POHOD NA PRUGU BEOGRAD-BAR, 25.4.2015.
Pre tacno nedelju dana, trojica vozoljubitelja, Milos, Dusan i Mladen (tj. ja) krenuli smo u jednu uzbudljivu vozoljubiteljsku avanturu na Zlatibor. Dogovor je pao par dana pre polaska, da se fotografisu vozovi na cuvenoj "Stojanovoj" krivini, te da se u pohod na vozove podje ujutru, vozom 2121 koji iz Beograda krece u 02:45h.
I tako i bese. Milos i Dusan su krenuli iz Beograda, a ja sam se snasao za prenociste u Lzaravecu, te sam mogao duze da odspavam i da platim kartu jeftinije
Oni su krenuli na vreme, a ja sam usao u voz u 04:20, u stanici Lazarevac. Putovanje je bilo fino. Dugo se nismo videli, pa smo imali mnogo o cemu da pricamo, te nam je vreme brzo proslo. U Lajkovcu smo sreli prvi teretni voz, sa 30+ teretnih kola (mix cisterne, glinica i E kola). Ukrstavanje sa vozom 432 u Divcima, a sa lokalom iz Uzica u Valjevu.
Oko 8:30h stizemo na odrediste= Zlatibor. Docekuje nas prelep vaduh i prelepa izvorska voda, jako pitka, kakvu do sada nisam u zivotu probao.
Punimo baterije, i krecemo ka lokaciji. Usput fotografisemo stanicnu infrastrukturu:
how to capture screen
free upload
screen shot windows
I idemo pesaka ka "Stojanovoj" krivini, prolazeci tunele i galerije.
upload images free
Razmatramo situaciju, i uskoro stizemo do tunela pred nasom lokacijom. Tu nailazi i prvi plen- lokal 2100 iz Vrbnice za Beograd. Pruza nam se prelepi jutarnji pogled na zlatiborska brda i reku Crni Rzav
image url
jpg images
Nakon njega idemo ka odredistu, i posle jako lepog tunela, koji je dugacak oko 500m stizemo do lokacije.
image upload no compression
Krivna je obasjana Suncem, preko celog dana, sto nam je upravo i trebalo. Sada je na redu bilo odrediti sa koje "cuke" cemo fotografisati. Osvrnuli smo se oko sebe i primetili smo odlicnu lokaciju, skoro na vrhu jednog brda. Uspon je bio jako naporan, i trebalo nam je oko 45-50minuta da ga savladamo. Na polovini uspona, nailazai nam teretni voz, prvi za danas i to, naravno u suprotnom smeru od onog koji je nama bio potreban.
how to use print screen
print screen windows xp
Nastavljamo dalje da se penjemo, i dolazimo do jednog odlicnog vidikovca, na koji, niko sem nas od ljudskih bica nije krozio do sada!
Tu smo se ulogorili. Ja ostajem da spremam vatru za rostilj i da odaberem mesto za rostiljanje, i bas sam ga nasao, na samo par cm od strme litice! Tu smo bili jako dovitljivi, te smo vatru ogradili kamenim zidom.
Sa lokacije na kojoj smo se nasili, mogli smo da fotografisemo jedan voz cak na tri lokacije!
Dok je vatrica gorela, naisla su dva lokala. Na sledecim fotografijama prikazani su, respektivno, lokal 2123 iz Beograda za Prijepolje i lokal 2100 iz Vrbnice za Beograd:
gif upload
free image uploading
upload jpg
screen cap
upload pics
Nakon njihovog prolaska, stavili smo meso da se pece, na jedan specifican nacin. Zapricali smo se, jeli, kad u tom je naisao IC 431 iz Beograda za Bar, zbog koga smo se i peli ovoliko visko, ali je naisao nenadanom brzinom. Jurio je preko mostica nad Crnim Rzavom sigurno jedno 40km/h, a dozvoljeno je godinama vec 20 km/h, te smo jedva uspeli da se domognemo nasih fotoaparata i da napravimo dobre fotografije:
gif hosting
image ru
image sharing
I brzi voz je otisao dalje, strogo na vreme. Sada smo morali brze bolje da gasimo vatru i da krenemo ka drugoj lokaciji, koja se nalazila naspram ove. Na toj narednoj lokaciji cekacemo voz IC 430 iz Bara za Beograd. Spust niz "cuku" je prosao jako brzo, trebalo nam je svega 15ak minuta da se spustimo. Prelazimo mostic preko Rzava i ubrzo smo dosli i na narednu lokaciju. Tu nam, ponovo nailazi jedan teretni voz, ali naravno u suprotnom smeru koji nama odgovra! Medjutim, greh bi bio ne zabeleziti njegov prolazak:
adult image upload
Ukrstavanje teretnog voza i IC 430 bilo je, najverovatnije u Strpcima, pa smo cekali malo duze na IC. Kada je naisao, ponovo nastaju dobre fotografije!
image uploading site
adult image
image url
Vec je bilo 16h kada smo fotografisali IC. Vree je bilo za povratak natrag. Jos malo disemo punim plucima, i razgledamo infrastrukturu tunela i same pruge uopste. Fotografisemo i poslednji voz, 2101 iz Beograda za Vrbnicu, sa istog mesta na kome smo fotografisali i prvi voz:
free upload image
Oko 16:40 stizemo u stanicu Zlatibor. Fotografisemo jos malo stanicu, Zlatiborski tunel i pijemo izvorsku vodu, neprocenjivo dobru!
U 17:30 nailazi nas lokal, u kome smo se zestoko ukocili i cije drnadanje nam je probilo svaki deo mozga, jer je bila garnitura 412, sa plasticnim sedistima. Zaista je neugodno voziti se 6h u takvom vozu, te nadam se da ce neko svestan resiti ovaj problem, ili se bar nadam da ce neko od nadleznih dozveti takvu "ugodnu" voznju, pa da vide njene cari.
Za kraj, fotka Zlatiborskog tunela sa opisom nekih njegovih inzenjerskih karakteristika.
Toliko za ovu avanturu, nadam se da vam se dopao kratak putopis .
Pozz od mene do sledece pustolovine!
photo sharing sites
(Tunel "Zlatibor".
L=6.169,30m. Treci po duzini tunel na Balkanu, pored Bukovika(7.056,00m) i Sozine(6.171.00m). Gradjen je u periodu od 1954. do 1970. godine, uz vise prekida u gradnji usled nedostatka finansijskih sredstava.
U Srbiji tunel Zlatibor, na pruzi Beograd-Bar, obuhvata 11.42% ukupne duzine tunela na prugama kroz celu Srbiju. Ulazni portal tunela je na koti 755.30mnv, i sa ulane strane tunel je u usponu 8‰. Primenjivana je 'belgijska"klasicna meroda gradnje tunela. Najjaci brdski pritisak koji deluje na tunelsku cev, a meren na mernom mestu u tunelu, nakon stabilizacije kostrukcije ankerima i prskanim betonom iznosio je na levoj bocnoj strani 79 tona/m^2. Problem hidoizlocaije je resen primenom torketne izolacije u ukupnoj debljini od 3cm. Prilikom izbijanja profila tunela u serpentinskim masivima, u kojima je tunel gradjen, izbijeno je oko 271 500 m^3 serpentiskog stenskog masiva sa ulazne i izlazne strane . Transportna sredstva su prevezla oko 830 000t serpentinskog stenskog masiva prilikom probijanja tunela. Ugradjeno je oko 98.000m^3 betona, kao i 930.582 kg celika.)
Autor: Mladen Zarkovic, putovanja 2015.