Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ja bih pre rekao da su Kinezi smisli pricu o teretnim vozovima da nam lakše uvale kredite.
Pirej zbog svoje geografije nikada ne može biti konkurentan za centralnu Evropu pored Jadranskih luka. Da su to stvarno hteli uzeli bi bar luku Solun koja je bliza 500km, mada je ona suviše južno.

Није све тако црно-бело. Све има своје плусеве и минусе. Jaдранске луке на пругама имају успоне од 25 промила, што ограничава дужине возова, они се морају делити, повећава трошкове итд. Пруга кроз Грчку је сада одлична целом дужином до Македоније, кроз Македонију је солидна, кроз Србију је плач мајке божје. Јасно је где треба да се ради. Уосталом, контејнерски транзитни кинески возови иду кроз Србију, ићи ће и ако се пруга модернзује, сигурно ће их бити још више. А ту је и транзит за Грчку и Турску, који углавном иде преко Румуније сада. Правац преко Србије је краћи и кад се цео правац Келебија - Димитровград уради, биће исплативији него правац преко Румуније.
 
Taman je krenuo opet amonijak i odmah je iskliznuo u Rgotini, Bila je prazna kompozicija.

Stanični koloseci su uvek kritična mesta, s obzirom da većina njih nije menjana još od izgradnje jasni su problemi.
Ovde čak mi deluje i mogućnost da je podbacila skretnica.

Screenshot_20230701_110609_Facebook.jpg

FB_IMG_1688201716556.jpg
 
Jedino sto vidim pozitivno sa ovim iskakanjima iz šina je da će na kraju MORATI da ulože velika finansijska sredstva da revitalizuju železnicu jer dalje neće moći da funkcioniše kad krenu da se raspadaju sve lokalne pruge.
 
Jedino sto vidim pozitivno sa ovim iskakanjima iz šina je da će na kraju MORATI da ulože velika finansijska sredstva da revitalizuju železnicu jer dalje neće moći da funkcioniše kad krenu da se raspadaju sve lokalne pruge.
Mislim da će morati da se dogodi tragedija sa žrtvama, mi samo taj jezik razumemo. Jednom će umesto teretnog biti putnički voz.
 
Pa imali smo iskliznuće sa žrtvama u Pirotu, putnički voz je na Timočkim prugama nekoliko puta bio van šina pa niko nije reagovao.

Problem je jednostavan, nijedna vlast ne želi da ulaže u lokalne pruge puno, ali želi da izvuče što veću zaradu.
Za istočnu Srbiju nije predviđeno više od 20-30 km pruga da se radi godišnje, a i to što se radi je samo ojačavanje gornjeg stroja gde kolosek brzo propadne bez adekvatnog održavanja, a i kako da se nešto održava sa 5 radnika u ZOP-u i bez mašina.
Ejj dolazi jedan jedini ophodar pruge u upravu IŽS-a u ZA da ih pita da mu plate gorivo za motorku (koja je njegova nego se ponudio sam iz dobre volje) da bi ko čovek sasekao rastinje.
A ma jok, ovi mu rekli neće da ti platimo, uzmi sekiru pa krči sam šumu.
I šta da očekujemo kada se tako radi????

I ovo je problem sa svim vlastima do sada, od Miloševićeve do ove Napredne.
Samo da napomenem da je za Timočke pruge krajem 80tih i početkom 90tih donet plan o razvoju žrlezničkog saobraćaja u ovom delu Srbije.
I stvarno je rađeno dosta, remontovano je kompletno Bratujevac-Zvižda kao i Brusnik-Prahovo.
Bila je i planirana elektrifikacija prvo od Požarevca do Zaječara.
E od 91. smo krenuli nadole, digle se ruke od svega i zarobljeni smo u ovom krugu, još ispada da su ovi do sada i najviše uradili iako je i ovo prilično jadno.
Žuti nabavili 710ice, ovi sada krpe i tako se radi neplanski godinama, nema tu nikakve koncpecije niti plana, nego kada stignemo stigli smo i šta smo uradili uradili smo.

A u tome su dosta kumovali i dobar deo samih železničkih radnika.
Sećam se pre 10 godina na stanici u Zaječaru jedan se iz osoblja na klupicu izvalio u hladovinu, em što je zauzeo putnicima mesto da sede nego još komentariše "Pa ovo nema nigde, ležim za 40,000 dinara i ništa ne radim"..
Eeee sa takvim stavom su došli gde su došli.
Fala bogu pa su došli privatni operateri pa da ne trpi robni saobraćaj ovaj javašluk toliko..
Ovi iz Karga sve se drže nekih pravilnika i pitaj boga čega, ali zato im je firma raspad, da se prekrsti čovek i desnom i levom rukom..

Jedini spas za Istočnu Srbiju jeste da se pružno poveže sa Bugarskom, ako se to ne uradi što se mene tiče neka odmah zatvore prugu, makar da znamo na čemu smo, jer od ove industrije nema ništa!!!

Sve u svemu stanje je :violina::violina::violina:...
 
Вучић вас не воли, не доводи инвеститоре
 
Е ако ће да купи кућу, он ко матица, привлачи инвеститоре. Благо источној Србији, прети им бебибум
 
Koliko ima teretnih kompozicija koje bi prošle, da je dozvoljeno, tokom dana SP - NS i nazad?

Sent from my MAR-AL00 using Tapatalk
 
Барац у дефекту након станице Златибор. Када ће СВ више да купи нове локомотиве?
 
Prosek ima itekakvu ulogu u ovome, lakše je obučiti nekog da radi na digitalizovanom sistemu ko ceo život koristi kompjuter i zna neku osnovu, nego krenuti od nule s nekim ko ne zna kompjuter da upali ni osnovni hardver u njemu. Ili sam pogrešno razumeo pa u Srbiji svi znaju da koriste kompjutere i da objasne osnovne komponente istog, ako sam pogrešno razumeo ispravite me.
Da, treba da se naviknu, ceo život radiš na sistemima starim preko 30. godina i pređeš na digitalni sigurno nećeš sve znati za prvih godinu dana. Potrebno je vreme da se ljudi naviknu.
Dispečeri na telekomandi su uspešno decenijama koristili stari sistem, mislim da nije nikakav problem da pređu u novo okruženje. Posao je u suštini isti, oznake su iste, procedure su iste. Jedino što se razlikuje je brzina vozova i obim saobraćaja.
U nekom promotivnom videu su prikazali novog šefa zaduženog za digitalizovanu telekomandu, dečko je mlad, cenim da nema više od 30 godina. Možda su podmladili i same dispečere.

Ja bih pre rekao da su Kinezi smisli pricu o teretnim vozovima da nam lakše uvale kredite.
Pirej zbog svoje geografije nikada ne može biti konkurentan za centralnu Evropu pored Jadranskih luka. Da su to stvarno hteli uzeli bi bar luku Solun koja je bliza 500km, mada je ona suviše južno.
Da ne ulazimo u to da li bi zemlje poput Italije uopšte prihvatile da daju luku u zakup ili da je prodaju, sve Jadranske luke zajedno sa Solunom imaju manji promet kontejnera nego Pirej, a to je jedina stvar koja je bitna firmi kao što je COSCO.
 
Sredinom juna išao sam na letovanje u Salerno, Italija. Od Beograda do Rima avionom (naravno sa kašnjenjem od sat vremena :)) potom od aerodroma do Rima Leonardo Express-om, na ovoj ruti saobraća Alstom Coradia Meridian, dosta je udoban, ima mesta u njemu i za stajanje i za sedenje. Nažalost zbog kašnjenja pomenutog gore nisam imao vremena da slikam i uradim neku detaljniju analizu. Posle 32 minuta vožnje Leonardo Express-om stižemo na centralnu stanicu u Rim-u - Roma Termini, zbog kašnjenja opet nisam mogao da slikam ništa. Uleteći u voz u poslednji minut pred polazak, i olakšanja krećemo za Salerno. Putovao sam Italo-om pošto je u to vreme bio jeftiniji u odnosu na Trenitalia.
IMG_6559.jpg

Do Salerno-a se putuje 2 sata i 10 minuta, 20 minuta se izgubi u Napulju dok stoji u stanici tako da je realno vreme putovanja sat i pedeset minuta.

Salerno je poslednja stanica do koje ide brza pruga ka jugu, često se dešava da se čeka na ulaznom signalu po desetak minuta zbog saobraćaja u samoj stanici.

Stižemo sa malim zakašnjenjem, ali je prihvatljivo s obzirom da je poslednja stanica.

Par slika iz Salerna:
IMG_6591.jpg

IMG_6589.jpg

IMG_6613.jpg
IMG_6626.jpg


Iz luke koja se može videti na trećoj slici polaze trajekti za Tunis i Izrael.

Otišao sam i na izlet do Napulja, cilj mog izleta je bio dvorac Elmo s koga se može videti ceo Napulj i zaliv u kom se on nalazi.
Sam Napulj nekako izgleda kao prljav grad, đubre svuda, opušci od cigareta, išaran.
Kraćom vožnjom metrom od 15-ak minuta stižemo na stanicu koja se nalazi desetak minuta pešaka od dvorca, usput videvši najlepšu stanicu metro-a na svetu Toledo.

Takođe primetivši da je parking jeftiniji nego u Beograd-u :violina::
IMG_6632.jpg


Znam, znam smorio sam sa tekstom tako da sada ubacujem malo slika sa dvorca:
IMG_6633.jpg


IMG_6647.jpg


IMG_6652.jpg


Ovde možemo videti Železničku Stanicu u Napulj-u.
IMG_6654.jpg

U povratku do Salerno-a voz je kasnio u polasku 20-ak minuta kako bi sačekali voz koji je dolazio iz Milan-a koji je kasnio preko tri sata.
Kompozicija kojom sam se vozio je Hitachi Caravaggio poznatiji kao Rock, preudoban voz, lepo izgleda i najbitnije kada je temperatura preko 30 stepeni klima radi odlično.

U povratku za Beograd krećemo ponovo iz Salerno-a Italo-om do Rim-a, na deonici od Salerna do Napulj-a Vmax je 250 km/h.
IMG_6727.jpg


Stižemo u Rim sa malim zakašnjenjem zbog jutarnjeg spica, ovde mi je bilo zanimljivo što ujutru prigradski vozovi imaju prednost u odnosu na daljinske.
Da ne smaram i ponavljam na aerodrom stižemo sa Leonardo Express-om.

Za kraj slika kralja neba A380, izvinjavam se na lošem kvalitetu slike nalazio se na drugom kraju aerodroma:
IMG_6732.jpg


Ovo mi je bila prva "reportaža" tako da se unapred izvinjavam na nedostatku slika i nekih informacija, nadam se da će sledeća biti bolja. :sesir:
 

Prilozi

  • IMG_6654.jpg
    IMG_6654.jpg
    342,9 KB · Pregleda: 119
Da ne ulazimo u to da li bi zemlje poput Italije uopšte prihvatile da daju luku u zakup ili da je prodaju, sve Jadranske luke zajedno sa Solunom imaju manji promet kontejnera nego Pirej, a to je jedina stvar koja je bitna firmi kao što je COSCO.
Totalno je nerealna prica da Kinezi grade prugu, zbog jednog voza nedeljno iz Pireja do Praga. Narativ je kao da nam nesto poklanjaju, a istina je da to debelo naplaćuju.

Prag Pirej je oko 2000km
Prag Hamburg (znatno veća luka) 640km
Prag Trst oko 700km

Kinezi imaju 25% vlasništva u luci Hamburg koja je ujedno i vlasnik luke Trst. Dakle imaju dva puta kraća za 1300km i sa daleko boljom zeleznickom infrastrukturom...
 
U ovoj priči ima dosta geopolitike, Srbiju je neizbežno proći na bilo kom kopnenom putu istok-zapad.
Kina želi da njena roba brzo stiže u centralnu Evropu i da diverzifikuju načine kako će ta roba tamo doći (ništa ne znači luka Hamburg ako će sutra Nemačka zabraniti Kini da je koristi ili UK zatvori Suez ili Giblartar. Dodatno, Kina se poslednjih godina bila orijentisala na Rusiju gde je moguće bilo pustiti jedan voz da ide skroz do Evrope, ali zbog situacije danas ti više nije sigurno. Iran je takođe nestabilan, rako da ostaju putevi preko Kazahstana pa brodom do Azerbejdžana do Turske (Kina gradi novi most za eretni saobraćaj kod Istanbula) i to dalje ide ka Srbiji jer nema gde drugo. Druga ruta je brodom do bilo koje luke u Mediteranu pa vozom, mi tu kupimo samo ono što ide za Pirej. Sve u svemu tranzitnog saobraćaja će uvek biti i to u mnogo većem obimu nego danas.
 
Kapiras valjda da ako zatvore Suecki kanal i Gibraltar ne mogu doći ni do Pireja. Mada sa pravne strane to nije moguće, jer se garantuje prolaz svim trgovačkim i vojnim brodovima.
Jednostavno dokle god je transport morem jeftiniju, ne treba ozbiljno računati ovaj pravac. Pored toga važan faktor su i granice kojih nema unutar EU , a ovde imaju 3 prelaza preko granice.
 
Ili što bi rekao predsednik Aco Vučić
pre koju godinu očekuje nas dramatično
povećanje kargo prevoza železnicom.
 
Suecki kanal kontroliše Egipat, po konvenciji iz 1888. godine svi brodovi bili oni ratni ili trgovački mogu koristiti kanal u bilo kojim okolnostima čak i tokom rata bez obzira koju zastavu koriste.

Gibraltar većom površinom kontrolišu Španija i Maroko dok manjim delom Gibraltar(UK).

Izrael je planirao da 2021. godine krene u izgradnju svog kanala koji bi bio duži, ali bez restrikcija za veličinu brodova nažalost nigde nema informacija da li je ovaj projekat započeo.

Da zatvore prolaze, ti brodovi uvek imaju alternativu severnih ruta preko Severnog Mora do Hamburg-a.

Italija ima gomilu luka u Jadranskom i Tirenskom moru, Trst kao jedna od top 10 najvećih luka u Evropi, sve te luke osim Trst-a su povezane HSR prugama tako da brže stižu u Centralnu Evropu nego iz Grčke. Trst će biti povezan kada se Italija i Slovenija dogovore oko luke Koper, pošto Slovenci hoće da pariraju Trst-u, Italijanima to neodgovara i iz tog razloga projekat je u stagnaciji (Venecija - Ljubljana HSR je ime ovog projekta).

Šta mislite kada bi našli novac, da li bi HSR od Bar-a do Beograd-a bila profitabilna linija ? :unsure:
 
Vrh