Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Зато железницу користи ко мора. Све станице по БГ су више за избегавање него што привлаче путнике.
 
Нажалост тренутно ни немамо бољу станичну зграду у Београду, можда једино Вук личи на нешто, мада је под земљом а и ту има распада. Ја сам пре за практичност него за неку претерану естетику, станична зграда на локацији која је приказана на плановима ми уопште као путнику железнице не иде у корист.
Mislim da pozicija stanice ima smisla ako bolje pogledaš predviđeno stanje, a ne trenutno. Autobuski terminus će biti u Milutina Milankovića (ispred NCRa, uvučeno na planu), aneks i stanična zgrada se delimično preklapaju (ako budu imali bar malo mozga, ovde će ići topla veza), a stanica busa u Antifašističke borbe će biti kod aneksa.

Takođe, još dve stvari uslovljavaju ovakvo rešenje; paralelno sa Antifašističke borbe će biti izgrađena saobraćajnica čiji patrljak se sad vidi na početku ulice ka NCRu i trenutne stepenice će ostati na ostrvu. Pored toga, neophodno je izgraditi liftove i pokretne stepenice što baš i nema smisla kod trenutnih stepenica, a da ne pominjem što je sad i nemoguće bez rušenja novih nadstrešnica (mada i ne bi bila neka šteta...). Tako da, imajući u vidu trenutno stanje i predviđeno saobraćajno stanje, pozicija zgrade ima smisla.
Što se trenutnih stepenica tiče, one mogu biti korisne kao požarni put. Mislim da to i nije suludo na stanici koja je na mostu, a prugom idu brzi vozovi.
 
Ко нам гарантује да ће нови улаз на пероне бити ту у нивоу предвиђене станичне зграде, поред НЦР? А ни тај аутобиски терминус у Милутина Миланковића није баш најјаснија прича. Све је ово једна нејасна прича, нигде немамо конкретан план за железничку станицу већ само нагађамо.
 
Bože sačuvaj, da neko garantuje nešto u Srbiji?! Pa i kad garantuju ništa ne bude, tako da kao po običaju ovde možemo samo da nagađamo i da se nadamo. Ono što znamo do sad:
1. Ledina ispred NCRa namerno nije uređena (ne samo zato što su stipse) jer im je rečeno da će biti terminus.
2. Ulica iza NCRa je ukopana baš zbog pozicije stanične zgrade, što nije malo trošak za nešto što se možda neće desiti.
3. Na početku te ulice je ostavljen patrljak za predviđenu pomoćnu saobraćajnicu.
4. Gradi se parking na delu ispod ploče ka Holiday Inn-u

Sve ovo sugeriše da se za sad radi po planu i da će stanica biti na mestu gde je predviđeno. Ali naravno, planovi mogu za dan da se promene, mislim da to niko ne spori.
 
271945925_10216321253662663_7492649546043184675_n.jpg
 
како је све то лепо било замишљено. и остало у замисли... (к'о и већина ствари)
 
Izvor: B92.net

Gradi se parking ispod stanice: U Bloku 42 sprema se prostor za 250 automobila​


Infrastruktura železnice Srbije ovog meseca započela je radove na izgradnji parkinga koji će se nalaziti ispod rekonstruisane Železničke stanice Novi Beograd.

Prema projektu CIP-a, na ovoj lokaciji nalaziće se 250 mesta za parkiranje, završetak uređenja parkirališta planiran je do aprila, odnosno puštanja u rad pruge za velike brzine od Beograda do Novog Sada.

Kako pišu Novosti uverili, teren ispod nadvožnjaka na kom se nalaze koloseci i peroni je očišćen i spreman za izgradnju parkinga. Veliki broj radnika i mehanizacije raščistio je prostor prekoputa nove glavne autobuske stanice u bloku 42.

Kamioni su odneli zemlju koja je iskopana kako bi se cela površina izravnala i dovela u optimalno stanje za dalje radove.

"Infrastruktura železnice Srbije (IŽS) preduzima aktivnosti na izgradnji parkinga na prostoru stanice Novi Beograd“, kažu za "Novosti" u ovom preduzeću. „Projekat radi Saobraćajni institut CIP, a dokumentacija je predata za dobijanje lokacijskih uslova. Tek kada čitava projektna dokumentacija bude završena, biće poznati svi detalji u vezi sa budućim parkiralištem.“

Javni parking nalazi se na severnom delu Bloka 42, između novoizgrađene saobraćajnice Nova 1 i Bulevara heroja sa Košara. Prema projektu CIP, na ovoj lokaciji nalaziće se 250 mesta za parkiranje, a njih oko 20 biće za osobe sa invaliditetom i to na istočnom delu.

Imaće dva prilaza, jedan iz Ulice Đorđa Stanojevića i drugi iz Ulice Nova 1. Na ovoj parceli nema postojećih objekata u nivou terena osim stubova nadvožnjaka, a višak prostora na ostrvima je planiran da se iskoristi za parking bicikala i motocikala.

Usvojene dimenzije parking-mesta su dva i po sa pet metara. Projektna dokumentacija će biti urađena u najkraćem roku nakon dobijanja svih neophodnih uslova, a preliminarna vrednost radova procenjuje se na 150 miliona dinara.

Kako iz IŽS preciziraju, izgradnja parkinga nije deo projekta izgradnje pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad, ali je svakako u funkciji podizanja kvaliteta i unapređenja usluga za putnike koji će ubuduće koristiti voz.

"U skladu sa tim, nastojaćemo da izgradnja novog parkinga u železničkoj stanici Novi Beograd bude završena do puštanja u redovan saobraćaj pruge za velike brzine Beograd - Novi Sad kako bi putnici na ovoj relaciji mogli da koriste uslugu“, kažu oni.

Bus plus

Upravljač ovog prostora biće "Parking servis" i funkcionisaće po sistemu "parkiraj i vozi se". Njega bez plaćanja mogu koristiti građani sa "Bus plus" pretplatnom karticom koji su vlasnici vozila i registrovali su se u korisničkom servisu preduzeća, dok će ostali uslugu plaćati SMS porukama. Međutim, ostavljena je mogućnost da parkiralište u budućnosti ima kontrolisan ulaz-izlaz i sa naplatom parkiranja pomoću automata.

 
Уместо да направе станичну зграду, они направе паркинг. Тотални крелци. Лепо што је бесплатан паркинг за кориснике бус плуса, али мислим да ће ретко ко користити БГ воз тако што ће колима доћи до Новог Београда па онда настављати БГ возом у неком правцу. То је много логичније за неке периферне станице. Зашто не омогуће да се уз карту за воз користи паркинг бесплатно? То би већ привукло више потенцијалних путника за Нови Сад, а и за друге правце. Тако нешто треба урадити и на Прокопу.
 
Mislim da će to dobro doći radnicima NCR njima fali dosta mesta
 
Sve je to fino, ali kako nisu uspeli od onolikog NCR-a da naprave neka parking mesta u podnožju...
 
Што кад може и за буџетске новце па типа бусплус
 
неко је негде написао да је испред НЦР-ове зграде планиран терминус за ГСП, па да је зато онако урађено партерно уређење
 
Одавно стоји табла за радове на терминус ту где је НЦР, мислим да је прва постављена од свих у блоку 42, а и тај део је први чишћен од стране механизације Зеленила. А и нека прва верзија СМАРТ плана је предвиђала скраћење 601 до блока 42 и преусмерење 46 ту.
 
Заборавио сам ове слике од пре пар недеља да окачим.
 

Prilozi

  • IMG_20220204_112711.jpg
    IMG_20220204_112711.jpg
    172,5 KB · Pregleda: 240
  • IMG_20220204_112658.jpg
    IMG_20220204_112658.jpg
    190,6 KB · Pregleda: 229
  • IMG_20220204_112643.jpg
    IMG_20220204_112643.jpg
    152,6 KB · Pregleda: 227
  • IMG_20220204_112630.jpg
    IMG_20220204_112630.jpg
    140,3 KB · Pregleda: 225
  • IMG_20220204_112611.jpg
    IMG_20220204_112611.jpg
    212 KB · Pregleda: 227
  • IMG_20220204_112509.jpg
    IMG_20220204_112509.jpg
    198,5 KB · Pregleda: 212
  • IMG_20220204_112449.jpg
    IMG_20220204_112449.jpg
    225,2 KB · Pregleda: 225
  • IMG_20220204_112215.jpg
    IMG_20220204_112215.jpg
    204,9 KB · Pregleda: 243
Prošao sam danas ovuda, konačno su krenuli da rade litove i gomilu nekih zemljanih radova ispod stanice i sa obe bočne strane i ka NCRu i ka novom basu. Nisam uspeo da fotkam nažalost.
 
Prošao sam danas ovuda, konačno su krenuli da rade litove i gomilu nekih zemljanih radova ispod stanice i sa obe bočne strane i ka NCRu i ka novom basu. Nisam uspeo da fotkam nažalost.

Које лифтове? Гради се паркинг. Има већ икс репортажа одатле.
 
Lokacijski uslovi za 1. fazu izgradnje kompleksa Železničke stanice Novi Beograd izdati su 1. februara (PDF u prilogu).

Preleteo sam fajl i "glava me boli" :D Prva faza je praktično deo ispod perona. Pominje se taj paraking, ali i rekonstrukcija stepeništa i ugradnja liftova. Navode se opet neka privremena rešenja - kao npr. toaleti u kontejnerima i ugostiteljski objekti u kioscima.

Iz lokacijskih uslova se "vidi" da je u nekoj od dve naredne faze planirana izgradnja pravog staničnog objekta ka Milutina Milankovića, pored NCR-a.

Može se zaključiti i da su nadstrešnice na peronima privremene, dok se ne izgradi ceo kompleks sa adekvatnim krovom.

Nemam mnogo vremena da se udubljujem, ali prelistajte pa zaključite sami šta se tačno planira ;)
 

Prilozi

  • Локацијски услови - Železnička stanica.pdf
    152 KB · Pregleda: 219
Ово је одлично, штета само што су се сетили тек сад то да сређују а имали су сво време док су се изводили радови на брзој прузи. Мислим да су надстрешнице које се спомињу измђеу мостовске конструкције железничке станице и анекса БАС. Станични објекат ка НЦР није потребан и само би отежао функционисање путовања.
 
Влогзила каже да су му радници рекли да праве неку халу ту, вероватно је то тај монтажни угоститељски објекат или шта већ

 
Vrh