Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Na Koridoru X na svim stajalištima postoji ograda između koloseka, gde je dvokolosečna pruga. Nema opravdanja zbog čega ovde nema ograde. To ne košta ni 1000€ za 100m.

...a inače, ograda je postojala
 
Na Koridoru X na svim stajalištima postoji ograda između koloseka, gde je dvokolosečna pruga. Nema opravdanja zbog čega ovde nema ograde. To ne košta ni 1000€ za 100m.

...a inače, ograda je postojala
Ko je lud da preskače šine preskočiće i ovakvu ogradu
 
Prekjuče su dvojica negde oko Leskovca (plastenici uz drum) pretrčali autoput ispred mene. Da se sapleo dok je trčao, mamlaz, šta bi bilo? Teških bolida ima. A sa druge strane - pešačka pasarela ima jedna u Velikoj Plani i dalje na jug ja ne znam.

Za New Tošu - treba ograda između koloseka, to demotiviše akrobate. U pariskom RER-u je ima oduvek, pa treba i na beogradskom. Takođe, na ovoj pruzi je, s obzirom na brzine, potrebno i obaveštenje za putnike na peronima tipa 'Achtung, zug färht durch!', što je standard recimo na stajalištima bečkog S-bana na magistralnoj pruzi (ima i zvučno i ispisano na displeju). Nikako nije zgodno stajati blizu ivice perona dok prolazi voz sa 160+km/h, pa i sa 120.
 
Prekjuče su dvojica negde oko Leskovca (plastenici uz drum) pretrčali autoput ispred mene. Da se sapleo dok je trčao, mamlaz, šta bi bilo? Teških bolida ima. A sa druge strane - pešačka pasarela ima jedna u Velikoj Plani i dalje na jug ja ne znam.

Za New Tošu - treba ograda između koloseka, to demotiviše akrobate. U pariskom RER-u je ima oduvek, pa treba i na beogradskom. Takođe, na ovoj pruzi je, s obzirom na brzine, potrebno i obaveštenje za putnike na peronima tipa 'Achtung, zug färht durch!', što je standard recimo na stajalištima bečkog S-bana na magistralnoj pruzi (ima i zvučno i ispisano na displeju). Nikako nije zgodno stajati blizu ivice perona dok prolazi voz sa 160+km/h, pa i sa 120.
Moj rođak je pokupio nekog pešaka na autoputu kod Velike Plane još pre 40 godina, kaže da ga još uvek sanja.

Nije mi jasno zbog čega nema ograde, koja je standardna oprema svih stajališta na dvokolosečnim prugama baš odavno, mislim još od sedamdesetih.

Za obaveštenje si potpuno u pravu. To treba staviti u zakon. Sećam se i na starom Toši apsolutno nije bilo prijatno dok su prolazili oni silni polovni vozovi ka tunelu oko 15h, a ti stojiš na peronu. Tada je bilo valjda 80km/h.
 
Da li su na Toši jasno obeleženi putokazi do perona? Da li jasno piše koji je peron za Batajnicu i Novi Sad, a koji za Buvljak i Prokop?

Ja bih rekao da je žena čula razglas koji je najavio dolazak voza za Batajnicu (koji je verovatno išao iza sokola), i da je tada shvatila da čeka na pogrešnom peronu.
 
Ne piše na peronima koji je peron za Prokop a koji za NS već moraš makar jednom doći ili pogledati ekran na info tablama da bi video da je desni kolosek za NS gledano od Prokopa ka NS-u.
 
Постоје ли монитори на приступу подходнику?
 
Mora kod pothodnika da piše gde je koji peron. MORA. Jeste logično gde je koji, ali MORA da piše kod stepenica.
Nisam silazio dole ali pretpostavljam da piše gde je koji peron. Ali da na toj istoj tabli piše za Prokop i za Batajnicu,to nema šanse. Čemu to na dvokolosečnoj pruzi sa obostranim saobraćajem?
 
На Карађорђевом парку пише где води који колосек, код Вука исто.
 
Pa kako ljudi da znaju na koji peron treba da se popnu?

Pre penjanja na stepenice moraju da znaju koji peron je za koji smer.

Mogu da napravim analogiju sa skretanjem kolima na auto-put : pre skretanja piše za koji je smer to odvajanje.
 
Pa kako ljudi da znaju na koji peron treba da se popnu?

Pre penjanja na stepenice moraju da znaju koji peron je za koji smer.

Mogu da napravim analogiju sa skretanjem kolima na auto-put : pre skretanja piše za koji je smer to odvajanje.
Loša ti je analogija. Ne možeš te dve stvari porediti.
Pre penjanja na peron bi trebalo da postoji monitor koji će obaveštavati putnike na koji kolosek dolazi planirani voz.
Zato su stajališta kao što je Krnjača most daleko bolja u odnosu na ova koja su sa peronima sa spoljne strane.
 
Тачно, слични су и Вук и Карађорђев, имају пероне у средини између колосека. Штета што то није стандард за стајалишта градске железнице.
А што се тиче монитора, мени је из угла путника увек сметало што нема монитор/дисплеј на улазу у станицу који би показивао када стиже следећи БГ воз, чисто ради калкулације да ли да идем на воз или да користим неки други превоз.
 
U kakvom su stanju one cackalice od stubica ispod stanice? Koliko ih je pocupano do sad?
 
Nemaju svi ljudi mapu u glavi da skontaju po prirodi stvari koji pravac ide gde. Najava voza deset minut ranije Taj voz za tu i tu, preko toga i toga dolazi na taj i taj kolosek, pa na svaka tri minuta jos dvaput.. Displej na vozu i displej na peronu. Stvari koje su logične. Ja na primer sve znam gde se orjentišem al sam recimo u štokholmskom metrou morao da pitam da li je ovaj voz onaj koji čekam jer ništa ne piše na njima...
 
Не знам за ово стајалиште али у станицама Петроварадин и Сремски Карловци постоји најава да ће кроз станицу, тим и тим колосеком проћи воз који се не зауставља и да се путници моле да обрате пажњу. Иако су ти колосеци без перона, обавештење се ипак даје.
С обзиром да су сва обавештења снимљена и аутоматски се пуштају, рачунам да постоје и на стајалишту Тошин бунар као и на осталим стајалиштима.
Слажем се да је, знајући наш менталитет, ограда између колосека крајње неопходна и заиста ми није јасно зашто није урађена.
На старом стајалишту Тошин бунар, ограда није постојала, док пруга није ремонтована и подигнута брзина због БГ:возова. То је и био услов, да би брзина могла да се повећа. Е сада, што је та ограда била ниска и неадекватна, то је друга прича.
 
Nisam silazio dole ali pretpostavljam da piše gde je koji peron. Ali da na toj istoj tabli piše za Prokop i za Batajnicu,to nema šanse. Čemu to na dvokolosečnoj pruzi sa obostranim saobraćajem?

U Rusiji, Češkoj, Slovačkoj i možda negde još sam na stajalištima na dvokolosečnim prugama, gde su peroni sa strane kao na Tošinom bunaru sam viđao da uz naziv stajališta stoji na tabli smer Košice na jednom peronu i smer Žilina na drugom peronu npr. Dakle, izvodljivo je.
 
U Rusiji, Češkoj, Slovačkoj i možda negde još sam na stajalištima na dvokolosečnim prugama, gde su peroni sa strane kao na Tošinom bunaru sam viđao da uz naziv stajališta stoji na tabli smer Košice na jednom peronu i smer Žilina na drugom peronu npr. Dakle, izvodljivo je.
Jeste izvodljivo ne sporim. Ali je nepraktično kod dvokolosečnih pruga sa obostranim saobraćajem gde se u svakom momentu voz može poslati da saobraća po susednom koloseku.
Te fiksne table po meni samo mogu doprineti većoj konfuziji kod putnika.

Izgleda da naše ljude jedino ograda od dva metra između koloseka može da odvrati od nezakonitog prelaska preko pruge.
 
Ali koliko je realno da se menja smer?

OK, ako se i menja, onda moraju postati digitalne table gde će u svakom trenutku putniku na peronu (i u pothodniku, tj. na početku stepenica) biti jasno na kom koloseku staje naredni voz.
 
Ali koliko je realno da se menja smer?

OK, ako se i menja, onda moraju postati digitalne table gde će u svakom trenutku putniku na peronu (i u pothodniku, tj. na početku stepenica) biti jasno na kom koloseku staje naredni voz.
Gore na samom peronu i postoje monitori. Čak i zvučna najava za takve slučajeve postoji i ona se blagovremeno oglašava.
Ono što je potrebno je na neki način postaviti monitore i na samom početku stepenica za svaki peron.
Mada opet će biti ljudi koji će nezakonito prelaziti preko pruge pa da postoji sto tabli sa naznačenim smerom i dvadeset službenika koji će ih usmeno obaveštavati o tome.
To je mentalitet naših ljudi i tu nema popravke.
 
U Rusiji, Češkoj, Slovačkoj i možda negde još sam na stajalištima na dvokolosečnim prugama, gde su peroni sa strane kao na Tošinom bunaru sam viđao da uz naziv stajališta stoji na tabli smer Košice na jednom peronu i smer Žilina na drugom peronu npr. Dakle, izvodljivo je.
Pa tako je stajalo od 80-ih na Tošinom bunaru, na zidu nadvožnjaka, Beograd i strelica levo, Novi Sad i strelica desno.
 
Vrh