Izgleda da se nesto desava sa onim propalim kreditom za nabavku visesistemskih lokomotiva.
Izgleda da ce novac od ovog kredita biti prenamenjen za modernizaciju nasih lokomotiva u Rumunskoj firmi SOFTRONIC.
Представници „Железница Србије“ и компаније „Софтроник“ одржали су 19. маја у Београду састанак на коме
је румунски произвођач електромоторних возова и елек-тричних локомотива презен-товао нову једносистемску
и двосистемску локомотиву„Трансмонтана“, као и рекон-струисане и модернизоване локомотиве Co-Co, истоветне са нашим електричним локомотивама серије 461.
Састанку су присуствовали генерални директор српских железница Мирослав Стојчић, министар-саветник у
Амбасади Румуније Стефан Имре, као и представници ЦИП-а, „Шинвоза“, „МИН локомотиве“, „Гоше“ и Термо-
електране Обреновац.
На предлог организатора састанка, саветника генералног директора „Железница Србије“ Давида Војиновића,
договорено је да се једна локомотива типа „Трансмонтана“ стави на располагање у Србију на пробно испитивање.
- Један од приоритета српских железница је модернизација коју треба обавити у процесу реформи и реструк-
турирања. Пред нама је период модернизације у свим сегментима, почев од инфраструктуре и вучних возних
средстава и због тога је веома важно што смо се окупили у згради „Железница Србије“,у тренутку који управо изискује овакве видове сарадње,рекао је Стојчић.
Министар - саветник у Амбасади Румуније Стефан Имре, такође, је истакао значај овог сусрета, а извршни директор компаније „Софтроник“ Jonel Ghita казао је да се производима попут локомотиве „Трансмонтана“,
може показати да се и у овом делу Европе могу произвести
квалитетни производи.
-Тендери су отворени за све произвођаче, али ваша предност је што вашу локомотиву већ имамо и добро је
познајемо. Нама је најважнија поузданост. Са локомотивама са којима тренутно располажу, „Железнице Србије“ не представљају озбиљног превозника у путничком,а ни у теретном саобраћају,рекао је Војиновић и подсетио на дугогодишњу сарадњу Cрпских железница и румунског произвођача локомотива истакавши огромно разумевање и подршку које су наше железнице добијале за времесанкција и отклањања последица бомбардовања.
Војиновић је нагласио да је компанија „Софтроник“ следбеник велике компаније која је у овом делу Европе
произвела највећи број дизел и електро локомотива и које саобраћају и данас.
Реч је о локомотиви која се производи као једносистемска или двосистемска са асинхроним моторима,
опремљеној системом рекуперативног кочења (уштеда енергије 21 одсто), са максималним брзинама од
120 км/h у теретном и 200км/х путничком саобраћају.
„Трансмонтана“ је возило са шест осовина (може вући возове до 2800 тона), модерног дизајна и задовољава
све техничке параметре као и стандарде: ЕN, ISO и UIC.
Регистрована је у базу пода-така ЕRA (Еuropen Railways Agency).Период између инвестиционог одржавања је шест
до седам година или након пређених милион километара. На румунским железницама тренутно је усаобраћају око 1100 локомотива, сличним нашој серији 461, од којих је реконструисано око 40. С обзиром на ниске цене и високе перформансе очекује се модернизација великог броја локомотива у локомотиве са ансихорним или са једносистемским мотором. У току су припреме за испитивање локомотиве на шведским железницамa.
Izvor: List PRUGA.