Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

20150319142424.jpg
 
"Voz koji je dizajniran 30ih godina u Art deco stilu; saobracao je na relaciji Beograd -Zagreb i zvali su ga "leteci Beogradjanin" - postizao je brzinu od 146km na sat."
137424310206519623457770.jpg

izvor:Branka Djordjevic-Nakanishi
 
milos.tro":2hymk0nw je napisao(la):
"Voz koji je dizajniran 30ih godina u Art deco stilu; saobracao je na relaciji Beograd -Zagreb i zvali su ga "leteci Beogradjanin" - postizao je brzinu od 146km na sat."
137424310206519623457770.jpg

izvor:Branka Djordjevic-Nakanishi

Nekada smo bili jaka drzava.
 
Čika Brana":30cw5rj1 je napisao(la):
Уау. Имали још слика "Летећег Београђанина"?

Ima našao sam i ovu :
najbrza-lokomotiva.jpg

„Leteći Beograđanin“ vozio 146 na sat, ostala samo slika
Jugoslovenske državne železnice su tridesetih godina prošlog veka imale veoma neobičnu parnu lokomotivu koja je zbog brzine nazvana “Leteći Beograđanin”. Lokomotiva je proizvedena u Berlinu, ali su joj oktobra 1936. stručnjaci konstruktivnog odseka mašinskog odeljenja železnica promenili prvobitni izgled dajući joj aerodinamičnu formu i pripremajući je za velike brzine. Na probnoj vožnji 1937. godine na pruzi Beograd - Zagreb “Leteći Beograđanin” je postigao, za to vreme, fantastičnu brzinu od 146 kilometara na sat, čime je svrstan u red evropskih superekspresnih parnih lokomotiva. Nije sačuvana.
http://www.blic.rs/Vesti/Reportaza/4026 ... ijom/print

"Kao poseban kuriorzitet predstavljala je lokomotiva JDZ 01-101,oblozena limovima sa posebnim aerodinamckim oblikom po uzoru na nemacke brzovozne lokomotive,nazvana LETECI BEOGRADJANIN.Ideja je zaceta u masinskom odeljenju Gen.Direkcije JDZ,a u lozionici Beograd,lokomotiva je preradjena.Na probnoj voznji na pruzi Beograd-Zagreb,1937 god,masina je vukla voz sastavljen od 5 kola,tezine 158 tona brzinom od 122 km/h,pri cemu je masina imala miran hod.Sama lokomotiva je na jednoj deonici postigla za tovreme i za nase uslove,fantasticnu brzinu od 146 km/h,cime se svrstala u red superexpresnih parnih lokomotiva.Ali,u nedostatku preciznih dinamometrijskih proba i mogucnosti prekoracenja brzine od 80 do 100 km/h na duzim relacijama,dalje probe su obustavljene.
Krajem 50-tih god,tacnije 1958 god,na mrezi JZ jos je bilo 93 masine,rasporedjene i ZTP Beograd(56 lok.),ZTP Zagreb(9 lok.)i ZTP Skoplje(28 lok.).Pocetkom 60-tih god,ZTP Beograd je jos uvek imao 56 lok.serije 01,koja je tad bila vodeca serija masina u putnickom saobracaju.Modernizacijom zeleznice,prvo je pocelo povlacenje ovih masina sa magistralnih pruga,te su se ove lokomotive sedamdesetih i ranih osamdesetih godina,jos uvek zadrzale u lozionicama Zajecar,Nis,Kraljevo i Lapovo.Poslednjih 5 lokomotiva ove serije,ugaseno je 1985 godine u lozionici Zajecar,cime je prestala njihova upotreba u javnom saobracaju... "

"Izgrađena je 1936. (prema "Parne lokomotive XX. st.") u Beogradu i vukla je brze vlakove na relaciji Zagreb - Beograd u vremenu nešto manjem od pet sati.
Imala je bakreno ložište (pri čemu je ekonomičnost bila veća) s boljom toplinskom provodnošću i manjom specifičnom potrošnjom ugljena nego kod ostalih lokomotiva čeličnog ložišta. Nažalost, zbog oskudice bakra i povećane cijene, vremenom se prvotna ekonomičnost gubila, pa je i njeno ložište zamijenjeno čeličnim."
http://www.zeljeznice.net/forum/index.p ... xshs-1000/ (ceo tekst)
 
Evo mene opet sa fotografijama. Ovog puta SATDLER FLIRT 3 "Zeleznice Srbije" na probi od Zemuna do Novog Sada i natrag. Proba je odrzana 20.3.2015. tacnije, bile su dve probe, jedna jutarnja i jedna popodnevna. Probavao se auto-stop uredjaj, kocenje, itd. Cele predhodne nedelje svakog dana obavljale su se probe.

Prve dve fotografije su sa jutarnje probe, a poslednje dve sa popodnevne :) Uzivajte malo u ovom lepotanu koji ce nadamo se zaista od Maja krstariti nasim prugama.


adult photo sharing


photo sharing sites



free upload image


images hosting

Srdacan pozdrav :)
 
Fotografije iz Sremskih Karlovaca sa danasnje probe STADLER Flirta od Zemuna do Novog Sada i natrag, a nastale prilikom ukstravanja. Fotografije nam salje Brane Djurdjic, kome se zahvaljujem na posebno interesantnim fotografijama enterijera, najboljim napravljenim do sada sto se ovog voza tice :)
104783557273302206984703.jpg

103012877273298806985048.jpg

103093427273301506984772.jpg

110674487273300940318162.jpg

110693867273302006984728.jpg

105017417273296140318648.jpg

izvor:Vozovi i železnička infrastruktura
 
Danas slikao radove na pruzi. Krecem od mosta ka Pancevu...

Prvo pogled ka mostu:

sam0742.jpg


sam0743.jpg


Pa sa njega:

sam0744.jpg


I dalje ka Pa:

sam0741.jpg


sam0712.jpg


sam0713.jpg


sam0714.jpg


sam0715.jpg


Sredjuju stanicu i prolaz ispod pruge:

sam0716.jpg


sam0717.jpg


sam0718.jpg


sam0719.jpg


sam0720.jpg


Kod Panceva su produzili ovaj tunel ispod pruge:

sam0735.jpg


sam0724.jpg


sam0725.jpg


sam0733.jpg


sam0732.jpg


I sad ka mostu:

sam0726.jpg


sam0730.jpg


sam0727.jpg


sam0728.jpg


sam0729.jpg


sam0731.jpg


sam0736.jpg


sam0737.jpg


To bi bilo sve.
I sad lagano voznja ka Glogonjskom ritu pa kuci...
 
ННиколић, укњижен плусићћћ, драго ми је да радови лепо напредују.
Видим да одмах постављају и букобране на неким деловима.
 
Комшије у "промет" пуштају још једну наказу, и признајем, потрудили су се да га још више унаказе колор шемом :lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=K5Ww_rhJNDI[/youtube]
 
Somi303":1vfvhfg4 je napisao(la):
Комшије у "промет" пуштају још једну наказу, и признајем, потрудили су се да га још више унаказе колор шемом :lol:

Bas ne fali nista kolor semi, voz izgleda sasvim moderno.
 
Изгледа фантастично. Још су га и сами направили. Свака им част.
 
Zato vrijeme smo mi svu industriju sahranili evo nedavno i neobus otisao mesaru koji ga je iskasapio
 
@Somi303
Mlad si, ok je ;)
Ja iskreno njima skidam kapu po pitanju trama i voza.
Bore se, pokusavaju da odrze sto imaju i koliko toliko da prate korak.
Ej covece, tramvaj... Voz... (!)
Pa mi vise ni prikljucne masine za traktore ne proizvodimo...
Ma ni male motokultivatore
 
Нисам ја љубоморан, једноставно ми је ружан. Гредељ је направио прелепог дизелаша и не кријем да ми се свиђа. Не могу сви да имају фабрике возова, ми ето имамо фабрике аутобуса.
 
ја јесам љубоморан. од оноликих фабрика вагона и возова које имамо ми не можемо ништа овако да направимо. шта више, не можемо никако да направимо
 
Kad se samo pogleda koliko smo mi para dali na uvozne tramvaje i vozove sramota je bilo šta negativno napisati na račun suseda!
Logo HŽPP je zanimljiv(da ne pričam o našem "ЈЖ" kojem su nakalemili "C") i šema farbanja ima veze s njim, hvala Bogu da nema kvadratića kao što imaju običaj na sve da ih stavljaju!
 
Vrh