Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906231#p906231:2jcuhom0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Dec 07, 2021 11:47 pm[/url]":2jcuhom0]Zadnjih par strana ove teme podseća na situaciju kad DraganSt iz Beograda piše "pa šta ako Zrenjaninci nemaju pijaću vodu iz česme? Imaju kupovnu. Sta oće kk?" I kad vradovic kaže "pa šta će ljudima u Čukarickim naseljima metro? Pa valjda je važnije po BDP i privredu da neko s Dedinja i BNV ima pristup metrou, a ne tamo neka radnička klasa"
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906242#p906242:2jcuhom0 je napisao(la):
solecar » Sre Dec 08, 2021 1:17 am[/url]":2jcuhom0]Da ironija bude veća, DraganSt već godinama živi u Ukrajini.
A vradovic u Amerikama, al to nijednom ne smeta da nam objasnjava kako je u Srbiji sve lepo in krasno...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906334#p906334:52bk729q je napisao(la):
Дошљак » 08 Dec 2021 12:42 pm[/url]":52bk729q]Идемо дебело у аут. Овде је проблем две предимензиониране стамбене зграде које сметају станарима оближњег насеља и које нису ни најмање неопходне за функционисање железничке станице. И опет ћу поновит, држави није неопходан инвеститор за завршетак станице, има се пара за разне непотребније пројекте.
Не знам о каквом функционисању станице ти пишеш. Нема два стамбењака, нема станице. Толико је просто.
 
posto se svasta ovde napricalo ja cu da rekapituliram moje stavove, da ne bi se trpalo nekakve okvire nekakvih dragana, vradovica i sl, kao sto se pokusava:

- Stambene zgrade se grade, je je povracaj ulozenog odmah, zarada se odmah ostvaruje, pa se time prakticno za Dz gradi stanicna zgrada. To je jasno
- Da li je to problem u urbanistickom smislu? Ne nije. Ne vidim problem stambenom objektu u okruzenju zeleznicke stanice. Poslovni obketi ce biti u sklopu same zeleznicke stanice, tj na ploci. Da li je to u redu? Jeste.
- Jasno je da je ovo jpp namesteno, da je namerno dodeljen plac i za gradnju stambenih kula i ako je drzava to zemljiste mogla zapravo da proda.
- Da sramota je sto drzava sama nije smogla snage da do sada tu pricu zavrsi. Mislim da je mnogo bolji posao mogao biti jos pocetkom 2000-tih sa Trigranitom
- Ukoliko zaista postoji kliziste i opasnot po bezbednost okolnih objekata, ne sme se graditi tu!

- Ukoliko postoje urbanisticki problemi, u urbanistickim postavkama (br parking mesta, igralista, vrtici, index zauzetosti, izgradjenosti, udaljenost od postojecih objekata....) onda se moze traziti poboljstanje i ispravljanje tih nedostataka i treba dati predloge da se to ispravi.

tu ima jako puno mogucnosti, da se trazi da investitor izgradi i parking mesta za postojece stanove (nekada je bilo pravilo 0,7pm/stan, moze da se trazi 1pm/stan), da se trazi da u sklopu novog objekta bude vrtic za decu, ako se vec postojeci rusi, da se obezbede dovoljno igralista za razlicite uzraste dece, da uredi park, ako je zgrada visoka tako da neki stanovi trajno gube prirodnu svetlost da se smanji spratnost ... ima jako puno konstruktivnih predloga koji mogu poboljstati projekat

- Medjutim, blokiranje gradnje solitera, zato sto se meni tu ne svidja, izgubicu moju klupicu, teren za bocanje, necu imati pogled ka Beogradjanci... su apsolutno smehotresni razlozi da bi iko to uzeo za ozbiljno i nisu relevatni argumenti da bi se nesto osporavalo. Dakle licni stavovi, koji nisu potkrepljeni argumentima, su irelevantna. Naravno, svako se moze boriti za svoje stavove i dlaje, pa dokle izgura, nemam nista protiv.

Ko je razumeo, razumeo je, ko nije, zakinula ga je majka priroda, ja mu ne mogu pomoci.
 
Lepo obrazlozeno Milanche, slazem da je izgleda najveci problem sentiment stanara ka lokaciji gde su do skoro bile barake. Ako analiza pokaze da bi nove zgrade ucvrstile padinu i redukovale opasnost od klizista, onda ne postoji ni jedan racionalan razlog da se ne gradi.
 
Sve je ok dokle god se ne frljaju etikete komunjara i koječega. Ima ovde na forumu pravih malih Džozefa Mekartija.
 
Etiketiranje i spinovanje ne gine, kako god okreneš i šta god da napišeš. A u tome prednjači gospodin koji gradnju metroa predstavlja kao nacionalnu katastrofu, i koji Prokop naziva promašajem, sve dok se nije spomenulo da su građani protiv gradnje solitera pored Prokopa, kada se krenulo sa pričom o tome kaqko su oni kočničari razvoja grada i kako su gluposti priče oko klizišta, zelenila i sl. Do juče su pojedici, da parafraziram, bili za to da se otprilike Prokop zatrpa, a danas glume najveće pobornike istog, jer eto to im smeta, a ne smetaju fekalije koje su um na 100m od njih.
 
Ajde, bre, jedini ste kraj u Beogradu u kojem nema gde kafa da se popije. Vodeća spavaonica 21. veka. Imate celu šumu preko ulice i kukate što treba da vam gradski sadržaji priđu sa leđa.
 
Postoji kafić u sklopu želčezničke stanice, ako ti je baš toliko zinulo da piješ kafu u raspaloj rupi.
Drugo, što ti kukaš što je metro promašaj, kada imaš grasdsku železnicu ispred nosa?
Treće, što kukaš na zdravstveni sistem, kada postoje privatne klinike?
...
 
Па могли су ресторан да направе ту на месту некадашњих барака Енергопројекта и Рада :D Неће ни у овим новим солитерима бити кафића, само се продубљује спаваоница 21. века :D
 
Verujem da je novogradnja jedina šansa da taj najučmaliji stambeni blok u celom Beogradu dobije najosnovnije što treba da ima. Obično to bude u prizemlju stambenih zgrada.

Kakvo stanje brane ljudi, jbt. Koncept totalne spavaonice sa Šop end gouom i trafikom na trolejbuskoj stanici. Kakav kvalitet! Kasarna sa kantinom. I što je najjače, ima Alek Nejaki i njegovi da im ispune želje. Tako i treba, vala.
 
Aли спорна је инфраструктура. Ти солитери се буквално гурају у слепу улицу. Понављају се грешке са Врачара.
 
Ma u koju slepu ulicu? Blok je okružen potpuno funkcionalnim ulicama, uključujući nepotrebno širok bulevar, a nećemo valjda interne saobraćajnice da pravimo ko autoput. Šta, moraće ponekad i da se okrene volan i da se vozi u rikverc? E, sve propade, tresu se Andi i Himalaji. I kako ovi slobodnostojeći i visoki objekti liče na savremeni Vračar?
 
Улица Стјепана Филиповића где су биле грађевинске бараке изнад бетонског зида који држи брдо изнад Прокопа се слепо завршава и има ширину за паркирана возила и једну коловозну траку. Грешка са Врачара јесте гурање високих зграда у уске слепе улице.
https://www.google.rs/maps/@44.792286,2 ... 312!8i6656

https://www.google.rs/maps/@44.7913493, ... 312!8i6656

Боље да је држава очистила Малешко брдо и дала га цело инвеститору, ту и јесте место за солитере.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906567#p906567:gdxzr1z4 je napisao(la):
Пантограф » 08 Dec 2021 22:39[/url]":gdxzr1z4]Verujem da je novogradnja jedina šansa da taj najučmaliji stambeni blok u celom Beogradu dobije najosnovnije što treba da ima. Obično to bude u prizemlju stambenih zgrada.

Kakvo stanje brane ljudi, jbt. Koncept totalne spavaonice sa Šop end gouom i trafikom na trolejbuskoj stanici. Kakav kvalitet! Kasarna sa kantinom. I što je najjače, ima Alek Nejaki i njegovi da im ispune želje. Tako i treba, vala.
Šta ti toliko smeta što smo zadovoljni najvećom spavaonicom u XXI veku, sa dodatkom kioska i Shop&Go, plus Aroma u neposrednoj blizini (na koju si zaboravio)?
Šta ti toliko smeta što ne želimo solitere?
Šta ti sad odjednom kako smo rekli da ne želimo solitere tu, počelo da smeta to što Prokop izgleda tako kako izgleda?
Kako to da je Prokop odjednokm najučmaliji deo grada, a nisu Blok 178, deo Čukaričke padine, Mali Leskovac, deo bloka 71, deo Ledina, Rospi Ćuprija, deo Vilinih voda, pa dobar deo III Beograda, pa raznorazna nehigijenska naselja...
Kako to da ti je baš sada zasmetala neuređenost Prokopa, a ne smeta ti što godinama živiš i prolaziš pored "javnog toaleta" ispod ŽS NBG?

P.S.
Ja bih baš voleo da se ispuni to što nam želiš. A ti i dalje misli šta god hoćeš, i iščuđavaj se do sutra, a i svi ostali, koji sanjaju da Beograd bude novi Hong Kong, što postoje i ljudi kojima pomenuto nije "vlažan san".
I još jedna stvar. Baš lepo izgleda blok 23 sa onim poluraspalim stazama i kućicama sa dvorištem uz solitere.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906576#p906576:26v1lb40 je napisao(la):
Дошљак » 08 Dec 2021 23:16[/url]":26v1lb40]Улица Стјепана Филиповића где су биле грађевинске бараке изнад бетонског зида који држи брдо изнад Прокопа се слепо завршава и има ширину за паркирана возила и једну коловозну траку. Грешка са Врачара јесте гурање високих зграда у уске слепе улице.
https://www.google.rs/maps/@44.792286,2 ... 312!8i6656

https://www.google.rs/maps/@44.7913493, ... 312!8i6656

Боље да је држава очистила Малешко брдо и дала га цело инвеститору, ту и јесте место за солитере.
Maleško bro je od samog početka bilo planirano za raseljavanje, ali se više puta odustalo od toga, zato što ima previše stabenih jedinica. Tamo ima brdo stambenih jedinica koje su od 9 - 20 kvadrata, dosta njih su poluukopani u zemlju... Kada se pogleda to, i kada se pogleda prazan prostor između "žute zgrade" i saobraćajnice kojom saobraćaju 34 i 36, jasno je zašto se odabrala linija manjeg otpora, koja je igrom slučaja prerasla u svoju suprotnost. Dobar deo ljudi sa Maleškog brda godinama čeka sa velikom željom da se neko seti njih i konačno dobiju stanove i uslove za život dostojne običnog čoveka. To što oni žive u tim prčvarnicama, nije zato što su svi puka sirotinja, nego zato što im nisu davane dozvole za nadogradnju i proširenje, jer su predviđeni za raseljavanje. I tako u nedogled ide vrzino kolo.

Ta slepa ulica o kojoj pričaš, nekada se prostirala sve do Ortopedskog zavoda "Rudo", kada se maltene preko noći urušio čitav niz zgrada od broja 1 do broja 27, izuzev Ortopedskog zavoda, koji je nosio broj 2. Zbog ovoga nije bilo moguće napraviti planirani ulaz u naselje kod solitera najbližeg Mostaru.

Takođe bih se osvrnuo i na "nezasluženo širok" bulevar Kneza Aleksandra Karađorđevića na delu od Dr Milutina Ivkovića do bulevar vojvode Putnika. Razlog zbog čega je 3+3 sa razdelnim ostrvom, je što je bilo planirano da u nastavku bude most koji bi izbijao na Bulevar Milutina Milankovića.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906576#p906576:11st2wyy je napisao(la):
Дошљак » 08 Dec 2021 23:16[/url]":11st2wyy]Улица Стјепана Филиповића где су биле грађевинске бараке изнад бетонског зида који држи брдо изнад Прокопа се слепо завршава и има ширину за паркирана возила и једну коловозну траку. Грешка са Врачара јесте гурање високих зграда у уске слепе улице.
https://www.google.rs/maps/@44.792286,2 ... 312!8i6656

https://www.google.rs/maps/@44.7913493, ... 312!8i6656

Боље да је држава очистила Малешко брдо и дала га цело инвеститору, ту и јесте место за солитере.

Боље да је држава очистила цео град и сама изградила нормално ал дај шта даш остаје неком Атили или Џингис Кану у будућности те меандре да исправља
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906580#p906580:aeg5721g je napisao(la):
solecar » 08 Dec 2021 11:36 pm[/url]":aeg5721g]
I još jedna stvar. Baš lepo izgleda blok 23 sa onim poluraspalim stazama i kućicama sa dvorištem uz solitere.
Да, у супер стању нам је и то културно добро. Па да не мењамо ништа, да не заличи превише на Хонгконг.
 
Turistima je super što je Beograd spoj urbanog i zelenila, i hvale nas, a našem čoveku to ne valja, jer video u instranstvu da se konj potkiva, pa eto mora tako i ovde. Jer eto, Beograd je teška selendra, pošto nema zgradu do zgrade, tačnije soliter do solitera, nema mogućnost da komšija gleda drugog komšiju kako se šeta u gaćama... Mora Beograd da na na svakoj slobodnoj livadi, svakom parkiću, svakoj šumi, svakom klizištu, svakoj manjoj ili većoj slobodnoj površini, na mestu svake kuće, vile ili manje višespratnice... , uređenom ili neuređenom prostoru, i sl. , da ima soliter od minimum 30 spratova, jer eto to je jedino grad u pravom smislu te reči, to je ono što zbližava ljude , dok ovakav trenutni način života gde postoji razmak između zgrada koji uz to ima i neko igralište ili zelenilo, samo otuđuje ljude.

Pritom, tim istim borcima za uređenost grada, do pisanja mog posta, nisu smetale prizemuše u njegovom okeuženju, ne smeta ni "javni toalet" ispod železničke stanice u čijoj okolini živi, ne smeta što je Treći Beograd prošaran potocima ličnih fekalija jer niko da se prihvati da im izgradi kanalizaciju, ne smetaju mu ne higijenska naselja, ne smeta mu što se znano i neznano valja tokom Topčiderke, što je Čukarički rukavac kombinacija mulja, fekalija i ko zna čega još, što se Bara Reva pretvara u novu deponiju, što dobijamo manje ili veće deponije po gradu..., nego smeta jedino to što je šačica ljudi (gledano u odnosu na ukupnu brojnost Beograda) digla glas protiv gradnje dodatnih solitera u njihovom kraju, i to i na samom terenu.

Zbog takvih koji su jaki samo po forumima i društvenim mrežama, ima da dobijemo metro po najnovijem planu.
 
Da sam stanar jednog od tih solitera i ja bih se bunio. No proslo je vreme samoupravnog socijalizma i danas se sve meri novcem. Sto olaksava resenje problema samim stanarima, mogu da uticu na gradsku vlast da im se problematicni plac jednostavno - proda. Tu stanuje dovoljno stanara da bi cena bila relativno niska, nekoliko hiljada evra i ako se podeli na rate na nekoliko godina bilo bi izvodljivo bez problema. Privatni park i problemi su reseni.
 
Plac nikada nije bio u vlasništvu grada već države to jest Železnice i dat je na osnovu JPP-a privatniku. Zato se i grad drži sa strane i pregovori održavaju u Vladi a ne na nivou grada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=906667#p906667:2zepleyw je napisao(la):
solecar » Čet Dec 09, 2021 11:32 am[/url]":2zepleyw]Turistima je super što je Beograd spoj urbanog i zelenila, i hvale nas, a našem čoveku to ne valja, jer video u instranstvu da se konj potkiva, pa eto mora tako i ovde. Jer eto, Beograd je teška selendra, pošto nema zgradu do zgrade, tačnije soliter do solitera, nema mogućnost da komšija gleda drugog komšiju kako se šeta u gaćama... Mora Beograd da na na svakoj slobodnoj livadi, svakom parkiću, svakoj šumi, svakom klizištu, svakoj manjoj ili većoj slobodnoj površini, na mestu svake kuće, vile ili manje višespratnice... , uređenom ili neuređenom prostoru, i sl. , da ima soliter od minimum 30 spratova, jer eto to je jedino grad u pravom smislu te reči, to je ono što zbližava ljude , dok ovakav trenutni način života gde postoji razmak između zgrada koji uz to ima i neko igralište ili zelenilo, samo otuđuje ljude.

Pritom, tim istim borcima za uređenost grada, do pisanja mog posta, nisu smetale prizemuše u njegovom okeuženju, ne smeta ni "javni toalet" ispod železničke stanice u čijoj okolini živi, ne smeta što je Treći Beograd prošaran potocima ličnih fekalija jer niko da se prihvati da im izgradi kanalizaciju, ne smetaju mu ne higijenska naselja, ne smeta mu što se znano i neznano valja tokom Topčiderke, što je Čukarički rukavac kombinacija mulja, fekalija i ko zna čega još, što se Bara Reva pretvara u novu deponiju, što dobijamo manje ili veće deponije po gradu..., nego smeta jedino to što je šačica ljudi (gledano u odnosu na ukupnu brojnost Beograda) digla glas protiv gradnje dodatnih solitera u njihovom kraju, i to i na samom terenu.

Zbog takvih koji su jaki samo po forumima i društvenim mrežama, ima da dobijemo metro po najnovijem planu.

Stranci hvale naše uređene parkovske površine, prvenstveno u centru gde i odsedaju (Kalemegdan, Tašmajdan, Manjež, Ušće itd) sigurno ne hvale neurbanizovane livade. Ukoliko želimo da za naš novac koji ulažemo u javni prevoz i infrastrukturu (železnice, metro, autobusi, nove ulice,...) dobijemk najviše nazad, jednostavno moramo da imamo neku urbanizaciju oko tih projekata, jer će tako i vozovi biti puniji i grad će dobiti novac od taksi i poreza i time omogućiti da dalje ulaže u infrastrukturu ili u kanalizaciju ili sta god. Mesta oko želežničkih i metro stanica treba da budu prioritet za urbanizaciju jer je takva gradnja najbolja u pogledu saobraćaja, ljudima će biti najkorisnije i najbrže koristiti javni prevoz time smanjujući gužve. Ova zgrada (ili ekvivalentan kapacitet) će se svakako izgraditi, sad je pitanje da li će to viti pored glavne železničke stanice u zemlji odakle kreće više brzih pruga i linija gradske železnice ili će to biti negde daleko gde će ljudi biti primorani da koriste kola time zagađujući grad, praveći gužvu i time uticati na kvalitet života svih nas.
 
Овде имамо случај погрешне урбанизације. Мени би било прихватљивије да ту на падини, изнад бетонског зида изнад плоче станице направе нпр. већи ресторан. Био би ушушкан од саобраћаја, са лепим погледом на панораму града а имао би и путнике железнице за клијентелу.
 
:kk:
 

Prilozi

  • Prokop 2.jpg
    Prokop 2.jpg
    231,9 KB · Pregleda: 986
  • prokop 1.jpg
    prokop 1.jpg
    231,3 KB · Pregleda: 988
А није ни много скупо... Само што је демоде, ала Сава Центар
Али ове две спирале засита пара вреде, права скулптура са уметничком вредношћу.

А смисао би могао да буде, вир, који поједе Србији све паре.. :)
 
Vrh