Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Видиш, постојећи возови из Земуна не стају на НБГ.

"Једног дана када..."
 
Знам, опет организациони промашај, као и увек.
 
Овде на форуму је писано како би се ширила трамвајска мрежа даље ка Бежанијској коси, Тошином бунару и Земуну. Станица Нови Београд би била још боље повезана са овим деловима града, јер сва трамвајска мрежа иде преко Милутина Миланковића даље ка центру града. Поред тога постоји и Мост на Ади па би и туда могао да буде уведен неки трамвај који би спајао Баново брдо са Земуном или Бежанијском косом, а све преко станице Нови Београд.

Да ли станица Београд Центар има овај потенцијал?

И за крај, пресељењем аутобуске станице на Нови Београд, добија се иста ситуација као што је некада постојало на Савском тргу, а то је да железничка станица и БАС буду једна до друге.
 
Поред тога постоји и Мост на Ади па би и туда могао да буде уведен неки трамвај који би спајао Баново брдо са Земуном или Бежанијском косом, а све преко станице Нови Београд.
Ti ne znas da vec tri ipo godine tramvaji idu preko Mosta na Adi?
 
Прокишњава железнички надвожњак изнад Улице антифашистичке борбе иако је недавно реконструисан.
 
Prokišnjava on od kako su ga rekonstruisali, već smo diskutovali, i to celom dužinom, ne samo tu. Naknadno su rađeni limeni "oluci" u usecima za odvođenje vode levo i desno od koloseka kojima je težak pristup i trebalo je da nađu bolji način za hidroizolaciju od lima.
 
Prva linija metroa koja posle Sajma ide do Prokopa pa do KCS-a p dalje do Centra rešava sve ovo što si načukao. Tako je i Prokop projektovan, da ima metro kojim si za 3 stanice na trgu Republike.
Ако упоредимо положај жел. ст. Нови Београд, са положајем станице Београд Центар, јасно је да све говори у корист новобеоградске железничке станице. Пре свега, на овој станици већ постоји веза са другим шинским системом - трамвајем. Нису потребна никаква улагања да би се станица повезала са средством за масовни превоз путника, који има првенство пролаза у односу на друмска возила. Могли бисмо да расправљамо о линијама које туда пролазе, о такту полазака или возним средствима, али је чињеница да станица Нови Београд има везу са трамвајском мрежом, док станица Београд Центар то нема и питање је да ли ће имати. Када већ говоримо о трамвајима, битно је истаћи да се станица Нови Београд налази на траси на којој се креће велики број путника из правца блокова 45, 44, 70, 70а 61-64 итд. према центру или ободима града (Бањица, Коњарник, Булевар краља Александра, Булевар ослобођења, Аутокоманда, Војводе Степе, Борча, 29. новембра,...). Та тачка у којој се укрштају линије ГСП-а (94, 95, 7, 9, 11) није вештачки створена нити је померана нека траса да би дошло до спајања ове станице са линијама ГСП-а. Са друге стране, када говоримо о станици Београд Центар, ја сам видео овде на форуму да постоје предлози или планови да се доведе трамвај са Аутокоманде или из Булевара Ослобођења (ЈНА) преко ауто-пута или са друге стране из правца Булевара мира. То је вештачко скретање трамваја са трасе или прављење слепог црева. Тај трамвај би се окретао на Прокопу, али не би настављао нигде даље. Код станице Нови Београд, као и код некадашње главне железничке станице, трамвај је само пролазио и настављао даље, спајајући све делове града са железничком станицом. Ниједна линија није наменски била грађена и увођена само ради станице, већ је обухватала велике делове града, а станица је била само успутно стајалиште, као што је то случај и са станицом НБГ.

Што се линија 40 и 41 тиче, оне не стају на станици Београд Центар, већ изнад ње и свака релативизација те чињенице је погрешна и не користи путницима. Ти тролејбуси не стају на железничкој станици, нити стају испред улаза на пероне или станичну зграду, већ даље од тога. Једине два линије ГСП-а које стају на станици Београд Центар су 38л и 36, а њихова учесталост поласка, избор возила која користе, као и попуњеност, говоре о томе колико су оне заправо корисне. На жел. ст. НБГ имамо раније побројане линије, које превозе путнике не само до станице, већ и даље и оне су много економичније од наведених 36 и 38л, пошто се њима превози више људи и имају далеко већу употребну вредност од 36 и 38л.

Нови Београд има далеко бољи капацитет и положај да буде најискоришћенија железничка станица у Београду и било би далеко паметније да се улаже у њу уместо у Београд Центар. На крају крајева, пошто се стално помињу неки пословни центри, куле и бизнис, треба рећи истину и подвући да се више таквих објеката сада налази на Новом Београду него што се налази у старом делу града, а нарочито у околини Прокопа.
 
@vucko , наравно да решава. Само што су аутобуси и трамваји на Новом Београду презент, а метро на Прокопу футур или, још тачније, потенцијал. Осим тога, Нови Београд сам по себи привлачи путнике због великог броја становника и радних места.
За почетак, нека обезбеде неки грејани простор на Новом Београду. Људи се смрзавају. Нека направе овако неки застакљени простор и нека га греју зими: https://www.tansun.com/gb_en/heating-solutions/train-station.html
 
Danas sam išao sa Novog Beograda vozom za Bešku. Nisam neka cepidlaka što se tiče izgleda i arhitekture stanice (ili bilo koje druge), ali ovo mi je zasmetalo.
20230125_085144.jpg

Na trećem peronu, metalne ploče su iskrivljene, klimave i neprijatno je hodati po njima. Na ovoj prvoj ploči vidite ovaj rog što se stvorio na uglu, tu sam se spotakao. Još neki putnici su se spotakli, srećom niko od nas nije pao. Ali moglo je da bude i gore. Ovo je opasno.
 
Poslednja izmena:
Danas sam išao sa Novog Beograda vozom za Bešku. Nisam neka cepidlaka što se tiče izgleda i arhitekture stanice (ili bilo koje druge), ali ovo mi je zasmetalo.
Pogledajte prilog 153144
Na trećem peronu, metalne ploče su iskrivljene, klimave i neprijatno je hodati po njima. Na ovoj prvoj ploči vidite ovaj rog što se stvorio na uglu, tu sam se spotakao. Još neki putnici su se spotakli, srećom niko od nas nije pao. Ali moglo je da bude i gore. Ovo je opasno.

Tu je po projektu trebalo kao na susednom peronu da idu uvučeni metalni šahtovi, kao korita, pa preko njih beton. Međutim, da li zbog nečijeg džepa ili žurbe da se što pre završi, zavarili su te metalne poklopce. Onda kada su postavljali lift, razvalili su sve to i iskrivili jer je nekog mrzelo da ide po brusilicu. I tako smo zbog dve krpačine dobili taj rog na koji će neko, ne daj bože, da se saplete i poleti na šine.
 
А велика је вероватноћа да ће то да се деси усред хаоса који настаје кад са Прокопа долази ИЦ за Нови Сад. Некад су напред кола 1, а некад кола 4 па људи јуре на супротан крај воза уколико погрешно претпоставе где ће бити њихова кола. Не знам зашто је тешко да се преко разгласа нагласи да ће се кола 1/кола 4 налазити на почетку воза. Или да пише на оним екранима.
 
Ne mogu ni rezervaciju sedišta da odrade kako treba. Raspored vagona na peronu je za njih svemirska tehnologija.

Најсмешније од свега што на дисплеју на вагонима пишу једни бројеви вагона, док су на вагоне налепили друге бројеве вагона. Мислим, чему им онда служе ти дисплеји? Да ли постоји ико способан у Србија возу да реши проблем "како променити бројеве вагона на дисплеју"? Или, "како променити број вагона у резервационом систему, да би одговарао оном на дисплеју". Ето, два различита решења проблема. Али очигледно да нема нема никог то да реши, пошто су прибегли решењу "залепити налепницу на вагон поред живог дисплеја". Код приватника би са 10 пута мање запослених решили тај проблем за један дан, укључујући и фамозни резервациони систем.
 
Pa sve je to ispiranje mozga samo suprotne strane.
Svako svog konja hvali i tudjeg kudi.
 
Vrh