Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Izgleda da će da menjaju one taktilne gume što su krenule da otpadaju, skinuli su gumu, ovo je ostalo:
20220905_103043_copy_1570x2094.jpg


Prepreke:
20220905_103135_copy_2312x1734.jpg

20220905_103152_copy_2312x1734.jpg


Ovde ispod stepeništa bi trebalo da budu šalteri za prodaju karata:
20220905_103124_copy_1734x2312.jpg

20220905_103215_copy_2312x1734.jpg
 
Заиста треба бити уметник и не успети испланирати како да баријере буду само на две стране, а не испред сваког лифта. Самим тим би било лакше имати обезбеђење на две стране, овако ће већина прескакати.
 
Deluje da su završili sa postavljanjem panela na kontejnere. Sad još da urade krov nadstrešnice i popločanje i ovaj deo je gotov.
20220913_123120_copy_1849x1041.jpg
20220913_123131_copy_1041x1849.jpg
20220913_123142_copy_1600x900.jpg


Ostaje da završe prostor za prodaju karata ispod stepenica, prostor ka budućoj autobuskoj (aneksu) gde bi trebalo da bude neki ugostiteljski objekat sa baštom (na poslednjoj slici prostor između asfaltiranog dela i aneksa i da poprave sve što ne valja na peronima (taktilne staze, šrafovi koji (ne)drže nadstrešnice, iskrivljeni lim...).
 
Umesto da su uz rekonstrukciju isprojektovali i izveli neku laku lučnu konstrukciju preko cele stanice, koja bi zaštitila sve perone i spečila prokišnjavanje dole oni grade nadstrešnice ispod nadvožnjaka. Mogli su uz tu laganu konstrukciju lepo uklopiti dodatne zgrade sa obe strane stanice koje bi imale bogatu ponudu prodavnice, kioske, brzu hranu - jednom rečju napraviti stanicu kakve su svuda po svetu. Interesuje me da li ovi koji to projektuju ikada putuju negde da vide šta sve stanice danas nude, pa većina ih maltene ima uklopljen ceo tržni centar u sklopu stanice. Ovako nešto jadno mogu projektovati samo ljudi koji nemaju nameru da ikada koriste voz i stanicu koju su projektovali.
 
Није проблем (само) у пројектантима. Пројектант ради на основу пројектног задатка који му даје инвеститор (читај: Инфраструктура железнице Србије). Као кад се гради кућа. Ако тражиш да ти неко испројектује кућу од 50 квадрата, нећеш добити кућу од 250 кадрата. Пројектант може да буде крив што су профили предимензионисани, што је кров непрактичан за чишћење, што су изабране неадекватне дрвене облоге (осим ако су изричито тражене у пројектном задатку, мада и онда треба да скрене инвеститору пажњу на такав лош избор) итд., али не може да буде крив што је уместо станице са лучним кровом и продавницама инвесттор изабрао просечну приградску станицу западноевропског града. Пројектанту би чак и боље било да пројектује оно прво, скупље би наплатио пројекат.
 
Све ово изгледа као нека привремена монтажно-демонтажна станица јер се негде поред прави права централна станица па да се путницима обезбеди основно током изградње.

Али авај, ово нам је притрајно решење које ће као такво, да се офуца за 10ак година.

Иначе, апсолутно сам сигуран да ни пројектанти (цип?) ни дилетанти из жс нису видели модерну железничку станицу западног типа. Та "елита" у младости није ишља даље од Трста, у средњим годинама санкције, а у позним плаћена службена путовања, надр.авање фактура јер то све частимо ми! Дакле ништа јавни превоз, само возач и евентуално такси ако је иностранство. Просто нису имали људи кад да се упознају са дометима јавне саобраћајне инфраструктуре по развијеном свету.

Последњи јавни службеник/домаћи пројектант за ког поуздано знам да је пре пројектовања локалне инфраструктуре отишао наменски у свет да се упозна са најмодернијим решењима јавног транспорта са циљем да иста примени овде је Јовин, пре равно 52 године.
 
А имали су времена и пара да овде испод плоче направе прави станични објекат.
 
Све ово изгледа као нека привремена монтажно-демонтажна станица јер се негде поред прави права централна станица па да се путницима обезбеди основно током изградње.

Али авај, ово нам је притрајно решење које ће као такво, да се офуца за 10ак година.

Иначе, апсолутно сам сигуран да ни пројектанти (цип?) ни дилетанти из жс нису видели модерну железничку станицу западног типа. Та "елита" у младости није ишља даље од Трста, у средњим годинама санкције, а у позним плаћена службена путовања, надр.авање фактура јер то све частимо ми! Дакле ништа јавни превоз, само возач и евентуално такси ако је иностранство. Просто нису имали људи кад да се упознају са дометима јавне саобраћајне инфраструктуре по развијеном свету.

Последњи јавни службеник/домаћи пројектант за ког поуздано знам да је пре пројектовања локалне инфраструктуре отишао наменски у свет да се упозна са најмодернијим решењима јавног транспорта са циљем да иста примени овде је Јовин, пре равно 52 године.
Jedan od građevinskih inženjera trenutno u infrastrukturi železnice srbije na jednoj visokoj poziciji je došao tokom korone iz londona, gde je radio stanice na crossrailu. Trenutno radi na projektima Niš-Dimitrovgrad i Niš-Preševo.Toliko mogu reći.
Što se Novog Beograda tiče, ovo je privremeno rešenje, uskoro će se graditi jedinstvena nova zgrada za autobusku i železničku stanicu.
 
Što se Novog Beograda tiče, ovo je privremeno rešenje, uskoro će se graditi jedinstvena nova zgrada za autobusku i železničku stanicu.

Привремено решење које, ево већ, пола године не могу да заврше. Е Боки, добро ме насмеја...:ROFLMAO:

И аутобуска станица тамо где је сад је привремено решење. Та нова јединствена зграда може бити и за 30-40 година, знајући како иду ствари код нас.
 
Ем привремено, ем закаснело, пројектује се у току извођења, лудница итд..
Не знам ко је крив, дал инвеститор, дал пројектант. Да не пљујемо превише по Ципу, јесу државна фирма али и једу сва го*на која власт затражи..
 
Jedan od građevinskih inženjera trenutno u infrastrukturi železnice srbije na jednoj visokoj poziciji je došao tokom korone iz londona, gde je radio stanice na crossrailu. Trenutno radi na projektima Niš-Dimitrovgrad i Niš-Preševo.Toliko mogu reći.
Što se Novog Beograda tiče, ovo je privremeno rešenje, uskoro će se graditi jedinstvena nova zgrada za autobusku i železničku stanicu.
Значи да немају никакав изговор за ово што раде. Трагично
 
I ako su svi očekivali stanicu po nagradjenom konkursu, praksa u Srbije će verovatno još jednom dokazati da će se raditi potpuno nov projekat u trenutku kad se budu obezbedile pare za to.
 
Vrh