Šta je novo?

Železnice - infrastruktura

Ne, ne & NE!

Vratiti na projektovano stanje prugu da ljudi i lokalna industrija mogu da je koriste redovno i normalno, za više i ne treba.
Stanica Kosjerić od 01.07 do 31.08 neposednuta svakoga dana od 18.00 do 06.00. U vreme kada nije posednuta otpravnikom vozova stanica se proglašava za otvorenu prugu i u njoj neće biti mogućnosti ukrštavanja vozova.
Svakim danom sve lepše od lepšeg iz kuhinje IŽS.
 
Koji je razlog "ispada" Kosjerića? Tehnički, administrativni, politički ?
 
Ako se sećate pre nekog vremena sam bio pisao o pruzi ka cementari u Popovcu kod Paraćina i o tome kako je ista na pojedinim delovima demontirana.

Pa evo i fotografija, čak se i vidi ostatak cevi koji se ugrađivao na trasi pruge.
(Izvinjavam se na kvalitetu fotki.)
20230703_194804(0).jpg


Pruga i dalje postoji fizički preko auto puta kao i prema Cementari posle sela Davidovac, zanimljivo kako i dalje u tom selu stoji signalizacija "Stop" & "Andrejin Krst".
(Desno od ovog kolskog puta bi trebalo da je kolosek, ako je uopšte pruga više tu.)
20230621_181909.jpg
 
Totalno je nerealna prica da Kinezi grade prugu, zbog jednog voza nedeljno iz Pireja do Praga. Narativ je kao da nam nesto poklanjaju, a istina je da to debelo naplaćuju.

Prag Pirej je oko 2000km
Prag Hamburg (znatno veća luka) 640km
Prag Trst oko 700km

Kinezi imaju 25% vlasništva u luci Hamburg koja je ujedno i vlasnik luke Trst. Dakle imaju dva puta kraća za 1300km i sa daleko boljom zeleznickom infrastrukturom...
Naravno da ne grade prugu zbog toga, nego su preuzeli Pirej jer im je najbolja opcija u ovom delu Evrope za kontejnerski transport.

Prugu grade u okviru svoje inicijative Pojas i put, preko koje državama daju povoljne kredite za infrastrukturne projekte, ali za razliku od EBRD ili EIB ili bilo koje druge "zapadne" institucije, ne ulaze u isplativost projekta, niti rade detaljnu tehničku dokumentaciju, niti raspisuju tendere - već radove izvode Kineska preduzeća.
Na taj način grade svoj imidž u svetu, zapošljavaju svoju radnu snagu, i investiraju silne milijarde američkih dolara iz svojih deviznih rezervi.
I verovatno će još više biti potencirani kapaciteti u Jugoistočnoj Evropi od kako su Rusi sebi (i Kinezima) pucali u nogu prošle godine.
 
Hmmm, to finansiranje bez procene isplativosti projekta je ogromna "bomba" u budžetu država koje pristanu na takvo finansiranje. S jedne strane tim državama koje na to pristaju je infrastruktura potrebna, ali ako se ne uzme u obzir da li će tako realizovana infrastruktura donositi novac, a vi plaćate rate za isplatu njene izgradnje, u ogromnim ste problemima.
 
Sredinom juna išao sam na letovanje u Salerno, Italija. Od Beograda do Rima avionom (naravno sa kašnjenjem od sat vremena :)) potom od aerodroma do Rima Leonardo Express-om, na ovoj ruti saobraća Alstom Coradia Meridian, dosta je udoban, ima mesta u njemu i za stajanje i za sedenje. Nažalost zbog kašnjenja pomenutog gore nisam imao vremena da slikam i uradim neku detaljniju analizu. Posle 32 minuta vožnje Leonardo Express-om stižemo na centralnu stanicu u Rim-u - Roma Termini, zbog kašnjenja opet nisam mogao da slikam ništa. Uleteći u voz u poslednji minut pred polazak, i olakšanja krećemo za Salerno. Putovao sam Italo-om pošto je u to vreme bio jeftiniji u odnosu na Trenitalia.
Pogledajte prilog 166412
Do Salerno-a se putuje 2 sata i 10 minuta, 20 minuta se izgubi u Napulju dok stoji u stanici tako da je realno vreme putovanja sat i pedeset minuta.

Salerno je poslednja stanica do koje ide brza pruga ka jugu, često se dešava da se čeka na ulaznom signalu po desetak minuta zbog saobraćaja u samoj stanici.

Stižemo sa malim zakašnjenjem, ali je prihvatljivo s obzirom da je poslednja stanica.

Par slika iz Salerna:Pogledajte prilog 166413
Pogledajte prilog 166414
Pogledajte prilog 166415Pogledajte prilog 166416

Iz luke koja se može videti na trećoj slici polaze trajekti za Tunis i Izrael.

Otišao sam i na izlet do Napulja, cilj mog izleta je bio dvorac Elmo s koga se može videti ceo Napulj i zaliv u kom se on nalazi.
Sam Napulj nekako izgleda kao prljav grad, đubre svuda, opušci od cigareta, išaran.
Kraćom vožnjom metrom od 15-ak minuta stižemo na stanicu koja se nalazi desetak minuta pešaka od dvorca, usput videvši najlepšu stanicu metro-a na svetu Toledo.

Takođe primetivši da je parking jeftiniji nego u Beograd-u :violina::
Pogledajte prilog 166417

Znam, znam smorio sam sa tekstom tako da sada ubacujem malo slika sa dvorca:
Pogledajte prilog 166418

Pogledajte prilog 166419

Pogledajte prilog 166422

Ovde možemo videti Železničku Stanicu u Napulj-u.
Pogledajte prilog 166421
U povratku do Salerno-a voz je kasnio u polasku 20-ak minuta kako bi sačekali voz koji je dolazio iz Milan-a koji je kasnio preko tri sata.
Kompozicija kojom sam se vozio je Hitachi Caravaggio poznatiji kao Rock, preudoban voz, lepo izgleda i najbitnije kada je temperatura preko 30 stepeni klima radi odlično.

U povratku za Beograd krećemo ponovo iz Salerno-a Italo-om do Rim-a, na deonici od Salerna do Napulj-a Vmax je 250 km/h.
Pogledajte prilog 166429

Stižemo u Rim sa malim zakašnjenjem zbog jutarnjeg spica, ovde mi je bilo zanimljivo što ujutru prigradski vozovi imaju prednost u odnosu na daljinske.
Da ne smaram i ponavljam na aerodrom stižemo sa Leonardo Express-om.

Za kraj slika kralja neba A380, izvinjavam se na lošem kvalitetu slike nalazio se na drugom kraju aerodroma:
Pogledajte prilog 166430

Ovo mi je bila prva "reportaža" tako da se unapred izvinjavam na nedostatku slika i nekih informacija, nadam se da će sledeća biti bolja. :sesir:
Свака част на репортажи, мада не знам какве везе има све то са овим форумом, тако да немој више, молим те. Ако сви крену да постављају слике са летовања, као ти..... Могао си бар неку са плаже, девојке у купаћем...
 
Свака част на репортажи, мада не знам какве везе има све то са овим форумом, тако да немој више, молим те. Ако сви крену да постављају слике са летовања, као ти..... Могао си бар неку са плаже, девојке у купаћем...
Da si pročitao tekst pretpostavljam da ovo ne bi napisao, Leonardo Express isto može da se primeni u Srbiji do Aerodroma kada se napravi pruga, ocene drugih vozova kojih u Srbiji nema Alstom, Hitachi takođe sam prokomentarisao i metro u Napulju. I izvinio se na manjku slika na kraju. Ili je bolje da samo kukamo kako je nama najgore, da ne delimo iskustva kako smo išli negde vozom kakva su iskustva bila s tim ipak se tema zove Modernizacija Železnice ili ne treba da se ugledamo na jednu zemlju kao što je Italija gde je železnički sistem razvijen sa HSR i Regionalnim prugama ?

Što se tiče plaža većina plaža u Salerno-u su privatne (hoteli) i na njima je zabranjeno slikanje, postoji par javnih plaža, ali je i na njima zabranjeno slikanje pošto su ujedno i nudističke.

Za ove perverzne stvari imaš gomilu sajtova po internetu PH, OF ako želiš da platiš i gomilu drugih.
 
Dosad su nabavili dve ture (Flirt, a Kiss) i treća ide od Stadtler-a (ako je tačno da dolazi još). Moram priznati da sam lično zadovoljan i Flirtom i Kissom.
E sad nemam ništa protiv da se vozna sredstva nabave i od drugih proivođača, pa i iz Kine, ali serije od 3, 5 komada???? Pa da li uopšte razmišljaju o komplikovanju odražavanja i nabavci delova za različite garniture. Mislim da ima smisla napraviti šaroliku flotu tek kada bude po 40+ komada određnog tipa garnitura. Verovatno kod Stadtler-a ima delova koji su zajednički i za Flirt i za Kiss pa i to pomaže. Uvesti potpuno novi tip voza, sa potpuno novim delovima i posle nabavljati sve te rezervne delove u serijama od po par komada , licencirati servisere za svaki tip ponaosob - pa čista propast.
 
Ја сам за унификацију возног парка. Да се лепо набаве и дизел ФЛИРТови, 711 да се сконцентришу у један депо, а швеђанке и макосе да иду у музеј заједно са сачуваним шинобусима.
 
Sličnu situaciju smo videli u GSP, kada su u istoj porudžbini kupili dva različita tipa autobusa, Kineski i Turski. A druga stvar uzeli su najgoru ponudu ikada, a cena je ko da je premijum klasa
 
Vrh