Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Aha, onda u redu. Ja sam stekao utisak da je to to i da će to biti krajnja veličina stanične zgrade. :ROFLMAO:
 
Tako je. Ovo što je ograđeno su ustvari oni privremeni pešački koridori ka stepenicama a ne ivice staničnog hola.
Ali zar neće biti odvojen hol od pristupa stepenicama? To bi značilo da u najboljem slučaju ta ograda označava ivicu hola, bar u nivou pešaka.
 
Koja je svrha ovih betonskih "kapija", nisu valjda to nosači stubova? Nije se moglo nigde videti da uopšte postoje takvi nosači u planu.
Inače, tačno jeste da je ogradjeni prostor deo staničnog hola, ali ako uzmemo u obzir da će se oko ovih spoljašnih nosača dodati red šaltera i nekakvih drugih prostorija, ne verujem da će doživljaj o velikom prostranstvu biti kao što je i prikazan na renderu.
 
Koja je svrha ovih betonskih "kapija", nisu valjda to nosači stubova? Nije se moglo nigde videti da uopšte postoje takvi nosači u planu.
Inače, tačno jeste da je ogradjeni prostor deo staničnog hola, ali ako uzmemo u obzir da će se oko ovih spoljašnih nosača dodati red šaltera i nekakvih drugih prostorija, ne verujem da će doživljaj o velikom prostranstvu biti kao što je i prikazan na renderu.
Upravo tako. Mislim da su te betonske “kapije“ držači za stubove krova, još jedna potvrda da render unutrašnjosti veze nema sa situacijom na terenu. Inače pozicija tih kapija se poklapa sa pozicijama za krovne stubove na osnovi za crtež.
 
Људи, обратите пажњу на однос "бетонске капије" и радника у црвеном дуксу поред ње на Игоревим сликама - Биће довољно простора у холу и деловаће пространо, можда и монументално.

Вара вас однос тих капија и растера који је пропорцијалан обичном растеру од 6-7-8 метара у зградарству. А овде се заправо ради о једном растеру од 18-20м
 
Tako je. Ovo što je ograđeno su ustvari oni privremeni pešački koridori ka stepenicama a ne ivice staničnog hola.
Zapravo ograda je postavljena duž cele ploče a ranije dostupan koridor ka peronima sa poloče je sada zatvoren i moguće im je pristupiti samo iz pothodnika.
 
Zapravo ograda je postavljena duž cele ploče a ranije dostupan koridor ka peronima sa poloče je sada zatvoren i moguće im je pristupiti samo iz pothodnika.
Mislio sam na to da su prvobitno natkriveni radi zaštite od pada nečega sa visine u toku rada,ali su na kraju odustali od upotrebe tih koridora.
 
Mislim da, iako su ogromni, portali na sred hola će ga sigurno smanjiti (portal 2 na slici ispod je na sredini hola):
20220918_182612.jpg


Takođe, jedna stvar koja me zbunjuje jesu ovi stubovi na kraju perona. Oni nisu bili predviđeni, a po slici ispod, rekao bih da je naknadno pričvršćena armatura za ploču, što mi deluje čudno jer bi bilo mnogo lakše, a i bitno stabilnije da se nastavljaju na neki od stubova ispod ploče.
20220918_182611.jpg

20220918_183718_copy_1041x1849.jpg


Da li neko zna šta je bila ideja sa ovim svetlima?
20220918_184257_copy_1041x1849.jpg


Ostale slike:
20220918_183934_copy_1849x1041.jpg

20220918_183827_copy_1600x900.jpg

20220918_183729_copy_1849x1041.jpg

20220918_183533_copy_1849x1041.jpg

20220918_182548_copy_1849x1041.jpg

20220918_182606_copy_1849x1041.jpg
 

Prilozi

  • 20220918_183627_copy_1600x900.jpg
    20220918_183627_copy_1600x900.jpg
    125,9 KB · Pregleda: 178
@johnny_s
Super reportaža!

A oko svetla, slična se trenutno ugrađuju na peronima nekim stanicama u Nemačkoj testiranja radi. Ideja je da vizuelno prikaze gde će vagoni da staju, da li su neki vagoni puni i sl.



Možda slično planiraju na Prokopu, makar kao upozorenje da se skokne ljudi sa ivice kada nailazi voz?
 
@Steva
Hvala! :sesir:

Verovatno je to, ali deluje mi da je ostalo iz nekih ranijih faza projekta (možda one kad su isprobavali one sive panele za plafon, ako se neko seća toga), tako da nažalost neće nikad proraditi kako je zamišljeno.
 
@Steva
Hvala! :sesir:

Verovatno je to, ali deluje mi da je ostalo iz nekih ranijih faza projekta (možda one kad su isprobavali one sive panele za plafon, ako se neko seća toga), tako da nažalost neće nikad proraditi kako je zamišljeno.
To je ostalo od ranijih faza. Mislim samo na peronima kod 9. i 10.koloseka.
 
Након изливања стубова станице имамо прву руску мобилизацију након 1941е, претње неуклеарним ратом Русије и од данас и Кине и најстрашније од свега - фудбалску репрезентацију Србије која игра добар нападачки фудбал. 😧
 
Након изливања стубова станице имамо прву руску мобилизацију након 1941е, претње неуклеарним ратом Русије и од данас и Кине и најстрашније од свега - фудбалску репрезентацију Србије која игра добар нападачки фудбал. 😧

Priča je daleko dublja nego što misliš
  • U Srbiji stižu prve moderne EMV Garniture "FLIRT 160", te iste 2014 Rusi zauzimaju Krim
  • Puštena prva brza pruga u Srbiji, krenuo je i rat u Ukrajini
  • Rastu prvi stubovi na Prokopu, puca severni tok
A pazi sada ovo:
Pruga Valjevo—Loznica — Википедија (wikipedia.org)

Izgradnja je počela 1914. godine, uoči Prvog svetski rata, kada je francuskom investitoru dodeljena koncesija za izgradnju... Zbog izbijanja Prvog svetskog rata pruga širine 760 mm nikad nije položena. Novi pokušaj je usledio početkom 1941. godine. Usled izbijanja Drugog svetskog rata radovi su prekinuti veoma brzo.

... i 1990. se pristupilo izgradnji moderne jednokolosečne elektricifirane pruge. Raspad Jugoslavije, rat i ekonomska kriza su ponovo zaustavili izgradnju. ... 1998/99. i posle bombardovanja Jugoslavije više nisu pokretani.

Mislim da je nama svima u interesu da se železnica ne razvija 🕵️‍♂️
 
Jesi li siguran da se to odnosi na ploču?

Uzgred, kako javljaju komšije, narednih par dana se snima horor film na Prokopu.
 
Nema šta drugo da bude. PSP Farman ima Prokop i plac na uglu Milutina Milankovića i Omladinskih brigada. Ovo na Novom Beogradu ne može se ama baš nikako povezati sa Hajd parkom, dok je Prokop bar relativno blizu. Znate ono - "apartman s pogledom na more" (ako se popnete na prste kod kupatilskog prozorčića) :D
 
Vrh