Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

bolje je pitanje, zasto se nagradjeni radovi sa konkursa ne realizuju? Konkurs je sjajna stvar i treba uvek da se odrzava, a zasto se ne realizuje, vec se skarabudzuje je pitanje za ove sto upravljaju gradom i drzavom.
 
Који пројекат? Она муљава Лојаницина скица? Оно није одмакло даље од урбанистичког концепта. Ако и толико пошто осим једног приказа перона и ситуације целог обухвата конкурса нисмо ништа видели што приказује решење жс.
 
Извините, али за мене лепи цртежи нису концепција. Концепција треба да садржи важне одговоре колико ће да кошта у изгардњи и колико у експлоатацији. Е ту долазимо до једног ћорсокоака, јер већина бироа која учествује у конктурсима елеметарно нема НИЈЕДАН изграђен објекат па да зна одговор на та два питања.
 
Који пројекат? Она муљава Лојаницина скица? Оно није одмакло даље од урбанистичког концепта. Ако и толико пошто осим једног приказа перона и ситуације целог обухвата конкурса нисмо ништа видели што приказује решење жс.
ono i jeste bio URBANISTIČKO-arhitektonski koncept, a ne ARHITEKTOSKO- urbanistički. Bitna je razlika. Na osnovu urbanističke postavke i ideje, se dalje razradjuje projekat stanične zgrade, okolnih objekat i svega drugog.
 
ono i jeste bio URBANISTIČKO-arhitektonski koncept, a ne ARHITEKTOSKO- urbanistički. Bitna je razlika. Na osnovu urbanističke postavke i ideje, se dalje razradjuje projekat stanične zgrade, okolnih objekat i svega drugog.
Управо тако. Архитектонски пројекат не постоји.

ПС: Да ниси у међувремену едитоовао први пост горе на који сам одговорио?!

edit: Ладно јеси! Хахах. Трагично.
 
Poslednja izmena:
Stanica u sumrak, bez filtera 🙂
20221018_181626.jpg
 
Upravo se dopisujem sa kolegom Kinezom u poseti Srbiji. Rešio sam da ide u Novi Sad, pa ga uputio na Sokola sa NBG.
Najviše se namučio oko traženja pravog koloseka (nema info-monitora, nema podatka na netu, a Srbija Voz još nema ni aplikaciju na engleskom). Ušao u voz, javlja uskoro utiske.
 
Upravo se dopisujem sa kolegom Kinezom u poseti Srbiji. Rešio sam da ide u Novi Sad, pa ga uputio na Sokola sa NBG.
Najviše se namučio oko traženja pravog koloseka (nema info-monitora, nema podatka na netu, a Srbija Voz još nema ni aplikaciju na engleskom). Ušao u voz, javlja uskoro utiske.
I moje iskustvo je isto, novi korisnici se prvi put jako teško snalaze na Novom Beogradu, obično greše pa pitaju nekoga
 
Ако упоредимо положај жел. ст. Нови Београд, са положајем станице Београд Центар, јасно је да све говори у корист новобеоградске железничке станице. Пре свега, на овој станици већ постоји веза са другим шинским системом - трамвајем. Нису потребна никаква улагања да би се станица повезала са средством за масовни превоз путника, који има првенство пролаза у односу на друмска возила. Могли бисмо да расправљамо о линијама које туда пролазе, о такту полазака или возним средствима, али је чињеница да станица Нови Београд има везу са трамвајском мрежом, док станица Београд Центар то нема и питање је да ли ће имати. Када већ говоримо о трамвајима, битно је истаћи да се станица Нови Београд налази на траси на којој се креће велики број путника из правца блокова 45, 44, 70, 70а 61-64 итд. према центру или ободима града (Бањица, Коњарник, Булевар краља Александра, Булевар ослобођења, Аутокоманда, Војводе Степе, Борча, 29. новембра,...). Та тачка у којој се укрштају линије ГСП-а (94, 95, 7, 9, 11) није вештачки створена нити је померана нека траса да би дошло до спајања ове станице са линијама ГСП-а. Са друге стране, када говоримо о станици Београд Центар, ја сам видео овде на форуму да постоје предлози или планови да се доведе трамвај са Аутокоманде или из Булевара Ослобођења (ЈНА) преко ауто-пута или са друге стране из правца Булевара мира. То је вештачко скретање трамваја са трасе или прављење слепог црева. Тај трамвај би се окретао на Прокопу, али не би настављао нигде даље. Код станице Нови Београд, као и код некадашње главне железничке станице, трамвај је само пролазио и настављао даље, спајајући све делове града са железничком станицом. Ниједна линија није наменски била грађена и увођена само ради станице, већ је обухватала велике делове града, а станица је била само успутно стајалиште, као што је то случај и са станицом НБГ.

Што се линија 40 и 41 тиче, оне не стају на станици Београд Центар, већ изнад ње и свака релативизација те чињенице је погрешна и не користи путницима. Ти тролејбуси не стају на железничкој станици, нити стају испред улаза на пероне или станичну зграду, већ даље од тога. Једине два линије ГСП-а које стају на станици Београд Центар су 38л и 36, а њихова учесталост поласка, избор возила која користе, као и попуњеност, говоре о томе колико су оне заправо корисне. На жел. ст. НБГ имамо раније побројане линије, које превозе путнике не само до станице, већ и даље и оне су много економичније од наведених 36 и 38л, пошто се њима превози више људи и имају далеко већу употребну вредност од 36 и 38л.

Нови Београд има далеко бољи капацитет и положај да буде најискоришћенија железничка станица у Београду и било би далеко паметније да се улаже у њу уместо у Београд Центар. На крају крајева, пошто се стално помињу неки пословни центри, куле и бизнис, треба рећи истину и подвући да се више таквих објеката сада налази на Новом Београду него што се налази у старом делу града, а нарочито у околини Прокопа.
 
Mislim da nema potrebe da govorimo šta čemu ide u korist. Već imamo dve stanice, nećemo da napustimo Prokop zbog NBGa niti NBG zbog Prokopa. Ovakva diskusija je samo mogla da ima smisla tokom planiranja čvora, sad je već to gotovo. I jedna i druga stanica će još dugo stajati nedovršene i trebalo bi da idemo ka završavanju obe, a ne da zamišljamo da smo u sedamdesetim.

Što se tiče završavanja, radovi na privremenoj stanici Novi Beograd ispod ploče stoje. Ovi profili i metalne kutije pored zidova stoje ovako bar mesec dana:
20221227_123145_copy_1849x833.jpg
 
Mislim da nema potrebe da govorimo šta čemu ide u korist. Već imamo dve stanice, nećemo da napustimo Prokop zbog NBGa niti NBG zbog Prokopa. Ovakva diskusija je samo mogla da ima smisla tokom planiranja čvora, sad je već to gotovo.
Милим да никада ништа није готово. Да су тако размишљали они раније, не би угасили главну железничку станицу, нити би рушили железничку станицу Земун. Пре бих рекао да је то питање:

1. Идеје/начина размишљања;
2. Воље;
3. Средстава.

I jedna i druga stanica će još dugo stajati nedovršene i trebalo bi da idemo ka završavanju obe, a ne da zamišljamo da smo u sedamdesetim.
Шта ти то говори?
 
...
Шта ти то говори?
To samo po sebi može da znači svašta, ali pošto znam gde živim, to mi govori da živimo u zemlji gde bahati lopovi upravljaju parama, neobrazovani i nestručni donose odluke, a politički primitivni ih podržavaju. Dakle govori mi da treba da odem odavde.
 
НБГ и Прокоп су станице истог система. Орогинална замисао је да исти возови стају на обе станице. Надам се да ће са завршетком ТПС Земун макар сви возови за југ да стају у Земуну и НБГ. Раковица ће изгледа ту бити ускраћена возова за север пошто је ТПС Кијево испао из приче.
 
Милим да никада ништа није готово. Да су тако размишљали они раније, не би угасили главну железничку станицу, нити би рушили железничку станицу Земун. Пре бих рекао да је то питање:

1. Идеје/начина размишљања;
2. Воље;
3. Средстава.


Шта ти то говори?
Tebe treba banovati sa ovog foruma.
 
НБГ и Прокоп су станице истог система. Орогинална замисао је да исти возови стају на обе станице. Надам се да ће са завршетком ТПС Земун макар сви возови за југ да стају у Земуну и НБГ. Раковица ће изгледа ту бити ускраћена возова за север пошто је ТПС Кијево испао из приче.
Да ли воз Земун - Бар стаје на станици НБГ?
 
На сајту пише да не стаје што је велика грешка реда вожње.
 
Vrh