Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

To je taj palanački mentalitet... Neko ko obavlja dnevna putovanja BG-NS kolima možda će se odlučiti baš da pređe na voz ako ima mogućnost da besplatno parkira kola. To je tako normalno u svetu, i gomila ljudi to koristi, samo je kod nas nenormalno izgleda. Kod nas je mentalitet - ko ima auto ide autom, taj je baja, a sirotinja ide vozom. Svako ko ima potrebu da negde putuje je potencijalni korisnik železnice. Na relaciji BG-NS imamo najbolju prugu u okruženju. Uz dobru organizaciju i dobru reklamu, bilo bi putnika da vozovi idu i na 15 minuta, čak i da se nešto zaradi i možda ova skupa investicija malo i opravda troškove. Ali ne, zarijte glavu u pesak kao nojevi i pričajte o "korisnicima železnice" dok na relaciji BG-NS ide isti ili manji broj vozova nego pre modernizacije pruge.
Паланачки менталитет или не, ја ти само кажем да већина људи овде тако размишља и да бесплатан паркинг неће значајно утицати на већи број путника на Прокопу, можда и због тога што на Прокопу нема много паркинг места. И нигде нисам рекао да паркинг на НБГ не треба да буде бесплатан, треба оставити неко дуже време овакав режим па видети какво је интересовање. Ако не могу да попуне паркинг уз бесплатан режим паркирања, нека остане бесплатан. Ако је интересовање велико, онда ће морати да се наплаћује.
У свету је нормално да је паркинг бесплатан на железничким станицама у Батајници, Новој и Старој Пазови, Реснику итд., али нисам баш сигуран да би на Новом Београду био бесплатан. Наравно, то не значи да треба слепо да пратимо како је у свету. Треба пратити па онда одлучити да ли ће се и како плаћати паркинг.

Ако се хтео да ме лично дисквалификујеш овим помињањем паланачког менталитета, налетео си на погрешну особу. Не размишљам тако како си написао, нити то показујем својим личним примером, али ни не обмањујем себе да имамо скандинавски или јапански менталитет.
 
надстрешице су иди****. уместо да покрију цео перон као што има на нормалним железничким станицама, они само поставе неке бедне надстрешице на само једном делу перона

To sam i ja mislio.
Mozda nema potrebe da se pokrije svih 500 metara dužine perona pošto današnji vozovi nemaju više po 12-13 vagona kao pre ali recimo da je bilo pokriveno nekih 300 metara umesto ovih sadašnjih 100 bilo bi ok.
 
Отприлике да је урађена станична зрада испред мостовске конструкције на којој су перони и колосеци, и да је од ње спуштен кров преко свих колосека и перона у ширини те зграде. У приземљу да буде шалтер сала, чекаоница, тоалети, ресторација и мини.маркет, у продужетку ходник ка степеништу и лифовима за излазак на пероне, зазидан испод плоче, а на осталим спратовима да буду канцеларије администрације железнице. Што да не и виши солитер, па да ту иселе управе железничких предузећа из палате у Немањиној.
 
Који је ово ЕМВ на претходној слици? Јел има пендолино?

ЕДИТ: Нађох изгледа да је овај

Кажу 140км/ч.
 
Poslednja izmena:
Може и тако, а на НБГ да издају канцеларијски простор.
 
Па да још купе Ласту нпр. и направе ефикасан систем приградских фидера железници :D
 
И лоше су пројектоване - нису практичне за одржавање основне хигијене, нису функционалне у основној намени заштите од падавина, имају цеви и шипке погодне за слетање птица које прљају кровну површину фецесом, а цеви за одвод падавина и електроинсталације су накарадно изведене споља уместо да су спроведене кроз стубове носаче. Велики промашај.
 
Nije izvedeno po Lojanicinom projektu. Koristili su tipske nadstresnice iz starog CIP-ovog projekta brzih pruga iz 90tih
Milanče znam...Nova autobuska je rađena po projektu Lojanice. Ja inače sve te nadstrešnice sa metalnom konstrukcijom zovem tako...to je već postao trade mark Lojanice posle novog BASa i Rajićeve.
 
Da su se malo više potrudili stanica je mogla ovako da izgleda… https://grimshaw.global/news/articl...t-nyugati-railway-station-design-competition/
5524119A-F185-4832-9160-5A55E09E8607.jpeg
BD49EFAD-056E-43FF-8AE7-083A8D3BFD1F.jpeg
D4F3C7A8-0B6F-4E33-9C5B-A195FDE25C14.jpeg
BD7A087A-6087-4B8C-9866-03A62251BFC2.jpeg
 
Primeri Berlina (Südkrezu, Ostkreuz i HBF) su Kreuzungsbahnhöfe, nemaju vezu sa resenjem u NBG. U Minhenu gde nema nijedan Keuzungsbahnhof nema ni takve arhitekture. Ali ima nadstresnice (primer Donnersberger Brücke). Stanica opsluzuje dnevno 55.000 putnika. Stanica opsluzuje regionalni i prigradski Saobracaj. Nijedna stanica Minhena sem HBF ima krov preko perona. Puno se trazi u Beogradu gde nijedna stanica nema ni prilicno putnika kao Donnersberger brücke.
IMG_20220328_125614.jpg
IMG_20220328_125625.jpg
 
To sam i ja mislio.
Mozda nema potrebe da se pokrije svih 500 metara dužine perona pošto današnji vozovi nemaju više po 12-13 vagona kao pre ali recimo da je bilo pokriveno nekih 300 metara umesto ovih sadašnjih 100 bilo bi ok.

макар пола перона да су покрили, ето не мора цео. али опет не мења чињеницу да су надстрешице бедне да бедније не могу бити
 
И лоше су пројектоване - нису практичне за одржавање основне хигијене, нису функционалне у основној намени заштите од падавина, имају цеви и шипке погодне за слетање птица које прљају кровну површину фецесом, а цеви за одвод падавина и електроинсталације су накарадно изведене споља уместо да су спроведене кроз стубове носаче. Велики промашај.
Kako izgleda nadstrešnica koja štiti u potpunosti peron tokom padanja kiše nošene vetrom?
 
Па да је целом ширином и са зидинама са бочних страна перона. Истина мало би провејавало/падало из правца уздужних оса колосека.
 
макар пола перона да су покрили, ето не мора цео. али опет не мења чињеницу да су надстрешице бедне да бедније не могу бити
Ranije nije bilo ni ovo pa sada velicaju uspeh. Ne planski se radi, ne poznaju pravu problematiku i ne istraze je.
Kao sa faxa poctnici mada oni to i jesu ne znaju gde i kako da krenu
 
Da li može na parking da se uđe iz Antifašističke borbe, ili može samo iz Španskih boraca?

Išao sam za vikend do buvljaka i bio sam spreman da platim taj parking, ali nije bilo oznaka za parking. Napravio sam krug oko nove BUS stanice i shvatio da mi je sigurnije, a možda i bliže da parkiram za džabe kod Vera.
 
Nisam 100% siguran, ali pre neki dan sam video par vozila iz pravca Delta cityja da su skrenuli ka parkingu, preko puta hotela Holliday IN.
 
Da, taj ulaz je jasno obeležen i rampa je odmah tu, pa se vidi da se naplaćuje. Što se mene tiče, dok je Vera i neplaćanja parkinga - dobro je.

Za većinu ljudi je asocijacija za ulazak na stanicu Buvljak, tj. Antifašističke borbe. Nadam se da će biti omogućen ulaz na parking i sa te strane.

Kao što se vidi sa slike, može biti bliže parkirati kod Vera, nego na zvaničnom parkingu. Jedino što može smarati sa koferima prelaziti preko pešačkog, ali opet. ko do NS nosi kofere?
DJI-0965.jpg
 
Vrh