Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Mislim da im je ovo bila prilika za denivelaciju pruge, imali bi korist po pitanju bezbednosti ako nista drugo.
 
1000004125.jpg
 
Na remont/modernizaciju 5 EMV 412/416 tokom 2018. i 2019. godine u Šinvozu. Tu su bile uključene garniture 091/096, 027/028, 005/032, 029/030 i 099/100. U priči je neko vreme bila i 092/097, ali se odustalo od nje iz meni nepoznatih razloga. Najlakše ih je razlikovati po tome što imaju vakuumske toalete. U njih su ugrađene i kamere u putnički prostor, imale su tonirana stakla, a 029/030 i 099/100 su dobile i nova Pullman sedišta za daljinski saobraćaj. Čini mi se da su bile urađene bolje od ostalih garnitura.
 
Tekst daje fokus na 3 stvari:
-Kinezi ne znaju da naprave ETCS - notorna laž. Znaju da naprave i za to imaju sertifikate dva evropska NoBo tela (TUV NORD i Ricardo Certification).
-Kinezi ne znaju da naprave opremu na pružnim prelazima - notorna laž, imaju i kinezi pruge konvecionalnih brzina gde imaju automatske PP. Takođe nisam siguran da će Mađari zadržati PP pri Vmax=160km/h, ne znam kakvi su im propisi.
-Problem budžeta projekta koji je zakucan 2019. godine - ovo ima smisla.
Нажалост, 99% данашњег новинарства се своди на сензационалистичке текстове без много основа. Ову преведену ,,вест" има наредних дана да пренесу сви портали, а да се притом ниједан новинар неће потрудити да то истражи и конкретније напише шта и како.

Не сумњам да Кинези умеју да направе пругу са путним прелазима него је овде могућ проблем како уклопити прелазе у ЕТЦС систем. Мислим да тако нешто не постоји.
 
Не сумњам да Кинези умеју да направе пругу са путним прелазима него је овде могућ проблем како уклопити прелазе у ЕТЦС систем. Мислим да тако нешто не постоји.

Наравно да постоjи.
 
Po EU zakonu, svaki PP koji se ukršta sa prugom gde je Vmax voza na toj pruzi 161Kmh ili više mora biti denivelisan. Mađari nisu hteli da daju još par stotina miliona evra za izgradnju pruge za 200kmh što bi ih nateralo da ugrade ETCS lvl2 koji je skuplji u odnosu na ETCS lvl1, veći troškovi izgradnje gornjeg i donjeg stroja, operativni troškovi itd.

Što se tiče depoa, moguće je da se Sombor rekonstruiše za potrebe obnove pruge Beograd-Šid, pošto jedina druga veza za ulaz u Srbiju iz Hrvatske je Sombor. S obzirom da na sajtu WBIF stoji da pruga Beograd-Šid treba da bude gotova do 30. Juna 2027. moguće je da je Sombor zato izabran.

Na istom sajtu stoji da bi famozna pruga Niš - Dimitrovgrad trebala da bude gotova do 30. Juna 2026., To je trenutno realno s obzirom da je u projektu stajalo da je potrebno dve i po godine da se posao završi, ali kako vreme odmiče sve je manja šansa da se to i desi.
 
Bolje da nisi ni kačio, više lupetanja u jednom tekstu nisam video. Poenta celog teksta je da se mađarski problemi prevedu na Srbiju i da se za to optuži srpska vlast.
 
Kritikuju se obe vlasti i lepo pise da ima 2 resenja, ili 100km/h ili angazovanje nove firme, i da Kinezi mogu da ispune standarde ali nema para.
 
Kako nema ako se ovde pravi 200 a tamo 160 a eto mozda cak i 100km/h? I kad kasni verovatno 10 godina i kosta nekoliko puta vise od najavljene? Lako je kad se AV, Orban i Kinezi nacugaju pa sve bude "kako cemo, lako cemo" ali posle vadi oci, menjaj izvodjace, menjaj podizvodjace, ne moze ovako, ne moze onako, ko zna kad ce, itd. Sta bi tek bilo da je kroz neki krs a ne u ravnici
 
Лако можемо ми у будућности спустимо брзине на 160 због оперативних трошкова, а остаје нам цела денивелисана пруга што је велико достигнуће по питању безбедности. За унутрашњи саобраћај то ће бити сасвим солидно, а међународни колико год да иде ићи ће ок.
 
Vrh