Samo Stadler KISS i Flirt imaju ETCS lvl 2 ugrađene, koliko znam mi nemamo ni jednu lokomotivu u našim firmama da ima ETCS(ne računam Vectrone u ovo pošto većina njih stoji u Makišu i menja ogradu), privatnici takođe.
Totalno podržavam što je Cargo ograničen na određeno vreme u toku dana, Vmax im je 80 km/h što je duplo manje od Flirta, nemaju ETCS. Ako želite da nam se desi Grčki scenario onda slobodno pustite vozove bez ETCS na prugu preko dana.
Kada se nabave lokomotive sa ETCS nije nikakav problem pustiti ih u prozorima između putničkih vozova makar išli od stanice do stanice i čekali ukrštanje, ako cargo već nema novca za nove Vectron-e mogu kupiti Dragon 2 iz Poljske koji se odlično pokazao, jeftiniji su, Vmax = 120 km/h, hibridne lokomotive(dizel + struja) za unutrašnji saobraćaj nama ne treba više.
Naravno da putnički saobraćaj ima prioritet kada 300 ljudi plati kartu očekuje da stigne po redu vožnje, možda ti ljudi imaju sastanak, možda imaju razgovor za posao, možda putuju negde dalje itd.
Ljudi koji su platili kartu skuplje da bi stigli pre i brže sigurno neće biti srećni kada im kažu "razlog vašeg kašnjenja je teretni voz", a još ako zakasne negde zbog toga i to ih košta mnogo više od te karte koju su platili za voz čisto sumnjam da će koristiti voz kao prevozno sredstvo ubuduće.
Takođe razumite da su ovo sve novi sistemi koji su digitalizovani, a prosek godina radnika na železnici je preko 40. godina. Potrebno je vreme dok se ti ljudi naviknu na nove sisteme, potrebno je naći nove radnike u koje vredi uložiti novac za njihovu obuku, manje od 20% učenika iz Železničke škole se zaposli na železnici. Veći je problem ko će raditi na tim prugama za desetak godina, a ne zašto cargo ne može da ide preko dana.