Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Samo Stadler KISS i Flirt imaju ETCS lvl 2 ugrađene, koliko znam mi nemamo ni jednu lokomotivu u našim firmama da ima ETCS(ne računam Vectrone u ovo pošto većina njih stoji u Makišu i menja ogradu), privatnici takođe.

Totalno podržavam što je Cargo ograničen na određeno vreme u toku dana, Vmax im je 80 km/h što je duplo manje od Flirta, nemaju ETCS. Ako želite da nam se desi Grčki scenario onda slobodno pustite vozove bez ETCS na prugu preko dana.

Kada se nabave lokomotive sa ETCS nije nikakav problem pustiti ih u prozorima između putničkih vozova makar išli od stanice do stanice i čekali ukrštanje, ako cargo već nema novca za nove Vectron-e mogu kupiti Dragon 2 iz Poljske koji se odlično pokazao, jeftiniji su, Vmax = 120 km/h, hibridne lokomotive(dizel + struja) za unutrašnji saobraćaj nama ne treba više.

Naravno da putnički saobraćaj ima prioritet kada 300 ljudi plati kartu očekuje da stigne po redu vožnje, možda ti ljudi imaju sastanak, možda imaju razgovor za posao, možda putuju negde dalje itd.

Ljudi koji su platili kartu skuplje da bi stigli pre i brže sigurno neće biti srećni kada im kažu "razlog vašeg kašnjenja je teretni voz", a još ako zakasne negde zbog toga i to ih košta mnogo više od te karte koju su platili za voz čisto sumnjam da će koristiti voz kao prevozno sredstvo ubuduće.

Takođe razumite da su ovo sve novi sistemi koji su digitalizovani, a prosek godina radnika na železnici je preko 40. godina. Potrebno je vreme dok se ti ljudi naviknu na nove sisteme, potrebno je naći nove radnike u koje vredi uložiti novac za njihovu obuku, manje od 20% učenika iz Železničke škole se zaposli na železnici. Veći je problem ko će raditi na tim prugama za desetak godina, a ne zašto cargo ne može da ide preko dana.
O čemu ti pišeš?
Da li znaš kako se i na koje sve načine organizuje saobraćaj na ovoj pruzi?
Očigledno nemaš pojma ali zato umeš da lupetaš gluposti i da upoređuješ ovo ovde sa onim debilizmom u Grčkoj.
Prvo se malo informiši pa se vrati da diskutujemo.
 
Totalno podržavam što je Cargo ograničen na određeno vreme u toku dana, Vmax im je 80 km/h što je duplo manje od Flirta, nemaju ETCS. Ako želite da nam se desi Grčki scenario onda slobodno pustite vozove bez ETCS na prugu preko dana.

Извини, али ово што си написао је потпуни булшит. У Грчкој су ишли возови без аутостопа и са станичним размаком брзином од 160 км/ч. То је недопустиво. На нашој прузи возови који немају ЕТCS, имају највиши ниво осигурања, аутостоп, сигнале у функцији итд. Уосталом, широм Европе иду теретни возови брзином од 80 км/ч на пругама где возови иду 200 км/ч.

Ово што се код нас дешава једно огромно губљење новца. Направио си пругу од милијарду евра коју користиш са 20% капацитета у најбољем случају.
 
Takođe razumite da su ovo sve novi sistemi koji su digitalizovani, a prosek godina radnika na železnici je preko 40. godina. Potrebno je vreme dok se ti ljudi naviknu na nove sisteme, potrebno je naći nove radnike u koje vredi uložiti novac za njihovu obuku

Plaćene su već obuke za sve koji rade na ovim sistemima, šta prosek godina radnika ima veze sa njim?
Čuj da se "naviknu"..:ROFLMAO:
 
O čemu ti pišeš?
Da li znaš kako se i na koje sve načine organizuje saobraćaj na ovoj pruzi?
Očigledno nemaš pojma ali zato umeš da lupetaš gluposti i da upoređuješ ovo ovde sa onim debilizmom u Grčkoj.
Prvo se malo informiši pa se vrati da diskutujemo.
Zamolio bih te da me prosvetliš i tačno napišeš na šta misliš pod ovom rečenicom: "Očigledno nemaš pojma ali zato umeš da lupetaš gluposti".

Nemam vremena da trčim po stanicama i da smaram otpravnike vozova da mi objašnjavaju, ako si hteo da ukažeš da sam loše razumeo mogao si to da napišeš drugim tonom i da objasniš, a ne odmah da napadaš. Valjda tome forumi služe, mada sam verovatno i to pogrešno razumeo.

Извини, али ово што си написао је потпуни булшит. У Грчкој су ишли возови без аутостопа и са станичним размаком брзином од 160 км/ч. То је недопустиво. На нашој прузи возови који немају ЕТCS, имају највиши ниво осигурања, аутостоп, сигнале у функцији итд. Уосталом, широм Европе иду теретни возови брзином од 80 км/ч на пругама где возови иду 200 км/ч.

Ово што се код нас дешава једно огромно губљење новца. Направио си пругу од милијарду евра коју користиш са 20% капацитета у најбољем случају.
Hvala na objašnjenju.

Plaćene su već obuke za sve koji rade na ovim sistemima, šta prosek godina radnika ima veze sa njim?
Čuj da se "naviknu"..:ROFLMAO:
Prosek ima itekakvu ulogu u ovome, lakše je obučiti nekog da radi na digitalizovanom sistemu ko ceo život koristi kompjuter i zna neku osnovu, nego krenuti od nule s nekim ko ne zna kompjuter da upali ni osnovni hardver u njemu. Ili sam pogrešno razumeo pa u Srbiji svi znaju da koriste kompjutere i da objasne osnovne komponente istog, ako sam pogrešno razumeo ispravite me.
Da, treba da se naviknu, ceo život radiš na sistemima starim preko 30. godina i pređeš na digitalni sigurno nećeš sve znati za prvih godinu dana. Potrebno je vreme da se ljudi naviknu.
 
Šta očekuješ da ti neko odgovori na ovakvu tvoju tvrdnju???
Već mi je WLABmz objasnio, Ja sam loše razumeo.
Nemaš potrebe za tim bahatim ponašanjem, ako ne želiš da objasniš možeš da ignorišeš ili da napišeš ne želim da ti odgovorim.
A ne odmah da prozivaš nekoga, ali dobro ovo je kod nas normalno zato smo tu gde jesmo kao društvo...
 
Već mi je WLABmz objasnio, Ja sam loše razumeo.
Nemaš potrebe za tim bahatim ponašanjem, ako ne želiš da objasniš možeš da ignorišeš ili da napišeš ne želim da ti odgovorim.
A ne odmah da prozivaš nekoga, ali dobro ovo je kod nas normalno zato smo tu gde jesmo kao društvo...
Nemam ja nikakvo bahato ponašanje.
Ušao si u raspravu sa predrasudama, izneo niz gluposti tvrdeći da će se desiti Grčki scenario a da se pri tome nisi udostojio da se koliko toliko raspitaš o onom o čemu želiš da diskutuješ.
Ako nešto ne znaš onda pitaš a ne da ti donosiš zaključke i iznosi tvrdnje oko nekih stvari o kojima pojma nemaš.
Za to postoji ovaj forum.
Njega prate ljudi koji nemaju ama baš nikakve veze sa železnicom osim ako je možda koriste ili žele u budućnosti da krenu da je koriste. I šta kad nalete na ovu tvoju TVRDNJU da će se desiti nesreća kao u Grčkoj?
O tome nisi razmišljao?
E otud i onakav moj odgovor tebi.
 
Nemam ja nikakvo bahato ponašanje.
Ušao si u raspravu sa predrasudama, izneo niz gluposti tvrdeći da će se desiti Grčki scenario a da se pri tome nisi udostojio da se koliko toliko raspitaš o onom o čemu želiš da diskutuješ.
Ako nešto ne znaš onda pitaš a ne da ti donosiš zaključke i iznosi tvrdnje oko nekih stvari o kojima pojma nemaš.
Za to postoji ovaj forum.
Njega prate ljudi koji nemaju ama baš nikakve veze sa železnicom osim ako je možda koriste ili žele u budućnosti da krenu da je koriste. I šta kad nalete na ovu tvoju TVRDNJU da će se desiti nesreća kao u Grčkoj?
O tome nisi razmišljao?
E otud i onakav moj odgovor tebi.
Hvala na tvom pojašnjenju tvoje poruke.
Nažalost na forumu ne postoji opcija gde bih mogao da izbrišem profil, kako bih izbrisao sve svoje objave i sve podatke na ovom forumu kako bih tebi udovoljio. Igore zamolio bih te da to uradiš umesto mene, Hvala!

"Ako nešto ne znaš onda pitaš a ne da ti donosiš zaključke i iznosi tvrdnje oko nekih stvari o kojima pojma nemaš."
To nije bila tvrdnja nego moje lično mišljenje, osim ako i ovde nije zabranjeno kao u našem društvu iskazivanje istog.

Znači ti meni želiš da oduzmeš slobodu govora, Ja sam to uradio umesto tebe u gornjem pasusu zahtevajući da mi se izbriše profil i sve objave na njemu.

Ja sam prihvatio da sam loše razumeo i zahvalio se na objašnjenju posle čega sam promenio mišljenje, ali ti i dalje nastavljaš sa svojim ponašanjem.

Juče je krenuo pilot program praćenja vozova na našim prugama putem aplikacije, na Instagram profilu V.D. direktora Srbija Voza Ivan-a Bulajić-a nalazi se kratak snimak testiranja proširenih funkcija i uvođenja tableta kako bi se eliminisala potreba za papirnim obrascima za rad mašinovođa. Takođe kada ovaj sistem bude pušten u rad aplikacija Srbija Voz će biti nadograđena da prikazuje poziciju voza u realnom vremenu i takođe kašnjenja ukoliko postoje. Realno je očekivati da će ovaj sistem biti pušten za javnost u narednih par meseci, dok se testira kako će sve to funkcionisati na mestima gde nema signala celom dužinom trase (Barska pruga), ovde mislim na poziciju voza pretpostavljam da za poziciju koriste lokaciju samih tablet uređaja.
 
Kapaciteti na BG-NS su ograničeni, naravno ukoliko postoji mogućnost da se pusti teretni voz ja bih isto tako uradio. Da nisu možda radovi u čvoru NS u pitanju?
Inače juče je 1130 iz Bara za BG kasnio 4 i po sata usled defekta teretnog voza kod Jablanice, u Užicu mi je došao tek oko pola 10, a u Beograd je stigao u pola 1. Ovaj voz je bio oko 40% popunjen sa 3 vagona.
Ka Užicu sam išao sa polaskom iz Beograda u 12.25, izuzetno popunjen polazak za sred radne nedelje i sred dana i to konstantno popunjen čak i nakon Valjeva što me je iznenadilo. U Užicu je većina izašla, ali bih rekao da je do Užica bila popunjenost oko 80-90%
 
Juče je krenuo pilot program praćenja vozova na našim prugama putem aplikacije, na Instagram profilu V.D. direktora Srbija Voza Ivan-a Bulajić-a nalazi se kratak snimak testiranja proširenih funkcija i uvođenja tableta kako bi se eliminisala potreba za papirnim obrascima za rad mašinovođa. Takođe kada ovaj sistem bude pušten u rad aplikacija Srbija Voz će biti nadograđena da prikazuje poziciju voza u realnom vremenu i takođe kašnjenja ukoliko postoje. Realno je očekivati da će ovaj sistem biti pušten za javnost u narednih par meseci, dok se testira kako će sve to funkcionisati na mestima gde nema signala celom dužinom trase (Barska pruga), ovde mislim na poziciju voza pretpostavljam da za poziciju koriste lokaciju samih tablet uređaja.
biće hakaton srbija voza kako te ulazne podatke sa tableta pretvoriti u korisne informacija za putnike (procena kašnjenja itd)
 
Ма дај. Као да Булајић говори из тебе.
Ja pričam svoje mišljenje i uvek ću tako pričati, a ti nastavi o svoju vodenicu slobodno samo tražim da ispoštuješ tuđe mišljenje.
Moje mišljenje je da treba pustiti teretne vozove da saobraćaju tokom celog dana, tj po trasama koje već sad stoje u grafikonu samo ako ne ugrožavaju putnički saobraćaj.
Dugoročno ni neće svakako teret ići na ovu prugu već se gradi pruga za 120 km/h Pančevo-Zrenjanin-Subotica sa elektrifikacijom.
 
biće hakaton srbija voza kako te ulazne podatke sa tableta pretvoriti u korisne informacija za putnike (procena kašnjenja itd)
Moje mišljenje je da samo treba da kopiraju SBB Mobile aplikaciju ima sve što je putniku potrebno, i naravno mogu da nadograde nešto ako misle da je potrebno.
Dobro bi došla integracija sa Apple Wallet-om/Samsung Wallet-om, tako da se karta sama sačuva u wallet-u kada je kupiš i samo je pokažeš kad treba (Trenitalia i Italo imaju ovu funkciju), a ne ovo sad pdf pa ajde nađi gde je, nemam neta da otvorim aplikaciju i pokažem kartu i tako dalje.
 
Moje mišljenje je da samo treba da kopiraju SBB Mobile aplikaciju ima sve što je putniku potrebno, i naravno mogu da nadograde nešto ako misle da je potrebno.
Dobro bi došla integracija sa Apple Wallet-om/Samsung Wallet-om, tako da se karta sama sačuva u wallet-u kada je kupiš i samo je pokažeš kad treba (Trenitalia i Italo imaju ovu funkciju), a ne ovo sad pdf pa ajde nađi gde je, nemam neta da otvorim aplikaciju i pokažem kartu i tako dalje.
Zanimljiva funkcionalnost, videćemo da predložimo tako nešto.
Što se SBB aplikacije tiče, ja mislim da oni to sve znaju, tj takav sam utisak stekao, ali nemaju resursa, a nisu ni naše železnice dovoljno razvijene. Osnovne stvari prvo da srede pa će se to polako unapređivati, dosta novih stvari će biti u sledećoj verziji aplikacije. SBB Mobile app im je svakako uzor.
 
Zanimljiva funkcionalnost, videćemo da predložimo tako nešto.
Što se SBB aplikacije tiče, ja mislim da oni to sve znaju, tj takav sam utisak stekao, ali nemaju resursa, a nisu ni naše železnice dovoljno razvijene. Osnovne stvari prvo da srede pa će se to polako unapređivati, dosta novih stvari će biti u sledećoj verziji aplikacije. SBB Mobile app im je svakako uzor.
Jel će srediti rezervaciju sedišta, ako imaš info ?

Večeras kreće restoran na Barcu, probni period je u pitanju, nemamo informacije da li će ići svaki dan ili svaki drugi ni da li će ŽPCG pustiti svoj. Ako neko može da sazna pa da napiše.
 
Poslednja izmena:
Jel će srediti rezervaciju sedišta, ako imaš info ?

Večeras kreće restoran na Barcu, probni period je u pitanju, nemamo informacije da li će ići svaki dan ili svaki drugi ni da li će ŽPCG pustiti svoj. Ako neko može da sazna pa da napiše.
Vagon restoran je juče krenuo za Bar, danas se vraća.

Da sređuje se rezervacija na način da će se prilikom kupovine karata birati sedište na mapi voza (kao u bioskopu recimo). Takođe će biti moguća kupovina samo rezervacije za osobe sa pretplatnom kartom.
Sređuje se i verifikacija SrbPlusa koja je sad nepostojeća
 
Šta se sređuje sa SrbPlusom? Do sada je normalno radilo sve u aplikaciji, normalno povuče podatke iz baze.
 
Vagon restoran je juče krenuo za Bar, danas se vraća.

Da sređuje se rezervacija na način da će se prilikom kupovine karata birati sedište na mapi voza (kao u bioskopu recimo). Takođe će biti moguća kupovina samo rezervacije za osobe sa pretplatnom kartom.
Sređuje se i verifikacija SrbPlusa koja je sad nepostojeća

Izvinjavam se, od juče objava na Bulajićevom Instagramu nisam proverio.

Napredujemo, nismo više u 20. veku, sada smo negde početak 21. veka, još malo i stižemo u 2010-te po tehnologiji.
 
Ja pričam svoje mišljenje i uvek ću tako pričati, a ti nastavi o svoju vodenicu slobodno samo tražim da ispoštuješ tuđe mišljenje.
Moje mišljenje je da treba pustiti teretne vozove da saobraćaju tokom celog dana, tj po trasama koje već sad stoje u grafikonu samo ako ne ugrožavaju putnički saobraćaj.
Dugoročno ni neće svakako teret ići na ovu prugu već se gradi pruga za 120 km/h Pančevo-Zrenjanin-Subotica sa elektrifikacijom.

Капацитети пруге СП-НС на којој важи забрана саобраћања теретних возова преко дана су 5-10 пута већи од оног које се тренутно користе. Да, треба пустити да саобраћају. Не видим разлог зашто би угрожавали путнички саобраћај. Дефекти се дешавају ту и тамо, и теретних и путничких возова. За разлику од барске пруге где је брзина 30 км/ч и једноколосечна, па један дефект проузрокује вишечасовно кашњење, овде је пруга двоколосечна, те један дефект неће изазвати већа кашњења од 15-ак минута, нарочито јер је ред вожње пројектован много ниже од својих капацитета.

Е сад, да си пратио мало историју модернизације пруга у Србији, знао би да се у модернизацију бившег Коридора 10 кренуло управо због теретног саобраћаја. Ту су ускочили Кинези са кредитом управо због тога. Иницијално је требало да се ради пруга за 160 км/ч, а онда је улетела Зорка коридорка са идејом од 200 км/ч, што је поскупело радове, успорило ппчетак радова и довело до тога да саобраћај не може да се одвија током радова. Но, Кинези су и даље пристали на то, јер је то и даље пруга за мешовити саобраћај. Погледај пројекат. Пројектована је за мешовити саобраћај и планирани обим саобраћаја апсолутно је довољан за одвијање путничког и теретног саобраћаја паралелно на овој прузи. То што из политичких разлога сада блокирају теретне возове то је друга ствар. Уопште ме не би чудило да сад ова прича о одбијања Кинеза око репрограмирања дуга има везе са овим. Дали нам кредит за пругу за мешовити саобраћај, а сада блокирају теретне возове (који су главни интерес Кинеза).
 
Verifikacija, do sad si mogao da uzmeš tuđu karticu i uneseš broj, ili da na 10 uređaja imaš jedan SRBplus recimo. Sad će da srede to
Uh, imam osećaj da će da naprave glupost. To ne može da se sredi, čak i za uređaje, ja nikad ne koristim app, nego sajt, šta će tu da rade?
Jedino što mogu je da nastave kao do sad, da nasumično kontrolor traži karticu na uvid. A osobi koja koristi tuđu karticu samo zato što neće da da 800 dinara godišnje treba da naplate 80000 kaznu i zabrane doživotno vožnju vozom.
 
Капацитети пруге СП-НС на којој важи забрана саобраћања теретних возова преко дана су 5-10 пута већи од оног које се тренутно користе. Да, треба пустити да саобраћају. Не видим разлог зашто би угрожавали путнички саобраћај. Дефекти се дешавају ту и тамо, и теретних и путничких возова. За разлику од барске пруге где је брзина 30 км/ч и једноколосечна, па један дефект проузрокује вишечасовно кашњење, овде је пруга двоколосечна, те један дефект неће изазвати већа кашњења од 15-ак минута, нарочито јер је ред вожње пројектован много ниже од својих капацитета.

Е сад, да си пратио мало историју модернизације пруга у Србији, знао би да се у модернизацију бившег Коридора 10 кренуло управо због теретног саобраћаја. Ту су ускочили Кинези са кредитом управо због тога. Иницијално је требало да се ради пруга за 160 км/ч, а онда је улетела Зорка коридорка са идејом од 200 км/ч, што је поскупело радове, успорило ппчетак радова и довело до тога да саобраћај не може да се одвија током радова. Но, Кинези су и даље пристали на то, јер је то и даље пруга за мешовити саобраћај. Погледај пројекат. Пројектована је за мешовити саобраћај и планирани обим саобраћаја апсолутно је довољан за одвијање путничког и теретног саобраћаја паралелно на овој прузи. То што из политичких разлога сада блокирају теретне возове то је друга ствар. Уопште ме не би чудило да сад ова прича о одбијања Кинеза око репрограмирања дуга има везе са овим. Дали нам кредит за пругу за мешовити саобраћај, а сада блокирају теретне возове (који су главни интерес Кинеза).
Ja bih pre rekao da su Kinezi smisli pricu o teretnim vozovima da nam lakše uvale kredite.
Pirej zbog svoje geografije nikada ne može biti konkurentan za centralnu Evropu pored Jadranskih luka. Da su to stvarno hteli uzeli bi bar luku Solun koja je bliza 500km, mada je ona suviše južno.
 
Капацитети пруге СП-НС на којој важи забрана саобраћања теретних возова преко дана су 5-10 пута већи од оног које се тренутно користе. Да, треба пустити да саобраћају. Не видим разлог зашто би угрожавали путнички саобраћај. Дефекти се дешавају ту и тамо, и теретних и путничких возова. За разлику од барске пруге где је брзина 30 км/ч и једноколосечна, па један дефект проузрокује вишечасовно кашњење, овде је пруга двоколосечна, те један дефект неће изазвати већа кашњења од 15-ак минута, нарочито јер је ред вожње пројектован много ниже од својих капацитета.

Е сад, да си пратио мало историју модернизације пруга у Србији, знао би да се у модернизацију бившег Коридора 10 кренуло управо због теретног саобраћаја. Ту су ускочили Кинези са кредитом управо због тога. Иницијално је требало да се ради пруга за 160 км/ч, а онда је улетела Зорка коридорка са идејом од 200 км/ч, што је поскупело радове, успорило ппчетак радова и довело до тога да саобраћај не може да се одвија током радова. Но, Кинези су и даље пристали на то, јер је то и даље пруга за мешовити саобраћај. Погледај пројекат. Пројектована је за мешовити саобраћај и планирани обим саобраћаја апсолутно је довољан за одвијање путничког и теретног саобраћаја паралелно на овој прузи. То што из политичких разлога сада блокирају теретне возове то је друга ствар. Уопште ме не би чудило да сад ова прича о одбијања Кинеза око репрограмирања дуга има везе са овим. Дали нам кредит за пругу за мешовити саобраћај, а сада блокирају теретне возове (који су главни интерес Кинеза).
Znam vrlo dobro istoriju te pruge i zašto se gradi, ali s obzirom da se očekuje znatno više i tereta i putnika ti kapaciteti neće biti dovoljni pa se gradi alternativna pruga za teretni saobraćaj kroz Banat. Teretnim vozovima ne treba više od 120 km/h, a ovo će ponuditi dugoročno rešenje za problem koji ćemo vrlo brzo imati.

Uh, imam osećaj da će da naprave glupost. To ne može da se sredi, čak i za uređaje, ja nikad ne koristim app, nego sajt, šta će tu da rade?
Jedino što mogu je da nastave kao do sad, da nasumično kontrolor traži karticu na uvid. A osobi koja koristi tuđu karticu samo zato što neće da da 800 dinara godišnje treba da naplate 80000 kaznu i zabrane doživotno vožnju vozom.
Nzm šta će da urade ali će nešto uraditi jer ja sad mogu da uzmem i da putujem sa tuđom, a aplikacija mi neće reći ništa. Što se sajta tiče to je zanimljivo, verovatno to ostavljaju kondukterima da proveravaju. Međutim konduktere treba maksimalno osloboditi što se toga tiče, pošto ljudi ne vade svoj SRB+ dok oni izvade, pa puta x putnika kondukter ne može da pregleda sve.
 
Zato bi bilo dobro da kazna bude ogromna, pročulo bi se brzo, a neka uhvati jednog dnevno par dana i prestali bi da to rade.
 
Železnička stanica Beška

20230519_132940.jpg
20230519_133045.jpg
20230519_132933.jpg
20230519_131335.jpg
20230519_131346.jpg
20230519_131401.jpg
20230519_132810.jpg
20230519_131521.jpg
20230519_131550.jpg
20230519_131613.jpg


Odlična je stanica, jedino što nema nikog... Deluje kao da njom upravlja veštačka inteligencija...

Mogli bi da postave automate za karte kad već nema osoblja za šalterom kao trajno stanje (stoji okačeno obaveštenje), a ne vanredno...

Ima aparat za grickalice i sokove, na ekranu ažuriran red vožnje, a toalet je čist i besplatan. 🙂

InShot_20230701_074743079.gif
 
Vrh