Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Nisu ni zagrebačke tipske nadstrešnice sretnije što se tiče arhitektonskog oblikovanja.

U Karlovcu je luda nadstrešnica, koja se čak pokazala vrlo otpornom (iako tako ne izgleda na prvi pogled): http://www.hzinfra.hr/lgs.axd?t=16&id=10956

Tako to izgleda kad se da arhitektima da naprave nešto suvremeno.
 
Zaista je super videti te nove sine, nove perone, nove stubove za kontaktnu mrezu, nove bukobrane i onda useru sve sa nadstresnicom koja je iz 19og veka.

Ima 16842 nacina da se oblikuje nadstresnica, zasto mora bas ova praistorijska varijanta da se uvede na svim stanicama?
 
Pa po meni dizajn jos i nekako pogotovo ove sto ide na bocne perone ali je problem sto funkcija nije u poptpunosti ostvarena posto su previse uzane i visoko postavljene.
 
Igore nekad se odvodnja rjesavala kroz noseci stub tu crnu cijev nadam se da ce prefarbati estetika nula tog ko je krnjacu smislio bi stavio da tu bude po kisi i snjegu uz uslov da ostane suv
 
Igor":9t7ou1h5 je napisao(la):
Stanica Krnjaca
150427-KRNJACAst-05.jpg

Nisam shvatio sta ce se desavati sa starom prugom kada budu izgraidli novu (Beograd-Pancevo)? Nisu nam valjda potrebna 4 koloseka?
 
Onda nisi procitao vest :D

U stanici Krnjaca ostaju sva 4 koloseka tacnije 2 postojeca plus 2 nova. Posto se na ovoj stanici rade bocni peroni gde je ulazak u voz moguc samo sa jedne strane a nisu centralni kao na Ovci sa obostranim pristupom peroni ce biti na obe bocne strane uz koloseke i ta dva koloseka uz perone ce sluziti za putnicki saobracaj dok ce dva srednja koloseka sluziti za teretni i tranzitni saobracaj.

Inace pruga Beograd - Pancevo ce imati dva koloseka sem na pojedinim mestima poput stanica i ukrstanja i iskljucenja gde ce u zavisnosti od situacijei potrebe biti vise koloseka
 
Mozda je bilo postovano, ali ne nadjoh, da li se zna gde ce nove Stadler kompozicije da saobracaju? :)
 
по електрифицираним пругама Србије. не знају ни када ће да их ставе у саобраћај, а камоли где ће да их ставе
 
Milose nema te par dana sliku je vec pistavio autor na strani 120
 
MladjaSrb":3fk0crcj je napisao(la):
Na Zlatiboru...

Brzi voz 431 iz Beograda za Bar, na deonici Zlatibor-Ribnica:


adult photo sharing


image search

i voz 430 iz Bara za Beograd:


photo host

Pozzzz :)

МлађоСрб, укњижен плусићћћ
Слике су наравно супер, а кад их мало дуже гледам, имам утисак као да гледам неку макету са возовима.
 
Moravac":lpdcn5ld je napisao(la):
Igor":lpdcn5ld je napisao(la):
Kuku kakve intervencije a tek stigli ne smem ni da pitam :) Ako je antigrafit zastita onda ok

Nije to što misliš :D
Malo smo ih sredjivali jer su neke grane ostavile traga kada je voz ušao u Srbiju.
Nadam se da će održavanje pruga ubuduće povesti računa o tome.

A da li postiji antigrafitna zaštita, to još nismo utvrdili. Po tehničkoj dokumentaciji postoji, ja sumnjam, ali još nismo testirali, pa kada to odradimo javićemo rezultat.
Па Моравац једино да сами ишарате овај Штадлер возић, па да га онда очистите и тако све сазнате :D
Наравно, само се чувајте да вас не ухвате :D , као оног момка пре неки дан у трамвају.
 
Moze li neko upuceniji da proceni koliki deo putnickog saobracaja ce ovih 12+25 ruskinja i 21 stadler da preuzmu? Po stanju (izvor: wiki) mi se cini da ce kapaciteti biti dovoljni da se sve zameni. :vops:
Ima li neka caka ili se na to i cilja?
 
Ja se nadam da to nije cilj. Već se nadam da ćemo ustvariti videti više vozova na prugama. Da će se uspostaviti normalan saobraćaj ka istoku Srbije, ka Banatu. I naravno na prugama kroz Srbiju. Na mnogim relacijama koje su u funkciji saobraćaju jedan ili dva voza dnevno i to u neko ludo vreme, često.
 
pa pazi 12+25 znači da bi bilo nekih 34 garnitura u saobraćaju a tri u rezervi, to bi zadovoljilo potrebe na neelektrifikovanim prugama. Za elektrifikovane pruge bi trebalo otprilike isto toliko u saobraćaju. Imamo linije na elektrifikovanim
BG-NS
BG-ŠI
SM-NS
NS-SU
PA-VA
BG-UE
UE-PP
BG-KV
BG-NI
BG-JA (preko Požarevca)
SD-NI
NI-Preševo.
Pored toga bi na intercity relacijama trebalo nabaviti još nekoliko garnitura veće udobnosti.
Mi inače mnogo voznih sredstava "gubimo" zbog katastrofalno velikih voznih vremena. Remont pruge bi na većini deonica omogućio duplo više polazaka sa istim brojem voznih sredstava.
 
Novi vozovi od juna

1.05.2015.
Зашто касни полазак швајцарских возова
Швајцарски електромоторни возови који су плаћени 99 милиона евра још нису пуштени у саобраћај, иако је то било најављено још за јесен прошле године. Према најновијим најавама, први возови требало би да почну да саобраћају 15. јуна, а сви би у саобраћај требало да буду укључени најкасније у новембру...
Quote:
"Око 15. јуна ове године можемо да очекујемо сукцесивно увођење швајцарских возова на пругама Србије. У овом тренутку произвођач 'Штадлер' је обавестио 'Железнице' да ће до 19. маја предати комплетан резултат испитивања, након чега ће у року од неколико дана 'Железнице' издати типску дозволу", рекао је Јевтић.
http://www.rts.rs/page/stories/ci/st...%B2%D0%B0.html
 
POHOD NA PRUGU BEOGRAD-BAR, 25.4.2015.

Pre tacno nedelju dana, trojica vozoljubitelja, Milos, Dusan i Mladen (tj. ja) krenuli smo u jednu uzbudljivu vozoljubiteljsku avanturu na Zlatibor. Dogovor je pao par dana pre polaska, da se fotografisu vozovi na cuvenoj "Stojanovoj" krivini, te da se u pohod na vozove podje ujutru, vozom 2121 koji iz Beograda krece u 02:45h.
I tako i bese. Milos i Dusan su krenuli iz Beograda, a ja sam se snasao za prenociste u Lzaravecu, te sam mogao duze da odspavam i da platim kartu jeftinije :D :D Oni su krenuli na vreme, a ja sam usao u voz u 04:20, u stanici Lazarevac. Putovanje je bilo fino. Dugo se nismo videli, pa smo imali mnogo o cemu da pricamo, te nam je vreme brzo proslo. U Lajkovcu smo sreli prvi teretni voz, sa 30+ teretnih kola (mix cisterne, glinica i E kola). Ukrstavanje sa vozom 432 u Divcima, a sa lokalom iz Uzica u Valjevu.
Oko 8:30h stizemo na odrediste= Zlatibor. Docekuje nas prelep vaduh i prelepa izvorska voda, jako pitka, kakvu do sada nisam u zivotu probao.
Punimo baterije, i krecemo ka lokaciji. Usput fotografisemo stanicnu infrastrukturu:


how to capture screen


free upload


screen shot windows

I idemo pesaka ka "Stojanovoj" krivini, prolazeci tunele i galerije.


upload images free

Razmatramo situaciju, i uskoro stizemo do tunela pred nasom lokacijom. Tu nailazi i prvi plen- lokal 2100 iz Vrbnice za Beograd. Pruza nam se prelepi jutarnji pogled na zlatiborska brda i reku Crni Rzav :)


image url


jpg images

Nakon njega idemo ka odredistu, i posle jako lepog tunela, koji je dugacak oko 500m stizemo do lokacije.


image upload no compression

Krivna je obasjana Suncem, preko celog dana, sto nam je upravo i trebalo. Sada je na redu bilo odrediti sa koje "cuke" cemo fotografisati. Osvrnuli smo se oko sebe i primetili smo odlicnu lokaciju, skoro na vrhu jednog brda. Uspon je bio jako naporan, i trebalo nam je oko 45-50minuta da ga savladamo. Na polovini uspona, nailazai nam teretni voz, prvi za danas i to, naravno u suprotnom smeru od onog koji je nama bio potreban.



how to use print screen


print screen windows xp


Nastavljamo dalje da se penjemo, i dolazimo do jednog odlicnog vidikovca, na koji, niko sem nas od ljudskih bica nije krozio do sada!
Tu smo se ulogorili. Ja ostajem da spremam vatru za rostilj i da odaberem mesto za rostiljanje, i bas sam ga nasao, na samo par cm od strme litice! Tu smo bili jako dovitljivi, te smo vatru ogradili kamenim zidom.
Sa lokacije na kojoj smo se nasili, mogli smo da fotografisemo jedan voz cak na tri lokacije!
Dok je vatrica gorela, naisla su dva lokala. Na sledecim fotografijama prikazani su, respektivno, lokal 2123 iz Beograda za Prijepolje i lokal 2100 iz Vrbnice za Beograd:


gif upload


free image uploading


upload jpg


screen cap


upload pics


Nakon njihovog prolaska, stavili smo meso da se pece, na jedan specifican nacin. Zapricali smo se, jeli, kad u tom je naisao IC 431 iz Beograda za Bar, zbog koga smo se i peli ovoliko visko, ali je naisao nenadanom brzinom. Jurio je preko mostica nad Crnim Rzavom sigurno jedno 40km/h, a dozvoljeno je godinama vec 20 km/h, te smo jedva uspeli da se domognemo nasih fotoaparata i da napravimo dobre fotografije:


gif hosting


image ru


image sharing


I brzi voz je otisao dalje, strogo na vreme. Sada smo morali brze bolje da gasimo vatru i da krenemo ka drugoj lokaciji, koja se nalazila naspram ove. Na toj narednoj lokaciji cekacemo voz IC 430 iz Bara za Beograd. Spust niz "cuku" je prosao jako brzo, trebalo nam je svega 15ak minuta da se spustimo. Prelazimo mostic preko Rzava i ubrzo smo dosli i na narednu lokaciju. Tu nam, ponovo nailazi jedan teretni voz, ali naravno u suprotnom smeru koji nama odgovra! Medjutim, greh bi bio ne zabeleziti njegov prolazak:


adult image upload

Ukrstavanje teretnog voza i IC 430 bilo je, najverovatnije u Strpcima, pa smo cekali malo duze na IC. Kada je naisao, ponovo nastaju dobre fotografije!


image uploading site


adult image


image url


Vec je bilo 16h kada smo fotografisali IC. Vree je bilo za povratak natrag. Jos malo disemo punim plucima, i razgledamo infrastrukturu tunela i same pruge uopste. Fotografisemo i poslednji voz, 2101 iz Beograda za Vrbnicu, sa istog mesta na kome smo fotografisali i prvi voz:


free upload image

Oko 16:40 stizemo u stanicu Zlatibor. Fotografisemo jos malo stanicu, Zlatiborski tunel i pijemo izvorsku vodu, neprocenjivo dobru!
U 17:30 nailazi nas lokal, u kome smo se zestoko ukocili i cije drnadanje nam je probilo svaki deo mozga, jer je bila garnitura 412, sa plasticnim sedistima. Zaista je neugodno voziti se 6h u takvom vozu, te nadam se da ce neko svestan resiti ovaj problem, ili se bar nadam da ce neko od nadleznih dozveti takvu "ugodnu" voznju, pa da vide njene cari.

Za kraj, fotka Zlatiborskog tunela sa opisom nekih njegovih inzenjerskih karakteristika.

Toliko za ovu avanturu, nadam se da vam se dopao kratak putopis . ;)
Pozz od mene do sledece pustolovine! :)


photo sharing sites

(Tunel "Zlatibor".
L=6.169,30m. Treci po duzini tunel na Balkanu, pored Bukovika(7.056,00m) i Sozine(6.171.00m). Gradjen je u periodu od 1954. do 1970. godine, uz vise prekida u gradnji usled nedostatka finansijskih sredstava.
U Srbiji tunel Zlatibor, na pruzi Beograd-Bar, obuhvata 11.42% ukupne duzine tunela na prugama kroz celu Srbiju. Ulazni portal tunela je na koti 755.30mnv, i sa ulane strane tunel je u usponu 8‰. Primenjivana je 'belgijska"klasicna meroda gradnje tunela. Najjaci brdski pritisak koji deluje na tunelsku cev, a meren na mernom mestu u tunelu, nakon stabilizacije kostrukcije ankerima i prskanim betonom iznosio je na levoj bocnoj strani 79 tona/m^2. Problem hidoizlocaije je resen primenom torketne izolacije u ukupnoj debljini od 3cm. Prilikom izbijanja profila tunela u serpentinskim masivima, u kojima je tunel gradjen, izbijeno je oko 271 500 m^3 serpentiskog stenskog masiva sa ulazne i izlazne strane . Transportna sredstva su prevezla oko 830 000t serpentinskog stenskog masiva prilikom probijanja tunela. Ugradjeno je oko 98.000m^3 betona, kao i 930.582 kg celika.)

Autor: Mladen Zarkovic, putovanja 2015.
 
Zajedno na prolecnom suncu. Danas u TPS Zemun bila je i gosca 'Rumunka' 207. :D
11014623_870551082988459_3061857902927798954_n.jpg
 
Rumunka se ogleda u Flirtu, tj Flirtuju
 
Pre nego sto sam otvorio temu procitao sam "Rumunka se zakucala u Flirt", reko kad pre..


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh