar). Najsporje ide od Uzica do granice sa Crnom gorom.
 
Do Prijepolja se putuje sada nekih 6 sati. Što je vreme slično kao autobusom.
Kada bi se to skratilo samo za trećinu - četvrtinu dakle na oko 4 sata, uz sav dodatni komfor koji voz može da pruži (šetanje, wc...) to bi bio pun pogodak. Da ne pominjem auto-voz ka primorju i slične perverzije :D
 
Uh, u pravu ste.
Ja sam u glavi imao ralciju BG-Prijepolje (praktično granica), putničkim vozom, što se po redu vožnje prelazi za malo više od šest, a realno za sedam do osam sati.

Dakle, zvanično, BG-Užice = 3h28min (voz broj 431).

Ali...
Danas je rečeni 431izgleda zakasnio 2h12min - još nije stigao u Prijepolje - bar tako piše na sajtu Železnica Srbije. Putnički kasni skoro sat vremena.

Nisam u potpunosti siguran, ali mislim da u Srbiji ne postoji voz (izuzimajući BG vozove), koji makar teoretski može da zadovolji red vožnje (s obzirom da su pruge prepune laganih vožnji).
 
krkane, hvala na info! Moj komentar je bio vezan sa ideju o rekonstrukciji kompletne pruge koja i ovako i onako treba da se vrši, ponajviše zbog bezbednosnih razloga. Pitanje je da li bi bilo pametno nabaviti neki pendolino, posebno jer se može aplicirati za sredstva EU sa italijanima (koridor, cross-border cooperation, itd itd).

Da li bi prosta rekonstrukcija pruge dozvolila upotrebu vozova sa nagibnom tehnikom?
 
Mislim da je marsal do bara stigao plavim vozom 1976 kad je pruga otvorena za saobracaj za 6i40min pruga je tek sledece godine elektrifikovana komplet :kafa:
 
е, али Маршалу су сви стајали, нико није смео да иде пругом док је он на њој.
иначе, био сам на Мокрој Гори за викенд и возио се Осмицом. оно што ме је највише изненадило (поред саме пруге куда су је ставили, ови данашњи инжењери не могу ни да је протерају кроз равницу) је функционалан дисплеј на станици Мокра Гора:
displej.jpg


зар они ово нису могли да поставе по, барем, београдским станицама, а после и по осталим већим станицама? и што не функционишу дисплеји који се налазе на колосецима на београдској главној станици (не сећам се да сам их икада видео да раде у ових мојих 25 година)?
 
krkan1":gu8mo8bb je napisao(la):
Uh, u pravu ste.
Ja sam u glavi imao ralciju BG-Prijepolje (praktično granica), putničkim vozom, što se po redu vožnje prelazi za malo više od šest, a realno za sedam do osam sati.

Dakle, zvanično, BG-Užice = 3h28min (voz broj 431).

Ali...
Danas je rečeni 431izgleda zakasnio 2h12min - još nije stigao u Prijepolje - bar tako piše na sajtu Železnica Srbije. Putnički kasni skoro sat vremena.

Nisam u potpunosti siguran, ali mislim da u Srbiji ne postoji voz (izuzimajući BG vozove), koji makar teoretski može da zadovolji red vožnje (s obzirom da su pruge prepune laganih vožnji).

U vreme otvaranja pruge Beograd - Bar, vozovima je trebalo od 7h do 7h i 30`i više zavisno od vrste, da prevale pomenuto rastojanje.
A u Srbiji postoji voz sa realnim šansama koji može da zadovolji Red vožnje! Teoretski može svaki jer Lagane vožnje ne ulaze u Red vožnje. Poslednja dva puta kada sam išao u Beograd iz Novog Sada, putnički voz je ukupno kasnio 5`.
 
Pa baš zato što lagane vožnje nisu uračunate u vozni red, javlja se problem.
Necimo, dok su trajali radovi oko petlji na hipodromu, važile su lagane vožnje 10km/h do 30km/h čitavom trasom Beograd Glavna - Topčider (veći dio je bio 10km/h). Vozni red propisuje 10 minuta za prelazak ove relacije (ima oko 4km), što daje prosjek brzine 24km/h. Dok god je sav predio oko Hipodroma, zatim dio od Mostara i čitava Beograd Glavna bio na 10km/h, nije bilo šanse da se do Topčidera dođe za manje od 20-25 minuta (ne znam kakvo je sad stanje).
Ono što jeste uračunato za vozni red su ograničenja brzine. Znajući kojim tempom se remontuju pruge kod nas, ja bi svaku laganu vožnju unapredio u ograničenu brzinu, čim nastupi novi red vožnje. Čuveni forumaš sa željezničarskih sajtova dulevoz, fotograf i putopisac sa barske pruge, popisao je na nekom sajtu sve lagane vožnje i ograničenja na toj pruzi, mislim da je spisak bio toliki da ga je strpao u dva forumska posta!
Ukoliko postoje lagane vožnje na nekoj trasi, voz na odredište na vrijeme može doći ako:
-je vozno vrijeme tako naštimano da ima dosta "lufta" (ovo se dešava sa BG vozovima)
-u međuvremenu je neka dionica remontovana, pa je ograničenje brzine na toj dionici povećano u odnosu na ono koje je uračunato u red vožnje. Na primjer, povećana je brzina vozova na prugama kroz sremski dio Beograda nakon remonta; ako su tu postojala ograničenja brzine, voz može preći to rastojanje brže nego što je voznim redom propisano. Situacija je povoljnija za vozove koji idu od Novog Sada do Beograda, jer ako se do tada i nakupi nešto kašnjenja, ono na remontovanoj dionici čak može biti anulirano. U suprotnom smjeru, može se dogoditi da vozovi ulaze u stanicu prije vremena, pa tamo čekaju da krenu dalje. Inače NS-BG, bez stajanja usput, može se preći i za 1h15min, brzi to prelazi za oko 1h30min, a putnički blizu 2h.
 
A bg-ns bi brzi trebao da predje za 45min da smo normalna drzava a su-bg za 100min to bi bilo prihvatljivo :kafa:
 
Ovako će izgledati novi vozovi iz Rusije

165678_vozovi2_f.jpg


Građani Srbije će od sledeće godine putovati novim vozovima koji mogu da idu i 160 kilometara na sat, ali će zbog loših domaćih pruga na pojedinim kraćim deonicama mileti 20 kilometara na sat, do najviše 100. Moderni ruski vozovi opremljeni su kamerama, tako da mašinovođa može u svakom trenutku da prati šta se dešava u vagonima i obraća se putnicima preko mikrofona.

http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/270556/Ovako-ce-izgledati-novi-vozovi-iz-Rusije
 
Овај воз може највише 120 километара на сат. Каквих 160, неко лупа навелико.
 
Ima li, uopšte, kod nas lokomotiva i vagona koji m ogu da idu 160 na, za to, projektovanim prugama? Za sad je to samo Batajnica - Golubinci.

Mislim da mogu da se naprave dosta jeftini elektromotorni šinobusi i to maksimalnim angažovanjem domaćih firmi. Da bi bilii što jeftiniji i jednostavniji za održavanje, mogli bi da imaju dva dela sa putničkim salonom, i srednji deo sa pogonskim motorima, transformatorom i ostalom opremom...
 
Матеја Бељан":1x8jk7o6 je napisao(la):
Ima li, uopšte, kod nas lokomotiva i vagona koji m ogu da idu 160 na, za to, projektovanim prugama? Za sad je to samo Batajnica - Golubinci.

Mislim da mogu da se naprave dosta jeftini elektromotorni šinobusi i to maksimalnim angažovanjem domaćih firmi. Da bi bilii što jeftiniji i jednostavniji za održavanje, mogli bi da imaju dva dela sa putničkim salonom, i srednji deo sa pogonskim motorima, transformatorom i ostalom opremom...

Posedujemo lokomotive koje mogu da idu maksimalnom brzinom od 140 km/h dok većina vagona može da ide 160 km/h.
Na deonici Batajnica - Golubinci se trenutno vozi 100 km/h a od 160 km/h nema ništa. Bar u skorije vreme.

Elektromotorni šinobus nije izvodljiva zamisao. To o čemu pričaš je EMV (elektro - motorni voz) koji je sastavljen iz više delova i nije potreban ceo jedan odeljak za smeštaj opreme.
Kada su nabavljani sadašnji EMV-ovi, voze kao Beovoz, BG:voz i td., GOŠA je proizvela EMV ali su kupljeni Ruski na ime duga i bili su jeftiniji. Gošin se pokazao dobar a Ruski je imao razne modifikacije.
 
@Mateja,nemoj života ti, da se ponovo uče i eksperimentišu na nama,pored Siemensa,Alstoma i sl.bilo je u to vreme mnogo stvari koje su se proizvodile na pristojnom evropskom nivou,toga više nema.A praviti novi model voza za malo tržište se ne isplati, susedi iz končara to najbolje vide.A i nikad ne mogu da postignu bezbednost,inovacije i testove kakvi se rade za velike marke.
 
Уговориће се и дизел и електрични возови, дизели за брзине до 120 км/час, они ће заменити садашње шинобусе и електрични за брзине од 160 км на час. Сви возови су компјутеризовани, имаће по четири софтвера или већ.

Ово је за сад једино што могу да кажем, јуче сам добио инсајдерско обавештење, а човек ме је замолио да још не објавим неке податке које ми је рекао, и наравно то ћу испоштовати. Из наших железница су сад били у Русији и преговарали. Чим буде нешто ново по овој теми, наравно обавештавам. :)
 
2012 wrote : ,, . . . . nemoj života ti, da se ponovo uče i eksperimentišu na nama. . . . ,,

U potpunosti se slažem,
baš smo čudni ono što treba da guramo naše mi uništavamo a ono što treba da prihatimo strano odbijamo
tamo gde treba da štedimo mi se razbacujemo itd . . . . klasika Srbistana

Saobracaj i saobracajna sredstva uvek treba posmatrati iz buducnosti međunaronog ugla, izbor nije mali ni jeftin
a dosadašnja iskustva izgleda da su u izboru presudne bile provizije . . . . Srbistan
Edit
Sobzirom kakvo nam je održavanje
oni Ruski vozovi sa slike iz gornjeg posta trialin a bi bili sasvim OK. :kk:
 
S obzirom na stanje pruga jedino Ruski vozovi i mogu da voze,to je direktor železnica lepo rekao.. :kafa:
 
Гага":1uk1zllj je napisao(la):
Уговориће се и дизел и електрични возови, дизели за брзине до 120 км/час, они ће заменити садашње шинобусе и електрични за брзине од 160 км на час. Сви возови су компјутеризовани, имаће по четири софтвера или већ.

Ово је за сад једино што могу да кажем, јуче сам добио инсајдерско обавештење, а човек ме је замолио да још не објавим неке податке које ми је рекао, и наравно то ћу испоштовати. Из наших железница су сад били у Русији и преговарали. Чим буде нешто ново по овој теми, наравно обавештавам. :)

Nadam se da neće od njih kupiti i EMV-e i to još sa visokim podom!
 
Ma neće Emv su obećani zapadnjacima s obzirom ko kreditira sve to a i firmi koje su se javile na tender
 
Vrh