Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Добра вест: од августа Београд - Ниш за мање од 4 сата:


Михајловић:Да пожелимо да се возимо железницом

СОПОТ, 6. априла (Танјуг) - Потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић отворила је данас радове на реконструкцији и модернизацији деонице Коридора 10 Сопот Космајски-Ковачевац, која се финансира руским кредитом и најавила да ће брзина на тој прузи бити повећана са садашњих 30 на 120 км на сат.

То је трећа деоница, дуга 18,5 км, на којој је компанија Руских државних железница "РЗ ЗД Интернешнал" започела радове у Србији и рок за њен завршетак је 18. август.

Руске машине почеле су да уклањају старе колосеке, а дневно могу да скину највише 800 до 1.000 метара пруге.

Михајловићева је истакла да су радови на тој прузи отворени чак пет месеци пре рока наводећи да је руски кредит раније стајао, али да је у претходних годину и по дана покренут и да се сада много брже реализује.

"Рок за завршетак радова на овој деоници је 128 дана и очекујем да буде испоштован", поручила је Михајловћева и пожелела срећу извођачима радова.

Она је казала да ће се возови на тој прузи кретати брзином од 100 до 120 километара на сат и нагласила да је дошло крајње време да поново постоји жеља за вожњом железницом, а не да се стално прича како возови на српким пругама иду споро.

Михајловићева је казала да је циљ владе да што више домаћих фирми учествује у тим пројектима и додала да је "Енергопројект" подизвођач радова на прузи Сопот Космајски-Ковачевац.

Она је, такође, најавила да ће у последњем кварталу ове године почети и реконструкција барске пруге кроз Србију, која ће се исто финансирати руским кредитом.

Амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин је рекао да је директор Рушких железница Владимир Јакуњин раније долазио у Србију због потешкоћа у реализацији руског кредита и истакао да се уговори сада испуњавају и пре рока.

Он је захвалио српским партнерима и нагласио да сарадњу две земје не треба ограничити само на нафту и гас, иако се и у тој сфери очекују "нови моменти", већ је треба ширити и у области пољопривреде, технологије и инфраструкутуре.

Чепурин је, такође, рекао и да је Србија прошле године дуплирала извоз пољопривредних производа у Русију.

Руски дипломата је рекао да ће деоница Сопот Космајски-Ковачевац бити завршена и пре рока.

Генерални директор "Железница Србије" Мирослав Стојчић је подсетио да се радови на три деонице, који се финансирају руским кредитом одвијају по плану, по предвиђеним пројектима и да иду чак и пре рока.

Ради се на три деонице: прузи Београд - Панчево, Рума - Голубинци и Сопот Космајски - Ковачевац.

Стојчић је истакао да ће након завршетка радова на правцу од Ресника до Ковачевца време путовања бити скраћено за 25 минута.

Он је додао да ће следећа деоница бити Мала Крсна - Велика Плана која ће почети да се ради 15 до 20 дана након завршетка деонице код Сопота, док ће три преостале деонице Коридора 10 на југу Србије почети да се раде наредне године.

Директор "РЗ ЗД Интернешнал" Сергеј Павлов захвалио је Влади Србије што поклања велику пажњу тим пројектима.

Радови се финансирају из руског кредита за модернизацију српских железница, укупне вредности 800 милиона долара.

Анексом 2.1 основног уговора, који су "Железнице" и "РЗ ЗД Интернешнал" потписале октобра 2014. године уговорена је реконструкција три такозване "северне" деонице на Коридору 10, укупне дужине 65,8 километара.

Укупна вредност радова на све три деонице износи 48,7 милиона долара, а радови на модернизацији пруге Рума - Голубинци започели су 19. фебруара ове године.

Радови на изгадњи другог колосека пруге Београд - Панчево су почели 25. марта 2015. године.

На југу Србије је планирана реконструкција три деонице Коридора 10 у дужини од 46,5 км: Винарци -Ђорђево, Врањска Бања - Ристовац и Бујановац - Букаревац.

Руским кредитом ће бити набављени и нови возови и очекује се да до краја године у Србију стигне и први од 27 уговорених нових руских дизел-моторних возова, чија је укупна вредност 100 милиона долара.
 
Извесни Марк Смит из Енглеске је 2013. године пропутовао возом од Црне Горе до Енглеске. Има предивних предела природе са пруге Бар-Београд и вреди га видети, а на снимку од 11 минута на 02:40 воз згазио коња !

MONTENEGRO EXPRESS: Bar to Belgrade by train...
Published on May 1, 2013
It's one of Europe's most scenic train journeys, from Bar on Montenegro's Adriatic coast to Belgrade, the capital of Serbia, via the causeway over Lake Skadar, Montenego's capital Podgrodica, the world's highest railway viaduct at Mala Rijeka, the Vrbnica monastery, the Potpec dam on the Lim River and more.

But be warned, at around 00:02:40 it includes the infamous "Uh-oh, we've hit a horse" incident...

The video was shot on the first part of a 48 hour overland journey from Montenegro to London by train. Fortunately, we were a mere 45 minutes late at Belgrade, and I easily made my connection with the overnight sleeper to Budapest. More information athttp://www.seat61.com/Serbia.htm

May I also recommend the video of Tito's private train on the same route? http://www.youtube.com/watch?v=H2WycV...
http://www.youtube.com/watch?v=tdeyzILo8sY

Ево га и тај снимак путовања Титовим плавим возом, који Марк препоручује:
Belgrade to Bar on Marshal Tito's private train...
Published on May 2, 2013
For more information see http://www.seat61.com/tito

Marshal Tito of Yugolavia used his private train from 1959 until his death in 1980. This video shows the train inside & out on a special chartered run between Belgrade and Bar, one of Europe's most scenic train rides.

In 2013 & 2014 it ran occasional departures from Belgrade to Bar, with train-only tickets from £129. It ceased running in 2014 when floods damaged the line, it may or may not resume running at some point.
http://www.youtube.com/watch?v=H2WycVypFfM

Мало дужи снима, неких 50-так минута, који су урадили Румуни прошле године:
Снимак Прошлогодишњи снимак пруге Бар – Београд, снимили Румуни,
Balkan Rail Trip! Bar (Montenegro) - Podgorica - Beograd
http://www.youtube.com/watch?v=OxoJ5FAUB9Q
 
Secam se ovog snimka od prosle godine, i za konja kako vlasnik nije dao da prodje voz dok mu ne plate za konja
 
драги чланови, наша железничка компанија, Беобилд железнице:


(лого је урадио зидар из зезања још 2012. године)

компанија која би обављала регионални и интер-сити саобраћај. па да кренем редом.

Регионални саобраћај
Време путовања, број потребних гарнитура и фреквенције су дати према садашњим редовима вожње ЖС.

Нови Сад – Панчево варош
Систем са једном пуном, и две јутарње и ноћне линије. Пуна линија:
  • Нови Сад – Панчево варош;
Јутарње и ноћне линије:
  • Батајница – Нови Сад – Батајница;
    Батајница – Панчево варош – Батајница.

Фреквенције
Систем саобраћа од 03:40 до 00:10. Тактови су следећи:
  • Батајница – Нови Сад – Батајница: од 03:40 до 05:40 поласци из Батајнице на сат времена и од 22:00 до 00:00 поласци из Новог Сада на сат времена;
    Батајница – Панчево варош – Батајница: од 03:55 до 05:55 поласци из Батајнице на сат времена и од 22:10 до 00:10 поласци из Панчева на сат времена;
    Нови Сад – Панчево варош: од 05:35 до 21:44 поласци на сат времена (ХХ:35 поласци из Панчева, ХХ:44 поласци из Новог Сада).

Земун – Ваљево
Систем са једном пуном, и једном јутарњом и ноћном линијом. Пуна линија:
  • Земун – Ваљево;
Јутарња и ноћна линије:
  • Батајница – Земун – Батајница.

Фреквенције
Систем саобраћа од 03:30 до 00:30. Тактови су следећи:
  • Батајница – Земун – Батајница: од 03:30 до 07:30 поласци из Батајнице на сат времена и од 20:22 до 00:22 поласци из Земуна на сат времена;
    Земун – Ваљево: од 03:53 до 22:15 поласци на сат времена (ХХ:53 поласци из Земуна, ХХ:15 поласци из Ваљева).

Возови
Четрнаест (14) шестоделних Stadler KISS двоспратних гарнитура (Л=150 м), и то једанаест (11) у саобраћају и три (3) резервне. Први разред би био на спрату иза кабине машиновође у првом делу, а кафе бар (кафа, пиће, сендвичи) на приземљу у трећем делу. Максимални капацитет је око 900-1.000 путника по возу (око 500 седећих и 450-500 стајаћих места).
Распоред гарнитура је:
  • Нови Сад – Панчево варош: шест у саобраћају, свака направи четири круга (три Нови Сад – Панчево варош и један Батајница – Нови Сад (– Панчево);
    Нови Београд – Ваљево: пет у саобраћају, свака направи четири до пет кругова (три до четири Нови Београд – Ваљево и један Батајница – Нови Београд).

колор шема 1:


колор шема 2:


(на сликама се налазе дводелне гарнитуре, али само те сам могао да нађем у формату добром за лако шоповање)

Ентеријер и услуге
Седишта у првом разреду би била кожна, црне боје, свако са сопственим утикачем за струју. Била би распоређена једно иза другог, са сточићем на расклапање у наслону седишта испред.

Седишта у другом разреду би била класична, тапацирана као на слици (доња половина), само у бојама воза, формација 2+2, једно иза другог, са сточићем на расклапање у наслону седишта испред. Сваки ред седишта би имао један утикач за струју.

пример ентеријера:


У кафе бару би биле две врсте седишта, једна група на почетку вагона са столом у средини (претходна слика, горња половина), а друга група би биле класичне барске столице, постављене уз прозоре и у средњем пролазу где има места. Кафе бар би се састојао од шанка и мини кухиње, где би се спремали сендвичи (ујутру се у воз натоваре сировине и пиће за тај дан). Такође, у склопу кафе бара би била и новинарница са дневном и периодичном штампом (ово би могло да се издаје трећем лицу и убира додатни приход) и шалтер са информацијама, где би путници могли и да купе карте (појединачне, дневне, месечне, допуне за БусПлус и карте за јавни превоз у градовима кроз које воз пролази).

Сваки део би имао по један WC (на доњем нивоу).

Бесплатан WiFi у целом возу (отприлике један рутер по делу смештен у средини).

Даљи планови
У будућности треба разматрати увођење линија ка Младеновцу/Великој Плани, Пожаревцу, Шиду и до аеродрома када се направи пруга.

Интер-сити саобраћај
Интер-сити саобраћај би се увео у каснијим фазама развоја компаније. Време путовања, број потребних гарнитура и фреквенције су дати према садашњим редовима вожње ЖС.

Земун – Ниш
Систем са једном линијом Земун – Ниш.

Фреквенције
Систем саобраћа од 03:53 до 00:30 са поласцима на свака два сата, и то из Земуна на непарне сате (ХХ:53) а из Ниша на парне сате (ХХ:30).

Возови
Шест (6) шестоделних Stadler KISS двоспратних гарнитура (Л=150 м), и то пет (5) у саобраћају и једна (1) резервна. Први разред би био на спрату иза кабине машиновође у првом и последњем делу, а ресторан на приземљу у трећем делу. Максимални капацитет је око 500 седећих путника по возу. Четири гарнитуре обаве два круга, једна гарнитура обавља један круг.

Ентеријер и услуге
Седишта у првом разреду би била у стилу кожних фотеља, црне боје, свако са сопственим утикачем за струју. Била би распоређена једно иза другог, са сточићем на расклапање и личним системом забаве смештеним у наслон за руке, и имала би могућност да се оборе на 45° у односу на под. У првом разреду би постојали стјуарди и стјуардесе.

Седишта у другом разреду би била класична, обложена кожом у бојама воза, формација 2+2, једно иза другог, са сточићем на расклапање и личним системом забаве у наслону седишта испред. Свако седиште би имало сопствени утикач за струју. Размотрити као могућност увођења стјуарда и стјуардеса у други разред.

Ресторан би имао класичне столове за четири особе, са дневном понудом хране. Магацин ресторана би се пунио после сваког повратка у депо у Батајници. Такође, у склопу ресторана би била и новинарница са дневном и периодичном штампом (ово би могло да се издаје трећем лицу и убира додатни приход) и шалтер са информацијама, где би путници могли и да купе карте (појединачне, дневне, месечне, допуне за БусПлус и друге карте за јавни превоз у градовима кроз које воз пролази).

Сваки део би имао по један WC (на доњем нивоу).

Бесплатан WiFi у целом возу (отприлике један рутер по делу смештен у средини).

Даљи планови
У будућности треба разматрати увођење линија ка Пријепољу, Краљеву и продужење ове линије до Суботице, као и дозволе за евентуалне међународне линије (мада ће ово дефинитивно бити омогућено по уласку Србије у ЕУ).
 
остала је још само локација за депо, пошто то мора да се посебно гради. једна локација би била овде, јер ту већ имају неки напуштени индустријски колосеци, које би требало обновити и електрификовати, уз изградњу нових и зграде депоа. друга локација је овде, с тим да ту треба да се прави све од нуле
 
Konacno zavrsen. :D
4323038165527c3d3ebc15677609993_640x427.jpg

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2015&mm=04&dd=10&nav_id=979324
 
Tek kad utegnu sine i cudo da nece biti zelene boje sta je to reci
 
Najsramnija mapa Srbije: Imamo vozove koji jure 160 na sat, a nijednu prugu za tu brzinu!

10.04.2015. 20:00 AUTOR: BOJANA ANĐELIĆ
37 1 0 0
Na srpskim prugama, samo na tri odsto koloseka, moguće je voziti brzinom većom od 100 kilometara na sat. Ako se zna da je ukupna dužina pružne mreže 3.809 kilometara, ispada da je samo na nešto više od 100 kilometara pruge moguće postići tu brzinu.

grafika%20pruge_1000x0.jpg


http://www.24sata.rs/najsramnija-mapa-s ... rzinu/8562
 
Imamo i automobile koji svi od reda mogu makar 150km/h, pa nemamo gde sa njima da vozimo toliko :D ;)
Salu na stranu, zeleznicka mreza je uglavnom u ocajnom stanju.
BG - Bar 1989 godina.
Polazak po planu 21h (nesto je malo i kasnio), mediteransko sunce 6.30
To je bilo uzivanje :)
 
To je isto kao da je brod pao na put i kako onda voziti ?Nikako sesti i gledati.Srpski Ministri experti su uraditi svoj posao.
 
Zeleo sam danas da odem do Panceva sa druge strane da slikam radove na mostu za prugu ali je vetar bio prejak pa sam uslikao par slika radova u Krnjaci... I konacno sam se popeo na nadvoznjak preko pruge i ima dve slike pruge sa njega. Slike samog nadvoznjaka cu postaviti veceras u temi "Spoljna magistralna tangenta - Most Zemun - Borca". Posto sam se vozao u krug neodlucan kuda cu, slike su bez nekog posebnog reda, ali tu je svakako distanca tih radova koje sam slikao oko 500m pa redosled nije ni bitan :)


Stanica malo posle nadvoznjaka u pravcu Panceva. Ovi stubovi za struju nisu bili postavljeni kada sam prosli put prolazio, a sada ih ima do kraja, tj. dokle mogu da vidim:

sam0772.jpg


Ovo je prolaz za neku cevku kod izbeglickog kampa:

sam0798.jpg


sam0799.jpg


Sa tog prelaza pogled ka gradu:

sam0800.jpg


I ka Pancevu:

sam0801.jpg


Sad krecem ka stanici blizoj mostu, tu su postavili ovaj beton koji mislim da nije bio prosli put u toj duzini postavljen.

sam0802.jpg


Prolaz na stanici ispod pruge pun vode:

sam0803.jpg


sam0804.jpg


sam0805.jpg


Na mostu su postavljene ove grede (ne znam strucni naziv):

sam0747.jpg


sam0748.jpg


Lep pogled:

sam0754.jpg


Ruzan pogled i jos gori miris neke "sobe" u mostu:

sam0757.jpg


sam0758.jpg


sam0759.jpg


I slike sa nadvoznjaka jedna u pravcu grada, jedna u pravcu Panceva:

sam0792.jpg


sam0794.jpg
 
nnikolic1986":njmn4lco je napisao(la):
Zeleo sam danas da odem do Panceva sa druge strane da slikam radove na mostu za prugu ali je vetar bio prejak pa sam uslikao par slika radova u Krnjaci... I konacno sam se popeo na nadvoznjak preko pruge i ima dve slike pruge sa njega. Slike samog nadvoznjaka cu postaviti veceras u temi "Spoljna magistralna tangenta - Most Zemun - Borca". Posto sam se vozao u krug neodlucan kuda cu, slike su bez nekog posebnog reda, ali tu je svakako distanca tih radova koje sam slikao oko 500m pa redosled nije ni bitan :)


Пре неки дан сам морао да идем пословно у Панчево и као кр**** одлучим да идем Беовозом место колима. Наравно, нисам имао појма да се пруга обнавља тако да смо путовали 50 минута! Ужас.
Но добро, лепо је видети радове на прузи после ко зна колико година.

Да ли се зна до када ће трајати радови? Јел у плану да се обнови и Панчевачки мост или..?
 
Vagoni moraju na remont svake 4 godine to ekipa za borbu protiv korupcije ne kapira sahranice i ovo malo zs
 
Nije mi jasno kako uspeju da isaraju vozove grafitima ovoliko? Za ovo treba izdvojiti sate posla, gde oni to uspeju...
 
Vrh