Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Nije baš 5 minuta. Samo na semaforu se može izgubiti 2-3 minuta. Ima tu oko 800-1000m pešačenja do Airport Cityja (mogu kasnije da izmerim tačno)
 
Ma idem u Huawei zapravo a tu sam kod Karađorđevog parka. Pa da vidim koliko ranije da krenem :D

Termini su takvi 15-16h da mi je bolje vozom nego kolima napred nazad, pod uslovom da ne treba da se kruži previše od stanice :D



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
Ima i varijanta stanica NBG pa 94 do Airport City-ja. Naravno, pogledaj na aplikaciji da li 94 nailazi uskoro.

Inače, mogli bi da naprave pasarelu od žel. stajalište Tošin bunar preko Bulevara heroja sa Košara. Taman da se poveže i sa autobuskim stajalištima u BHM i Airport City-jem.
 
Poslednja izmena:
20220329_115943.jpg

Pa da li je moguće da su ovako samo zabetonirali kao frljoku, a od staze za slabovide ništa? :mad:


А корисници железнице у Београду баш масовно долазе аутомобилом на железничку станицу па да то има неког неког битног утицаја на однос броја путника на НБГ и Прокопу. На НБГ је силазило више путника и кад није постојао никакав паркинг, а Прокоп имао исти број паркинга као и сад.

To je taj palanački mentalitet... Neko ko obavlja dnevna putovanja BG-NS kolima možda će se odlučiti baš da pređe na voz ako ima mogućnost da besplatno parkira kola. To je tako normalno u svetu, i gomila ljudi to koristi, samo je kod nas nenormalno izgleda. Kod nas je mentalitet - ko ima auto ide autom, taj je baja, a sirotinja ide vozom. Svako ko ima potrebu da negde putuje je potencijalni korisnik železnice. Na relaciji BG-NS imamo najbolju prugu u okruženju. Uz dobru organizaciju i dobru reklamu, bilo bi putnika da vozovi idu i na 15 minuta, čak i da se nešto zaradi i možda ova skupa investicija malo i opravda troškove. Ali ne, zarijte glavu u pesak kao nojevi i pričajte o "korisnicima železnice" dok na relaciji BG-NS ide isti ili manji broj vozova nego pre modernizacije pruge.
 
Naplaćivanje celodnevnog parkinga osobama koje koriste voz je kontraproduktivno. Evo, recimo ja sa NBG (Fontana) hoću da idem u NS. Kako da dođem do stanice NBG?

Autom mi je to 5 minuta i umesto da stimulišu ljude da koriste P&R oni rade upravo suprotno.

Tošin bunar barem ima besplatan parking (doduše, do njega imamo mnogo bolji prevoz nego do Buvljaka)
Slazem se s'tim sto na Tosinom Bunaru bi ga izvisili za IC i Regio tako da tu besplatni parking ne pomaze mnogo.
Ali dobro bolje ista nego nista.
 
Je l se ja to tripujem, il je to onaj stari glas sa Glavne koji je govorio 'kolosijek'?:)
Kao da je i muški glas ijekavac?
 
Како каже она стара "Не боји се Цига киша, него ветра", на онаквој станици са онаквим надстрешницама путницима је загронтовано да ће бити мокри до голе коже.
 
Буквално би за сваку станицу било лепше, лакше за изградњу и одржавање и јефтиније да имају један кров изнад свих перона и колосека. Стубови носачи кровне конструкције изван крајњих перона да се не одузима простор на самим перонима, расвета у кровној конструкцији, на перонима од мобилијара само клупе, ђубријере и стубови са информационим дисплејима и разгласима, нигде цеви за одвод кишнице као што имамо сад нити бужири са електроинсталацијама. И тако на свим станицама од НБГ до Батаје, само димензије крова да буде прилагођени броју перона, њиховој дужини а висина стубова томе да ли је станица на вишем или нижем нивоу.
 
Буквално би за сваку станицу било лепше, лакше за изградњу и одржавање и јефтиније да имају један кров изнад свих перона и колосека.

Ovo da bi bilo jeftinije jednostavno nije tačno.
 
Зависи и од материјала. Овде имамо компликованије решење крова са различитим материјалима због чега је и структура кровне површине компликованија. Једноделни кров би био попут крова неке фабричке хале.
 
To se danas retko gde radi i za veće stanice, a kamo li za male. Većina stanica koje imaju lučni krov su građene u 19. i u prvoj polovini 20. veka. Prosto, trebalo je uraditi kvalitetniju nastrešnicu koja pokriva celu širinu perona. To da pokriva celu dužinu perona je nepotrebno, s obzirom da je dužina perona u Novom Beogradu preko 400 metara. Vreme dugačkih vozova je, na žalost, odavno prošlo u Srbiji.
 
Наравно није неопходно покрити целу дужину, али јесте ширину. Јефтиније за одржавање од ове варијанте где имамо потребу гашења напона за чишћење, где имамо оне решетке на које слећу птице па после ђубре по кровним површинама, где имамо транспарентне површине које морају да се чисте од разних прљавштина од песка и прашине до птичњака.
 
To se danas retko gde radi i za veće stanice, a kamo li za male. Većina stanica koje imaju lučni krov su građene u 19. i u prvoj polovini 20. veka. Prosto, trebalo je uraditi kvalitetniju nastrešnicu koja pokriva celu širinu perona. To da pokriva celu dužinu perona je nepotrebno, s obzirom da je dužina perona u Novom Beogradu preko 400 metara. Vreme dugačkih vozova je, na žalost, odavno prošlo u Srbiji.

Radi se bogami i za nove veće stanice, znam iz glave primere iz Berlina, to su sve bile rekonstruisane stanice bez nadstrešnice,

Ostkreuz
1648977103612.png


Südkreuz:
1648977225002.png


Onda nova Bečka stanica:
1648977434415.png


Mada skroz si u pravu da je dovoljno bilo napraviti normalne nadstrešnice koje bi štitile od kiše i bile lake za održavanje.
 
Radi se i za nove, zato sam i rekao većina. Pogledaj ovaj Ostkreuz i uporedi sa NBG. Jasno je i da je izgradnja i održavanje višestruko skuplje na Ostkreuz nego na NBG.
 
Vrh