Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Jel neko moze da mi objasni trenutne radove i planiranu modernizaciju.
Upravo se radi modernizacija, na primer, pruge Orlovat - Zrenjanin. A za par godina se planira ponovo modernizacija sa podizanjem brzine i elektrifikacijom.
Nisam upucen u radove koji se vrse i koji ce se obavljati, ali mi to nije logicno.
Pretpostavljam da ce morati da se menja skoro sve, od podloge, preko pragova do sina, da bi se zadovoljili zahtevi za 120 km/h.
Zasto se sve dva puta radi? Zar nije logicnije ne bacati pare sada, vec odraditi posao jednom, ali kako valja.

Jos gora varijanta od bacanja para da se dva puta radi sve, je da se na mnogim deonicama ili ne radi ono sto treba da bi se dovelo na potrebni nivo ("ne isplati se zbog malog unapredjenja"), ili se ne uradi trajnije resenje (zadovoljava standarde, ali kvalitet ne moze da izdrzi duzi vremenski period bez degradacije). Podseca me na ono kad malo po malo sve zamenite na starim kolima, kosta vise nego nova, ali su i dalje stara.
 
Poslednja izmena:
 
Jel neko moze da mi objasni trenutne radove i planiranu modernizaciju.
Upravo se radi modernizacija, na primer, pruge Orlovat - Zrenjanin.

Ne radi se modernizacija.
Pojačava se gornji stroj sa polovnim materijalom, kada se bude radila modernizacija ide kompletno novi gornji & donji stroj.
Ovo mu dođe kud i kamo "održavanje pruge", a zašto se ne uradi odmah sada modernizacija moraš da putaš resorno ministarstvo.
 
U prilogu je link sa .xlsx fajlom "Registar vozova za red vožnje 2023-24" koji sam napravio na osnovu dostupnih "Knjižica vozova za red vožnje 2023/24. godine" i „Izjave o mreži za 2024. godinu sa četvrtim izmenama i dopunama“.

Fajl ima 4 radne sveske (kartice):
  • Železnice Srbije (sve relacije),
  • Srbijavoz (sa vremenima polaska i dolaska),
  • IŽS (registar podataka o infrastrukturi), i
  • Skraćenice (objašnjenja).
https://www.mediafire.com/file/c5u6wz7d3cbnfka/Registar_vozova_za_red_vo%C5%BEnje_2023_2024.xlsx/file
 
Poslednja izmena:
Jel neko moze da mi objasni trenutne radove i planiranu modernizaciju.
Upravo se radi modernizacija, na primer, pruge Orlovat - Zrenjanin. A za par godina se planira ponovo modernizacija sa podizanjem brzine i elektrifikacijom.
Nisam upucen u radove koji se vrse i koji ce se obavljati, ali mi to nije logicno.
Pretpostavljam da ce morati da se menja skoro sve, od podloge, preko pragova do sina, da bi se zadovoljili zahtevi za 120 km/h.
Zasto se sve dva puta radi? Zar nije logicnije ne bacati pare sada, vec odraditi posao jednom, ali kako valja.

Jos gora varijanta od bacanja para da se dva puta radi sve, je da se na mnogim deonicama ili ne radi ono sto treba da bi se dovelo na potrebni nivo ("ne isplati se zbog malog unapredjenja"), ili se ne uradi trajnije resenje (zadovoljava standarde, ali kvalitet ne moze da izdrzi duzi vremenski period bez degradacije). Podseca me na ono kad malo po malo sve zamenite na starim kolima, kosta vise nego nova, ali su i dalje stara.
Па са једне стране и није логично а са друге, од модернизације за сада имамо само најаве.
Чак и када пројекат буде готов то не значи ништа јер многи пројекти скупљају прашину у фиокама деценијама.
Као што рече Јеланча, то што сада раде је нешто што се и иначе ради (бар би требало тако да буде).
У смислу "Имамо половног материјала, урадићемо сада оно што би иначе и требало да се ради као редовна, уобичајена ствар и што је требало бити урађено одавно а модернизација кад буде буде"
 
Raspisan tender za remont jedne DMV serije 710. Procenjena vrednost nabavke 50.000.000 dinara.

710-006, "Prahovačka legenda", joj koliko je muka bilo sa njom, ona je prototip Kalmara (odnosno prva prava "Šveđanka") imala je fabričku grešku sa menjačem, te je poslednjih godina isti bio odgovoran za 90% defekata.
Sentimentalno sam vezan za ovu garnituru, jer sam proveo najviše vremena u njoj, šta sve nisam doživeo, bože vraćaju mi se uspomene, drago mi je da će dobiti "novi život".

Mogu slobodno da kažem da je to bio najgori DMV u Srbiji, čak su je i obični putnici zvali "crna šestica", stvarno je baš baš loše izgledala.
Inače bila je prva otpisana za delove, pa je odlučeno 2014. da se pošalje na REV, pa su ovi slepci u Šinvozu samo prefarbali bez peskarenja i onda je ubrzo krenula farba da se ljušti.
Tokom 2020. je dobila trajnu zabranu za Majdanpek, jer više nije mogla da popne brdo, pa je cepala za Prahovo gde je manje više bila redovnjak do Septembra 2022. kada je povučena.

Ja se raspisah, a nijedna fotka nje, a imam ih "samo" 200.
710-006 (100).JPG

710-006 (138).JPG

710-006 (171).jpg

710-006 (134).JPG

710-006 (182).jpg

710-006 (150).JPG


Neću više, ali vezan sam za ovo čudo mnooogo, sa njom obiđoh celu Istočnu Srbiju!
 
Što se tiče šeme vrati stranicu nazad, svi će biti sa zastavom ili kako je narod nazvaše "šarenko".


A fotke, baš sam batalio železnicu, iziskuje puno vremena i cimanja.
Nekada sam čekao i po 5 sati u divljini na teretne vozove, sada sam malo izgubio elan.
Ali mogu bih da kačim ponekad starije sličice, što da ne.🙂
 
Da, video sam u Tramvajima da si kod mene u komšiluku na Banjici (bukv ispred moje zgrade) :p

A što se šeme tiče. nadao sam ne nekoj novoj, boljoj. Ona mi je katastrofalno amaterski loša.
 
Da ne bih zatrpavao, u ovom dokumentu je sve detaljno opisano.🙂
 

Prilozi

  • Tehnicka specifikacija za JN broj 73.pdf
    504,9 KB · Pregleda: 174
Шта се све ремонтује?

Zakačio je sve Student sada, pa da ne ulazim.
Ono što se meni kod "Želvoza" nikako nije svidelo jeste što upravljačku tablu, vrata i još neke sitnice ne menjaju, niti stružu postojeću farbu već ih samo prefarbaju, mnogo jeftino izgleda, Hrvati su u tom pogledu temeljniji. (Ima tu i krivice naručioca posla)

I isto, forsiranje "Teloc" brzinomera od strane SV-a koji je apsolutno sranje, Zaječaru je bilo nuđeno da se ugradi moderniji (neću reći koji), ali je odbijeno iz banalnih razloga (ni te razloge neću reći.)

Evo malo iz procesa remonta kada se skine sve sa DMV-a za vreme peskarenja:

002
Screenshot_20231208_122320_Viber.jpg

Screenshot_20231208_122330_Viber.jpg


U malo odmakloj fazi na 009, počinje kompletiranje inventara.
Screenshot_20231208_122326_Viber.jpg

Screenshot_20231208_122334_Viber.jpg
 
Ove slike me podsetiše incidenta koji umalo doveo do sukoba 2017. godine, u režiiji napredne vlasti :(

sns voz - incident kosmet.png



 
Откад то 711 користи Волво мотор?

Svi 710 imaju ugrađene ili Fiat ili Volvo motore, činimi se da sam i pisao o tome već, ali nema veze, imao sam čak detaljan spisak za svaku garnituru ponaosob što se tiče motora.
Bilo je pokušaja i sa drugim motorima, IVECO nije loše prošao.
Treba naglasiti da su Fiat motori slabiji, ali i žilaviji, Volvo motori jesu jači, ali nama su gorele samo garniture sa njihovim motorima, instalacije su slabe pogotovo sa našim neodržavanjem što je bio dodatni uzrok gotovo svakog požara.

U poslednje vreme ima dosta eksperimenata na Šveđanima, u Hrvatskoj su ugradili kamionski menjač i ispalo je kao zanimljiva stvar.
Dodaju se i neke sitnice poput folija za zatamnjivanje na staklima ili malo unapređenija verzija tastera, komunikacijskih uređaja itd...
Realno mi Balkanci smo ih doterali do savršenstva haha.
 
Vrh