Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

И то је то? само на два места високи перони?
 
u okviru Bg cvora mislim da je su samo na ta dva stajalista ostali visoki peroni. Ostali problematicni su sredjeni kad su bile rekonstrukcije. To je sto se tice Beograda, za Srbiju generalno ne znam.
S obzirom da najavljuju i sredjivanje Vukovog spomenika, nisam nasao vest da ce i to sanirati, pa zato pitah da vidim da li neko ima informaciju.
 
Платформа Панчевачки мост је грађена на неким конзолама, рекао бих да је Московски чвор тако грађен, гледао сам како се реновирају такве платформе, то раде у режиму пуштене пруге и споре вожње кроз станице. За Вуков споменик немам представе како је грађен. Ако предпоставимо да има исту технологију,биће далеко сложеније извести операцију због ограниченог маневарског простора.
 
Ovde se vidi da spuštanje celog perona nije jednostavno, a nisam siguran ni da li je izvodljivo jer bi morala da se buši greda na kojoj stoje stubovi:
Stanica_Vukov_Spomenik_07.jpg


Sa druge strane, deluje da je spuštanje samih platformi jednostavno, nema mnogo betona, a postojeći može da se umesto bušenjem ukloni sečenjem. Začkoljica je u betoniranju nove platforme gde bi oplata izlazila na kolosek, ali ako sve pripreme, to može za nedelju dana da se završi.
Stanica_Vukov_Spomenik_08.jpg


I naravno, ostaje pitanje prelaza gde bi najlakše bilo staviti stepenice, ali takođe i izuzetno opasno. Tako da, razumem odugovlačenje sa spuštanjem perona ovde, mislim da je lakše i jeftinije podići pola jednog perona u Rakovici, Prokopu i na NBGu, nego spustiti Vuk.

Slike su iz https://beobuild.rs/20-godina-stanice-vukov-spomenik-p1863.html
 
Џони, свака част што ископа фотографије. Истог сма мишљења визано за висину перона.
Москва исто има високе пероне, а готово цела Русија има ниске. Чак ни цела москсвоска област нема високе, иако сад раде на томе, тј реконструкција или нове станице се раде са високим. Електричке које иду из Москве даље имају две висине улаза у вагоен и у зависности од станице таква се врата отварају.

Да. за градске услове то није добро решење, боље би било да се сви перодни ставе на исту висину. Заиста треба сести и прорачунати шта је јефитније. Јер Вук ће морати да има од централног дела ка перонима два степеника или три. то исто није ни удобно нити лако за старије људе мајке са децом,
 
Ako im slobodan profil dozvoljava, mozda mogu da podignu prugu za tih 40cm, ako im je tako lakse i tehnicki moguce. Svakako mora se jednom resiti to pitanje
 
Pa misliš li da ne mogu da se spuste platforme, znajući kad je napravljen npr. Koloseum, ili Kineski zid?

То је све у Србији? Па да и чувени Београдки метро(пола) који толико дуго постоји а нико га не види. Таман да рушењем Вука избришемо сваку могућност да кажемо да ишта испод земље у Београду постоји.

Имајмо срца ка општем новцу, и дајте да размишљамо прагматично
 
У држави постоји не знам ни сам колико станица и стајалишта и само ова два су изузетак.
У административним границама Града Београда постоји око 45 станица и стајалишта (оквирно), и само ова два су изузетак.
Одговор шта треба урадити се сам намеће.

Нереално ми је да се уопште дискутује о томе да ли треба спустити пероне и решити проблем једном за свагда и све будуће генерације, или пак треба од сад, па заувек у будућности куповати посебна возила са уласком на два нивоа јер нисмо били способни да олупамо мало бетона.
 
Усрану улицу на Дорћолу радимо три године и иако пуштне у суштини је недврш. Пасарелу код тврђаве више од две. Колико ћемо радити ову операцију лупања мало бетона под земљом - док иду опасни терети?
 
Овако, сада је август 2022. До августа 2026 неће се урадити ништа:
1. Неће се спустити перони
2. Неће бити ни почет мост Винча/Панчево
3. Све су прилике да неће бити ни нових композиција за БГвоз.

Време за контролу тврдње. август, сваке године.

Обећања политичара се не рачунају.
 
Овако, сада је август 2022. До августа 2026 неће се урадити ништа:
1. Неће се спустити перони
2. Неће бити ни почет мост Винча/Панчево
3. Све су прилике да неће бити ни нових композиција за БГвоз.

Време за контролу тврдње. август, сваке године.

Обећања политичара се не рачунају.

Свакако, док се не уради бр. 3, нема потребе да се ради бр. 1.

Бр. 2 сам готово сигуран да си у праву.
 
Može da se radi jedna po jedna strana, da saobraćaj ide jednim kolosekom uz redukciju BG voza (koji ionako grca sa brojem raspoloživih garnitura).
Redukcija rekuvanog BG: voza. Letnji red vožnje gradskog prevoza u najavi. Taman da i ovo malo što je ostalo da ga koristi, dignu ruke, jer u kombinaciji sa naplatom ulaskana stanice i našim mentalitetom, ima da reše sve probleme u funkcionisanju železnice.
 
Redukcija rekuvanog BG: voza. Letnji red vožnje gradskog prevoza u najavi. Taman da i ovo malo što je ostalo da ga koristi, dignu ruke, jer u kombinaciji sa naplatom ulaskana stanice i našim mentalitetom, ima da reše sve probleme u funkcionisanju železnice.

Шта предлажеш онда? Да иде Горбачов док се не распадне, и да стоје високи перони док се не распадну?

У принципу, кад се теретни пребаце на НС пругу и са једним колосеком од Прокопа до Панчевачког моста би могао ићи на пола сата.
 
Ovde se vidi da spuštanje celog perona nije jednostavno, a nisam siguran ni da li je izvodljivo jer bi morala da se buši greda na kojoj stoje stubovi:
Pogledajte prilog 143139

Sa druge strane, deluje da je spuštanje samih platformi jednostavno, nema mnogo betona, a postojeći može da se umesto bušenjem ukloni sečenjem. Začkoljica je u betoniranju nove platforme gde bi oplata izlazila na kolosek, ali ako sve pripreme, to može za nedelju dana da se završi.
Pogledajte prilog 143138

I naravno, ostaje pitanje prelaza gde bi najlakše bilo staviti stepenice, ali takođe i izuzetno opasno. Tako da, razumem odugovlačenje sa spuštanjem perona ovde, mislim da je lakše i jeftinije podići pola jednog perona u Rakovici, Prokopu i na NBGu, nego spustiti Vuk.

Slike su iz https://beobuild.rs/20-godina-stanice-vukov-spomenik-p1863.html

Ova gornja slika je mašinska podstanica, a ne centralni peron. Nemam pojma kakva je konstrukcija centralnog perona, ali je pitanje da li može da se spusti, obzirom da ispod njega postoje službene prostorije koje nije moguće ukloniti.
Druga slika je bočni peron pri kraju stajališta, ali je konstrukcija bočnih perona ista celim stajalištem. U principu nije frka spustiti ih, samo je pitanje kako prevazići pad od 150 mm, ako centralni peron ostane gde jeste. Bilo kakvi stepenici ili rampe sa centralnog ka bočnim je potencijalna opasnost za putnike i železnički saoraćaj...

Trebalo je iskoristiti priliku dok se rade novi eskalatori da se barem razmotri spuštanje perona, ali je upitno da li je takvo rešenje moguće. Što se dizanja GIŠ tiče, to mi ne zvuči verovatno, jer nema dovoljno prostora za kontaktnu mrežu.
 
Pogledajte prilog 143336
Ne može, nije izvodljivo nikako, Apolo nije mogao sleteti na Mesec, u TV-u živi mali Milojko Pantić i prenosi utakmicu...

Ipak je 150 mm - 15 cm. Veliko je to.

Bezbednije je imati pola stepenika na ulazu u voz nego na bočnom peronu. Nije cilj da se napravi loše rešenje po svaku cenu. Očigledno se nije na vreme razmišljalo o ovoj temi, čim su za Beogradski čvor planirane tri različite visine perona.
Belgijanci su recimo od samog početka predvideli visoke perone, sa niskim delom kao privremenim rešenjem za niskopodne tramvaje, i planom da će u budućnosti da ih pretvore u metro. Na tvojoj slici se vidi na šta to liči. Sa tim što je njima mnogo lakše da dignu peron nego nama da spuštamo.

Možda je nabolje da se celo stajalište zatvori i otvori bolje i starije kod Kalenić pijace...
 
Da, da se zatvori 40 metara duboka stanica... zbog perona. Objekat od 50 mil €. Stvarno, ljudi?

Razmišljalo se ranije, pa smo svuda (Prokop, Rakovica...) pravili visoke perone. A onda smo od visokih perona odustali - i železnička tehnologoja se promenila, eno u Flirtu pod nizak a pentranja nema - pa nam sad preostaje samo da još dva stajališta prepravimo da budu ko i ostala.

4 perona. Big deal.
 
Očigledno je tebi sarkazam dozvoljen, a drugima nije.

Tehnologija nema veze, i dalje se koriste razne visine perona, a vozove ti naprave po tvom zahtevu kakav god želiš.
Postoje dve standardne visine perona u skladu sa tehničkim specifikacijama interoperabilnosti za brze pruge: 550 i 760 mm. Ako uzimaš TSI usklađene vozove, verovatno će te koštati manje, jer su već projektovani za jednu od te dve visine (a neki i za obe). Konkretno za Steadler FLIRT, na njihovom sajtu možeš da nađeš izjave za javnost u kojima piše da su nama prodali verziju sa ulazom na 600 mm, a Holanđanima sa ulazom na 780 mm.

Nemoj pogrešno da me razumeš, slažem se u potpunosti da bi najbolje bilo da na celoj mreži imaš jednu istu visinu perona, i da ne brineš više o tome.

Po onome što infrastruktura kaže u svojoj izjavi o mreži, na trasi prve dve linije BG:voza 550 mm je na većini službenih mesta, ali ima i 350, 400, 600, 850, 900 i 950. Vukov spomenik je navodno 950 mm.
 
једина два висока перона у целој Србији су Вуков споменик и Панчевачки мост.

Može da se radi jedna po jedna strana, da saobraćaj ide jednim kolosekom uz redukciju BG voza (koji ionako grca sa brojem raspoloživih garnitura).

мислим да је изводљиво да се ради и по пола перона. нпр. затвори се део перона ка Панчевачком мосту и ту се ради спуштање висине, док остане да функционише део ка Карађорђевом парку. када се заврши, затвори се други део, а пусти се стари. ионако возови нису дужи од 100 метара, колико има Горбачов

Sa druge strane, deluje da je spuštanje samih platformi jednostavno, nema mnogo betona, a postojeći može da se umesto bušenjem ukloni sečenjem. Začkoljica je u betoniranju nove platforme gde bi oplata izlazila na kolosek, ali ako sve pripreme, to može za nedelju dana da se završi.

спусти се само платформа ка колосецима, не мора средина перона. средина перона може да остане на постојећој висини уз степениште и рампу (или мини лифт као на Теразијама) ка платформама
 
Vrh