Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ponovni pozdrav od mene, u ovom postu cu zavrsiti svoju reportazu sa pruge Beograd- Bar u zimskom peridou. :)
Stali smo kod zeleznicke stanice Zlatibor, prezentovao sam vam atmosferu odatle i lepo ukrstavanje sa vozom 431.


Nakon prolaska voza 431, mi nastavljamo dalje ka nasem odredistu-Beogradu.
Prolazimo drugi po duzini tunel na Barskoj pruzi, a to je Zlatiborski tunel cija je duzina 6169m. Nakon njega jos par kilometara i zeleznicka stanica Branesci. I dalje ima oko 1.5m snega :) Evo i fotografija:


screengrab


image search


upload a gif


free jpeg images


photo hosting sites

Polako se smrkava, samim tim i opada mogucnost za fotografisanje u pokretu, ali posto dobro poznajem svoju Canon masinu, podesavamo parametre i skljocamo i dalje do Uzica :)
Evo ih sada Stapari :)


post a picture

Sneg je sve manji, i Uzice je jako blizu. Prolazimo kroz divne galerije, pored odlicno uradjenih potpornih konstrukicja... Evo sada fotografija od Stapara do Uzica:


post a picture

To su te lepe galerije o kojima sam vam pricao. Po struci, ja sam diplomirani gradjevinski tehnicar, trenutno studiram na Gradjevinskom fakultetu Univerziteta u Beogradu i strasno volim da vidim tunele, mostove i galerije, s'toga jako cesto cu vam predstavljati objekte niskogradnje, u principu ce to biti zeleznicki objeki jer je zeleznica moja strast od rodjenja, a nadam se da ce mi biti jednoga dana i radno mesto, Elem, da se vratimo na galerije:



how to do a screenshot on a pc


photo hosting


upload an image

Uzice je mirno i tiho, nedelja je vece svi se vec spremaju za novu radnu nedelju. Samo je stanica prepuna studenata i djaka koji su jedva docekali da sednu u tolpe kupee i upute se za Beograd.

Od Uzica do Pozege brzina je zaista dobra. od Pijepolja do Uzica najveca brzina nam je bila 70km/h, i to oko 8km duzine. Ostalo sve klac-klac 20,30 i najcesce 50.

Obzirom da je 100km/h brzina od Uzica do Pozege, nisam fotografisao taj deo, jer je mrak bio vec na pomolu, i sve bi se zasigutrno zamutilo. S'toga fotografisao sam u Kosjericu ukrstavanje sa teretnim vozom koji je prevozio naftne derivate u cisternama za Pozegu:


click image upload

Nakon toga nastavljamo ka Beogradu i cekamo ukrstavanje sa vozom 2125 iz Beograda za Prijepolje u zeleznickoj stanici Samari. Tu smo se lepo zaustavili pa sam zabelezio neke fotografije naseg voza pred sumrak:


free upload pictures


image ru


picture share


how to use print screen



how to use print screen

Nakon Samara se vise nigde ne zaustavljamo osim po prijem putnika u Valjevo, Lajkovac i Lazarevac. Mrak je posle Samara vec uveliko pao, i vise se nije moglo fotografisati. Nastavljamo dalje ka Beogradu. U Beograd stizemo s 40 minuta zakasnjenja zbog svih ovih silnih ukrstavanja.

Tako je izgledalo jedno zimsko putovanje ovom najlepsom prugom u Srbiji, a verovatno najlepsom i na Balkanu.
Pred prolece, jos jednom cu vam pisati putopis sa ove pruge kako biste videli kako ona izgleda u zelenom okruzenju.

Nadam se da vam se celokupan putopis dopao, trudio sam se da ga predstavim sto slikovitije i sto jasnije.
Naravno, ukoliko budete imali nekih pitanja u vezi nekih deonica, tu sam da odgovorim.
Kada budem pisao sledeci putopis sto se ove pruge tice, ubacicu zanimljivosti i razne konstruktivne karakteristike, kao i neke crteze iz projekta koje verujem da ce mnoge zanimati, jer je ovo ipak "build" forum. Tada nas ocekuje kompletno putovanje do Beograda, jer ce dan biti duzi i uslovi za fotkanje ce se svakako poboljsati.

Sta bih jos na kraju voleo da dodam na sve ovo?
U pocetku svog putopisa sam vam naveo da je pruga u katastrofalnom stanju velikim delom kroz Srbiju. Vecina deonica nije remontovana uskoro punih 50 godina, odnosno od kako je pruga pustena u saobracaj 1976. godine. Ovo je pruga izuzetnih gradjevinskih ostvarenja, neverovatnih prica i misterija. Ova pruga sadrzi najvisi most na svetu "Mala Rijeka" u Crnoj Gori, visine 200m a duzine 0.5km. Za strance ona predstavlja hedonizam dok putuju njome. Nasi ljudi ce uvek pre izabrati voz nego autobus da putuju na more, jer znaju da je u vozu komfornije i da je zabava zagarantovana, imao je prosle godine jedan interesantan film na RTS-u o tome zasto ljudi putuju vozom na more i pored toga sto putovanje traje jako dugo.
Zelim ovim putem da istaknem da je remont ove pruge hitno potreban, jer ona nece moci jos predugo da izdrzi u ovom stanju. Potrebno je mnogo uloziti, ali ce se to isplatiti, ako ne za godinu dana ili 2,3 onda za 5. Jednog dana stanje u drzavi se mora popraviti, pa samim tim i verujem da ce ova pruga jednog dana opet predtsavljati zlatnu nit koja ce spajati Beograd i lepi plavi jadran kao nekada uz veliki protok tereta i putnika, sada trenutno manjka tereta sto je i glavni pokretac zeleznickog prevoza. Ljudi ne manjka, oni su tu i sezona je uvek ali uvek uspesna (kada pruga radi celom duzinom, sto nije bio slucaj prosle godine, ali uvek je voz bio krcat do poslednjeg mesta).

Hvala forumasi na paznji i pracenju ovog putopisa.
Srdacan pozdrav od mene :)
 
Слике су супер, наравно већину предела видим по први пут из овог угла. Уосталом никад до сад нисам ни путовао овим возом Београд - Бар.
Плусићћћ укњижен.
 
Odlična reportaža, odlične slike, svaka čast. Samo napred sa sledećom.
 
Hvala svima na paznji. Jako je veliko zadovoljstvo biti clan jednog ovakvog foruma i saradjivati sa vama.
Moj rad mozete pratiti i preko facebook stranice "Vozovi i Zelezninicka Infrastruktura", koja je aktivna vec tri godine.

Srdacan pozdrav, i jos jednom se zahvaljujem na pracenju ovog putopisa :)
 
Zadovoljstvo je poznavati te. Sledeći putopis pravimo na Flirtu. :D
 
Чудно ми делује, воланчић у локомотиви!?
 
rasho62":fbjs4sgw je napisao(la):
Чудно ми делује, воланчић у локомотиви!?
Taj "volancic " je ustvari manipulator ili kontroler pomoću koga masinovodja preko odredjenih sklopova na lokomotivi povećava napon na vucnom motorima i ujedno povećava brzinu voza.
 
Некако ми логичније да буде полуга напред-назад. Нешто као полуге на авионима.
 
Samo da "Flirt" udje u upotrebu da se ne brukamo vise sa ovom starudijom.
 
Flirt, pa flirt...
Ok, lep je moderan, verovatno i dobar, s'obzirom na potraznju...
Ali... ;)
Za duga putovanja poput Bgd - Bar, vagon sa klasicnim kupeima je mnogo bolje i resenje
 
Ministarka lupi malo cas na b92 kako infrastruktura vise nece biti subevncjonisana blago nama

Pre nego što uskočiš, reci "OČE NAŠ": Ovo je najčudniji BG lift

14.03.2015. 20:23 AUTOR: M. BELJAN VIDEO
122 1 0 0
Ovaj beogradski lift nema svetlo, ali ni vrata. U njega se bukvalno uskače, jer je uvek u pokretu! Ali, ko se usudi da u njega uđe, poželeće da se provoza još jednom.
Možda je neko i izgovorio "pater noster" ili "oče naš" pre nego što je uskočio u kabinu, a upravo tako se i zove ovaj neobičan lift instaliran u zgradi Železnica Srbije davne 1939. godine. I to ne zato što je strašan, već zato što se kabine nižu jedna za drugom, poput kuglica na brojanici. Četrnaest kabina neprestano se kreću, a sistem radi po principu pokretnih stepenica.

http://www.24sata.rs/pre-nego-sto-uskoc ... -lift/6511
 
Све ми се чини да има неки домаћи црно-бели филм где се појављује овакав или баш овај лифт.
 
Flirt na probi Zemun-Novi Sad-Zemun. Fotografisan u stanici Novi Sad, juce.
Zahvaljujemo se autoru.
110777957247627276218863.jpg

izvor:Vozovi i železnička infrastruktura
 
u današnjim večernjim novostima članak da je flirt pao na testu kočenja.

prilikom kočenja sa brzine kočio je 1050 metara, a dozvoljeno je 700.
 
MilisaV":12xn6udl je napisao(la):
u današnjim večernjim novostima članak da je flirt pao na testu kočenja.

prilikom kočenja sa brzine kočio je 1050 metara, a dozvoljeno je 700.

Ne bi se ja mnogo sekirao oko toga promenice propise, i onda ce se uklapati=problem resen.
 
Cuburac93":29myds7y je napisao(la):
http://stanicatosinbunar.blogspot.com

Беше Тошин бунар, са Карађорђевим парком једна од железничких станица са највећим прометом путника у Србији? А слободно се може рећи да су највећа ругла међу станицама. Станицу Тошин бунар стварно треба изместити да уместо одмах после тунела буде преко улице Тошин бунар, на надвожњаку, са степеницама до перона одмах уз тротоар са обе стране улице и можда још два колосека за стајалиште ако је то технички изводљиво.
 
Извините, мислио сам на стајалиште. Некако ми се чини да на Тошином бунару као и на Карађорђевом парку макар што се тиче БГ воза уђе и изађе највећи број путника (изузев Батајнице наравно :D ) те сматрам да те две станице стварно треба учинити хуманијим, модернизовати, уредити и учинити приступачнијим.
 
На Тошином бунару је, у прошлу недељу, путнички воз из Новог Сада, осим мене напустило још педесетак људи. То је веома атрактивно стајалиште и мислим да оно на дужи рок треба да постане Ж. ст. "Бежанија", са још два колосека.
 
Vrh