Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Железнице добиле дозволу за употребу Штадлерових возова

уторак, 02. јун 2015, 15:14 -> 15:27

Железнице Србије саопштиле су да су добиле дозволу за употребу нових електромоторних возова које је произвела швајцарска компаније Штадлер, и да су у току су завршне припреме за укључење првих од тих возова у саобраћај, средином јуна на релацији Београд-Нови Сад-Суботица.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... D0%B0.html
 
20150607145642.jpg

pipistrel sa SSC
 
Preduhitrio si me sad sam hteo da postavim, ove i mape kako to izgleda:
624780voz-01lb.jpg
 
Predhodne subote, 6.6.2015. posetio sam Mokru Goru sa drugarom Dusanom, tacnije Sargansku osmicu! Dobio sam dojavu od prijatelja da ce saobracati parnjaca, pa sam resio da zabelezim taj prelep trenutak!
Inace, Sarganaska osmica jeste tuyristicka zeleznica koja ima svoju sezonu saobracanja vozova. Polasci na Sarganskoj osmici se ostvaruju svakoga dana u sezoni saobracanja vozova u terminima:
termin 1.) 10:30 polazak sa stanice Mokra Gora.
termin 2.) 13:30 polazak takodje sa stanice Mokra Gora.
Cena voznje je 600 dinara po osobi. Deca do 6 godina ne placaju kartu.
Preporucujem da probate, magicno je iskustvo!
Parna lokomotiva saobraca samo po potrebi, i cena zakupa parne lokomotive je 120 000 dinara, pa vam preporucujem da se informisete o tome kada ide parnjaca, te je mozete fotografisati, a voznja dizelom za 600 dinara je sasvim O.K. :)
Sve sto vas zanima u vezi ponude na osmici, mozete pronaci na sajtu ZS-a.

Ono sto ja hocu da vam pokazem, jeste kako to izgleda na celu sa parnom vucom. Posle viose od 10 godina imao sam susret sa piskom cire i njegvim zvukovim, kao i pojavom! Trenutak je bio-fantastican!

Ovaj put, voznju cirom je zakupila jedna svadba- vencanje se odrzalo u vozu i na obrnocima Mokre Gore, uz pisak cire!Novokomponovani bracni par je sigurno imao vencanje iz snova!

Evo fotografija:
1. Polazak voza iz stanice Mokra Gora:


image

2. Ubrzo, nakon pruznog prelaza i nakon tunela, ponovo fotografisemo ciru!


free image uploader

3. Fotografisem ciru po izlasku iz stanice Jatare. Stanica Jatere je prelepa stanica, koju obavezno preposucujem da posetite ako se odlucite za boravak na Sarganu!


images hosting

4. Trkom se penjem jedno 40m u visinu da ponovo stignem ciru! Dusu sam ispustio na usponu, ali postignut je odgoman uspeh! Masinovodja i moj prijatelj, Nesko, nije verovao da stizemo i cetvrti put da fotografisem ciru! Dobijamo od njega jedna veliki "LAJK" u fazonu "Skidam kapu momci" :D


photo hosting sites

5. Parnjaca je otisla ka Sargan Vitasima gde se okrece i vraca voz u Jatere, gde ce mladenci imati rucak. Cekamo parnjacu i cak 5 put je fotografisemo na petoj lokaciji! :)


pic host

Pet lokacija, parnjaca, veselo osoblje, dobrocudni putnici, lepota Mokre Gore, ucinilo je ovaj boravak nezaboravnim!
Za kraj, evo i voza kojim se vozite ukoliko idete redovnim polascima:


picture upload

Uskoro cu postaviti jos jednu avanturu, do tada puno pozdrava od mene! :)
 
"Лидери у региону" ... :bash:

1545961_1063149710381081_7012548439152806835_n.jpg
 
Предивне фотографије са Шаргана :)

Лако је ЖПЦГ да чува својих 5 горбачова који су изложени мањем ризику да буду вандалисани од 20ак ЖС-ових који претежно саобраћају на БГ возу.
 
Имају срећу што камење нмже да црта графите :lol:
Јел зна неко како послују ЖПЦГ и ХЖ, у + или су губиташи као ЖС.
 
Pruga BgD-Pančevo
17492427120837e9d4939o.jpg

1749371658946c2019b8co.jpg

17653675636fec71481d2o.jpg

17492421870c682739255o.jpg

17677508372341e6feb0co.jpg

izvor:railserbia.net
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=myXIiVbGZIA[/youtube]
 
Чекај чекај, у склопу овог пројекта ипак се не ради комплетна реконструкција постојећег колосека?!
 
Delija":1zrgtk21 je napisao(la):
Чекај чекај, у склопу овог пројекта ипак се не ради комплетна реконструкција постојећег колосека?!

A kako da rekonstruiraju postojeći kolosek kad se po njemu odvija saobraćaj? Normalno da se prvo radi novi kolosek, da se promet može prebaciti. Pa tek onda rekonstruira postojeći.
 
^^ Iz onoga sto je rekao Golubjev se ne naslucuje da ce se rekonstruisati stari kolosek. Kaze da tu njihovom poslu nije kraj, jer imaju nalog i da delimicno rekonstruisu i postojeci kolosek. Koliko se ja secam prica je bila da se oba koloseka rekonstruisu sa sve elektrikom i da ta pruga cela bude nova.
 
Управо. Прича је од почетка била да се овим пројектом гради нови и реконструише постојећи колосек.
 
На заједничкој седници Влада Србије и Мађарске 1. јула у Будимпешти, брза пруга између Београда и Будимпеште ће бити приоритетна тема, како би радови почели до краја године.

http://www.rtv.rs/sr_ci/politika/vucic- ... 08969.html


smile61.gif
 
Ne treba puno da se zavrsi ova hala.

S'obzirom na veliki broj garnitura koji ce da bude u TPS-u (RVR+ Stadler), svaka nova hala je dobrodosla.
 
Izgleda da se nesto desava sa onim propalim kreditom za nabavku visesistemskih lokomotiva.
Izgleda da ce novac od ovog kredita biti prenamenjen za modernizaciju nasih lokomotiva u Rumunskoj firmi SOFTRONIC.
LEMA17_1.jpg



Представници „Железница Србије“ и компаније „Софтроник“ одржали су 19. маја у Београду састанак на коме
је румунски произвођач електромоторних возова и елек-тричних локомотива презен-товао нову једносистемску
и двосистемску локомотиву„Трансмонтана“, као и рекон-струисане и модернизоване локомотиве Co-Co, истоветне са нашим електричним локомотивама серије 461.
Састанку су присуствовали генерални директор српских железница Мирослав Стојчић, министар-саветник у
Амбасади Румуније Стефан Имре, као и представници ЦИП-а, „Шинвоза“, „МИН локомотиве“, „Гоше“ и Термо-
електране Обреновац.
На предлог организатора састанка, саветника генералног директора „Железница Србије“ Давида Војиновића,
договорено је да се једна локомотива типа „Трансмонтана“ стави на располагање у Србију на пробно испитивање.
- Један од приоритета српских железница је модернизација коју треба обавити у процесу реформи и реструк-
турирања. Пред нама је период модернизације у свим сегментима, почев од инфраструктуре и вучних возних
средстава и због тога је веома важно што смо се окупили у згради „Железница Србије“,у тренутку који управо изискује овакве видове сарадње,рекао је Стојчић.
Министар - саветник у Амбасади Румуније Стефан Имре, такође, је истакао значај овог сусрета, а извршни директор компаније „Софтроник“ Jonel Ghita казао је да се производима попут локомотиве „Трансмонтана“,
може показати да се и у овом делу Европе могу произвести
квалитетни производи.
-Тендери су отворени за све произвођаче, али ваша предност је што вашу локомотиву већ имамо и добро је
познајемо. Нама је најважнија поузданост. Са локомотивама са којима тренутно располажу, „Железнице Србије“ не представљају озбиљног превозника у путничком,а ни у теретном саобраћају,рекао је Војиновић и подсетио на дугогодишњу сарадњу Cрпских железница и румунског произвођача локомотива истакавши огромно разумевање и подршку које су наше железнице добијале за времесанкција и отклањања последица бомбардовања.
Војиновић је нагласио да је компанија „Софтроник“ следбеник велике компаније која је у овом делу Европе
произвела највећи број дизел и електро локомотива и које саобраћају и данас.
Реч је о локомотиви која се производи као једносистемска или двосистемска са асинхроним моторима,
опремљеној системом рекуперативног кочења (уштеда енергије 21 одсто), са максималним брзинама од
120 км/h у теретном и 200км/х путничком саобраћају.
„Трансмонтана“ је возило са шест осовина (може вући возове до 2800 тона), модерног дизајна и задовољава
све техничке параметре као и стандарде: ЕN, ISO и UIC.
Регистрована је у базу пода-така ЕRA (Еuropen Railways Agency).Период између инвестиционог одржавања је шест
до седам година или након пређених милион километара. На румунским железницама тренутно је усаобраћају око 1100 локомотива, сличним нашој серији 461, од којих је реконструисано око 40. С обзиром на ниске цене и високе перформансе очекује се модернизација великог броја локомотива у локомотиве са ансихорним или са једносистемским мотором. У току су припреме за испитивање локомотиве на шведским железницамa.

Izvor: List PRUGA.
 
Vrh