Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Moguće i to naravno. Stubovi petlje kod Bubanj Potoka isto imaju neki sličan dizajn
 
Mislim ovo za zanimljive stubove vijadukta je pretpostavka pošto vuku malo na one kod Čortanovaca.
 
Kasno sam video post izvinjavam se. Redovno sam se vozio prugom od Golubinaca do Sremske Mitrovice. Stanice koje ste naveli nisu ni postojale sem Kraljevacangde eventualno uđe troje putnika koji su došli kolima iz obližnih većih naseljenih mesta. Pre dve godine voz je bio gotovo u potpunosti prazan, sada je daleko veća popunjenost uprkos tome što ide sporo. No voz je gotovo uvek u minut tačan tako da se može osloniti na taj vid transporta.

Laćarak je dobro povezan gradskim prevozom sa Sremskom Mitrovicom, linije saobraćaju redovno i staju upravo ispred železničke stanice koja je pre par godina rekonstruisana kao i plago ispred nje pa izgleda reprezentativno.

Mitrovica je administrativni centar regiona Srema, a ima jako.lošu povezanost sa istočnim delom Srema. Postoji samo jedna autobuska linija od Stare Pazove do Sremske Mitrovice koja kreće u 6:15 i bus se vraća u 12h.

Pored same pruge nalazi se dosta silosa u kojima se skladišti pšenica, a Sremska mitrovica ima i teretnu prugu do silosa kukuruca Corn i luke Lagator koja je takođe povezana i sa carinskim terminalom. Tako da mislim da je možda i važnija za kargo saobraćaj i oživljavanje ekonomije.

Takođe Šid ima problema sa nezaposlenošću, a Ruma, Inđija i pazova sa manjom radne snage pa bi benefiti bili prilično značajni jer bi podstakli mobilnost građana bez sumnje, zbog prilika za zapošljavanje i rad. Pa je ekonomska isplativost i tih 200km/h prilićno izvesna. Jeftin, pouzdan i efikasan transport do radnog mesta čini značajan faktor za postizanje mobilnosti građana koja utiče na efikasnost poslovanja pružaoca usluga transporta.

Pored toga mislim da se Srbija upušta u ovaj posao za 200km/h kako bi prkosila Hrvatskoj, a takođe za ovaj projekat imaju podršku EU jer je predstavljen kao ekološki projekat, koliko znam imaće dosta ekodukta. Mislim da bez podrške EU ne bi radili prugu za 200km/h.
Konkretno, recimo, Beograd-Novi Sad je razlika između 160km/h i 200km/h ukupno 3 minuta, a ako bi taj sa 200km/h stajao u Inđiji i Staroj Pazovi (kako su nekada stajali bzi), razlika između 160km/h i 200km/h nestaje. Kada su u pitanju prigradski i regionalni vozovi,, granična brzina preko koje je brzinski efekat zanemarljiv ili nikakav je još manja, reda između 100 i 140 km/h u zavisnosti koliko su gusto raspoređene stanice.

Sasvim druga priča je antihrvatska nacional-ložana, koja je pomodarska, nevezana čak ni za zdravi nacionalizam, a u hrišćanskom smislu, čini čoveka daljim od Hrista nego nezainteresovan ateista. Zaslepljenost tim pomodarstvom pomračuje u čoveku zdrav nacionalizam usmeren ka tome da se položaj Srba u Hrvatskoj poboljša kroz transportne veze. Nema veze ni sa suvim ekonomskim razumom vezanim za:
- Veze sa kopnenim strancima biznismenima i turistima koje boli Paja Patak za srpsko-hrvatske nacionalne odnose,
- Veze sa lukama, gde Srbija, Hrvatska i slične tačkice ne karti nemaju poslednju reč gde će biti distributivna luka za tu i tu vrstu robe. A kopnena zemlja kod koje skoro svi susedi imaju morske luke, treba da se vodi pre svega ekonomskim interesom preko koje će luke šta da radi vezano za one lance snabdevanja o kojima može da odlučuje.
- Dodatna veza gastarbajtera sa maticom u Italiji, Sloveniji, na jugu Austrije.

Tokovi daljinskih putnika nisu preveliki, paralelno je autoput, nedostaje makar i polukoordinacija kakva postoji sa Mađarima. U tim uslovima, jedino i samo jedino što može biti isplativo i strateški opravdano:
- Popraviti taj j***ni desni kolosek za 120km/h.
- Kod Rume napraviti trijanglu ka Šapcu sa elektrifikacijom do Šapca.
- Redovni noćni vozovi Beograd - Slavonija - Lika - Split, i Beograd - Slavonija - Slovenija - Italija/jug Austrije (kursna kola takođe mogu biti varijanta).
- Bar neki od dnevnih vozova da se veže za vozove Vinkovci-Zagreb, na taj način da i odlazak iz jedne prestonice u drugu i obrnuto ne počne pre 6:30 i ne stigne posle 22:30. Srbi u Slavoniji su vezani pre svega za manje stanice gde staju brzi vozovi.
- Direktni putnički vozovi za Bosnu sa promenama smera u Šapcu, Tuzli i Doboju. Dok su ta tri mesta velika i važna, Ruma nije vredna dužeg zadržavanja u daljinskom saobraćaju.
- Lokalni i ubrzani putnički vozovi: 1) Beograd - Šid 6-8 pari polazaka 2) Novi Sad - Šid 4-5 para polazaka 3) Sremska Mitrovica - Ruma - Šabac 5-6 pari polazaka 4) Beograd - Šabac - Zvornik ubrzano Beograd - Šabac 4-5 pari polazaka 5) Novi Sad - Šabac Zvornik ubrzano Novi Sad - Buđanovci 2-3 para polazaka. Ne izgleda "taktno", ali se mogu pokriti sve smene i omogućiti relativno dobra povezanost, Kao brza veza bilo bi i nekoliko međunarodnih vozova kao pogušćenje reda vožnje.
 
IMG_20240830_122015_956.jpg

Поплочано испред станице.
IMG_20240830_122038_700.jpg
IMG_20240830_123257_115.jpg

Степенице које воде ка првом перону из Железничког парка.
IMG_20240830_123400_226.jpg

Могли би и парк сада да поплочају као што су део платоа испред станице.
IMG_20240830_123804_278.jpg

Пакетомат су могли у неки ћошак да ставе.
IMG_20240830_122258_917.jpg
IMG_20240830_122359_054.jpg
IMG_20240830_122519_908.jpg
IMG_20240830_122614_843.jpg

Нови картомати, овај један уз степенице поред лифта и два испод екрана са информацијама ( види се на 6. и 9. слици)
IMG_20240830_122106_024.jpg

Нови оквири за табле, у потходнику су поставили један иза лифта који води до првог перона, вероватно су их ставили и иза осталих лифтова.
IMG_20240830_122817_569.jpg

IMG_20240830_122850_339.jpg

IMG_20240830_122939_431.jpg

IMG_20240830_123139_668.jpg
 
Vrh