Ако упоредимо положај жел. ст. Нови Београд, са положајем станице Београд Центар, јасно је да све говори у корист новобеоградске железничке станице. Пре свега, на овој станици већ постоји веза са другим шинским системом - трамвајем. Нису потребна никаква улагања да би се станица повезала са средством за масовни превоз путника, који има првенство пролаза у односу на друмска возила. Могли бисмо да расправљамо о линијама које туда пролазе, о такту полазака или возним средствима, али је чињеница да станица Нови Београд има везу са трамвајском мрежом, док станица Београд Центар то нема и питање је да ли ће имати. Када већ говоримо о трамвајима, битно је истаћи да се станица Нови Београд налази на траси на којој се креће велики број путника из правца блокова 45, 44, 70, 70а 61-64 итд. према центру или ободима града (Бањица, Коњарник, Булевар краља Александра, Булевар ослобођења, Аутокоманда, Војводе Степе, Борча, 29. новембра,...). Та тачка у којој се укрштају линије ГСП-а (94, 95, 7, 9, 11) није вештачки створена нити је померана нека траса да би дошло до спајања ове станице са линијама ГСП-а. Са друге стране, када говоримо о станици Београд Центар, ја сам видео овде на форуму да постоје предлози или планови да се доведе трамвај са Аутокоманде или из Булевара Ослобођења (ЈНА) преко ауто-пута или са друге стране из правца Булевара мира. То је вештачко скретање трамваја са трасе или прављење слепог црева. Тај трамвај би се окретао на Прокопу, али не би настављао нигде даље. Код станице Нови Београд, као и код некадашње главне железничке станице, трамвај је само пролазио и настављао даље, спајајући све делове града са железничком станицом. Ниједна линија није наменски била грађена и увођена само ради станице, већ је обухватала велике делове града, а станица је била само успутно стајалиште, као што је то случај и са станицом НБГ.
Што се линија 40 и 41 тиче, оне не стају на станици Београд Центар, већ изнад ње и свака релативизација те чињенице је погрешна и не користи путницима. Ти тролејбуси не стају на железничкој станици, нити стају испред улаза на пероне или станичну зграду, већ даље од тога. Једине два линије ГСП-а које стају на станици Београд Центар су 38л и 36, а њихова учесталост поласка, избор возила која користе, као и попуњеност, говоре о томе колико су оне заправо корисне. На жел. ст. НБГ имамо раније побројане линије, које превозе путнике не само до станице, већ и даље и оне су много економичније од наведених 36 и 38л, пошто се њима превози више људи и имају далеко већу употребну вредност од 36 и 38л.
Нови Београд има далеко бољи капацитет и положај да буде најискоришћенија железничка станица у Београду и било би далеко паметније да се улаже у њу уместо у Београд Центар. На крају крајева, пошто се стално помињу неки пословни центри, куле и бизнис, треба рећи истину и подвући да се више таквих објеката сада налази на Новом Београду него што се налази у старом делу града, а нарочито у околини Прокопа.