Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja ne vidim kako su mogli drugačije da reše a da ne spuste brzinu ili da ne sruše pola Vrbasa kad bi zadržali postojeću stanicu, pritom onaj radijus nadvožnjaka omogućuje znatno veću brzinu od 200.
Kad su već pomerili trasu, zašto onda nisu stavili stanicu severnije, otprilike u blizini gde se nova trasa ukršta sa prugom za asombor i putem za Kulu?
 

Prilozi

  • Screenshot_2024-06-11-08-21-41-790_org.mozilla.firefox-edit.jpg
    Screenshot_2024-06-11-08-21-41-790_org.mozilla.firefox-edit.jpg
    127,7 KB · Pregleda: 49
Ja ne vidim kako su mogli drugačije da reše a da ne spuste brzinu ili da ne sruše pola Vrbasa kad bi zadržali postojeću stanicu, pritom onaj radijus nadvožnjaka omogućuje znatno veću brzinu od 200.
Nemoguće je napraviti rasputnicu za 200km/h u Srbiji poput one u Karlovačkim vinogradima ka ciglani, podjednako kao što je nemoguće napraviti peron za ukrcaj i iskrcaj putnika za brzinu 200km/h poput onog u Novoj Pazovi.

Odnosno, ne može zato što sam ja vlast, naprednjak, pobedite na izborima, pa onda gradite ono što mislite, a što isti važeći pravilnici dozvoljavaju.
 
Kad su već pomerili trasu, zašto onda nisu stavili stanicu severnije, otprilike u blizini gde se nova trasa ukršta sa prugom za asombor i putem za Kulu?

1. da bi se moglo napraviti odvajanje za staru stanicu i Sombor
2. zato što bi pristup stanici bio teži jer bi se morala preći stara pruga (koja je sada postala deo pruge Vrbas Novi - Sombor), a na sadašnjoj lokaciji je pristup vezan za postojeći put.
 
Nemoguće je napraviti rasputnicu za 200km/h u Srbiji poput one u Karlovačkim vinogradima ka ciglani, podjednako kao što je nemoguće napraviti peron za ukrcaj i iskrcaj putnika za brzinu 200km/h poput onog u Novoj Pazovi.

Odnosno, ne može zato što sam ja vlast, naprednjak, pobedite na izborima, pa onda gradite ono što mislite, a što isti važeći pravilnici dozvoljavaju.

Ovde su očigledno primenili francuski pristup izgradnje brze pruge.

Ono što mi nazivamo Vrbas Nova bi francuzi nazvali "Vrbas TGV", potpuno nova zeleznicka stanica na obodu grada čija trasa zaobilazi urbano tkivo u širokom luku, (zapravo kod nas ga zaobilazi i preleće ga putem vijadukta),
Stanica je tipicna konfiguracija stanice brze pruge sa integracijom komponente obične železnice i denivelisani priključak na klasicnu zeleznicku mrezu
Kao sto francusi imaju TGV stanice gde pristaju TER lokalni vozovi koji vode do centra gradova putem denivelisane rasputnice tako i mi imamo ovu stanicu Vrbas sa 6 koloseka, 2 prolazna, 2 za razmenu putnika brzih vozova i 2 koloseka namenjeni lokalnim vozovima koji se odvajaju od brze pruge.
Potpuno logicna organizacija staničnih kapaciteta u kontekstu razdvajanja tokova brze pruge i njene integracije u postojeću železničku mrežu.
 
Nemoguće je napraviti rasputnicu za 200km/h u Srbiji poput one u Karlovačkim vinogradima ka ciglani, podjednako kao što je nemoguće napraviti peron za ukrcaj i iskrcaj putnika za brzinu 200km/h poput onog u Novoj Pazovi.

Odnosno, ne može zato što sam ja vlast, naprednjak, pobedite na izborima, pa onda gradite ono što mislite, a što isti važeći pravilnici dozvoljavaju.
Mislim da je u zoni skretnica u Karlovačkim vinogradima maks brzina 160, a da 200 km/h počinje kod vijadukta.
 
Nema putničkog. Tokom epskog trogodišnjeg remonta pruge službeno mesto rasputnica (zaboravio sam koje slovo) gde se od Jajinaca odvaja ka Rakovici na jednu stranu, a ka Ostružnici na drugu stranu je devastriana, te je sad ta skretnica zakovana u jedan ili drugi položaj. Pošto teretni moraju da idu obilaznicom, skretnica je zakovana u taj položaj te nije moguć saobraćaj iz pravca Rakovice ka Maloj Krsni. Sva slika i prilika naše železnice.
Da li mislis na ovu skretnicu?

1718093643447.png
 
@spatiotecte
U Francuskoj bar deo TGV vozova polazi sa istorijskih stanica u centru, železnica je još više približena centru preko RER, a periferne stanice su vezane za Evrodiznilend, velike aerodrome, i neki kompromis za neke manje gradove usput bez ukidanja gradskih stanica, i sa najviše putnika u gradskim stanicama. Pruga za velike brzine je u Francuskoj zasebna pruga, odnosno povećavanje sa nekadašnjih 2 na 4 koloseka između dve makrolokacije (neki put sa 4 na 6 koloseka između makrolokacija). Čak i te periferne stanice dobijaju neki vid integracije sa gradom preko nekog javnog prevoza sa jakim identitetom, makar tramvaja.
Mislim da je u zoni skretnica u Karlovačkim vinogradima maks brzina 160, a da 200 km/h počinje kod vijadukta.
Umesto tri skretnice za 160km/h u pravac ugraditi 3 skretnice za brzinu 200km/h kakve ima stanica Međubeškočartanovačka Njiva, Inđija, Stara Pazova, Nova Pazova.
 
@spatiotecte
U Francuskoj bar deo TGV vozova polazi sa istorijskih stanica u centru, železnica je još više približena centru preko RER, a periferne stanice su vezane za Evrodiznilend, velike aerodrome, i neki kompromis za neke manje gradove usput bez ukidanja gradskih stanica, i sa najviše putnika u gradskim stanicama. Pruga za velike brzine je u Francuskoj zasebna pruga, odnosno povećavanje sa nekadašnjih 2 na 4 koloseka između dve makrolokacije (neki put sa 4 na 6 koloseka između makrolokacija). Čak i te periferne stanice dobijaju neki vid integracije sa gradom preko nekog javnog prevoza sa jakim identitetom, makar tramvaja.

Umesto tri skretnice za 160km/h u pravac ugraditi 3 skretnice za brzinu 200km/h kakve ima stanica Međubeškočartanovačka Njiva, Inđija, Stara Pazova, Nova Pazova.
Ako budu napravili bici i pešačku stazu, i ako budu organizovali liniju javnog prevoza, u Vrbasu ne bi trebalo biti problema.
 
Da li mislis na ovu skretnicu?

Pogledajte prilog 201264

Tako je. Vidi se i skretnična kućica pored nje, koja je za 3 godine remonta bila neposednuta i za to vreme potpuno devastirana. Kačio je neko ovde slike. Potpuna katastrofa. Lopovi ukrali sve što se ukrasti može i zbog toga posle remonta nema putničkog saobraćaja Beograd - Požarevac, koji smo imali pre remonta. Zemlja Srbija...
 
Tako je. Vidi se i skretnična kućica pored nje, koja je za 3 godine remonta bila neposednuta i za to vreme potpuno devastirana. Kačio je neko ovde slike. Potpuna katastrofa. Lopovi ukrali sve što se ukrasti može i zbog toga posle remonta nema putničkog saobraćaja Beograd - Požarevac, koji smo imali pre remonta. Zemlja Srbija...
1718093643447_edit_187364352544982.png

Objekat i službene prostorije se nalaze kod Rasputnice K iz kojih se nekada rukovalo i skretnicom na rasputnici K1 o kojoj pišete.
 
Ako budu napravili bici i pešačku stazu, i ako budu organizovali liniju javnog prevoza, u Vrbasu ne bi trebalo biti problema.

Мислим да од тога нема ништа, у Врбасу не постоји градски превоз сем онај за раднике, пут ка Куцури тј.новој станици је лош и цео тај потез према станици је запуштен, станица на коју се не може отићи пешке а бициклом је исто питање посебно ноћу, у старту подиже цену превоза. Рецимо од мене би такси до станице Врбас-Нова био минимум 400 динара ако не и више.
 
Vrh