Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Pa izmedju "koliko god da ide ici ce ok" i "do Budimpeste za 2h40min" (i do Beca jos sat i po) je velika razlika. Nije ovaj projekat "prodat" kao brza pruga do Subotice (pa da nas zabole za madjarski deo) vec upravo zajednicki
 
Kako nema ako se ovde pravi 200 a tamo 160 a eto mozda cak i 100km/h? I kad kasni verovatno 10 godina i kosta nekoliko puta vise od najavljene? Lako je kad se AV, Orban i Kinezi nacugaju pa sve bude "kako cemo, lako cemo" ali posle vadi oci, menjaj izvodjace, menjaj podizvodjace, ne moze ovako, ne moze onako, ko zna kad ce, itd. Sta bi tek bilo da je kroz neki krs a ne u ravnici

Svaka vlada vodi svoj deo projekta nezavisno sa svojim podizvodjacima.
Ne moze srpska strana da bude kriva sto ce tamo brzina biti spustena sa 160 na 100 na odredjenim delovima i nemamo mi sta da spustamo na 160 zbog bilo koga.
Oni kasne sa radovima, ne Srbija ili bar ne u tolikoj meri.
Njihov problem sto su se opredelili za obicnu prugu sa putnim prelazima, da su napravili denivelisano kao mi za 200 danas ne bi imali ove probleme.
Taj projekat je poceo u isto vreme i kod njih i kod nas, mi pustili nas deo pre vise od godinu i po dana, kako stvari stoje, 2024te ce vozovi spartati 200 od Beograda do Subotice a oni ce biti u kompletnom zastoju sa poluzavrsenom prugom.
Ovaj put i ako manje razvijena zemlja od Madjarske, Srbija se bolje izborila i nije izvukla deblji kraj, nek se vrate u red madjari i rese sta imaju sa kinezima i svojim firmama.
 
Pogledaj post iznad, nije ovo pruga do SU vec Budimpeste. Ako se to najavljuje i ako to placamo, onda je nasa strana kriva i za njihovu manju brzinu, rokove, itd.
 
Pogledaj post iznad, nije ovo pruga do SU vec Budimpeste. Ako se to najavljuje i ako to placamo, onda je nasa strana kriva i za njihovu manju brzinu, rokove, itd.

Уговори које је Србија потписала за модернизацију пруге Београд Центар - Суботица - државна граница немају никакве везе са уговорима које је Мађарска потписала за модернизацију пруге Шорокшар - Келебија - државна граница. Какве има везе наша страна са пословима друге државе?

Pa izmedju "koliko god da ide ici ce ok" i "do Budimpeste za 2h40min" (i do Beca jos sat i po)

Возно време Будимпешта - Беч је 2:40, радовима у наредним годинама је планирано да се време путовања скрати за 15 минута. Дакле, никаквих 1:30 Будимпешта - Беч се не планира у скоријој будућности. Да не кажем да и Београд - Будимпешта за 2:40 делује доста оптимистично.
 
Ja starno ne znam sta je u pitanju, ili ja pricam kineski ili vi nemate ni osnovno shvatanje obaveza, odgovornosti, raspolaganja novcem. Ako ja kazem dajte mi x milijardi, organizujem put na Mars, ja organizujem/placam put do Floride a Elon Musk raketu do Marsa i raketa ne poleti, ja sam kriv.
Kako moze Srbija da gradi prugu do Budimpeste?
Pitaj Vucica i Orbana
 
@Shinkansen
To jeste zajednicki projekat jer je od interesa za sve 3 strane, srpska madjarska i kineska ali mi placamo 2 milijarde evra za nas deo, ni u kom slucaju srpski poreski obveznici ne placaju bilo sta sto se gradi u madjarskoj isto tako ni madjari ne placaju cm pruge u Srbiji.

Inace najvise putnika iz Srbije ce putovati na domacim relacijama do Subotice, tek manji deo do Budimpeste.

Nasa strana nije nista kriva za nesto sto se desava u Madjarskoj niti moze biti kriva jer tu nema nikakve ingerencije srpske strane u madjarskim poslovima rokovima i ugovorima.
 
Ne vredi, ne kapiras. A ovo da ce vise putnika putovati do Subotice a manji deo do Budimpeste tek nije za komentarisanje...otprilike kao da si rekao da vise ljudi putuje do Karlovaca nego do NS
 
Nekoliko forumaša je pokušalo da ti objasni isto što i ja. Očigledno ti nisi razumeo koje su ugovorne obaveze svake strane u jednom zajedničkom projektu i dokle one idu.

Ne dozvoli da te glupavi članci iz Nova S zbune to im i jeste cilj, da pomislis da nešto nije u redu da srpskom stranom a ovde potpuno objektivno to nije slucaj.

Inače to sto je Budimpesta veći grad od Novog Sada i Subotice ne znači da će više putnika putovati do Budimpeste.
 
Мени је искрено битније оно што ми радимо на нашој територији. Већина путника је и онако у унутрашњем саобраћају него међународном.
 
Проблем је што је човек је дошао да пише о политици на грађевинском форуму. Иако се слажем са неким његовим ставовима, нисам овде да бих писао и читао о томе и форум не служи томе. Политичари обећавају, ништа их не кошта. Уговори, извођење радова на терену и уговорни рокови су већ нешто друго.
 
Проблем је што је човек је дошао да пише о политици на грађевинском форуму. Иако се слажем са неким његовим ставовима, нисам овде да бих писао и читао о томе и форум не служи томе. Политичари обећавају, ништа их не кошта. Уговори, извођење радова на терену и уговорни рокови су већ нешто друго.
Upravo.
Samo što će se sad nakačiti par njih i reći kako, jedno ne može bez drugog...
Bla,bla, bla...
Već viđeno masu puta ovde na forumu.
 
Moramo odvojiti projekat na politički apsket i građevinski. Politčki kasnimo sa ovim projektom jedno 40 godina, a građevisnki je sve u roku (bar sa naše strane).
Istina je da pruga ne dobija potpuni smisao dok se ne povežemo sa Budimpeštom, ali to nikako ne može da našu stranu čini odgovornim za nešto što se dešava u Mađarskoj. Mi jednostavno nemamo nikakve veze sa tim, a ni uticaja da bilo šta rešimo.

Što se saobraćaja tiče, na celokupnoj pruzi BG-BUD najviše putnika će uvek biti Novi Sad-Beograd, i to ubedljivo. Nakon toga Subotica-Novi Sad sa manje (ali opet značajnim brojem) putnika. Nakon Subotice značajno opada transportna tražnja i svodi se na turistička putivanja (pre svega vikendima i praznicima) kao i malim brojem poslovnih putovanja. Drugim rečima na BG-NS-SU imamo i daljinska i regionalna i lokalna kretanja radi posla i škole koja su svakodnevna ili sedmična kao i domaće turiste, dok bi do Budimpešte imali pre svega turistička kretanja vikendima i u sezoni.
Ne kažem da će biti malo putnika, samo da će na BG-SU biti neuporedivo više zbog prirode kretanja koja se tu dešavaju.
 
Mislim da malo preterujete sa odbranom opravdanosti pruge do Subotice bez mađarskog nastavka. Gledajući koliko ljudi prelazi granicu sa Mađarskom, te koliko ima naših gasterbajtera, mislim da je dobar deo opravdanosti investicije upravo u tome što se nastavlja ka Evropi. Isto kao što sad ima mnogo više putnika na BG-NS, kad ljudima ponudiš komfornije, a brzo putovanje, lako će da se da se uveća broj putnika do Budimpešte.

Poenta je da ako već Mađari kasne i neće praviti svuda brzu prugu, mogli smo i mi da sređujemo više prioritete, npr prugu ka Nišu, pa onda tek do Subotice. E sad, naša vlada ne može da upravlja bilo čime u Mađarskoj, ali ako su potpisali ugovor sa Mađarskom, a Mađarska ne poštuje ugovor, onda bi trebalo da pokrene odgovarajuće procedure, jer na kraju krajeva postoji i finansijska šteta od karata koje su mogle da se prodaju do Budimpešte, a neće moći dok Mađari ne završe. Sa druge strane, ako ne postoji takav ugovor, a u ceo posao su ušli "na reč", onda su krivi za svoju nestručnost.
 
Poslednja izmena:
Problem je sto je to polu brza pruga, brza je do Subotice, dalje je obicna do Budimpeste.
Tako da problematike sa kojima se susrecu madjari su drugacije od nasih. Oni nemaju potrebu da prave galerije za odvajanje pravaca na uskrsnicama, nemaj potrebe da prave mostove nadvoznjake podvoznjake, oni imaju obicne stanice gde voz prolazi sa 160 pored perona, nase stanice su sve izgradjene na standardu brzih pruga gde glavni koloseci ne prolaze pored perona zbog brzine vozova osim stanice Nove Pazove gde postoje ograde. sve to cini mnogo kompleksnijim posao na nasoj strani ali izgrleda da su i sami kinezi pristupili dosta ozbiljnije na nasim deonicama.
Tako da svako je izabrao sebi ono sto mu vise odgovara.
Skoro je sigurno da ne postoje penali koji bi bili isplaceni Srbiji ako madjari ne zavrse svoj deo na vreme ili obrnuto.
 
I zato je trebalo i kroz Srbiju graditi za 160 (i to do NS, a NS-SU za 120, u početku nije morao ni drugi kolosek, bar dok ga ne napravimo do Velike Plane i dole do Niša gde još treba, i dok neke važne pruge ne prevedemo iz sramnog u iole pristojno stanje).

To bi bila saobraćajna logika, a 200 km/h je, baš kao što pišete, čista politika.

A baš napadoste Šinkansena ko 7 samuraja na gomili, a? I inače, jak je SNS-apologetski lobi na temi o železnici; moguće, da su na njoj malo manje tupi ljudi, da bi bila u boljem stanju do danas
 
Ovo nije SNS lobi vec sdravorazumni argumenti.
Ja sam bas suprotnog misljenja, da nam treba denivelisana pruga za 200 upravo iz razloga sto malo malo pa neki voz udari u neki kamion, auto, autobus, i koliko pesaka je stradalo tako sto ih je pokupio voz. Ljudski zivot nema cenu.
200 na sat je bio minimum brzine koji opravdava investiciju u nadvoznjake podvoznjaki i denivelaciju pruge sa ostalim saobracajem i tu smatram da je uradjen dobar kompromis u odnosu na plateznu moc gradjana srbije.
Kako bude rastao standard tako cemo povecavati brzinu do potpunog potencijala pruge.
 
OK, 'ljudski život nema cenu', pretvaraj sve pešačke prelaze u podzrmne prolaze.

Kakvi sofizmi, jbt - oćemo železnicu, ali denivelisanu. E baš ćete onda da imate železnicu🤣🤣🤣

(A Mađari, sa druge strane, oće, a i sve vreme je imaju)

Baš smo mi neki narod denivelisan od realnosti.
 
Neosporivo je da madjari imaju daleko kvalitetniju običnu železnicu od Srbije.

Isto tako je neosporivo da Srbija ima strategiju razvoja brzih pruga koju madjarska nema i po tom pitanju zao mi je za madjare ali tu su iza nas.
Kao sto su iza poljaka i iza svih zemalja koje grade mreže brzih pruga. Jednostavno ostaju na tradicionalnim prugama 20og veka u trenutku kad se gradi mreža brzih pruga u većini zemalja evrope.

U konstelaciji brzih pruga evrope, Srbija se po broju kilometara nalazi ispred jedne razvijene Danske i odmah iza isto toliko razvijene holandije koje ćemo obe prestići nakon sto izgradimo HSR 2 ka Nisu i HSR 3 ka Sidu. Zvuci blesavo znam ali tamo negde 2029-2030 imaćemo više km brzih pruga od njih, hteli to mi ili ne.

Za izgradnju novih pruga ili revitalizaciju postojećih pravca na glavnim koridorima 160 je standard prošlog veka.
Pruge se grade za narednih 100 godina i grade se u cilju interoperabilnosti svih mreža.
Zato će budućnost evropske brze zeleznice biti sastojana od zemalja koje su razvile svoju mrežu brzih pruga medju kojima će biti Srbija i onda u tom sistemu će biti rupe u sistemu (bugarska, madjarska, rumunija, npr)
 
Poslednja izmena:
A baš napadoste Šinkansena ko 7 samuraja na gomili, a? I inače, jak je SNS-apologetski lobi na temi o železnici; moguće, da su na njoj malo manje tupi ljudi, da bi bila u boljem stanju do danas
Ma jesmo li to mi "sns apologeti", iznervirali vaše visočanstvo "inženjera"?
Nemoj da si na kraj srca osionog.
 
Ja vidim sukob vizija samo.
Svi se slažemo da je Srbija u 19om veku sto se tiče zeleznica.
Pitanje je samo da li u 2023oj treba preći sa 19og direktno u 21vi vek ili sa 19og u 20ti.
Jedino se oko toga ne slažemo uz malo ubacivanja politikanstva.
 
@johnny_s
Једини јавни податак о саобраћају северно од Новог Сада је ПГДС из 2022, али може грубо да послужи и за железнички саобраћај. После Новог Сада ПГДС је преко 18818, а пред ГП Хоргош свега 6620. Дакле, свега трећина прелази границу, а 2/3 је домаћи саобраћај. Слично је и ако се погледају подаци за путничка возила и аутобусе, који су нам овде битнији.

Screenshot_20230930-162208_Drive.jpg


@Пантограф
Слажем се за брзину 160, мада бих ја 160 до Суботице (уз изузетак код Врбаса), али један колосек од Старе Пазове до Новог Сада је недовољан.
 
Vrh