Nevjerovatno koliko nam dobro ide idemo sve sporije sporije
Vozovi sporiji danas nego pre 39 godina
Bojana Anđelić | 28. 05. 2015. - 21:49h | Komentara: 10
Prvi voz koji je iz Beograda krenuo za Bar, pre tačno 39 godina, stigao je dva puta brže nego današnji vozovi.
Pri tom su putnici bili mnogo bezbedniji nego danas, kad im je zbog katastrofalnog stanja pruge često i glava u torbi.
Pre četiri decenije od Beograda do Bara se putovalo vozom samo šest sati. Danas u najboljem slučaju 11 sati. Neslavni rekord je putovanje od 32 sata. Pruga je bila projektovana za brizine od 80 do 120 kilometara na sat, a sad mašinovođe ne smeju u najvećem delu pruge da voze preko 50 na sat. Na čak 21 deonici uvedene su “lagane” vožnje, od 10 do 30 kilometara na sat.
- Kad uđete u lokomotivu, prekrstite se tri puta, pa krenete na put! Truli su pragovi, dotrajala pruga, signalizacija ne radi kako treba... Pre dve nedelje je brzi međunarodni voz četiri sata bio zaglavljen u zlatiborskom tunelu dugom šest kilometara. Putnicima su deljeni voda i sendviči, a kondukteri su se sakrili kod mašinovođa da ih putnici ne linčuju - priča za “Blic” jedan od mašinovođa koji često vozi na ovoj relaciji. Seća se i dana kada je to putovanje izgledalo potpuno drugačije.
- Uredni i čisti vagoni, brzi vozovi i dobra usluga. Tako je nekada izgledala barska pruga. Danas se sve raspada, a putnici nam odlaze - kaže mašinovođa.
Četvrt veka se gradila barska pruga koja je bila jedna od saobraćajno i graditeljski najkompleksnijih u Evropi. Novom železničkom magistralom prvi je “Plavim vozom” prošao Josip Broz Tito 28. maja 1976. godine, a dva dana kasnije je uspostavljen redovni železnički saobraćaj.
Nesreća kod Bioča
Železnička nesreća 10 kilometara od Podgorice dogodila se 23. januara 2006, kada je poginulo 47, a povređeno više od 200 lica. Nesreća se dogodila kada je lokalni putnički voz koji je saobraćao između Bijelog Polja i Podgorice iskliznuo iz šina u mestu Bioče nedaleko od Podgorice.
Ruski kredit
Modernizacija pruge Beograd – Bar kroz Srbiju jedan je od pet projekata finansiranih iz ruskog kredita od 800 miliona dolara. Iz tog kredita će se rekonstruisati 200 kilometara barske pruge kroz Srbiju. Trebalo je da se radi početkom 2015, ali su rokovi pomereni za godinu dana.
http://www.blic.rs/Vesti/Ekonomija/5628 ... -39-godina