Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pokazaste toliku benevolentnost prema Šinkansenu ko u 'Psima od slame', pa da ne bude da čerečite čoveka bez otpora, sa svojih tupih pozicija (od slame), reko', da pripomognem.

@Nikola NS
Jeste, bio je nedovoljan jedan kolosek do NS i to je trebalo uraditi.

Nego, ovo što ćemo da radimo za Zrenjanin i Kikindu, hoćemo li i to da denivelišemo, pošto je, valjda, denivelacija '21. vek' (šta su ljudi videli u toj promeni prve brojke na kalendaru, najmanje je jasno). Pa za Bor i Majdanpek, hoće li tamo biti pružnih prelaza? Da li će u Vražogrncu biti denivelisana petlja??

Ili je važno da se ima jedna i po pruga za kurčenje, umesto cela mreža?
 
Poslednja izmena:
@johnny_s
Једини јавни податак о саобраћају северно од Новог Сада је ПГДС из 2022, али може грубо да послужи и за железнички саобраћај. После Новог Сада ПГДС је преко 18818, а пред ГП Хоргош свега 6620. Дакле, свега трећина прелази границу, а 2/3 је домаћи саобраћај. Слично је и ако се погледају подаци за путничка возила и аутобусе, који су нам овде битнији.
Hvala na brojkama, ali one upravo i pokazuju da ima gomila ljudi koja prelazi granicu. Trećina je ogroman komad zarade.
 
@Pantograf
Ta jedno i po pruga za kur**** je deo panevropskog koridora 10 i opravdava ulaganja denivelacija i podizanja brzine na evropski standard.

A pruge koje si naveo za Zrenjanin Kikindu Bor i Majdanpek su pruge nižeg reda odnosno nisu nevažne već su regionalnog karaktera, shodno tome će i ulaganja u njih biti manja.
 
Kakve veze ima što je 'deo panevropskog koridora'? Nikakve - kao što nam Mađari demonstriraju u praksi. Šta nas briga za to, kad Evropu nije briga?

Srbi misle na Evropu, a onda se, kao, gnušaju što treba da uđu u EU.
 
@Nikola NS
Jeste, bio je nedovoljan i to je trebalo uraditi.

Nego, ovo što ćemo da radimo za Zrenjanin i Kikindu, hoćemo li i to da denivelišemo, pošto je, valjda, denivelacija '21. vek' (šta su ljudi videli u toj promeni prve brojke na kalendaru, najmanje je jasno). Pa za Bor i Majdanpek, hoće li tamo biti pružnih prelaza? Da li će u Vražogrncu biti denivelisana petlja??

Ili je važno da se ima jedna i po pruga za kurčenje, umesto cela mreža?
Evo još jednog dokaza koliko ti ustvari pojma nemaš o železnici.
O železnici onoj pravoj, na terenu a ne onoj fiktivnoj u tvojoj "inženjerskoj" glavi.
 
Kakve veze ima što je 'deo panevropskog koridora'? Nikakve - kao što nam Mađari demonstriraju u praksi. Šta nas briga za to, kad Evropu nije briga?

Srbi misle na Evropu, a onda se, kao, gnušaju što treba da uđu u EU.

Ima itekako veze.
I tako 2060te godine će Railjet Avala izmedju Beča i Beograda voziti 300 u Austriji, 160 u madjarskoj i 260 u Srbiji.
Toliko o madjarskom demonstriranju.
 
Realno gledano kada je pruga odrađena za 200kmh ona može uz mnogo jeftinije nadogradnje da se poveća na 250kmh u nekom narednom periodu, em je dosta bezbednija.

Ovo što si napisao za 120 pa 160 bi postalo kao CMK u Poljskoj gde voz sa 200 usporava na 120 pa na 100 pa 160 i opet na 200, i gubi dosta vremena i Poljaci su to uvideli pa sad sve te delove podižu na 250, i njih će mnogo manje koštati nadogradnja za 250 na deonicama od 200 nego na deonicama od 160 ili manje, naponska mreža se na svim deonicama menja na 25KV sa 3KV itd., na deonicama gde je Vmax ispod 160 moraju denivelisanja da rade, ugradnju ETCS lvl2 itd.

I mi ćemo imati naš "CMK" od Beograd-a do Niš-a, pošto su brzine dosta "iscepkane" sa 200 na 120 pa opet 200 itd., doduše kod nas će to biti zbog naseljenih mesta dok je kod Poljaka to zbog same pruge.

Nego, ovo što ćemo da radimo za Zrenjanin i Kikindu, hoćemo li i to da denivelišemo, pošto je, valjda, denivelacija '21. vek' (šta su ljudi videli u toj promeni prve brojke na kalendaru, najmanje je jasno). Pa za Bor i Majdanpek, hoće li tamo biti pružnih prelaza? Da li će u Vražogrncu biti denivelisana petlja??

Ili je važno da se ima jedna i po pruga za kurčenje, umesto cela mreža?
Sve ovo što si naveo su pruge koje nisu Magistralne pruge, nego regionalne i na njima je mnogo manji promet ljudi i robe, takođe ne možeš da porediš te pruge sa BGD - SU, zato što te pruge i ako se budu radile za 120 neće moći da povrate novac koji je uložen u njih, a da bi te pruge uopšte mogao da radiš i održavaš posle moraš da imaš profit na drugim prugama na primer BGD - NS, što od putničkog što od teretnog saobraćaja.

Verujem da bi svi ovde da mi imamo pruge kao u Španiji, Francuskoj, Italiji, ali treba biti realan, ne možeš preko noći da popraviš nešto što se raspadalo godinama i ne možeš izgradnju tih pruga da plaćaš vazduhom, bezobrazno je očekivati od države da svaki kilometar pruge u ovoj zemlji finansira ona, nešto mora i infrastruktura koja i postoji zbog toga.
 
Ja ne bih. Srbija je mala zemlja i ne može da ima pruge 'kao Francuska, Španija, Italija'... jer je to smešno. Upravo je o tome reč, o tom kurchenju. Srbija, kao železnička periferija (vukoje*******ina), treba da gleda śta rade mnogo pametnije srednjoevropske zemlje. A ne - 'denivelacija ili smrt'.
 
Ja ne bih. Srbija je mala zemlja i ne može da ima pruge 'kao Francuska, Španija, Italija'... jer je to smešno. Upravo je o tome reč, o tom kurchenju. Srbija, kao železnička periferija (vukoje*******ina), treba da gleda śta rade mnogo pametnije srednjoevropske zemlje.
predrasud da zemlja poput Srbije nije sposobna da izgradi efikasni sistem brzih pruga zbog svoje velicine/ekomske moci/ osecaja retardirane zaostale zemlje
 
Ja ne bih. Srbija je mala zemlja i ne može da ima pruge 'kao Francuska, Španija, Italija'... jer je to smešno. Upravo je o tome reč, o tom kurchenju. Srbija, kao železnička periferija (vukoje*******ina), treba da gleda śta rade mnogo pametnije srednjoevropske zemlje.
Ništa onda, lopatu i kramp u ruke pa da demontiraš levi kolosek do NS pa ga prebaci na Zaječar - Prahovo :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
Klasičan primer kako osoba uspe da sama sebe diskvalifikuje kao ozbiljnog sagovornika na temu železnice.
Tužno. A tako pozitivno mišljenje sam imao o ovoj personi do pre nekog vremena. 🤷
 
Osrednje ne znači nerazvijeno ili da nečega nema u dovoljnoj količini. Osrednje je medijalno, ni loše ni dobro.
 
Искрено нек су денивелисани сви прелази па шта год да је коштало. Штета што то није учињено са пругама за Панчево и Митровицу када су рађене.
 
Pancevo je skoro cela denivelisana mislim da postoje samo 2 PP zbog toga sto je kratka deonica.
 
Vrh