Ko je lud da preskače šine preskočiće i ovakvu ograduNa Koridoru X na svim stajalištima postoji ograda između koloseka, gde je dvokolosečna pruga. Nema opravdanja zbog čega ovde nema ograde. To ne košta ni 1000€ za 100m.
...a inače, ograda je postojala
Moj rođak je pokupio nekog pešaka na autoputu kod Velike Plane još pre 40 godina, kaže da ga još uvek sanja.Prekjuče su dvojica negde oko Leskovca (plastenici uz drum) pretrčali autoput ispred mene. Da se sapleo dok je trčao, mamlaz, šta bi bilo? Teških bolida ima. A sa druge strane - pešačka pasarela ima jedna u Velikoj Plani i dalje na jug ja ne znam.
Za New Tošu - treba ograda između koloseka, to demotiviše akrobate. U pariskom RER-u je ima oduvek, pa treba i na beogradskom. Takođe, na ovoj pruzi je, s obzirom na brzine, potrebno i obaveštenje za putnike na peronima tipa 'Achtung, zug färht durch!', što je standard recimo na stajalištima bečkog S-bana na magistralnoj pruzi (ima i zvučno i ispisano na displeju). Nikako nije zgodno stajati blizu ivice perona dok prolazi voz sa 160+km/h, pa i sa 120.
Nisam silazio dole ali pretpostavljam da piše gde je koji peron. Ali da na toj istoj tabli piše za Prokop i za Batajnicu,to nema šanse. Čemu to na dvokolosečnoj pruzi sa obostranim saobraćajem?Mora kod pothodnika da piše gde je koji peron. MORA. Jeste logično gde je koji, ali MORA da piše kod stepenica.
Loša ti je analogija. Ne možeš te dve stvari porediti.Pa kako ljudi da znaju na koji peron treba da se popnu?
Pre penjanja na stepenice moraju da znaju koji peron je za koji smer.
Mogu da napravim analogiju sa skretanjem kolima na auto-put : pre skretanja piše za koji je smer to odvajanje.
Nisam silazio dole ali pretpostavljam da piše gde je koji peron. Ali da na toj istoj tabli piše za Prokop i za Batajnicu,to nema šanse. Čemu to na dvokolosečnoj pruzi sa obostranim saobraćajem?
Jeste izvodljivo ne sporim. Ali je nepraktično kod dvokolosečnih pruga sa obostranim saobraćajem gde se u svakom momentu voz može poslati da saobraća po susednom koloseku.U Rusiji, Češkoj, Slovačkoj i možda negde još sam na stajalištima na dvokolosečnim prugama, gde su peroni sa strane kao na Tošinom bunaru sam viđao da uz naziv stajališta stoji na tabli smer Košice na jednom peronu i smer Žilina na drugom peronu npr. Dakle, izvodljivo je.
Gore na samom peronu i postoje monitori. Čak i zvučna najava za takve slučajeve postoji i ona se blagovremeno oglašava.Ali koliko je realno da se menja smer?
OK, ako se i menja, onda moraju postati digitalne table gde će u svakom trenutku putniku na peronu (i u pothodniku, tj. na početku stepenica) biti jasno na kom koloseku staje naredni voz.
Pa tako je stajalo od 80-ih na Tošinom bunaru, na zidu nadvožnjaka, Beograd i strelica levo, Novi Sad i strelica desno.U Rusiji, Češkoj, Slovačkoj i možda negde još sam na stajalištima na dvokolosečnim prugama, gde su peroni sa strane kao na Tošinom bunaru sam viđao da uz naziv stajališta stoji na tabli smer Košice na jednom peronu i smer Žilina na drugom peronu npr. Dakle, izvodljivo je.