Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Онај унутра? П-носачи?
И још да се стави камера и да се моторизују па да увек ка посматрачи буду строго најужом ивицом
 
Screenshot_20230923_104947_Gallery.jpg
Screenshot_20230923_104936_Gallery.jpg
Screenshot_20230923_104933_Gallery.jpg
Screenshot_20230923_104940_Gallery.jpg
 

Prilozi

  • Screenshot_20230923_104944_Gallery.jpg
    Screenshot_20230923_104944_Gallery.jpg
    35 KB · Pregleda: 189
какав је ово тешки крпеж.

апропо дискусије перон/колосек. са становништва путника, најбитнија информација је колосек. и то треба да стоји на свим таблама. чак и када погледате дисплеје на станицама, стоји "колосек", не перон. перон нека користе железничари за своје потребе, али за потребе путника је битан колосек. штавише, моје (повеће) искуство путовања железницом по Јевропи се своди само на информацију о колосеку, не и перону. дакле, перон је сувишна информација за путника
 
Најтужније код овог крпежа од станице је што ће он де факто постати ГЖС будући да је Прокоп мртворођен пројекат до ког се нико не цима ако баш не мора или живи у самој близини. Ова станица која је директно повезана са више трамвајских и аутобуских линија, поред главне аутобуске станице и на већ функционалној траси Беовоза који ће ускоро возити до аеродрома у релативној близини, са гомилом садржаја и пословних центара около ће свакоме ко зна за њу служити као главна. А у њу је уложено тек онолико размишљања колико је потребно да се не уруши кад оду мајстори.
 
Ne, neće postati GŽS jer meni treba 45 minuta do sat vremena sa Zvezdare do nje dok od Prokopa 30 min a od Vuka 15 minuta. Prokop je GŽS jer većina stanovništva Beograda živi na istočnoj obali Save i u trećem Beogradu. NBG je praktičan samo stanovnicima NBG-a.
 
НБГ је практичнији и становницима центра који се ослањају на 95, и Бановом брду. Чак је практичнији и делу Земуна који се ослања на 85. Опет замисао новог чвора је да сваки део града покрива нека станица. Проблем је само што је Прокоп очајно повезан и са широм околином.
 
Ne, neće postati GŽS jer meni treba 45 minuta do sat vremena sa Zvezdare do nje dok od Prokopa 30 min a od Vuka 15 minuta. Prokop je GŽS jer većina stanovništva Beograda živi na istočnoj obali Save i u trećem Beogradu. NBG je praktičan samo stanovnicima NBG-a.
U čvoru ne postoji više koncept GSŽ, ako hoćemo tako baš da gledamo GSŽ za levu obalu je NBG a za desnu je Prokop.
 
То је само психолошки трик због црно беле боје.
 
Ne, neće postati GŽS jer meni treba 45 minuta do sat vremena sa Zvezdare do nje dok od Prokopa 30 min a od Vuka 15 minuta. Prokop je GŽS jer većina stanovništva Beograda živi na istočnoj obali Save i u trećem Beogradu. NBG je praktičan samo stanovnicima NBG-a.
Мени треба толико и толико минута па зато неће бити главна? :unsure:
Јасно је да ИЖС, Србија воз, разне институције и @vucko у својим јавним наступима инсистирају да је Прокоп сада главна железничка станица, али то нужно не значи и да је користи највећи број путника и да је и њима главна.
Није железничка станица Нови Београд практична само становницима Новог Београда већ и становницима Чукарице, Раковице (нарочито потез Видиковац - Петлово брдо), Земуна, Сурчина па чак и деловима Палилуле, Старом граду (ништа горе од кружења тролом кроз Светогорску, а онда гужва у Кнеза Милоша, док 95 до НБГ добрим делом користи жуту траку).
На крају, не користе железничке станице само Београђани већ и Новосађани, Инђичани, Пазовчани, Румљани, Ваљевци, Ужичани итд. Можда ови други користе железничке станице и возове више од Београђана, а питање је да ли њима више одговара Прокоп. Путници са севера више користе Нови Београд, то се види када се улази и излази из воза на Новом Беогаду. Путници са југа ће то моћи од новог реда вожње па ћемо видети шта њима више одговара.
 
Nikola, u pravu si. Ja radim kod ŽS NBG i imam puno kolega sa tog severozapadnog pravca koji koriste NBG pa onda idu sa 95 do centra Beograda. To i ukazuje koliko je promašen gradski prevoz u Beogradu kada je glavna linija koja povezuje Savske blokove i ŽS NBG 95. ŽS NBG jeste najbliža centru, i Prokop je trenutno slepo crevo koje čak ni nema nijednu direktnu gradsku liniju ka centru Beograda ala 95 ili tramvaj kao 7.

Takođe, aktiviranje BAS-a sledeće godine sa više stotina autobusa po satu će samo negativno uticati na gužve oko bloka 43 koje su za sada koliko-toliko podnošljive. Takođe, planiranih milion kvadrata stambenog prostora u bloku 64 gde je IMT od kojeg će dobar deo saobraćaja ići kroz Jurija Gagarina će doprineti gužvi u ovom bloku.

Recimo, trenutno su radovi u

Ono što želim podvući je da i ŽS NBG i Prokop pošto nisu u centru već na obodu centralne zone Beograda moraju biti pokrivene linijom 1 i 2 metroa koji jedini nezavistan šinski sistem koji treba da vodi u centar mimo BG voza, a ne autobusima i nekom imaginarnom trećom alibi linijom koju nećemo doživeti ni mi a verovatno ni naša deca. To se isto odnosi i na Vukov spomenik koji je takođe na obodu centralne zone Beograda.
 
Питање је да ли су СМАРТ планери уопште радили прорачуне будућих кретања на релацијама до блока 42 са пресељењем БАС, и ако нису, то је велики пропуст у свеукупном планирању саобраћаја у Београду.
 
Osnovna prednost zeleznicke stanice Novi Beograd je u jednostavnosti pristupa, blizini i ucestalosti javnog prevoza uz gustu stambenu i poslovnu koncentraciju oko same stanice.

Nista ne moze da zameni cinjenicu da tramvaj/autobus staje neposredno ispod koloseka z. stanice, samo se popne stepenistem i izlazi se na odgovarajuci peron. Nema gubitka vremena, kao ni psiholoskog osecaja da se vreme gubi dok se prolazi raznim stanicnim trgovima, stanicnim holovima, salter salama, hodnicima, pokretnim stepinicama, pothodnicima,.....
Ovaj psiholoski osecaj gubitka vremena prilikom pristupa stanici i prolaska kroz stanicu je posebno izrazen kod putnika koji rutinski (skoro svakodnevno) putuju na kracim relacijama.
 
Главна железничка је била најславнија станици НБГ, брз излазак са перона до најближег јавног превоза. Све остале железничке станице на територији Београда су тешко завлачење са губљењем времена.
 
Ovaj psiholoski osecaj gubitka vremena prilikom pristupa stanici i prolaska kroz stanicu je posebno izrazen kod putnika koji rutinski (skoro svakodnevno) putuju na kracim relacijama.​
Dok je BG: voz radio na 15 minuta, gotovo redovno sam ga koristio, što da bih došao do NBG (blok 42), što do Vuka. Druge relacije sam manje koristio. I nikada mi nije bio osećaj da gubim vreme što od solitera uz Prokop, gde stanujem, moram pešaka do same stanice. Pogotovu što znam da tako uštedim najmanje 1h putovanja sa gradskim prevozom (sa sve uračunatim čekanjem istog)​
 
Vrh