Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736326#p736326:202up6jn je napisao(la):
edgeman » 07 May 2020 09:13 pm[/url]":202up6jn]Onaj ko iole poznaje železnicu zna da stanica u krivini nikad nije dobro rešenje. Tošin bunar se izmešta zbog krivine a prokop je isto tako u krivini.
Ima i lepsih krivina na zamaljskoj kugli.Sad da ne odem u of, mislim na ovo. Glavne zeleznicke stanice, sasvim krive. Mozda novi trend.
1280px-Waterloo-Station-2013.JPG

1280px-BerlinHauptbahnhof.jpg

1280px-Koeln_Hauptbahnhof_Luftaufnahme.jpg
 

Prilozi

  • corona-koeln.jpg
    corona-koeln.jpg
    637,6 KB · Pregleda: 3.001
U vezi Waterloo stanice (prva na slici), to nije prolazna stanica, tako da se ne može baš uspoređivati sa prokopom.
 
Ranije snimke bauwesena. U gornoj slici vila mir i brozova nekadasnja residencija iza stanice. Moguce da je to neki dodatni razlog za izbor prokopa. Da li je mogla biti izabrana na obodu vladarskog kompleksa bez odobrenje Broza? Mislim da ne. Takode je stanica NBG u produzetku osovine SIVa. Obe lokacije imaju tu politicku konotaciju u izboru gradilista.
 

Prilozi

  • ulaz.jpg
    ulaz.jpg
    402,4 KB · Pregleda: 2.750
  • kriva.jpg
    kriva.jpg
    322,9 KB · Pregleda: 2.776
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736960#p736960:3t0phov4 je napisao(la):
cemix » Ned Maj 10, 2020 12:22 am[/url]":3t0phov4]U vezi Waterloo stanice (prva na slici), to nije prolazna stanica, tako da se ne može baš uspoređivati sa prokopom.

Mislim da je bilo poredjenje zbog krivine perona.
 
Stanica je kolos. Saga jedne stanice i njenih graditelja koji nisu bili u stanju da je zavrse. Dugo ce mo ovo jos gledati.
 
Nema ništa od stare stanice, prelomite više to. Sada je ostalo da se osposobe Prokop i NBG i to je to.
 
Pozdrav svima.
Navodno je pocela izgradnja betonske ploce iznad koloseka 1 i 2.

Kompanija "Infrastruktura železnica Srbije" objavila je da je na železničkoj stanici Beograd Centar počela izgradnju konstrukcije, odnosno betonske ploče na koti 105, koja će se nalaziti iznad budućeg prvog i drugog staničnog koloseka u Prokopu, a vrednost radova iznosi 1,257 milijardi dinara.

Radove će izvoditi beogradska kompanija "Elita-cop", u zajedničkoj ponudi sa firmama "Кoto" iz Beograda i "КLM Inženjering TM" iz Novog Sada, a rok za završetak je 450 kalendarskih dana, odnosno 9. avgust 2021. godine, navedeno je u saopštenju.

http://rs.n1info.com/Biznis/a598303/Poc ... entar.html
 
To mu dođe oko 10 milki evra. Samo, to sve i dalje kao kornjača, 450 dana za ploču samo, pa onda koloseci, pa stanična zgrada...
 
Da li onda ovim projektom predvidjen kompletan završetak ploče ili je reč opet o parčetu?
 
Надам се да ће сад урадити до краја остале две трећине плоче коначно.
 
Pre nego sto je uradena medufaza, katastarski podatak za stanicnu zgradu iznosio je 36.126 m². Pod medufazom uradeno je 3.800 m². O trenutnoj faz nema podatka. Ako je 2/3 medufaze onda se radi na 7.600 m². Ukupno ce Prokop imati povrsinu od 47.526 m² sto je kvadrat od 218 m ili pravouganik 475 m x 100 m. Povrsina Prokopa je znatno veca od Mihnhenske zeleznicke stanice, 200 m x 190 m, 15.560 m²pod krovom (https://www.hbf-muc.de/empfangsgebaeude.htm). Povrsina Prokopa (pod krovom) je cak nemalo tri puta Minhenske stanice.Hauptbahnhof Berlin 321 m x 80 m, Bec Hauptbahnhof 31.000 m² pod krovom. Zanimljivo
 

Prilozi

  • Katastar 2.JPG
    Katastar 2.JPG
    175,3 KB · Pregleda: 1.807
  • Prokop katastar.JPG
    Prokop katastar.JPG
    82,1 KB · Pregleda: 1.810
Podatke za duzinu 454 m (prvi kolosek), sirina 92 m (sa prvom kolosekom), Duzina 5 kolosek 424 m.
 

Prilozi

  • sirina 92 m.JPG
    sirina 92 m.JPG
    107,3 KB · Pregleda: 1.767
  • duzina 454.JPG
    duzina 454.JPG
    118,1 KB · Pregleda: 1.773
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=737584#p737584:1r5dcf54 je napisao(la):
direktor » 11 May 2020 08:50 pm[/url]":1r5dcf54]Vazda smo bili megalomani ...
nesumnjivo, ovo je preambiciozno.
 
Dužina Prokopa tj. ploče i perona je nešto manje od 450m. Dužina Hauptbahnhofa u Beču je takodje 450m ako gledamo samo perone, ali sama stanica ima krov samo u centralnom delu, pa onda samo nadstrešnice iznad perona, pa jedno parče perona je skroz na otvorenom i nema nadstrešnicu. Slično je i u Berlinu.
Ne znam zašto je donešena odluka da se cela stanica Prokop pokrije masovnom betonskom pločom kako bi se tu gradilo nešto iznad, da su uradili neku lakšu konstrukciju, a staničnu zgradu samo u centralnom delu (bez tržnice, parkinga i sličnih sranja) stanica bi već bila odavno gotova.
 
Pa najveći problem Prokopa i jeste taj betonski sarkofag, sa basnoslovnom cenom. Ja ne znam da je iko to u svetu radio, niti čija je to suluda ideja. Samo za cenu tog sarkofaga su mogli uraditi obične nastrešnice ili krov sličnog rešenja kao u Beču, normalnu staničnu zgradu sa strane autoputa i srediti prilaze i Prokop više ne bi bio daleko kako se nekima čini...
 
Građevinski lobi Miloševićeve Srbije je aktivnu stanicu u Prokopu, kojoj je nedostajala samo zgrada, srušio, da bi gradio tu pločetinu. I to je građeno novcem od gradske takse od 3%, dok su se vitalni gradski sistemi raspadali.
 
Pošto su neki ranije lupali kako je nemoguće izgraditi metro koji prolazi kroz kroz prokop iznad autoputa pa u brdo ispod kcs evo jednog crteža od pre 10 godina, ovaj stari projekat je takodje cip radio ako se ne varam, daleko kvalitetnije od ovog zadnjeg projekta.
mtoPCBZ.png
 
КЦС сигурно не смета, јер је и грађен у складу с планом метроа. Појавиле су се недоумице у вези са будућом "Тиршовом 2".
 
Тиршова 2 ће бити код Делиградске, док метро касета на Прокопу избија на ГАК и полоклинику КЦС.
 
Vrh