Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Bilbord-finalna-verzija-1024x768.jpg


Anketa da li znaš kako do Prokopa?
Udruženje građana „Vratimo trolu 28” obaveštava javnost da od ponedeljka 13.12.2021. pokreće novu akciju. Cilj akcije je ispitivanje mišljenja građana o komunikaciji gradske uprave sa građanima u vezi sa javnim prevozom, kao i ispitivanje povezanosti železničke stanice Beograd Centar „Prokop” linijama javnog prevoza. Ispitivanje će se vršiti putem ankete koja će biti sprovođena uživo i onlajn u periodu od 13.12.2021. do druge polovine januara.

Smatramo da je sada pogodan trenutak za ovakvu akciju imajući u vidu da je ponedeljak 13.12.2021. prvi radni dan nakon što je novi železnički red vožnje stupio na snagu. Po njemu će prvi put u istoriji svi vozovi koji saobraćaju do Beograda završavati svoje putovanje u železničkoj stanici Beograd Centar „Prokop”, a BG voz će posle više godina biti vraćen u normalan režim funkcionisanja. Uskoro će po najavama u pogon biti puštena i brza pruga Beograd – Novi Sad, nakon čega se očekuje značajan porast putnika.

Anketa će ispitivati da li su građani zadovoljni mehanizmima komunikacije između gradske uprave i građana u vezi sa temom javnog prevoza, da li su zadovoljni rešavanjem problema u javnom prevozu i građani će imati mogućnost da napišu svoje predloge. U drugom delu ankete građani će imati priliku da odgovore na pitanja poput toga da li znaju kako da dođu do „Prokopa”, da li smatraju da je adekvatno povezan i da li treba tu povezanost poboljšati.

Aktivisti udruženja će na saobraćajno značajnim lokacijama u gradu anketirati ljude, a anketa će biti propraćena i reklamnom kampanjom sa bilbordima. Akcija je podržana u okviru programa Aktivne zajednice od strane Trag fondacije.

Udruženje planira da nakon obrade ankete predstavi rezultate javnosti i da zahteva od nadležnih da pristupe rešavanju problema o kojima su se građani izjasnili. Pozivamo građane da u što većem broju učestvuju u anketi na trola.rs/anketa i iskažu svoje mišljenje, kako bismo se zajednički izborili za bolji javni prevoz.

U Beogradu, 13.12.2021.

Udruženje građana „Vratimo trolu 28”

https://trola.rs/anketa/
 
Davor Stupar iz udruženja Vratimo trolu 28 će sutra u 16.30 na N1 govoriti o anketi Da li znaš kako do Prokopa.
 
Добро је што се проблематика повезаности станице јавним превозом поново поставља као главна. Мени је то као путнику битније од тога да ли је плоча горе празна или не.
 
To je i ideja, da građani i Vratimo trolu 28 utiče na linije GSP-a koje prolaze kroz i sa Prokopa jer je tu stanje veoma loše. Kada u martu krene brzi voz NS BG i neko izađe na Prokopu već posle prvog kontakta sa tim lošim linijama građani će odustati ili od dolaska na tu stanicu pa će silaziti ubuduće na NBG ili će u potpunosti odustati od vozova. Ideja je da to predupredimo.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4RkE6XJJIJg[/youtube]
 
Inače stanovnici naselja iznad Prokopa su juče imali sastanak sa premijerkom Anom Brnabić. Ispostavi se da soliteri iznad Prokopa nisu građeni na šipovima. :shock:
 

Prilozi

  • prokop sastanak.png
    prokop sastanak.png
    62,3 KB · Pregleda: 1.639
Ајде све али загушење? Недостатак зелених површина??!
 
Sve sad može da se kaže i da se napiše.

Doduše, i postojanje profesora GF koji uradi elaborat na osnovu pretpostavki umesto da ode do arhiva na NB govori ponešto o sredini.
 
Па биће загушење слепе улице која би водила до ових новопланираних солитера пошто је већ пуна паркираних возила.
 
Moje pitanje s obzirom da jesam imao nekoliko statika na Mašinskom fakultetu ali se nisam bavio građevinom su šta to znači za solitere ukoliko bi tuda prošao tunel prve linije iz pravca sajma ka KCS?
 
Lakše će proći tunel ako nema šipova - ali, setimo se priče o dijafragmi i ekstremnoj ceni poduhvata...
 
Колико дубоко иде дијафрагма у односу на дубину станице зна ли се? Опет, може метро да заобиђе дијафрагме из правца сајма, прође поред станице северно и кроз БИП заврне ка МУПу, пошто рече господин Весић са МУПом није проблем да граде испод.
 
Pa da nije problem ni ako ne mogu te kasete da se iskoriste da se priđe stanici drugačije i da metro stanica bude pored a da se uradi topla veza do Prokopa.
 
Мени би било прихватљиво да метро станица буде и у кругу бившег БИПа.
 
Него, колико дуго постоји КЦС, колико дуго постоји Прокоп (у свим претходним полуизграђеним стањима), колико дуго постоје солитери изнад Прокопа? Па отприлике толико дуго колико постоји и план метроа да прође испод њих. И од свих тих година, одједном цео тај план испаде неостварив због разноразних разлога. Није него. Не мора Весић да смишља изговоре зашто метро не иде ту и ту него тамо и тамо - већ сте му ви смислили. Када бисмо овакве аршине применили на остатак града испало би да метро не може да се гради нигде јер свугде постоји неки проблем. Да иронија буде већа, управо тамо где братија планира да га гради, потенцијално су највеће шансе да испадне и највећи проблем, на шта су многи стручњаци већ скренули пажњу.
 
Кантар је прогурао ту причу да не може метро кроз постојеће касете.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910114#p910114:vc286yno je napisao(la):
WLABmz » Uto Dec 21, 2021 10:13 am[/url]":vc286yno]колико дуго постоје солитери изнад Прокопа?
Od 1960ih. Duže nego ideja o velikoj stanici u Prokopu, duže nego ideja o velikoj Poliklinici u KCS i duže nego ideja o metrou kroz tu trasu (Maleško brdo - KCS).

@Sole, ispravi me molim te ako grešim što se starosti solitera tiče.
 
Ideja je pokrenuta '58. , a '60. je izgrađena žuta zgrada, dok su '62. završeni soliteri.
 
То је више било реторичко питање. Поента је да ти објекти постоје ту од 60-их и 70-их (како који), да је све време од тад био предвиђен метро испод тих објеката, а сад одједном то није изводљиво испод ниједног од тих објеката (КЦС - вибрације, Прокоп - не стаје у касете, солитери - упитна стабилност). Како се десило да 50 година нико није установио те проблеме, а да су се баш сад они појавили? (још једно реторичко питање)
 
Ma ovde ljudima samo kaže "Ne može jer <ubaci glup razlog>" i oni mirni. Čak ne moraju ni da smišljaju izgovor tipa bilo bi preskupo, ništa. Alo bre, Egipćani dizali onolike piramide, Grci i Rimljani hramove i amfiteatre i ti ćeš sad u 21. veku da kažeš da ne možeš da iskopaš tunel?!

Ali to je ovde više društvena tradicija, iz istog razloga niko "ne može" ništa da promeni. Tako da, ta poruka da ne može, poklapa se odlično sa talasnom dužinom onih koji su im publika.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910181#p910181:22g6nenm je napisao(la):
WLABmz » Uto Dec 21, 2021 2:40 pm[/url]":22g6nenm] Како се десило да 50 година нико није установио те проблеме, а да су се баш сад они појавили? (још једно реторичко питање)
Mene više zanima kako se niko za tih 50 godina nije setio da počne da gradi delove tunela po gradu na onim mestima za koje je 100.00% sigurno da će jednog dana biti potreban metro, i nisu mogli da se nateraju ni da izgrade makar po 200 metara tunela na tri mesta, nego su za 50 godina izgradili
tačno: 0 - slovima: NULA metara tunela i postrojenja za metro.

Ali ih to nije sprečavalo da istovremeno izburgijaju boga pitaj koliko kilometara železničkih tunela za Integalaktički čvor jedne umiruće železnice, da izburgijaju brda ispod kasarni i Maršalata, da izburgijaju brda kod Bihaća, Konjica i Prištine i da od jedne glavne železničke stanice naprave - TRI. Opet - u stanju sve više stagnirajućeg železničkog saobraćaja. Okej, ajde, zanemarimo ovo navedeno što nije u Beogradu. Opet ostaje pitanje - zašto nisu pravljeni makar mravlji napori i mravlji pomaci da se prokopaju delovi tunela na onim mestima za koje se zna da su predviđeni u svakom planu, svakom predlogu, svakim okolnostima, svakim trasama, svakim scenarijima...? Pa da se godišnje lopatama i običnim bušilicama kopalo po 1 km tunela, pa do danas bismo imali kilometara za 9 metro linija (govorim figurativno, radi ilustracije koliko je vremena protraćeno, ne shvatiti bukvalno)


Dakle, eto, kao što neko postavlja pitanje ''kako to da KCS i soliteri nisu 50 godina smetali metrou kroz Prokop a sad odjednom smetaju'', tako i ja isto postavljam pitanje - kako se 50 jbnih godina niko nije setio i dovatio da napravi ni 100 metara jednog metro tunela ili ukopa, a sad kad se pravi ovakav kakav je, sad odjednom svi imaju predloge, zamerke i ispravke?

Gde su bili svi ti mozgovi i trudbenici prethodnih 50 godina? Koji grad na svetu je pravio svoj metro sistem pristupom ''e, čekamo da skupimo poslednju od 645.235.333 maraka, a onda ćemo da počnemo da pravimo metro. Do tad - nemoj da je iko uz'o da kopa plitki ukop a kamoli tunel kroz nenaseljeno brdo!'' Ko je tako radio i pristupao tome? Niko! Svi normalni su pravili svoje metroe u fazama. Išli korak po korak.

Samo se ovde čekalo da:
1) se poklope Merkur i Venera
2) se obezbedi svih 643.567.440 maraka (čega god) za sve od pisoara prve stanice do WC šolje poslednje
3) se smiluju i odobrovolje Ljubljana i Zagreb (j' ih više i jedni i drugi, prokleti KPJ sa svojim večitim ''da nam se Hrvati i Slovenci ne naljute'' tripovima)
4) se zadovolje sve političke struje i svačiji interesi i lepe želje

I naravno, to se tako čekalo i čekalo... i na kraju se dočekalo, još jedanput - 0, slovima: NULA metara metro tunela nakon 50 godina bavljenja time.
 
Vrh