Šta je novo?

Železnička stanica Novi Beograd

Slažem se oko mentaliteta. Znači, potrebno je ogradu postaviti obavezno.

Samo se treba postaviti u ulogu slabije pokretne osobe i postaće potpuno jasno zašto su potrebni monitori na početku stepenica za peron.
Monitori u pothodniku nisu nikakav bonus nego maltene standard za sve normalne stanice.
Naime recimo ja sam gluv pa mi ozvučenje ništa ne znači ali zato je izuzetno praktično ako vidim već u holu ili u pothodniku info-displej sa odgovarajućim informacijama.
 
Jeste izvodljivo ne sporim. Ali je nepraktično kod dvokolosečnih pruga sa obostranim saobraćajem gde se u svakom momentu voz može poslati da saobraća po susednom koloseku.

Da, ali ti momenti su jako retki. Ljudi (uglavnom) i iz prakse znaju gde treba da čekaju, tako da im isto dođe. Svakako prilikom stajanja na nepravilnom koloseku se mora najaviti na razglasu da voz menja kolosek, pisalo na peronu za koji je smer ili ne.


Pa tako je stajalo od 80-ih na Tošinom bunaru, na zidu nadvožnjaka, Beograd i strelica levo, Novi Sad i strelica desno.
Da, vidiš, sad si me podsetio, to sam skroz zaboravio. Tako da ima logike da se to vrati.
 
Monitori u pothodniku nisu nikakav bonus nego maltene standard za sve normalne stanice.
Naime recimo ja sam gluv pa mi ozvučenje ništa ne znači ali zato je izuzetno praktično ako vidim već u holu ili u pothodniku info-displej sa odgovarajućim informacijama.
Sa tim što ne moraš biti gluv pošto se često ne može razgovetno čuti.
Plus osobe oštećenog sluha, plus dodatna sigurnost jer pisana reč je pisana reč.
 
Pa tako je stajalo od 80-ih na Tošinom bunaru, na zidu nadvožnjaka, Beograd i strelica levo, Novi Sad i strelica desno.
Још увек та табла стоји на зиду надвожњака. Две слике са уличног погледа од пре тачно седам година (мај 2015).

подвожњак тошин бунар.JPG
подвожњак тошин бунар_.JPG
 
I tako, odvozio sam se beovozom do tošinog bunara

11 minuta od Karađorđevog parka i definitivno najbrža opcija do Airport citiya sa Vračara (oko hrama).

Tošin bunar ok stanica, ima lift koji naravno ne radi, ima i podzemni prolaz koji vodi na "privatno vlasništvo", bar tako piše, i stazu koju je očito grad ili država sagradila na - privatnom vlasništvu. Čak su i putokaz postavili da ode prema stanici kroz neko zemljište. Koji je epilog svega, netko je srušio ogradu i ide se preko nje

Da li je privatno vlasništvo ili ne, nemam pojma.

Peroni nisu označeni i moraš upotrebiti logiku kod penjanja da znaš koji je smer

Do Airport citiya se naravno pretrčava bulevar na kojem je 0 vozila oko 10-12h.

Evo i slike staze, a ogradu vidite da je porušena.

7615e68844f7813b266408eda7c98a24.jpg


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Sa tim što ne moraš biti gluv pošto se često ne može razgovetno čuti.
Plus osobe oštećenog sluha, plus dodatna sigurnost jer pisana reč je pisana reč.
Taj razglas je potpuno beskoristan jer ne valja:

Situacija 1: Stanica Zemun, prolazi Soko, oduvao nas... posle 3 minuta ide sa razglasa: "Voz iz Novog Sada prolazi osmim kolosekom bez zaustavljanja"

Situacija 2: Stanica Novi Beograd: "BG Voz za Batajnicu dolazi na treci kolosek". Voza nema narednih 15min. Pozovem korisnicki servis, kazu da ne vide kasnjenje... U medjuvremenu dolazi voz za Novi Sad. Putnici se spakovali, voz odlazi i u tom trenutku sa razglasa ide "Voz za Novi Sad dolazi na treci kolosek".

Inace je stanica Novi Beograd vec krenula da se raspada, otpadaju table za wi-fi, gumene obloge na zemji se odlepljuju, metalne ploce po kojima se hoda su se raslojile pa moze da se zapne nogom, a pritom se i ugibaju. S tabla za vozove je okacena cini mi se na neku kuku za susenje slanine i nezno se njise na vetru...
Da li postoji lift na otvorenom koji je napravljen u poslednjih 20 godina, a da radi? Prokop?
Mislim da sam video pre neki dan da radi lift za bicikliste na brankovom mostu.
 
Шта се дешава да новим дипечерским центром који су Руси требали да раде још пре две године
 
Zna li neko o kom stambenom projektu je reč?
 
Када би о томе водили рачуна, стање РВРа би било далеко боље и унутра.
Због чега је толико тешко да се премазују антиграфит премазима? Има ли могућности да се чешће перу? Или једноставно не постоји инфраструктура за то?
 
Станица има огроман потенцијал али многе ствари, ако изузмемо лифтове, просто вриште да су урађене што јефтиније како би се оспособиле најосновније ствари а станица пустила у рад. Перони и надстрешнице на перонома и нису тако лоше решени, наравно, много боље решење било би да су сви колосеци комплетно наткривени али у нашој ситуацији мислим да то није ни реално очекивати. Перони и надстрешнице ми делују сасвим пристојно али доњи део доста разочарава. Бар 30% путника, без обзира из ког правца долазе ће користити ову станицу, плус, наравно, људи који је свакодневно користе за БГ воз па је свакако заслужула бар мало више пажње и новца. Ако не сада онда бар у некој блиској будућности. Прилази и пакринг су добро решени (што је и најважније) али контејнери... Надам се да су контејнери само неко привремено решење, мада, многе су ствари код нас "привремене" деценијама. Друга ствар која баш боде очи су панели код степеница. Ем вриште јефтиноћом и неодољиво подсећају на ребрасте панеле које сам виђао на оградама градилишта ем та нијанса плаве баш боде очи. Ако се ишло на варијанту да се комбинују боје тробојке (пошто су рамови код лифтова црвени) могли су бар мало уклопити боје, те јесте изабрати тамније најансе плаве и црвене мада је за рамове код лифтова естетски најприхватљивије да буду у истој боји као и други делови лифта. Јесте да је ово тражење длаке у јајету али то су ствари које могу да се реше веома јефтино. Такође, цеви могу релативно јефтиним решењима да се "сакрију" и тиме би се одмах добило на естетици. Лоше је што то није урађено сада него ће врло вероватно морати да сачека реконструкцију. Завршетком и пресељењем аутобуске станице ова станица ће само још више добити на важности па је свакако заслужила више пажње.
 
Poslednja izmena:
Инсталације су свуда лоше изведене, било одводи атмосферских падавина било разни каблови. Надстрешнице се лако прљају а имају транспарентне површине. Свакако највећа фалинка су контејнери, требали су одмах да сазидају објекат попут оближњег анекса БАС.
 
Инсталације су свуда лоше изведене, било одводи атмосферских падавина било разни каблови. Надстрешнице се лако прљају а имају транспарентне површине. Свакако највећа фалинка су контејнери, требали су одмах да сазидају објекат попут оближњег анекса БАС.
Да, транспарентне површине су веома пријатно и лепо решење али само ако се добро одржавају. Исто, пре неколико дана сам видео да је већ неко маркерима шарао лифт. Велика штета. Ако узмемо у обзир да постоје људи који скидају делове контактне мреже са пруга и каменују возове ово делује као ситница али свеједно, тужно је што ни ново не може дуго да остане у пристојном стању.
 
Јесу лепше, али је занемарено то да птице слећу на шипке изнад кровне површине и ђубре, а да је пењање горе зарад чишћења онемогућено због волтиног лука око контактне мреже.
 
Ovih dana sam proveo odmor u Holandiji, a imao sam i prilike da sa decom i ženom odem vozom od sela naših domaćina do Roterdama. Šta da kažem, Holanđani su doktorirali železnicu, a razlog zašto pišem ovaj post je glavna železnička stanica u Roterdamu koja je moderna a i praktično je ono što je stanica na NBGD mogla da bude. U principu stanica u Roterdamu nije ništa drugo nego moderna nadstrešnica preko svih perona sa uređenim hodnikom i radnjama ispod perona. Sama stanična "zgrada" je takođe velika nadstrešnica koja pokriva ulaze u metro i ostale servisne punktove raspoređene po stanici.

Nema tu velike filozofije i otkrivanja tople vode. Moderno, relativno lako za održavanje zbog jasno definisanog krova a ne komplikovanih nadstrešnica. Još je i uz to i reprezentativno. Kako izgleda stanica iz objektiva mog telefona:

img_5101qvjlz.jpeg

img_51069mk42.jpeg

img_5110zdjp9.jpeg

img_51113tjzu.jpeg


img_511256kmc.jpeg

img_5116mdkio.jpeg
img_51177sjxm.jpeg
img_5118d1jl1.jpeg
img_5210ukjx0.jpeg

Јесу лепше, али је занемарено то да птице слећу на шипке изнад кровне површине и ђубре, а да је пењање горе зарад чишћења онемогућено због волтиног лука око контактне мреже.

Samo da dodam oko ovoga, ovo smo svi mi forumaši čisto zdravorazumski predvideli što je ustvari poražavajuće - da inžinjeri i odgovorni akteri ne razmišljaju o tome kako se te stvari ponašaju na terenu. Na renderima sve to lepo deluje a onda u realnosti dođu golubovi i us*ru ti se u koncept.
 
Daj @Steva da li si ti normalan?!

Sad si mi samo osvežio pamćenje na holandsku železnicu (bili smo smešteni u Harlemu i svaki dan išli do Amsterdama vozom).

Kao što sam već negde rekao - svaka rekonstrukcija kojom se pokušavamo približiti normalnom svetu samo razotkriva koliko smo mi u stvari daleko od tog normalnog sveta i u koliko sfera smo u stvari toliko zaostali da se samo smoriš kada shvatiš šta sve treba promeniti.
 
Vrh