Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Imam jedno pitanje pošto u tabeli sa putnim prelazim piše "Kosovska ulica" nadvožnjak i podvnožnjak, nije navedeo šta će gde biti, doduše prolazivši tuda pre neki dan novi nasip pruge je od ovog prelaza u potpunosti nasut i u odnosu na sliku iz street view-a nasip je visok barem 2-3m i duplo širi nego prethodni pa pretpostavljam da nema teorije da preko toga ide nadvožnjak?
Odnosno koliko sam shvatio nadvožnjak ide preko pruge Subotica-Sombor a nedugo posle ide podvožnjak ispod pruge Subotica-Kelebija?
Mada kako stvari stoje i da su tek zatvorili glavni podvožnjak u centru grada, i da imaju barem 2 velika objekta nakon toga da grade, ovo neće tako brzo ni krenuti, tim pre što se nalazi posle same stanice Subotica pa ne ometa saobraćaj BG-SU a Mađari su najavali svakako završetak nakon nas...
kosovska ulica 3d.pngstreet view 3 kelebija pruga.pngstreet view1.jpgstreet view2 somborska pruga prelaz.pngtabela.png
 
Malo zanimancije, gde možete da stignete železnicom za 1 - 8 sati..

 
Pozdrav,

I taj jedan međunarodni voz stoji u stanici Prokop od 20h večeras i ne mrda dalje /malopre ga videh/...

pozdrav,
Petar
 
Ajde malo da pustim mašti na volju, ovako ja zamišljam stanični red vožnje Beograd Centar neke 2034/35 godine, do kada će najverovatnije biti završena modernizacija/elektrifikacija pružnih pravaca Subotica-Novi Sad, Beograd-Niš, Niš-Dimitrovgrad, Niš-Preševo i Valjevo-Vrbnica, kao i nabavka većeg broja novih EM i DM garnitura. RV je razvrstan po osnovnim pružnim pravcima kao što je i predstavljen na tabli kod ulaza u stanicu, velika slova označavaju tarifni rang voza:

ZA PRAVAC NIŠ:
04:00 RE Niš(staje u svim stanicama)
04:50 RE Kragujevac(staje u svim stanicama)
06:00 RE Preševo(staje u svim stanicama)
06:40 B Niš(staje u Rakovici, Resniku, Mladenovcu, Palanci, Velikoj Plani, Lapovu, Jagodini, Ćupriji, Paraćinu, Ćićevcu, Stalaću i Aleksincu)
07:30 RE Niš(staje u svim stanicama)
08:00 RE Kragujevac(staje u svim stanicama)
09:00 B Skoplje(staje u Rakovici, Mladenovcu, Palanci, Velikoj Plani, Lapovu, Jagodini, Ćupriji, Paraćinu, Ćićevcu, Stalaću, Aleksincu, Nišu, Doljevcu, Leskovcu, Vladičin Hanu, Vranju, Bujanovcu i Preševu)
10:30 RE Preševo(staje u svim stanicama)
12:00 RE Niš(staje u svim stanicama)
12:45 RE Kragujevac(staje u svim stanicama)
13:30 B Leskovac(staje u Rakovici, Resniku, Mladenovcu, Palanci, Velikoj Plani, Lapovu, Jagodini, Ćupriji, Paraćinu, Ćićevcu, Stalaću, Aleksincu, Nišu i Doljevcu)
14:30 RE Niš(staje u svim stanicama)
16:00 RE Preševo(staje u svim stanicama)
16:30 RE Kragujevac(staje u svim stanicama)
17:30 B Niš(staje u Rakovici, Resniku, Mladenovcu, Palanci, Velikoj Plani, Lapovu, Jagodini, Ćupriji, Paraćinu, Ćićevcu, Stalaću i Aleksincu)
19:00 RE Niš(staje u svim stanicama)
20:10 RE Stalać(staje u svim stanicama)
21:30 B Sofija(staje u Rakovici, Mladenovcu, Palanci, Velikoj Plani, Lapovu, Jagodini, Ćupriji, Paraćinu, Ćićevcu, Stalaću, Aleksincu, Nišu, Beloj Palanci, Pirotu i Dimitrovgradu)

ZA PRAVAC VRŠAC:
07:15 RE Vršac(staje u svim stanicama)
07:45 RE Kikinda(staje u svim stanicama)
08:30 B Bukurešt( staje u Pančevu Glavnoj, Alibunaru i Vršcu)
10:00 RE Vršac(staje u svim stanicama)
11:20 RE Zrenjanin(staje u svim stanicama)
12:10 RE Vršac(staje u svim stanicama)
14:15 RE Kikinda(staje u svim stanicama)
15:15 RE Vršac(staje u svim stanicama)
15:40 RE Zrenjanin(staje u svim stanicama)
16:50 RE Vršac(staje u svim stanicama)
18:45 RE Zrenjanin(staje u svim stanicama)
20:50 RE Vršac(staje u svim stanicama)

ZA PRAVAC POŽAREVAC:
05:00 RE Požarevac(staje u svim stanicama)
06:15 RE Smederevo(staje u svim stanicama)
07:55 RE Požarevac(staje u svim stanicama)
11:30 RE Zaječar(staje u svim stanicama)
14:10 RE Požarevac(staje u svim stanicama)
15:30 B Prahovo Pristanište(staje u Rakovici, Vrčinu, Maloj Krsni, Požarevcu, Kučevu, Majdanpeku, Boru, Zaječaru, Negotinu i Prahovu)
17:15 RE Smederevo(staje u svim stanicama)
19:10 RE Požarevac(staje u svim stanicama)

ZA PRAVAC BAR:
03:50 RE Valjevo(staje u svim stanicama)
04:40 B Užice(staje u Rakovici, Resniku, Lazarevcu, Lajkovcu, Valjevu, Kosjeriću, Požezi i Sevojnu)
06:50 RE Vrbnica(staje u svim stanicama)
07:35 RE Užice(staje u svim stanicama)
08:50 RE Kraljevo(staje u svim stanicama)
09:10 B Bar(staje u Rakovici, Lazarevcu, Lajkovcu, Valjevu, Kosjeriću, Požezi, Užicu, Priboju, Prijepolju, Prijepolju Teretna, Brodarevu i Vrbnici)
10:20 RE Užice(staje u svim stanicama)
11:55 RE Valjevo(staje u svim stanicama)
12:40 RE Vrbnica(staje u svim stanicama)
14:00 RE Kraljevo(staje u svim stanicama)
15:20 RE Vrbnica(staje u svim stanicama)
17:45 RE Užice(staje u svim stanicama)
19:40 RE Prijepolje Teretna(staje u svim stanicama)
21:10 B Bar(staje u Rakovici, Lazarevcu, Lajkovcu, Valjevu, Kosjeriću, Požezi, Užicu, Priboju, Prijepolju, Prijepolju Teretna, Brodarevu i Vrbnici)
22:20 RE Valjevo(staje u svim stanicama)

ZA PRAVAC NOVI SAD:
04:45 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
05:15 IC Subotica(staje na Novom Beogradu i Novom Sadu)
05:50 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
06:10 RE Subotica(staje u svim stanicama)
06:50 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
07:15 RE Subotica(staje u svim stanicama)
07:40 RE Sombor(staje u svim stanicama)
08:10 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
09:00 IC Subotica(staje na Novom Beogradu i Novom Sadu)
09:05 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
09:30 B Budimpešta Keleti(staje na Novom Beogradu, Zemunu, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Inđiji, Sremskim Karlovcima, Novom Sadu, Vrbasu, Malom Iđošu, Bačkoj Topoli i Subotici)
10:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
10:15 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
11:00 IC Subotica(staje na Novom Beogradu i Novom Sadu)
11:30 B Beč(staje na Novom Beogradu, Zemunu, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Inđiji, Sremskim Karlovcima, Novom Sadu, Vrbasu, Malom Iđošu, Bačkoj Topoli i Subotici)
12:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
12:15 RE Subotica(staje u svim stanicama)
13:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
13:15 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
13:45 B Budimpešta Keleti(staje na Novom Beogradu, Zemunu, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Inđiji, Sremskim Karlovcima, Novom Sadu, Vrbasu, Malom Iđošu, Bačkoj Topoli i Subotici)
14:00 IC Subotica(staje na Novom Beogradu i Novom Sadu)
14:35 RE Sombor(staje u svim stanicama)
15:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
15:15 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
16:00 IC Subotica(staje na Novom Beogradu i Novom Sadu)
16:15 RE Subotica(staje u svim stanicama)
16:50 B Budimpešta Keleti(staje na Novom Beogradu, Zemunu, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Inđiji, Sremskim Karlovcima, Novom Sadu, Vrbasu, Malom Iđošu, Bačkoj Topoli i Subotici)
17:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
17:30 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
18:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
18:15 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
19:00 IC Subotica(staje na Novom Beogradu i Novom Sadu)
19:15 RE Subotica(staje u svim stanicama)
20:00 IC Novi Sad(staje na Novom Beogradu)
21:00 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)
22:00 B Budimpešta Keleti(staje na Novom Beogradu, Zemunu, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Inđiji, Sremskim Karlovcima, Novom Sadu, Vrbasu, Malom Iđošu, Bačkoj Topoli i Subotici)
22:30 RE Subotica(staje u svim stanicama)
23:40 RE Novi Sad(staje u svim stanicama)

ZA PRAVAC ŠID:
08:00 RE Šid(staje u svim stanicama)
08:45 RE Šabac(staje u svim stanicama)
10:40 RE Šid(staje u svim stanicama)
11:15 B Cirih(staje na Novom Beogradu, Zemunu, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Rumi, Sremskoj Mitrovici i Šidu)
12:35 RE Šid(staje u svim stanicama)
14:10 RE Šid(staje u svim stanicama)
14:55 RE Zvornik(staje u svim stanicama)
15:50 RE Šid(staje u svim stanicama)
17:05 RE Šid(staje u svim stanicama)
18:30 RE Šabac(staje u svim stanicama)
19:45 RE Šid(staje u svim stanicama)
21:35 RE Šid(staje u svim stanicama)
23:00 RE Ruma(staje u svim stanicama)

Ajde kad si mastao, ali kako si uopste odredjivao vremena polazaka? Meni deluje kao pikado sistem, potpuno odokativno i po meni, ima nekoliko osnovnih mana.
Prvo bitno je kada voz negde stizem ne toliko kada polazi. To znaci da ako voz stize u Novi Sad, Vrsac, Zrenjanin u 07:45 ili 08:00, to je potpuno promasena linija. Kome to treba? Svi djaci, studenti, pa i radnici rade od 08:00, na primer, i prakticno kasne na casove ili na posao 10 minuta, sto opet znaci da niko od njih nece koristiti. Pa cak se i u bolnice ide da se bude u 8:00. Dakle, linije treba da stizu u vece centre onda kada je to potrebno putnicima, a ne kada to odgovara zeleznicarima.
Drugo je da mora postojati neka predvidivost linija, a to znaci da krece u isto vreme u satu. Ne moze na primer linija S75 da krece u 7:15. 9:42, 12:05 i 17:33, vec uvek u isto vreme u satu, na primer neparan sat i 20 minuta, pocevsi od 6 pa do 22h.
Medjunarodni vozovi ne mogu da cesto staju, pogotovo na dugim linijama. Na primer linija za Cirih, koju si naveo, ne treba nigde da staje osim u BG i mozda Nisu, a ako ide preko Madjarske, onda u Novom Sadu i mozda Subotici. Minimalni razmak stanica 80-100km, stanice u naseljima od minimalno 100 000 stanovnika. Koliko putnika ima za Cirih ili Bec u Staroj Pazovi, Sidu ili Rumi? Njih treba da pokupe lokalni vozovi, a putnici da presednu na vecim stanicama. Osim toga, ako bi stajali tako, kod svake bandere, pet dana bi putovali.

Mozda sam razmaze, ali svaki dan idem vozom na posao i nazad. Linija ima takt od 30 minuta (polazi / staje svakih pola sata). Voz ne staje na svakoj stanici, vec svakoj mozda petoj, a lokalci onda preuzimaju razvozenje do manjih mesta. Naravno, sve je sinhronizovano, nema cekanja duzeg od par minuta. Kad kazem lokalci, negde su to vozovi, a negde autobusi. Prevoz je pouzdan, brz, cest i redovan.
 
Prvo bitno je kada voz negde stizem ne toliko kada polazi. To znaci da ako voz stize u Novi Sad, Vrsac, Zrenjanin u 07:45 ili 08:00, to je potpuno promasena linija.
Dok je postojao RE voz Dunav Stanica-Zrenjanin, polazio je iz BG u to vreme, a oko pola 4 ujutru je kretao iz Zrenjanina za BG. A novosadski i vršački RE i danas imaju sličan red vožnje.
Medjunarodni vozovi ne mogu da cesto staju, pogotovo na dugim linijama. Na primer linija za Cirih, koju si naveo, ne treba nigde da staje osim u BG i mozda Nisu, a ako ide preko Madjarske, onda u Novom Sadu i mozda Subotici. Minimalni razmak stanica 80-100km, stanice u naseljima od minimalno 100 000 stanovnika. Koliko putnika ima za Cirih ili Bec u Staroj Pazovi, Sidu ili Rumi? Njih treba da pokupe lokalni vozovi, a putnici da presednu na vecim stanicama. Osim toga, ako bi stajali tako, kod svake bandere, pet dana bi putovali.
Pre Korone je saobraćao jedan voz dnevno Beograd Centar-Cirih Hauptbahnof preko Zagreba i Ljubljane sa vagonima Z1, i on je stajao u svim ovim stanicama. Takođe, dok su pre modernizacije novosadske i subotičke pruge saobraćala 3 voza dnevno za Budimpeštu i jedan do Beča, imali su stajanje na svim ovim većim stanicama, osim Sremskih Karlovaca koje sam ja dodao kao opštinsko mesto i mali turistički centar koji posećuju i strani turisti.
 
Dok je postojao RE voz Dunav Stanica-Zrenjanin, polazio je iz BG u to vreme, a oko pola 4 ujutru je kretao iz Zrenjanina za BG. A novosadski i vršački RE i danas imaju sličan red vožnje.

Pre Korone je saobraćao jedan voz dnevno Beograd Centar-Cirih Hauptbahnof preko Zagreba i Ljubljane sa vagonima Z1, i on je stajao u svim ovim stanicama. Takođe, dok su pre modernizacije novosadske i subotičke pruge saobraćala 3 voza dnevno za Budimpeštu i jedan do Beča, imali su stajanje na svim ovim većim stanicama, osim Sremskih Karlovaca koje sam ja dodao kao opštinsko mesto i mali turistički centar koji posećuju i strani turisti.
Ti međunarodni vozovi su tu stajali jer nije bilo lokalnih vozova da ih pokupe, ne bi trebalo to sada da se dešava. Možda za Zagreb da staje u Sremskoj Mitrovici i Rumi, ali Stara Pazova i ostalo nema poente jer sad stvarno ima dobar regionalni prevoz do većeg centra (SM i
 
Devedesetih su postojale čak 3 odvojene direktne linije Beograd-Kraljevo: jedna EM (barskom prugom preko Valjeva i Požege), i dve DM (preko Kragujevca na liniji Beograd-Kosovo Polje i niškom prugom preko Stalaća i Kruševca). Danas Kruševac ima svega dva para vozova dnevno do Kraljeva i Jagodine koji se prečesto otkazuju zbog kvarova, a do Beograda ni Kruševac ni Kraljevo ni Kragujevac već odavno nemaju direktnu vezu.
 
Devedesetih su postojale čak 3 odvojene direktne linije Beograd-Kraljevo: jedna EM (barskom prugom preko Valjeva i Požege), i dve DM (preko Kragujevca na liniji Beograd-Kosovo Polje i niškom prugom preko Stalaća i Kruševca). Danas Kruševac ima svega dva para vozova dnevno do Kraljeva i Jagodine koji se prečesto otkazuju zbog kvarova, a do Beograda ni Kruševac ni Kraljevo ni Kragujevac već odavno nemaju direktnu vezu.
3 polaska? kakva sjajna veza! Ta linija bi verovatno bila danas prazna da se pusti voz. Prvo da se sredi pruga pa onda, s obzirom da će da sređuju Stalać-Kraljevo-Rudnica, pustiti voz Beograd-Stalać-Kraljevo-Rudnica (ili Novi Pazar) kao i Niš-Užice
 
3 polaska? kakva sjajna veza! Ta linija bi verovatno bila danas prazna da se pusti voz. Prvo da se sredi pruga pa onda, s obzirom da će da sređuju Stalać-Kraljevo-Rudnica, pustiti voz Beograd-Stalać-Kraljevo-Rudnica (ili Novi Pazar) kao i Niš-Užice
Bile su te 3 osnovne linije, a dnevnih polazaka u okviru svake od njih je bilo više.

Pruga od Raške do Novog Pazara ni ne postoji, priča o njenoj izgradnji se vuče decenijama u nedogled još od kraja Drugog Svetskog Rata, skoro koliko i beogradska metro-saga. Sa druge strane, pruga od Raške do Kosovske Mitrovice postoji, ona je čak modernizovana kada je 2013. sagrađena stanica u severnom delu grada(pre toga su od 1999. srpski vozovi saobraćali samo do Zvečana), pa evo već više od 3 godine nema saobraćaja južno od Rudnice, i niko od nadležnih ne zna da kaže zašto, niti bilo koja stranka ili udruženje građana uopšte poteže to pitanje.
 
Bile su te 3 osnovne linije, a dnevnih polazaka u okviru svake od njih je bilo više.

Pruga od Raške do Novog Pazara ni ne postoji, priča o njenoj izgradnji se vuče decenijama u nedogled još od kraja Drugog Svetskog Rata, skoro koliko i beogradska metro-saga. Sa druge strane, pruga od Raške do Kosovske Mitrovice postoji, ona je čak modernizovana kada je 2013. sagrađena stanica u severnom delu grada(pre toga su od 1999. srpski vozovi saobraćali samo do Zvečana), pa evo već više od 3 godine nema saobraćaja južno od Rudnice, i niko od nadležnih ne zna da kaže zašto, niti bilo koja stranka ili udruženje građana uopšte poteže to pitanje.

Никаква пруга доле није модернизована. Од Руднице до Косовске Митровице, на жалост све више зараста. Возови за Косовску Митровицу не иду јер их не пуштају власти из Приштине. Траже да се оператер који обавља железнички превоз на северу региструје као железнички превозник у РКС. Слично као за МТС, који је морао да се региструје као оператер у РКС, да би могао да настави да ради.
 
Никаква пруга доле није модернизована. Од Руднице до Косовске Митровице, на жалост све више зараста. Возови за Косовску Митровицу не иду јер их не пуштају власти из Приштине. Траже да се оператер који обавља железнички превоз на северу региструје као железнички превозник у РКС. Слично као за МТС, који је морао да се региструје као оператер у РКС, да би могао да настави да ради.
Od 1999. do 2020. su vozovi Železnica Srbije i Srbija Voza tom prugom saobraćali najnormalnije kao i svuda širom Centralne Srbije i Vojvodine. Lično sam se više puta vozio do Kosovske Mitrovice Sever i Leposavića, poslednji put u julu 2018. godine. Kada je u martu 2020. krenula pandemija, samo su u jednom trenutku na sajtu SV objavili da se oba mitrovačka polaska skraćuju do Rudnice, tako je ostalo čak i kada je putnički saobraćaj u ostatku zemlje potpuno normalizovan, pri prošlogodišnjoj promeni RV su sve stanice na teritoriji KiM izbačene iz onlajn pretraživača.

Servilnost beogradskog režima prema prištinskim teroristima je na evropskom tlu neviđena još od Petenove kolaboracione vlade. Telekomunikacioni sistem MTS-a je predat na osnovu druge Briselske Veleizdaje koju su potpisali 2015. godine, ali koliko znam čak ni tu nema pomena o železničkom saobraćaju. Godinama posle toga sam putovao vozom širom severa KiM, sve do pre 3 godine. Još u februaru 2022. je na sajtu Srbija Voza pisalo da i dalje postoji linija do Kosovske Mitovice Sever, tada su sklonili napomenu da privremeno ne saobraća dalje od Rudnice. Zvao sam call centar da se raspitam, i tamo mi je gospođa rekla da "voz saobraća normalnom trasom, ako na sajtu ne piše drugačije". Sledećeg dana sam otišao na stanicu Zvečan da uhvatim voz za Kraljevo, i tamo sam tek saznao da nijedan voz njome nije prošao prethodnih godinu i po dana, i ne znaju kada će ponovo proći :mad::mad::mad:

Kako je moguće da Miloševićeva, Đinđićeva, Koštuničina i Tadićeva vlast nije pitala šiptarske teroriste da li će srpske železnice voziti severom KiM gde je 98% Srba? Ništa se nije "moralo", sve je izdato.
 
Danas je na liniji Zaječar-Prahovo bio dan D. :)
Naime u Negotinu se održavao panađur, bio je veći od svih koji su se održavali u poslednjih nekoliko godina i na nivou onog u 2019., kako je i korona prestala bilo je dosta putnika.
Srbija Voz je poslao 711 na jutarnjem polasku koji ima 40 sedišta više od 710 što je bilo knap dovoljno da svako ima svoje mesto, iz Zaječara krenuo sa 20-25 putnika i od Brusnika do Negotina se izrazito punio, druga solucija je bila da se spoje dve 710, ali očigledno nisu hteli da se cimaju.
Na ostala 2 polaska je išao solo 710, ali bilo je sasvim dovoljno, jer su se putnici sa jutarnjeg razbili na taj u 14:30 & kasniji u 19:30, mada je išao pun 710 svakako.

Ono što me je frapiralo jeste ponašanje železničkih radnika, pogotovo radnika Srbija Karga koji rade u Prahovu.
Izrazito su nepristojni, ponašaju se kao da je voz njihovo vlasništvo, neću pisati još 100 stvari o njima da ne ispadnem drukara, ali ono je teška sramota.
Na putnike ostavljaju jak loš utisak, ispada po njima da su železničari neradnici i alkoholičari.

Da se vratim na Srbija Voz, na kraju dan je ispao sasvim ok, ispunjene su po meni sve 3 tačke:

1) Vozovi ni u jednom trenutku nisu kasnili iako je danas bio do sada najtopliji dan u godini (37 stepeni zvanično, nezvanično mnooogo više) što je moglo da prouzrokuje probleme.
2) Vozovi su bili čisti i klimatizovani.
3) Svaki putnik je imao svoje sedeće mesto, dobro su ispratili jutarnji polazak.


Milsim da je SV pokazao kako se ipak možemo osloniti na železnicu i nadam se da je popravljen malo ugled, infrastruktura i RV jbg tu mora dosta da se radi.
Eto nemamo EXIT na istoku, al imamo panađur, lepo je bilo videti kako su se ljudi međusobno družili iz različitih sela u vozu.

A sada, malo fotki, kao i uvek od mene.:D

Stanica Negotin, voz je stigao 2 minuta pre vremena, taman je toliko trajala manipulacija putnika, hteo sam da uhvatim sve ljude istovremeno, jer ih je bilo dosta, al bilo je nemoguće, jer dok su svi sišli pola su već bili pobegli iz kadra.
20230712_081833.jpg

20230712_081854.jpg

20230712_081934.jpg


A u povratku sa 710 u 19:30.
20230712_192641(0).jpg

20230712_192644.jpg


Putni prelaz kod Kobišnice, neposednut, jer nema više slobodnog boktera.
Put ka Bugarskoj je skoro obnovljen, postavili su uličnu rasvetu pred prelazom, ali zašto nisu automatizovali prelaz pojma nemam, ovo je bila velika šansa.
20230712_194007.jpg


Manipulacija putnika u stanici Rogljevo i problem visokopodnih vozova (711 & 710) iz ugla jedne putnice.
Nije da se hvalim, al kad zagusti tu sam uvek prvi da pomognem, obično oko kolica.:gobb:
20230712_195744.jpg
 
Ajde malo da pustim mašti na volju, ovako ja zamišljam stanični red vožnje Beograd Centar neke 2034/35 godine, do kada će najverovatnije biti završena modernizacija/elektrifikacija pružnih pravaca Subotica-Novi Sad, Beograd-Niš, Niš-Dimitrovgrad, Niš-Preševo i Valjevo-Vrbnica, kao i nabavka većeg broja novih EM i DM garnitura. RV je razvrstan po osnovnim pružnim pravcima kao što je i predstavljen na tabli kod ulaza u stanicu, velika slova označavaju tarifni rang voza:
Lepo je maštati, ali ako već idemo ka tome, hajde malo zdravije logike, šta su to lokalni, a šta brzi vozovi.
ZA PRAVAC NIŠ:
1) Kragujevac treba da bude zaseban pravac sa Kraljevom. Lokalci po 150-250 kilometara su iznuđena rešenja kada su resursi oskudni. Ovde nam treba da bar pokušamo da ostvarimo brzinski efekat, ako ćemo imati bar do Lapova odličnu prugu, na kojoj ekspresi stižu za sat vremena do Lapova, 1,5 sat do Kragujevca sa 2-3 usputna stajanja.
2) To je recimo, svaka 3 sata recimo Novi Sad - NBG - Prokop - Velika Plana - Lapovo - Batočina - Kragujevac - Knić - Kraljevo, a između ubrzani Zemun - NBG - Rakovica - Mladenovac - Palanka - Velika Plana i posle na svim stanicama do Grošnice (Kragujevac).
3) Kruševac takođe zanemaren. Neki ekspres koji bi do Kruševca stajao iz Beograda na 3-4 mesta bi stigao za 2 sata. Kruševački voz bi pokrivao i Trstenik, Vrnjačku banju, Kraljevo, pa bar 3 puta dnevno.
4) Lokalac Beograd-Niš je ludilo sa 65 stajanja. Kako su intenzivni prigradski tokovi Beograd-Velika Plana i Niš-Stalać, ima smisla ubrzani sa ubrzanjem na tim deonicama, a Beograd-Velika Plana i Niš-Stalać kao posebni regionalni vozovi. I oni mogu dobro da pokriju sve Ćuprije, Ćićevce i Paraćine.
5) Za čije babe zdravlje pravimo modernu prugu sa dva koloseka, da bi na njoj bilo samo 5 pari brzih vozova, i to koji staju na više od 10 mesta do Niša? A u pitanju su tako mali gradovi Niš, Leskovac, Vranje, Pirot da nema opravdanja za brže? Ako je to neko superberićetno vreme i modernizacija, odlična pruga, mnogo vozova, tada je zdravo da ima recimo voza Beograd-Niš sa stajanjem samo u 1-2 mesta između, i to dnevni međunarodni. Za Niš bi očekivao opšti interval intersiti na svakih 2 sata, i to koji od Rakovice do Velike Plane nigde ne staje ni jedan.
6) Sa prugom koja omogućava 5 sati do Skoplja i 4,5 do Sofije imati samo po jedan međunarodni? Čak za vreme sankcija smo imali po 2-3 para vozova za ove gradove,
ZA PRAVAC VRŠAC:
1) Kikinda i Vršac su dva odvojena pravca
2) Ako je pruga u pristojnom stanju, i za Vršac i za Zrenjanin imamo opravdanje za interval svaka dva sata, i minimum do 20:00 uveče.
3) Ima i opravdanje za ubrzanje bar nekih vozova Beograd-Kikinda, gde su naselja veća od Vršca.
4) Za prekograničnu saradnju na tako malom rastojanju kao što je Temišvar, bar jedan par ujutru i jedan uveče.
ZA PRAVAC POŽAREVAC:
1) Istočna Srbija je ređe naseljena, Požarevac nije tako velik, ali imali bi za minimum ubrzani par za Zaječar ujutru ubrzani +/-7:00, ubrzani uveče +/-17:00. Ubrzanje između Rakovice i Požarevca.
2) Regionalci za Požarevac mogu igrati ulogu prigradskog za Beograd u uslovima nevelike gustine naseljenosti i konkurencije autoputa, ali i tu treba interval bar na svaka dva sata da bi bilo ozbiljno.
3) Za Smederevo treba trijangla kod Male Krsne, ali zbog dužeg puta, slabo bi bio konkurentan. U tom slučaju usmeriti polaske na đačke smene u Smederevu u 7, 13 i 19.
1) Stavio si 15 pari vozova, a možemo 20 pari na jednokolosečnoj pruzi.
2) Valjevo je granica prigradsko-regionalne zone posle koje pada gustina naseljenosti i transportna tražnja. Odnosno od 20 pari vozova, slobodno i smelo 8 na svakih 2 sata na svim usputnim stanicama, recimo neparnim satima od 5:00 do 19:00. Ostali vozovi ili brzi, ili ubrzani do Valjeva sa izuzetkom stajanje u svim stanicama u 16:00 i 21:00 iz Beograda, i 6:00 i 12:00 iz Valjeva.
3) Parnim satima kombinacija brzih i ubrzanih. Ali, ako imamo dobro tehničko stanje pruge, tada možemo vratiti stari red vožnje za Bar, 10:00, 14;00 i 22:00, i oko 18:00 brzi samo do Prijepolja.
4) Za Kraljevo preko Valjeva je bi bila veza čisto da Čačak ne ostane bez vozova za Beograd, ali čak i za to treba planirati sa razmakom tipa 7-8 ujutru i 16-17 uveče.
ZA PRAVAC NOVI SAD:
1) Vozovi koji nigde ne staju između NBG i NS pre svega treba da budu dugolinijski (za Sombor, Suboticu, Budimpeštu, NS-BG-KG), a ne na regionalnom rastojanju 80km.
2) Za Budimpeštu ne koristiš "Brzu prugu", da staje samo u NS i SU. Tu praviš 5 za Budimpeštu, a samo jedan za Beč, odakle je najveća tražnja. Prvi polazak za Budimpeštu prekasno.
3) Kako imaš 3 linije, Sombor (elektrifikacija preko Kule), Subotica i Budimpešta(Beč) logično je tipa Budimpešta samo NS i SU, 7, 10, 13, 16, 19, 22 Sombor ekspres do Vrbasa samo NS u 6, 9, 12, 15, 18, 21 i Subotica (sa više stajanja između NS i SU) 8, 11, 14, 17, 20.
4) BG-NS regionalci (neki spojeni za Požarevac, Pančevo, Veliku Planu, Valjevo)
ZA PRAVAC ŠID:
1) Šabac - Zvornik treba da bude poseban pravac, i da se napravi trijangla kod Rume. Bar nešto treba da ide direktno u Šabac preko trijangle da bi bilo konkurentno, bez svraćanja u Rumu, i maltene bez usputih stanica.
2) Međunarodni pravac za Slavoniju i Sloveniju ima mnogo ozbiljniji potencijal. Od 4 para vozova 6:00, 11;00, 17:00 i noćni, u oba smera, taj Ciriški je bio ubedljivo najbeskorisniji.
3) Šid regio na svakih oko 2 sata, dobro si shvatio poentu. To je ni mnogo ni malo nego taman.
4) Potencijal veze sa Bosnom zaboravio, pa bar jednom dnevno.
5) Za ozbiljniju priču za Šabac i Loznicu treba bar 4 para polazaka. Rastojanje je malo, ni Vršac nije povukao putnike bez 4 polaska. Tipa 6:30, 10:30, 14:30 i 18:30, ubrzano Beograd-NBG-SP-Platičevo - ŠA pa posle na svim stanicama. Između Za lokalne potrebe lokalac ŠA-RU-SM.

Ne želim da ti ubijam volju i solim pamet, ni da kažem da je ovo idealno. Ali generalno si zanemario da putnicima danas treba brzina i učestalost polazaka (ako imamo dobru prugu i dovoljno voznih sredstava). I u Belorusiji i u Holandiji približno pola vozova su neka vrsta brzog ili ubrzanog voza. Ako su zbog sporih pruga za poslednje dve decenije izgubili smisao, sa modernizacijom ponovo dobijaju.
 


Dobro jutro
 
Mastamo malo o zeleznici

Ovako to izgleda kod mene, vidi na ovom LINKU

1689234868279.png

- Treba dosta revitalizacija/renovacije postojace mreze (ubrzavanje, digitalizacija, elektrifikacija...). Skoro cela mreza mora jednom dobro da se obnovi. I naravno koridor X da se zavrsisi u fulu (Subotica/Presevo). Brzina koridora X na 160-200km/h. Krak prema Hrvatskoj i Batocina/Kragujevac 160km/h. Ostala mreza na 80-160km/h (sa prosekom od 120km/h i samo na mestima minimalna ili maximalna od 80 respektivno 160).
- Treba i neke pojedinacne prosirenja i povecavanje kapaciteta najvise oko Beograda (pruga do aerodroma, Resnik-Batajnica 4 koloseka, postepeno sirenje prema Obrenovcu/Vinci). Najbitnije prosirenje van Beograda vidim u pruzi Smederevo/Pancevo i Raska/Novi Pazar.
- Po mojej definiciji je BeoVoz prigradska i BGVoz gradska zeleznica. I pored BEO/BG vozeva ima samo InterCity (staje samo u gradovima i cvoristima) i InterCityExpress (staje samo u velikim gradovima i najbitnijim cvoristima (ljubicasto)). Mislim da zeleznica nema efikasnosti po selima i malim mestima, tu je mesto autobusu (osim naravno BEO/BG-Voz).
- Flexibilni tarifni sistem (ko ranije kupi kartu i za termin sa manjem potraznjem treba i dosta manje da plati). A i taktni sistem (skoro svi vozovi na primer na 2h), po mogucnosti 24/7 (osim na gradskim linijama) bi bio idealan.

Ovo nek bude cilj za 2035. Za 12 godina teoretski izvodljivo!
 
Mislim da zeleznica nema efikasnosti po selima i malim mestima, tu je mesto autobusu (osim naravno BEO/BG-Voz).

Auuuu druže, pa ti bi nam zakucao poslednji ekser na sanduku.
Šalim se naravno, ali upravo nam sela drže 80% lokalnog putničkog saobraćaja u životu.
Sa druge strane, na primer, nemoguće je pokrivati autobusom ono što voz pokriva na celukupnom lokalu ili bi autobusom putovanje trajalo 2 puta duže i tu se gasi ta priča o efikansosti autobusa.
I ono najbitnije imamo pruge koje su preko potrebne za industriju.
Upravo zbog ovakvih i sličnih tvrdnji o efikasnim autobusima koji nikad nisu došli demontiramo pruge po Vojvodini, a racionalnija rešenja svakako postoje.
 
Auuuu druže, pa ti bi nam zakucao poslednji ekser na sanduku.
Šalim se naravno, ali upravo nam sela drže 80% lokalnog putničkog saobraćaja u životu.
Sa druge strane, na primer, nemoguće je pokrivati autobusom ono što voz pokriva na celukupnom lokalu ili bi autobusom putovanje trajalo 2 puta duže i tu se gasi ta priča o efikansosti autobusa.
I ono najbitnije imamo pruge koje su preko potrebne za industriju.
Upravo zbog ovakvih i sličnih tvrdnji o efikasnim autobusima koji nikad nisu došli demontiramo pruge po Vojvodini, a racionalnija rešenja svakako postoje.

@Jelancha
samo cinjenica da voz ima neznam od 200-500 mesta, a autobus od 20-50, pokazuje koliko ljudi bi izgubilo vreme cekajuci, da se neko u nekom selu ukrca/iskrca. Autobusi/Minibus sluze bas za to, da dostave manji broj ljud na centralnija stajalista, gde se jedan STOP isplati. Cilj nam je valjda da nam ceo sistem javnog prevoza bude efikasan i konkurentan sa individualnim prevozom (najvise sa autom).
I naravno treba ostaviti sinske-kapacitete i za cargo-transport. Oni nebi trebali imati prioriteta pred putnickim transportom, ali i tu moza zeleznica biti konkurentna sa kamionima. Ovo je jos jedan razlog, da zeleznica u putnickom smislu sluzi kao povezivanje vecih cvorista (ide redje, ali zato veca kolicina putnika i brze). Samo aglomeraciji Beograd ima dovoljno potencijala za cesci takt, gde zeleznica sluzi za masovni i brzi javni-prevoz putnika sa blizim stajalistima (naravno samo pored InterCity, a ne umesto njega).
 
@Jelancha
samo cinjenica da voz ima neznam od 200-500 mesta, a autobus od 20-50, pokazuje koliko ljudi bi izgubilo vreme cekajuci, da se neko u nekom selu ukrca/iskrca. Autobusi/Minibus sluze bas za to, da dostave manji broj ljud na centralnija stajalista, gde se jedan STOP isplati. Cilj nam je valjda da nam ceo sistem javnog prevoza bude efikasan i konkurentan sa individualnim prevozom (najvise sa autom).
I naravno treba ostaviti sinske-kapacitete i za cargo-transport. Oni nebi trebali imati prioriteta pred putnickim transportom, ali i tu moza zeleznica biti konkurentna sa kamionima. Ovo je jos jedan razlog, da zeleznica u putnickom smislu sluzi kao povezivanje vecih cvorista (ide redje, ali zato veca kolicina putnika i brze). Samo aglomeraciji Beograd ima dovoljno potencijala za cesci takt, gde zeleznica sluzi za masovni i brzi javni-prevoz putnika sa blizim stajalistima (naravno samo pored InterCity, a ne umesto njega).
Mašiš poentu i baš grešiš. Postoji dobar deo Srbije gde postoji potencijal za prigradski transport kod većih gradova kao i povetivanje više manjih gradova koji su vrlo blizu. Evo nekih od njih.
1) Gradsko-prigradska železnica u Beogradu (uklj. i Pančevo)
2) Regionalna železnica oko Beograda koja se proteže do setelitskih gradova (ovde je najzančajnji potencijal i transporta tražnja je već tu. Železnicom bi se samo dodatno povećala).
Ovo uključuje pruge za Vršac, Zrenjanin, Novi Sad, Šid, Šabac (uz rešavanje Rume), Valjevo, Velika Plana, Požarevac i Smederevo (preko Pančeva kako bi bilo brže, ali i neki lokalni polasci preko Umčara).
3) Prigradska i regionalna železnica Niša.
Oko Niša takođe postoje veća mesta i gradovi do kojih postoji značajna transportna tražnja. Tu se izdvaja Leskovac (kao najveći), Prokuplje, Aleksinac, Pirot, Stalać kao i Vranje u manjoj meri (što zbog razdaljine što zbog lokacije stanice). Srbija voz ima želju da vrlo brzo uspostavi prolazne vozove kroz Niš kako bi se ova mesta povezala, čak i sa sadašnjom infrastrukturom (i Niš-Brestovac koja se trenutno radi)
4) Moravski koridor
Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Požega-Užice, ovo uključuje i Kraljevački čvor
5) Stalać-Velika Plana sa značajnom gustinom naseljenosti i mogućim lokalnim vozovima.
6) Vojvodina
Trougao Novi Sad-Subotica-Sombor kao i linija Novi Sad-Zrenjanin-Kikinda (novom prugom Novi Sad-Zrenjanin)
Ovo su samo lokalna i regionalna kretanja gde bi se isplatilo ulagati u taktni red vožnje i gde postoji mogućnost da ovakve linije budu dobro popunjene. Na ostalim pravcima isto postoji potražnja, ali ne za takni red vožnje kao ovde (verovatno bi bili isplativi po 4-6 polazaka dnevno kako bi pokrili najbitnije termine).

Naravno pored svega ovoga postoje IC vozovi koji će povezivati gradove između sebe, a okosnica tog sistema treba da bude IC linija (Skoplje)-Niš-Beograd-Novi Sad-Subotica-(Budimpešta) sa taktom od sat vremena u Srbiji. Kao i IC linija Novi Sad-Beograd-Valjevo-Užice-Prijepolje-(Bar) sa taktom od 2 sata max
 
@Jelancha
samo cinjenica da voz ima neznam od 200-500 mesta, a autobus od 20-50, pokazuje koliko ljudi bi izgubilo vreme cekajuci, da se neko u nekom selu ukrca/iskrca. Autobusi/Minibus sluze bas za to, da dostave manji broj ljud na centralnija stajalista, gde se jedan STOP isplati. Cilj nam je valjda da nam ceo sistem javnog prevoza bude efikasan i konkurentan sa individualnim prevozom (najvise sa autom).

DMV 711 imaju 120 + 6 sedećih mesta.
DMV 710 imaju 70 sedećih mesta i primer su dobre konfiguracije za lokalne pruge u vidu kapaciteta i ekonomičnosti.

MIslim da je jasno da vozovi ne saobraćaju sa kapacitetima koje si ti naveo što čini razliku.
Putevi i pruge u lokalnim zajednicima nisu isto razvijeni, pogotovo u trasama, te se prugom često brže stiže nego lokalnim drumovima koju kruže po brdima itd..

Računao sam, kada bi pustio autobus da vozi istom trasom kao voz Zaječar-Negotin i da staje u istim selima, putovanje autobusom bi trajalo 30-45 min duže od voza u trenutnim uslovima.
Iako voz saobraća nikad sporije autobus i dalje nije brži od njega, znači nema tu nikakvog poboljšanja.
Zbog razlike u vremenu putovanja za vreme saobraćanja zamenskog prevoza (kad se moroni sete da ga puste uopšte) autobus preskače gotova sva Zaječarska sela kako bi stigao na vreme i vozio Negotinska sela što govori u prilog mom računu.

Stoji da manipulacija putnika brže traje kod autobusa nego kod voza, ali džaba ako je bus sporiji na trasi.
Tvoj primer bi mogli da iskoristimo za shuttle prevoz Merdare-Kuršumlija pa odatle na voz, kako se ne bi gubilo vreme na trijangli i okretanju, ali uopšteno retko kada bi bilo logično iskoristiti tako nešto u drugim primerima.

Suma sumarum, lokalni prevoz železnicom je veoma bitan, ne treba ga ukidati već poboljšavati i prilagođavati.
Raditi na infrastrukturi i njenim kapacitetima kao i kupovati jednodelne vozove sa kapacitetima od 40-70 mesta i visokom ekonomičnošću istih.
Podržavam kao i za sve i tvoje planove za železnicu, ali pokušaj da malo drugačije razmišljaš za lokalne pravce, čisto kao sugestija..🙂
 
Mašiš poentu i baš grešiš. Postoji dobar deo Srbije gde postoji potencijal za prigradski transport kod većih gradova kao i povetivanje više manjih gradova koji su vrlo blizu. Evo nekih od njih.
1) Gradsko-prigradska železnica u Beogradu (uklj. i Pančevo)
2) Regionalna železnica oko Beograda koja se proteže do setelitskih gradova (ovde je najzančajnji potencijal i transporta tražnja je već tu. Železnicom bi se samo dodatno povećala).
Ovo uključuje pruge za Vršac, Zrenjanin, Novi Sad, Šid, Šabac (uz rešavanje Rume), Valjevo, Velika Plana, Požarevac i Smederevo (preko Pančeva kako bi bilo brže, ali i neki lokalni polasci preko Umčara).
3) Prigradska i regionalna železnica Niša.
Oko Niša takođe postoje veća mesta i gradovi do kojih postoji značajna transportna tražnja. Tu se izdvaja Leskovac (kao najveći), Prokuplje, Aleksinac, Pirot, Stalać kao i Vranje u manjoj meri (što zbog razdaljine što zbog lokacije stanice). Srbija voz ima želju da vrlo brzo uspostavi prolazne vozove kroz Niš kako bi se ova mesta povezala, čak i sa sadašnjom infrastrukturom (i Niš-Brestovac koja se trenutno radi)
4) Moravski koridor
Stalać-Kruševac-Kraljevo-Čačak-Požega-Užice, ovo uključuje i Kraljevački čvor
5) Stalać-Velika Plana sa značajnom gustinom naseljenosti i mogućim lokalnim vozovima.
6) Vojvodina
Trougao Novi Sad-Subotica-Sombor kao i linija Novi Sad-Zrenjanin-Kikinda (novom prugom Novi Sad-Zrenjanin)
Ovo su samo lokalna i regionalna kretanja gde bi se isplatilo ulagati u taktni red vožnje i gde postoji mogućnost da ovakve linije budu dobro popunjene. Na ostalim pravcima isto postoji potražnja, ali ne za takni red vožnje kao ovde (verovatno bi bili isplativi po 4-6 polazaka dnevno kako bi pokrili najbitnije termine).

Naravno pored svega ovoga postoje IC vozovi koji će povezivati gradove između sebe, a okosnica tog sistema treba da bude IC linija (Skoplje)-Niš-Beograd-Novi Sad-Subotica-(Budimpešta) sa taktom od sat vremena u Srbiji. Kao i IC linija Novi Sad-Beograd-Valjevo-Užice-Prijepolje-(Bar) sa taktom od 2 sata max

@Boki123
ako te ne mrzi pogledaj detaljnije moju MAPU, upisanana su sva stajalista i svi taktovi. Zato mislim da manje vise isto kazemo.
Malo se razlikujemo na primer za Nis. Sa danasnje perspektive, Nis nema potencijal za gradsko/prigradsku zeleznicu (Takt vozova 10-30min). Mislim da je dovoljno, da ima na svakih sat vremena voz iz Leskovca/Stalaca/Pirota/Vranja i na svakih 2h iz Dimitrovgrada/Aleksinca/Prokuplja...
Mozda jednoga dana, kad svest za zeleznicu dospe zapadnjacki nivo, onda... sto da ne.
 
DMV 711 imaju 120 + 6 sedećih mesta.
DMV 710 imaju 70 sedećih mesta i primer su dobre konfiguracije za lokalne pruge u vidu kapaciteta i ekonomičnosti.

MIslim da je jasno da vozovi ne saobraćaju sa kapacitetima koje si ti naveo što čini razliku.
Putevi i pruge u lokalnim zajednicima nisu isto razvijeni, pogotovo u trasama, te se prugom često brže stiže nego lokalnim drumovima koju kruže po brdima itd..

Računao sam, kada bi pustio autobus da vozi istom trasom kao voz Zaječar-Negotin i da staje u istim selima, putovanje autobusom bi trajalo 30-45 min duže od voza u trenutnim uslovima.
Iako voz saobraća nikad sporije autobus i dalje nije brži od njega, znači nema tu nikakvog poboljšanja.
Zbog razlike u vremenu putovanja za vreme saobraćanja zamenskog prevoza (kad se moroni sete da ga puste uopšte) autobus preskače gotova sva Zaječarska sela kako bi stigao na vreme i vozio Negotinska sela što govori u prilog mom računu.

Stoji da manipulacija putnika brže traje kod autobusa nego kod voza, ali džaba ako je bus sporiji na trasi.
Tvoj primer bi mogli da iskoristimo za shuttle prevoz Merdare-Kuršumlija pa odatle na voz, kako se ne bi gubilo vreme na trijangli i okretanju, ali uopšteno retko kada bi bilo logično iskoristiti tako nešto u drugim primerima.

Suma sumarum, lokalni prevoz železnicom je veoma bitan, ne treba ga ukidati već poboljšavati i prilagođavati.
Raditi na infrastrukturi i njenim kapacitetima kao i kupovati jednodelne vozove sa kapacitetima od 40-70 mesta i visokom ekonomičnošću istih.
Podržavam kao i za sve i tvoje planove za železnicu, ali pokušaj da malo drugačije razmišljaš za lokalne pravce, čisto kao sugestija..🙂

Ako pricamo za region Zajecar/Negotin/Kursumlija i slicno: ulaganja u dvo-kolosecnu prugu promasili bi trosak/doprinos-balans. A da imamo veci takt nego na 1-2h na jednokolosecnoj pruzi, gde ima i cargo-transport, zahteva dosta (cekanja suprotnog voza, sta preuzrokuje velik rizik kasnjenja...). Bolje na dva sata veci voz (nek bude 200-300 mesta), al zato brzi i vremenski tacniji. A sto se tice Beograda i aglomeracije, zar ova sva stajalista nisu dovoljno?
1689248625856.png

ja nebi na silu ubacivao vise.
 
Nisu dugo :violina:
Citam ono sto je pisao @Jelancha pisao,sve zaboravim da pitam @mvbg1 ,znam da je tehnicki izvodljivo ali da li pravilnici dozvoljavaju da .DMV 710 vuce vagon,dva radi povecanja kapaciteta? U Ceskoj recimo znam da to rade.
 
Vrh