Šta je novo?

Železnička stanica Vukov Spomenik

:vops: Bravo Karlo, odlično si objasnio. Nadam se da će barem deo onih kojima je ovo namenjeno pročitati tvoj post i malo se spustiti na zemlju.
 
Vezano za lokale, kao Udruženje ljubitelja železnice razmatrali smo da obnovimo restoran. Predlagali smo Infrastrukturi da budemo bez kirije, a da za uzvrat mi budemo zaduženi za higijenu stanice. Rekli su nam ovako:
1) Nama je nedozvoljeno da damo oglas za izdavanje poslovnog prostora, dok se ne pojave zainteresovani. Morate da napišete pismo o zainteresovanosti sa ponudom.
2) Tada se daje oglas i pravi licitacija, početna cena je bila oko 1100 dinara po metru kvadratnom 2016.
3) Samo ako pobedite, sa vama se pravi ugovor sa kirijom najmanje tri meseca unapred.
4) Vezano za higijenu stanice za to bi bilo potrebno praviti poseban tender, i ako na njemu ponudimo najpovoljniju cenu možemo da se bavimo time. Cilj države je da dva puta naplati porez, čak i ako bi se poravnali po pitanju cena iznajmljivanja/cena čišćenja stanice.
5) Uz to, kako su za državu higijenski radnici na železnici višak, višak bi im bili i podizvođači na čišćenju i pranju. A ko želi da nudi ugostiteljski biznis u g... Odnosno, došlo bi dotle da bi mi gledali da održavamo higijenu besplatno kako bi naš lokal držali u dobrom, privlačnom okruženju.
6) Vezano za baš putnike vozom, za koje bi očekivali da nam budu glavni klijenti, država sakati BG:VOZ, ukinula vozove za Valjevo i Pančevo, jedino za Vršac neki pomaci napred.

Ukratko, sabotaža stanice i biznisa u istoj ide od strane države, a ne od strane bilo kog zaposlenog železničara, kojima su ruke vezane na leđima.
 
Prema Vlogiju, naredne godine rekonstrukcija parka i podzemnog prolaza, s tim što se i on sam ograđuje da je to ko zna koja najava.
 
воли држава бирократију па то ти је

мада то са тендерима је намет ЕУ. Све на јавну набавку.
 
Ajmo sada obrnuta priča kako treba: Tamo gde su pruge u normalnom stanju, obezbedite čiste i uredne stanice, obezbedite vozove korisne ljudima da se stvori kritična masa korisnika, bez nepotrebnih procedura dajte oglas i licitaciju, i biznis će sam doći.
Нема од тога ништа. Станице на прузи Београд Центар - Нови Сад су без обезбеђења, а чекаонице се закључавају у време када благајна не ради. И сада, када има супер воз, редован, брз и удобан, путници треба да га чекају напољу на ветру и хладноћи без могућности коришћења тоалета, аутомата за карте и аутомата за пиће јер је све то закључано у чекаоници!
 
Vukov spomenik je projektovala Mirjana Lukić, evo isečka iz izložbe o njenim radovima iz 2008. godine. Ono što je zanimljivo da je ona projektovala i planiranu stanicu Slavija (Makenzijeva) na uglu sa Katanićevom a koja nikada nije izgrađena, te je umesto nje napravljeno privremeno stajalište Karađorđev park.
Mirjana Lukic arhitekta.jpg
Vukov spomenik arhitekta Mirjana Lukic.jpg
 
Ono što je zanimljivo da je ona projektovala i planiranu stanicu Slavija (Makenzijeva) na uglu sa Katanićevom a koja nikada nije izgrađena, te je umesto nje napravljeno privremeno stajalište Karađorđev park.

Имаш ли неки документ о пројекту тог стајалишта Славија? Ја колико сам читао, оно није требало да буде на углу Макензијеве и Катанићеве, као по овом промашеном СНС плану, него негде код Храма.
 
Postavio sam danas i plan tog stajališta. Oduvek je trebalo biti kod Makenzijeve zbog ukrštanja sa metroom i trolejbusima.

 
Postavio sam danas i plan tog stajališta. Oduvek je trebalo biti kod Makenzijeve zbog ukrštanja sa metroom i trolejbusima.


Са тролеjбусима да, али метро, до овог СНС плана метроа, колико знам, никад није планиран да прође туда.

С обзиром да је планирано да буде на том месту, онда онај изговор да траса планиране СНС линије 2 мора да се помери јер не може да се изгради стајалиште због превеликог успона/пада је лаж.
 
Stanicu su zapravo projektovali Zoran Bojović i Mirjana Lukić. Prijatelj mi je dostavio ove crteže, on trenutno radi na digitalizaciji arhive arhitekte Bojovića. Bilo bi dobro da nađemo planove Energoprojekta i za Prokop.
Vukov spomenik projekat Energoprojekt.jpg
Vuk02-1.jpg
 
Pitanje za vas koji se razumete u ovaj projekat - da li je tehnički izvodljivo direktno povezivanje garažnog sa komarcijalnim delom? Tj. da li podzemna garaža može da se proširi na deo gde su sad igraonice, ili ih vestibil stanice razdvaja? (Kao što meni deluje sa ovih crteža).

Meni to proširenje deluje kao najracionalnija, finansijski i društveno najprihvatljivija upotreba tog prostora. S obzirom da je garaža redovno puna i da pretplatnih mesta nema, da je potražnja za parking prostorom u tom delu ogromna a da komercijalni deo stanice maltene zvrji prazan...

Stanicu su zapravo projektovali Zoran Bojović i Mirjana Lukić. Prijatelj mi je dostavio ove crteže, on trenutno radi na digitalizaciji arhive arhitekte Bojovića. Bilo bi dobro da nađemo planove Energoprojekta i za Prokop.Pogledajte prilog 152515Pogledajte prilog 152516
 
Izvodljivo je u smislu da je garaža odmah ispod lokala, ali kolika je nosivost spratne konstrukcije (i da li je potrebno da se ojača), tu mora neki inženjer da se javi.

Sa druge strane, ono što i sve ostalo u ovom gradu koči, ko će da otkupi sve lokale i da ih pretvori u garažu? Na žalost ni jednu vlast nije preterano interesovalo unapređenje života u Beogradu.
 
Uz dužno poštovanje ali mislim da je promašaj razmisljati o proširenju garaže na komercijalni prostor. Apsolutno nema opravdanja da komercijalni prostor na onajkvoj lokaciji u samom centru grada, na frekventnoj liniji javnog prevoza ne funkcioniše.
 
Па тај комерцијални простор је неком чудном судбином постао ругло за избегавање поред великог потенцијала.
 
Taj "komercijalni" prostor ide ruku pod ruku sa podzemnim prolazima po Beogradu. Prljavo, zapisano, i za ozbiljno izbegavanje. Ja zaista ne znam da li je nesto zazivelo ovde sto se nalazi ispod zemlje (kako god zvucalo :))
 
Uz dužno poštovanje ali mislim da je promašaj razmisljati o proširenju garaže na komercijalni prostor. Apsolutno nema opravdanja da komercijalni prostor na onajkvoj lokaciji u samom centru grada, na frekventnoj liniji javnog prevoza ne funkcioniše.​
Funkcioniše. Rade internet / gaming centri koji su puni u koje god hoćeš doba dana. Noću ne prolazim tuda, tada sam kod kuće, pa nemam uvid u popunjenost. Ali pitanje je kako i na koji način naterati nadležne da deo oko stepenica za perone profunkcioniše i da li nam zaista treba pomenuta vrsta zabave u drugom delu.​
 
Uz dužno poštovanje ali mislim da je promašaj razmisljati o proširenju garaže na komercijalni prostor. Apsolutno nema opravdanja da komercijalni prostor na onajkvoj lokaciji u samom centru grada, na frekventnoj liniji javnog prevoza ne funkcioniše.
A opet, očigledno da ne funkcioniše kao što vrlo slabo funkcioniše u bilo kom podzemnom prolazu (npr. zatvorena IDEA kod samo piva, i dalje prazan lokal). Mislim da nije samo do nadležnih, rešilo bi to tržište do sada, nego prosto nema toliko potražnje. Neće ljudi ispod zemlje. Preko su podzemni prolazi frekventne lokacije isključivo zbog postojanja metro linija koje dovode ogroman promet. Igraonice su prilično niskofrekventna delatnost koja može da funkcioniše bilo gde, npr na nekom od gornjih spratova poluprazne Lola zgrade prekoputa. Sa druge strane podzemni garažni prostor je izuzetno tražen, komentar sam napisao kad sam pročitao da planiraju garažu ispod parka u Vlajkovićevoj. Preskup poduhvat a ovde stoji neiskorišćen prostor.
 
Taj "komercijalni" prostor ide ruku pod ruku sa podzemnim prolazima po Beogradu. Prljavo, zapisano, i za ozbiljno izbegavanje. Ja zaista ne znam da li je nesto zazivelo ovde sto se nalazi ispod zemlje (kako god zvucalo :))
jeste ona prljava picerija ispod Albanije, sa najboljim picama osamdesetih
 
Vrh