Ово је буквално пример како треба да се пројектују станице и како би требало да изгледају и станица НБГ, и Тошин бунар, и Панчевачки мост, и Крњача, и Овча, ма све станице Бг воза.Zanimljiv video kako jedno stajalište može da bude fenomenalno integrisano i funkcionalno. Deluje kao da je izuzetno lako doći do ove stanice, iako je van naseljenog mesta što je i slučaj za mnoge naše stanice. Posebno bih izdvojio detalj koji kreće oko 4:10.
Kod nas ne postoji definicija north star projekta, kod nas je svaki projekat ambis projekat, dzep gradjana bez dnaУ, види како ови Низоземци имају инжењере, пројектанте, архитекте, ццц... па на нешто се и мисли док се пројектује, можда се мало имало и талента и ширине кад се уписивала велика школа. Е, далебу, уместо да школују екипу која је за њиву, а да бистрије иселе у Нови Јужни Велс и у Саскечеван!. Чуда има у тај свет, ја мислио свуда све ко код нас.
Али ипак, на великој обнови холандских железничких станица је радио, на истакнутој позицији, и један српски архитекта (школован ван Србије), Данило Дангубић. Тамо је стекао и капитал да може да гради (одличне) зграде по Панчеву. Е, сад, његово мишљење о београдском Архитектонском факултету је катастрофално лоше (много боље о новосадском и нишком) и ценим да је код нас проблем што су неке структуре, кроз деценије рада у неакадемском, неконкурентном и у основи неинтелигентном окружењу, створиле један непробојни зид овог друштва према прогресу... и тако у готово свим областима (здравство мање-више сви осетимо, директно, на својој кожи или преко родбине и пријатеља, у правосуђу слично, а расуло у инжењерству примети онај ко се за то баш занима).Holandija ima izuzetne planere, urbaniste i projektante, sve stanice su tamo veoma dobro zamišljene uz par izuzetaka, kao osoba sa dosta kontakta tamo mogu reći da je daleko sve to od nas, nažalost!
Е, сад, његово мишљење о београдском Архитектонском факултету је катастрофално лоше (много боље о новосадском и нишком) и ценим да је код нас проблем што су неке структуре, кроз деценије рада у неакадемском, неконкурентном и у основи неинтелигентном окружењу, створиле један непробојни зид овог друштва према прогресу... и тако у готово свим областима (здравство мање-више сви осетимо, директно, на својој кожи или преко родбине и пријатеља, у правосуђу слично, а расуло у инжењерству примети онај ко се за то баш занима).
његово мишљење о београдском Архитектонском факултету је катастрофално лоше (много боље о новосадском и нишком)
Utisak je takav da su im dali projektni zadatak: projektujte šta hoćete, sve dok ispunjava formu.Ево наши врхунски планери како их хвале, браћа Лојаница, нису предвидели рационализације на нивоу целог блока 42, 1) нису предвидели пријатан, прозрачан и проточан амбијент, 2) нису предвидели дизајн практичнан за одржавање, 3) нису предвидели бициклану, 3) паркинг је неки минимум, 4) локали су контејнери, 5) објекти који су могли бити заједнички (станичне зграде БАС и ЖСНБГ, шалтерсале, чекаонице, паркинг, локали, угоститељски садржаји, амбуланта и сл.) су беспотренно разбацани, 6) имамо заузеће површина са пет објекта (зграда БАС, анекс, тзв. топла веза тј. надатрешница, објекти ЖС испод плоче, будућа станична зграда ЖС ка НЦР) који су могли бити један, имамо планиране комерцијалне садржаје по оним ћошковима и 7) у исто време пројектован мањак пракинг простора за аутобусе.
Radilo 750 ljudi u 3 smene i napravili ovakvu stanicu za 16 (i slovima šesnaest) dana.Zanimljiv video kako jedno stajalište može da bude fenomenalno integrisano i funkcionalno. Deluje kao da je izuzetno lako doći do ove stanice, iako je van naseljenog mesta što je i slučaj za mnoge naše stanice. Posebno bih izdvojio detalj koji kreće oko 4:10.
Dal je ovo stvarno klima uredjaj za lift?
Zamisli leti na 37 stepeni kolika bi bila temperatura u toj staklenoj kocki gde je stakleni lift.Dal je ovo stvarno klima uredjaj za lift?
Zamisli da ta staklena kocka nije niti zatvorena niti izolovana. Ovom klimom se ne hladi lift vec Novi Beograd. Kakvo rasipništvo. Nadam se da grešim i da je ovo predviđeno za one šaltere ispod mada ne deluje tako.Zamisli leti na 37 stepeni kolika bi bila temperatura u toj staklenoj kocki gde je stakleni lift.