Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Свеједно - свакако ће преко Лапова и уз реконструкцију и електрификацију пруге Лапово - Краљево која мора некад доћи на ред бити брже и јефтиније до Крагујевца него изградњом некакве нове пруге кроз брдовиту Шумадију.

Svakako, ali viđeni su i dobri predlogi.

Većina tereta koji prođe tom deonicom Lapovo-Kraljevo dolazi iz Bora, a taj teret se lomi preko Požarevca i Krsne, izgradnjom transverzale od Bora preko Svilajnca do Lapova bi se ubrzao i najbitnije olakšao i povećao kapacitet prevoza rude što je preko potrebno.
Voleo bih da vidim studiju opravdanosti za tu prugu.

Uostalom, nije loše ucrtao deonice, samo ima malo prevlika očekivanja od brzine.
 
Свеједно - свакако ће преко Лапова и уз реконструкцију и електрификацију пруге Лапово - Краљево која мора некад доћи на ред бити брже и јефтиније до Крагујевца него изградњом некакве нове пруге кроз брдовиту Шумадију.
Кад би се цела пруга до Краљева ремонтовала најбољи би био ту директан воз. Лапово - Краљево би било сат и четрдесет пет, а Лапово - Београд би ишао као да је регио експрес.
 
teren dosta otezava realizaciju te ideje, rimljani nisu džabe pravili prve puteve upravo dolinom morave
konkretno kragujevac je dosta ususkan
mada mi se svidja ideja i slazem se da je greota sto je kragujevac vecno slepo crevo i da grad zasluzuje mnogo vise paznje od drzave, ali sigurno bi ovo bilo previse skupo da opravda izgradnju
mozda bi neki kompromis mogao da bude izgradnja pruge kragujevac-topola-aranđelovac koja se nadovezuje na koridor kod mladenovca, ali za neku manju, pristojnu brzinu? svakako šumadija zaslužuje bolju infrastrukturu
Istina je ali to je vreme rimljana a danas imamo krtice i Kineze. Iskreno topografija Nemacke i Francuske je slicna sumadiji pa su davno napravili brze i duze pruge. Bitna je volja i prava odluka jer malo ko gradi brzu prugu postojecom trasom ona se ostavlja za teretni dok ispravljati krivene je cesto skuplje nego udariti pravac i sa tunelima i mostovima skratiti put a povecati brzinu, Pilika je da se povezu jos dva veca grada prugom otprilike iste kilometraze ali sa smanjenjem vremena putovanja od Beograda do Nisa na 100min. Kragujevcu je to potrebno jer moze biti jak industrijski centar i da bi strucnjaci dolazili na posao treba im brz i komforan prevoz, max 40min sto je brze nego od Zemuna do Karaburme. A Da je skup projekat jeste ali donosi mnogo prednosti i naravno gradi se u etapama. Potebna je vizija na duge staze jer sve drugo je polovicno resenje i jeftini politicki poeni u datom trenutku.
 
Ја чак мисли
Istina je ali to je vreme rimljana a danas imamo krtice i Kineze. Iskreno topografija Nemacke i Francuske je slicna sumadiji pa su davno napravili brze i duze pruge. Bitna je volja i prava odluka jer malo ko gradi brzu prugu postojecom trasom ona se ostavlja za teretni dok ispravljati krivene je cesto skuplje nego udariti pravac i sa tunelima i mostovima skratiti put a povecati brzinu, Pilika je da se povezu jos dva veca grada prugom otprilike iste kilometraze ali sa smanjenjem vremena putovanja od Beograda do Nisa na 100min. Kragujevcu je to potrebno jer moze biti jak industrijski centar i da bi strucnjaci dolazili na posao treba im brz i komforan prevoz, max 40min sto je brze nego od Zemuna do Karaburme. A Da je skup projekat jeste ali donosi mnogo prednosti i naravno gradi se u etapama. Potebna je vizija na duge staze jer sve drugo je polovicno resenje i jeftini politicki poeni u datom trenutku.
Ја чак мислим да је идеја повезивања Крагујевца попреко постојала у међуратном периоду, јер је већ постојала пруга Младеновац - Аранђеловац.
 
Nema potrebe za tim. Beograd - Lapovo će biti 160-200 km/č i onda od Lapova do Kragujevca treba samo elektrificirati prugu, pošto je remontovana i brzina je 100 km/č na njoj.
Vreme putovanja od Beograda do Kragujevca ne govori tome u prilog a vreme je novac. To je jeftinija varijanta u izgradnji ali skuplja na duze staze zato sto promet ljudi i robe bi bio mnogo manji. Siguran sam da ti nebi prvi seo u taj voz sa presedanjem i isao recimo na posao iz Beograda u Kragujevac ili obratno. A direktnim vozom za 40min oko 100km pruge, sasvim sam siguran da bi kupio stan/kucicu u KG za 1000e/km i putovao za BG na posao.
 

Od Beograda do Subotice za 70 minuta, brza pruga mogla bi da bude otvorena već u decembru​

Radovi na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice napreduju brže nego što je planirano, kažu investitor i izvođači radova. Predviđaju da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj između Beograda i najsevernijeg grada u Srbiji.

Од Београда до Суботице за 70 минута, брза пруга могла би да буде отворена већ у децембру
Od Beograda do Subotice za 70 minuta, brza pruga mogla bi da bude otvorena već u decembru

Više od sedam miliona putnika putovalo je "Sokolom" od Novog Sada do Beograda za dve godine, od kada je završena ta deonica pruge za velike brzine. Vozovi ponovo postaju popularni u Srbiji, a sa brzom prugom rastu i očekivanja.

Припремио Зоран Слепчевић



Izgradnja pruge Novi Sad–Subotica za brzinu do 200 kilometara na sat obavlja se predviđenom dinamikom, a radovi na celoj dužini pruge organizovani su u tri smene.

"Donji stroj je realizovan 98 odsto, gornji stroj je realizovan 67 odsto od ukupne dužine. Tu su i radovi na elektrifikaciji pruge, tu su postavljanje voznog voda, takođe i stanične zgrade, odnosno stanični objekti, su u velikom broju završeni građevinski radovi", navodi Slobodan Kostić, inženjer.

Investitor očekuje da bi već u decembru mogao da bude uspostavljen redovan železnički saobraćaj. Prugom između Novog Sada i Subotice putovanje bi trajalo 42, a od Beograda do Subotice oko 70 minuta.

"Plan je da već u septembru krenu ozbiljna testiranja, da pre toga bude završena pruga u građevinskom smislu, da izvođači radova obave svoja testiranja i da onda već u septembru dođu specijalni vozovi koji će testirati ispravnost pruge i kvalitet izvršenog posla", ističe Nenad Stanisavljević iz Infrastruktura železnice Srbije.

Domaći stručnjaci rame uz rame sa kineskim

Kineske železnice angažovale su preko 2.000 domaćih stručnjaka, više od 400 specijalnih mašina i veliki broj kineskih radnika. Kineski inženjer kaže da je ubrzanju radova doprinela saradnja stručnjaka obe strane.

"Glavni zadaci ovog kampa i svih ovih radionica su varenje šina, brušenje, hlađenje, fino-varenje, i to se sve radi AT varenjem, što na neki način garantuje veoma visoko kvalitetno varenje, koje je u slučaju brzih pruga izuzetno važno", objašnjava Jang Guanling, inženjer "Kineske železnice".

Tri nove železničke stanice, najveći vijadukt u Vrbasu

Na pruzi za velike brzine od Novog Sada do Subotice neće biti putnih prelaza – zbog čega je izgrađen veliki broj podvožnjaka i nadvožnjaka. Uporedo se radi na rekonstrukciji postojećih i grade tri nove železničke stanice – Vrbas, Rumenka i Lovćenac.

Od 58 objekata koji će biti izgrađeni na 108 kilometara deonice pruge od Novog Sada do Subotice – vijadukt u Vrbasu, koji se nalazi na samoj sredini je najveći, najkompleksniji, sa dužinom od gotovo kilometar i po.

"Vijadukt je bio najveći izazov. Zbog dinamike smo povećali broj skela, oplata i slično. Na vijaduktu još treba da se završi hidroizolacija i mislim da ćemo početkom aprila imati preduslove da položimo kolosek", dodaje Jang Guanling.

Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte deo je projekta kineske inicijative "Pojas i put" kako bi se grčka luka Pirej povezala železnicom sa Evropskom unijom. Od ukupno 350 kilometara te pruge, 184 kilometra grade se u Srbiji, a 166 u Mađarskoj.

 
Vreme putovanja od Beograda do Kragujevca ne govori tome u prilog a vreme je novac. To je jeftinija varijanta u izgradnji ali skuplja na duze staze zato sto promet ljudi i robe bi bio mnogo manji. Siguran sam da ti nebi prvi seo u taj voz sa presedanjem i isao recimo na posao iz Beograda u Kragujevac ili obratno. A direktnim vozom za 40min oko 100km pruge, sasvim sam siguran da bi kupio stan/kucicu u KG za 1000e/km i putovao za BG na posao.
Dobra vest je što će i sa postojećom trasom pruge voz biti konkurentan kolima na relaciji Beograd - Kragujevac odnosno voziće oko sat i po, a bez nekih značajnih ulaganja u isključivo tu trasu. A to se još kasnije može optimizovati i smanjivati. Hajde da prvo vratimo Kragujevčane u voz, a nove megalomanske trase možemo graditi kasnije.
 
Да има довољно 711, па да пусте Бг-КГ макар 4 пара.
 
Vreme putovanja od Beograda do Kragujevca ne govori tome u prilog a vreme je novac. To je jeftinija varijanta u izgradnji ali skuplja na duze staze zato sto promet ljudi i robe bi bio mnogo manji. Siguran sam da ti nebi prvi seo u taj voz sa presedanjem i isao recimo na posao iz Beograda u Kragujevac ili obratno. A direktnim vozom za 40min oko 100km pruge, sasvim sam siguran da bi kupio stan/kucicu u KG za 1000e/km i putovao za BG na posao.
Preko Lapova, kad bude gotova niška za 160km/h, a dalje do Kg da se pusti struja i još malo sredi, voz može da stigne do Kragujevaca za oko 65 minuta.
Ta tvoja pruga bi kretala iz Resnika odakle do KG ima 100km, što je bar pola sata, makar pruga bila bolja od BG-NS. Da li tih 15 minta vrede tih 7 ili 8 milijardi. Naravno da ne.
Železnica u Srbiji je u katastrofa stanju.
 
Да има довољно 711, па да пусте Бг-КГ макар 4 пара.

Razbacivanje resursa sa već kritičnim dizel motornim vozovima, elektrificirati prugu i završiti sa time jednom za svagda. Iovako pruga Lapovo-Resnik neće skoro, imaće vremena da to srede do tada (valjda)..
 
Preko Lapova, kad bude gotova niška za 160km/h, a dalje do Kg da se pusti struja i još malo sredi, voz može da stigne do Kragujevaca za oko 65 minuta.
Ta tvoja pruga bi kretala iz Resnika odakle do KG ima 100km, što je bar pola sata, makar pruga bila bolja od BG-NS. Da li tih 15 minta vrede tih 7 ili 8 milijardi. Naravno da ne.
Železnica u Srbiji je u katastrofa stanju.
Samo nisi mi odgovorio da li bi ti licno isao na posao svaki dan iz Kragujevca u Beograd tom prugom sa presedanjem u Lapovu. E ja to zelim da moji unucuci mogu.
Da pojasnim "tom mojom prugom" isla bi trasa od prokopa preko autokomande, duz autoputa do buban jpotoka a zatim Ikea, Vrcin, Ralja, Mladenovac, Topola, Kragujevac, Bagrdan, Jagodina i dalje starom trasom. kao sto vidis pored voza koji bi stajao samo u Mladenovcu do Kragujevca, lokalni voz Beovoz bi mogao da preuzima putnike od Mladenovca pa do Obrenovca sa stanicama kao sto su Vlaska, Djurinci, Ralja. Vrcin, (Zuce, Ikea-autopijaca), Kumodraz, Veliki Mokrui Lug, Konjarnik, Autokomanda, Prokop, N,Beograd, Zemun, Aerodrom podzemna stanica, Surcin, Jakovo, Obrenovac. Eto a mojom trasom bi sigurno otisao iz Kragujevca do aerodroma na avion do Dubaija recimo.
 
Dobra vest je što će i sa postojećom trasom pruge voz biti konkurentan kolima na relaciji Beograd - Kragujevac odnosno voziće oko sat i po, a bez nekih značajnih ulaganja u isključivo tu trasu. A to se još kasnije može optimizovati i smanjivati. Hajde da prvo vratimo Kragujevčane u voz, a nove megalomanske trase možemo graditi kasnije.
"Јавни превоз треба да се планира према потребама путника а не према интересима инвеститора.
Саобраћајна струка треба да служи грађанима и економији а не да робује политици."
Mnogo dobo receno i bas zato ja kao putnik zelim da putujem do Bg za pola sata a ne sat i po.
 
Какво преседање у Лапову? Па постојали су директни возови Београд - Крагујевац у нормално време. Ако се електрифицира пруга Лапово - Краљево, не видим зашто би се преседало у Лапову. Ја упорно говорим у томе да би уз ремонт и елеткрификацију пруга Лапово - Краљево и Сталаћ - Краљево и наравно модернизацију пруге Београд - Ниш кружним возом Београд - Лапово - Крагујевац - Краљево - Крушевац - Сталаћ - Београд (и наравно и у обрнутом смеру) у такту на 2 сата имали праву револуцију железничког транспорта у централној Србији. Ту можда постоји и највећи потенцијал за раст путничког железничког саобраћаја у Србији.
 
кружним возом Београд - Лапово - Крагујевац - Краљево - Крушевац - Сталаћ - Београд (и наравно и у обрнутом смеру) у такту на 2 сата имали праву револуцију железничког транспорта у централној Србији. Ту можда постоји и највећи потенцијал за раст путничког железничког саобраћаја у Србији.

Biće to taman tamo neke 2050...
 
 
Какво преседање у Лапову? Па постојали су директни возови Београд - Крагујевац у нормално време. Ако се електрифицира пруга Лапово - Краљево, не видим зашто би се преседало у Лапову. Ја упорно говорим у томе да би уз ремонт и елеткрификацију пруга Лапово - Краљево и Сталаћ - Краљево и наравно модернизацију пруге Београд - Ниш кружним возом Београд - Лапово - Крагујевац - Краљево - Крушевац - Сталаћ - Београд (и наравно и у обрнутом смеру) у такту на 2 сата имали праву револуцију железничког транспорта у централној Србији. Ту можда постоји и највећи потенцијал за раст путничког железничког саобраћаја у Србији.
Да ли постоји могућност да се икада направи крак пруге Крушевац - Ниш?

Живим поред код Стопање, студирам у Нишу, али и када се одраде реконструкције Београд - Ниш и Сталаћ - Краљево, ја и даље нећу моћи без преседања да дођем до Ниша.

Верујем да постоји одређени (релативно већи) проценат становништва који гравитира ка Нишу.

Иначе, до сад нисам користио железницу. Садашње стање превоза путника од Крушевца до Ниша лепо покрива аутобуски превоз са шареним ценама.
 
Живим поред код Стопање, студирам у Нишу, али и када се одраде реконструкције Београд - Ниш и Сталаћ - Краљево, ја и даље нећу моћи без преседања да дођем до Ниша.

Завршићеш ти студије пре него што се заврше те реконструкције. :ROFLMAO:

Био је некада давно воз Ниш - Бар који је био једини који би био директан Крушевац - Ниш.

Ред вожње 2000/2001:

ван летње сезоне:

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=JŽ&kategorie=B&cislo=897&nazev=&rok=2001
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=JŽ&kategorie=B&cislo=896&nazev=&rok=2001

у летњој сезони:

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=JŽ&kategorie=B&cislo=1897&nazev=Nišava&rok=2001
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=JZ&kategorie=B&cislo=1896&nazev=Nišava&rok=2001
 
Poslednja izmena od urednika:
Samo nisi mi odgovorio da li bi ti licno isao na posao svaki dan iz Kragujevca u Beograd tom prugom sa presedanjem u Lapovu. E ja to zelim da moji unucuci mogu.
Da pojasnim "tom mojom prugom" isla bi trasa od prokopa preko autokomande, duz autoputa do buban jpotoka a zatim Ikea, Vrcin, Ralja, Mladenovac, Topola, Kragujevac, Bagrdan, Jagodina i dalje starom trasom. kao sto vidis pored voza koji bi stajao samo u Mladenovcu do Kragujevca, lokalni voz Beovoz bi mogao da preuzima putnike od Mladenovca pa do Obrenovca sa stanicama kao sto su Vlaska, Djurinci, Ralja. Vrcin, (Zuce, Ikea-autopijaca), Kumodraz, Veliki Mokrui Lug, Konjarnik, Autokomanda, Prokop, N,Beograd, Zemun, Aerodrom podzemna stanica, Surcin, Jakovo, Obrenovac. Eto a mojom trasom bi sigurno otisao iz Kragujevca do aerodroma na avion do Dubaija recimo.
Ni sa presedanjem ni bez ne bi voleo da putujem na posao >sat vremena, ma koliko udobno bilo putovanje.
Ta "tvoja" trasa ulaska u BG jeste postojala i u planovima, ali su krajem šezdesetih pobedili automobili i to je kraj te priče za mnogo narednih godina.
Verujem ti da voliš Šumadiju i Kragujevac, ali najviše što je realno je da se Lapovo-Kragujevac elektrificira, da malo srede stanice, da se uvede savremenija signalizacija i da se bar održi sadašnja brzina. Naravno da se završi niška.
Ne zameram ti što maštaš o vrlo skupim i gotovo nemogućim stvarima. Problem je što su takve stvari počeli i političari da pričaju i obećavaju.
A kad smo kod njih, oni uredno u rekonstruisane kilometre broje i ovih dvadesetak Lapovo-Kragujevac, kao i ono oko Rakovice.
Da je to urađeno ljudski bio još neki minut manje od onih mojih 65 koliko pretpostavljam da je moguće za brzi Prokop-Kragujevac, via Mladenovac i Lapovo.
 
Pruga za velike brzine od Beograda do Budimpešte deo je projekta kineske inicijative "Pojas i put" kako bi se grčka luka Pirej povezala železnicom sa Evropskom unijom. Od ukupno 350 kilometara te pruge, 184 kilometra grade se u Srbiji, a 166 u Mađarskoj
Zna li neko kako ide Mađarima? Ima li šanse oni da završe brzo pa da se brzo pusti do Budimpešte?
 
Zna li neko kako ide Mađarima? Ima li šanse oni da završe brzo pa da se brzo pusti do Budimpešte?
Po poslednjim vestima koje su ovde izlazile ne ide nikako, sa njihove strane je trenutno sve stopirano zbog izvodjaca radova tj Kineza i price da ne grade po evropskim standardima i sigurnosnim protokolima
 
Po poslednjim vestima koje su ovde izlazile ne ide nikako, sa njihove strane je trenutno sve stopirano zbog izvodjaca radova tj Kineza i price da ne grade po evropskim standardima i sigurnosnim protokolima
Mnogi su ovde prokomentarisali, a ja se slažem sa tim, da su to fejk i hejterske vesti, tipa N1. Koliko sam ja pročitao pre nekih šest meseci, razlog je druge prirode. Naime većina operative je prebačena na deo pruge bud-vie koji je bio u katastrofalnom stanju, a koji je, prirodno, za njih prioritet.
 
Vrh