Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Биће и навијачких налепница кад крене воз за национални стадион и насеље Сингидунум.
 
Nalepnica grafita i djubreta ima čak i u zemljama 10 puta bogatijih i uređenijih od naše. Razlika je jedino u tome što se kod njih to čisti i sređuje a kod nas ne. Sto puta prežvakana priča, održavanje, održavanje i održavanje.
 
Nalepnica grafita i djubreta ima čak i u zemljama 10 puta bogatijih i uređenijih od naše. Razlika je jedino u tome što se kod njih to čisti i sređuje a kod nas ne. Sto puta prežvakana priča, održavanje, održavanje i održavanje.
Cisti se i kod nas, ali se ne kaznjava. Pogledaj mostar pa to se prekreci jednom mesecno. Podzemni na nbg isto. Cak se i stakla menjaju na mesecnom nivou.
 
Radovi na stepenicama i biletarnici su pri kraju:
20230909_222523_copy_900x1600.jpg
20230909_222357_copy_1600x900.jpg
20230909_222417_copy_1849x1041.jpg
20230909_222421_copy_1849x1041.jpg
20230909_222450_copy_1600x900.jpg
20230909_222352_copy_1849x1041.jpg

Izgleda pristojno, ništa specijalno, ali pristojno. Ostalo je još da postave panele ispod stepenica, trenutno premazuju površinu stepenica i odmorišta nečim belim i rekao bih da podešavaju mesta za prodaju karata.
 
Mogle su te klime dobiti masku isto crvenu nije loše kako smo se nadali dobro smo prosli
 
Danas čiste, brišu stakla, kao što Džoni reče završni radovi... Jedino pipira i flomastera nikako da se otarase...

Inače je za Ovču kolosek 4 a peron 5.. Obrnuto od napisanog, al nema veze... Snađu se svi pre ili kasnije gde treba ići..
20230913_161836.jpg
20230913_161844.jpg
20230913_162254.jpg
 
Upravo tako.. jer malo zastaneš, dok promozgaš šta kako, prođu 2, 3 minuta... ili opcija 2 ako si u špicu, prati masu koja svaki dan ide, pa već zna gde treba 😊
 
Čemu komplikacija sa "kolosek 4 peron 5"? Zašto nije samo "peron 5"?

Nigde u životu nisam ovo video. Treba samo lepo da se ispiše "peron 1 2 3... 10", i na svakom peronu da se postavi tabla sa brojem, u pothodniku putokazi tipa "<- peroni 1-5" i "peroni 6-10 ->" i kraj priče. Bukvalno šta me briga kojim kolosekom ide moj voz?

Imaju li imalo mozga ovi ljudi :D
 
Čemu komplikacija sa "kolosek 4 peron 5"? Zašto nije samo "peron 5"?

Nigde u životu nisam ovo video. Treba samo lepo da se ispiše "peron 1 2 3... 10", i na svakom peronu da se postavi tabla sa brojem, u pothodniku putokazi tipa "<- peroni 1-5" i "peroni 6-10 ->" i kraj priče. Bukvalno šta me briga kojim kolosekom ide moj voz?

Imaju li imalo mozga ovi ljudi :D

Управо супротно, треба да пише број колосека, а не број перона јер возови иду колосецима, а не перонима. Битно ми је да знам где тачно стаје воз, а не да се двоумим да ли је са једне или друге стране перона.
Треба да напишу само "колосек 1", "колосеци 2 и 3", "колосеци "4 и 5", "колосек 5".

Иначе, занимљив је овај колосек 5, има приступ са два перона (5 и 6). То би могло да се искористи за јутарње возове из Новог Сада, који су сад већ толико пуни да настане застој на степеницама. Овако би се путници поделили на два степеништа, а добио би се и додатни лифт. Једино би воз потрошио додатно време за скретање.
 
А још да доживимо да се користи и шпанско решење као што је и пројектована станица, односно да се они "међуперони" користе да се директно пређе из једног воза у други. Стане Соко из НС, отвори врата на обе стране, на једну страну иду што излазе на НБГ, а на другу они који прелазе у БГ воз који стоји на колосеку поред. Ову величанственост сам доживео само једном 2012. кад су наместили да се директно пређе из путничког за Главну у БГ воз за Панчевачки мост и никад више после тога. Сачекаће то 4 колосека и проћиће доста година, али живим за тренутак да то доживим опет.
 
Čemu komplikacija sa "kolosek 4 peron 5"? Zašto nije samo "peron 5"?

Nigde u životu nisam ovo video. Treba samo lepo da se ispiše "peron 1 2 3... 10", i na svakom peronu da se postavi tabla sa brojem, u pothodniku putokazi tipa "<- peroni 1-5" i "peroni 6-10 ->" i kraj priče. Bukvalno šta me briga kojim kolosekom ide moj voz?

Imaju li imalo mozga ovi ljudi :D

Да ли ти уопште знаш шта је перон, а шта је колосек? Са једног перона се може ући у воз на два колосека. Ако ти информација каже само број перона како ћеш онда знати са које стране перона је воз који чекаш?
 
А још да доживимо да се користи и шпанско решење као што је и пројектована станица, односно да се они "међуперони" користе да се директно пређе из једног воза у други. Стане Соко из НС, отвори врата на обе стране, на једну страну иду што излазе на НБГ, а на другу они који прелазе у БГ воз који стоји на колосеку поред. Ову величанственост сам доживео само једном 2012. кад су наместили да се директно пређе из путничког за Главну у БГ воз за Панчевачки мост и никад више после тога. Сачекаће то 4 колосека и проћиће доста година, али живим за тренутак да то доживим опет.
Mislim da taj srednji peron na NBG nije zamisljen za putnike već da je za teretno opsluživanje vozova.
 
Да ли ти уопште знаш шта је перон, а шта је колосек? Са једног перона се може ући у воз на два колосека. Ако ти информација каже само број перона како ћеш онда знати са које стране перона је воз који чекаш?
Izgleda da ne znam, tvoja poruka sugeriše da ja termine koristim suprotno od onoga kako se zapravo koriste.

Ali onda tek nema smisla? :D

Moje razmišljanje je sledeće:
Kolosek = "pružni kolovoz", dakle šine po kojima se kreće voz.
Peron = platforma na kojoj stoje putnici, čekajući da uđu u voz.

Svaki kolosek ima dva perona, po jedan sa leve i desne strane. Dakle, gledano odozgo, jedna stanica sa pet koloseka i deset perona bi imala sledeću strukturu:

P1 K1 P2 P3 K2 P4 P5 K3 P6 P7 K4 P8 P9 K5 P10

Eventualno između perona mogu postojati i dupli koloseci, ali to opet ništa ne bi menjalo u numeraciji perona.

Iz objektivnih razloga se nisam mnogo vozio vozom po Srbiji pa mi je ovaj sistem izgleda nepoznat, ali svuda po Evropi gde sam bio je sve organizovano upravo na način koji sam izneo gore. Svuda su postavljeni znakovi za svaki peron koji ima samo oznaku 1/2/3/4 (ili A/B/C), i putokazi te upućuju na pravi peron natpisima tipa "Platform/Gleis/Binario/Voie 5". Na samoj platformi ti iznad glave stoji veliki broj 5 i brate znaš gde si došao.

Čemu ova komplikacija sa dva nivoa obeležavanja? Zar nije ovo moje jednostavnije i lakše za putnike (prema čijem komforu bi ceo sistem i trebalo da se organizuje?)

Da ne bude da pričam u prazno, evo jednostavnog primera iz Švajcarske (složićemo se da ne možemo imati bolji uzor što se tiče železnice)

1694687888551.png

Na plavom znaku na zidu lepo piše samo GLEIS 10/GLEIS 11. Kad se popneš uz ove stepenice izlaziš na ogromnu betonsku platformu, leva strana je peron 10, desna strana je peron 11. Sve lepo obeleženo i nema zabune. Kakvi crni koloseci? :D

Evo još jedan primer sa iste stanice:

1694688008860.png


I nepismenom bi bilo jasno šta je 12, 13, 14, 15.

(P.S. neka nikog ne zbuni ovo slovo C, u Švajcarskoj je svaka platforma iscepkana na sektore ABCD itd., kako bi putnici znali gde tačno da čekaju svoj vagon, zavisno od toga da li se voze prvom ili drugom klasom. Npr. vagoni prve klase budu u sektorima A i B, druga klasa CDEF).
 
@Smederevac pa na nemačkom Gleis znači kolosek :)

Evo primera Nirnberga, stanica ima mislim 24 koloseka, tako je i u pothodnicima obeleženo - osim koloseka 15 i 16 koji postoje ali nemaju svoj peron (služe za teretni prevoz)
 
Svaki kolosek ne mora da ima 2 perona
Pa ne mora, ali zašto bih ja kao putnik morao da lomim glavu oko toga? Ono što meni treba je da znam na kojoj platformi/peronu/koloseku ja čekam svoj voz! Dakle, voz za Svilajnac staje u 12.44 na peronu/koloseku 5, ja potražim putokaze sa brojem 5 i lepo stanem gde treba i sačekam voz? Šta mene briga kako je projektovana stanica, da li kolosek ima 1 ili 700 perona.

@Smederevac pa na nemačkom Gleis znači kolosek :)

Evo primera Nirnberga, stanica ima mislim 24 koloseka, tako je i u pothodnicima obeleženo - osim koloseka 15 i 16 koji postoje ali nemaju svoj peron.

OK, onda smo došli do zaključka kako se šta prevodi na srpski, ali to ne pobija moj osnovni problem sa ovom numeracijom - zašto su mesta na kojima putnici čekaju svoj voz numerisana u dve ravni (kolosek 4 peron 5)? Sve može da se objasni jednom rečju, bila ona kolosek ili peron.
 
Pa ne mora, ali zašto bih ja kao putnik morao da lomim glavu oko toga? Ono što meni treba je da znam na kojoj platformi/peronu/koloseku ja čekam svoj voz! Dakle, voz za Svilajnac staje u 12.44 na peronu/koloseku 5, ja potražim putokaze sa brojem 5 i lepo stanem gde treba i sačekam voz? Šta mene briga kako je projektovana stanica, da li kolosek ima 1 ili 700 perona.



OK, onda smo došli do zaključka kako se šta prevodi na srpski, ali to ne pobija moj osnovni problem sa ovom numeracijom - zašto su mesta na kojima putnici čekaju svoj voz numerisana u dve ravni (kolosek 4 peron 5)? Sve može da se objasni jednom rečju, bila ona kolosek ili peron.
Rusi imaju isti sistem, peron = платформа, kolosek = путь.


MskGuide.ru_165369big.jpg
 
Naprotiv, to nije broj perona već upravo koloseka. U većini slučajeva se peroni uopšte ne navode, već samo kuda ići na kakav broj koloseka. Broj koloseka se po pravilu poklapa sa tehničkim brojem koloseka (kolosek po projektu i poslovnom redu stanice). Tako da u Amsterdam Centraal imamo manevarsko-tranzitne međukoloseke koji putnici uopšte ne koriste, i ni jedna putnička oznaka ne ukazuje na njih. To su koloseci 3, 6, 9 i 12 bez perona. Zato su svi koloseci osim slepog prvog podeljeni na sekcije "a" i "b", a negde na sredini se nalaze kolosečne veze sa tranzitnim međukolosekom. Tako voz iz pravca Zaandama ka Amstedam Amstel može da stane na 4a, a da ga naredni voz obiđe/pretekne preko tranzitno-manevarskog međukoloseka 3 i stane na 4b. Putniku ništa tu nije bitno osim da nađe 4b ako mu treba baš taj voz. Kada postoje dva broja, jedno broj perona, drugo koloseka, to samo zbunjuje putnike.
 
Rusi imaju isti sistem, peron = платформа, kolosek = путь.


Pogledajte prilog 173155
Svaka im čast, ali niko ne može da me ubedi da ovo nije nepotrebno zakomplikovano.

Umesto ove gomile teksta i uvođenja nekoliko termina, na ovoj tabli je moglo samo da piše <- 4 ... 5 -> i apsolutno svima bi bilo jasno gde je šta. Izgleda mi kao da je u pitanju nekakav prastari sistem koji odoleva pojednostavljenju. Ovako nešto može putnicima samo da donese štetu i utucava im vreme dok dešifruju kuda treba da idu
 
Naprotiv, to nije broj perona već upravo koloseka. U većini slučajeva se peroni uopšte ne navode, već samo kuda ići na kakav broj koloseka. Broj koloseka se po pravilu poklapa sa tehničkim brojem koloseka (kolosek po projektu i poslovnom redu stanice). Tako da u Amsterdam Centraal imamo manevarsko-tranzitne međukoloseke koji putnici uopšte ne koriste, i ni jedna putnička oznaka ne ukazuje na njih. To su koloseci 3, 6, 9 i 12 bez perona. Zato su svi koloseci osim slepog prvog podeljeni na sekcije "a" i "b", a negde na sredini se nalaze kolosečne veze sa tranzitnim međukolosekom. Tako voz iz pravca Zaandama ka Amstedam Amstel može da stane na 4a, a da ga naredni voz obiđe/pretekne preko tranzitno-manevarskog međukoloseka 3 i stane na 4b. Putniku ništa tu nije bitno osim da nađe 4b ako mu treba baš taj voz. Kada postoje dva broja, jedno broj perona, drugo koloseka, to samo zbunjuje putnike.

1694689807610.png


Niko ne može da me ubedi da ne može sve samo ovako da se obeleži, i boli me uvo da li se zove peron ili kolosek ili Goran Vesić.

1694689827353.png
 
Vrh