Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Vrlo jednostavno, sva tehnicka postrojena i prostor za stanicno osoblje plus infastruktura glavnog podhonika sa mogucnom privesku do metro stanice je ispod prvog koloseka. Sumnjam da znaju ishod u Zleznici, Beocvoru, Ministarstu i CIPu. Smutili su bistru vodu sa tom metroom koji vodi za BNV umesto u Centar. Od ploce tek toliko da ne smeta daljom izhodom situacije.
 
Situacija prvog perona. Najbitniji segment stanice. Kad se protumaci, stanica ni 40 % nije zavrsena (fale tehnicka postrojena, glavni podhodnik, prostorije za zeleznicare, salteri, cekaonica, glavni hol itd.). Sve ovo stoji valjda 45 miliona. Obecanja da se zavrsi odavno nema. Niko nije toliko lud da da takvu izjavu.
http://beobuild.rs/shared/06-kota95.jpg
06-kota95.jpg
 
Prema planu, kolosek za metro 92 m, okretnica autobusa na platou 85,5 m, metro bi isla 6,5 m iznad ceste, prolaz ispod barem 4,5 m, 2m ostaje za vijadukt. Prema ovomu ce mo znati sta se planira, vijadukt bi takode bio dosta dugacak.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=720850#p720850:1p3mv4wz je napisao(la):
Дошљак » Čet Mar 26, 2020 3:04 pm[/url]":1p3mv4wz]И даље ми неће бити јасно цепкање завршетка плоче изнад првог перона и првих колосека на трећине.

Toliko im ostalo para, sad će svaku trećinu na tri godine da rade, pa će za jedno deset godina da se sete da treba i stanicu da završe... :lool:
 
Stidljivo se najavljuju javni radovi kao način izlaska iz krize izazvane pandemijom. Zamislite javne radove da se završi Prokop.

Šalim se, to bi se desilo kada bi se gađali RVR-ovima.
 
Мало је стара вест али је занимљива и дотиче се Прокопа па да је поделим овде.

Медицински техничар и ватрогасац у шахту спасавали радника

У увезаној акцији на „Прокопу” учествовала су три члана екипе Хитне помоћи, седам ватрогасаца и припадници полиције
Аутор: Б. Васиљевић, А. Вуковићсреда, 17.07.2019. у 13:02

Радник обезбеђења Радојица В. (65) који је тешко повређен на „Прокопу” приликом пада у шахт дубок дванаест метара налази се на одељењу ортопедије Ургентног центра и није животно угрожен. Он је ту збринут због отвореног прелома бутне кости, повреда грудног коша и главе.
http://www.politika.rs/scc/clanak/433844/Medicinski-tehnicar-i-vatrogasac-u-sahtu-spasavali-radnika
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=722032#p722032:m1d0tdy9 je napisao(la):
Пантограф » 29 Mar 2020 11:41 pm[/url]":m1d0tdy9]Javni radovi - sa radnicima iz Indije i Pakistana? E, moj ti...
Radnici iz Pakistana i Indije koji rade na beogradskim ulicama su stručnjaci za postavljanje šina. Ja nisam video šine na Prokopu pa stoga ne vidim šta bi oni tu radili :lol:
 
Da iskoristim ovu sličicu da isprobam ovakav način slanja slika pošto od Tapatalka nema ništa.
 
Јел то Прокоп постао депо за возове?
 
Šteta što prokop nema neku dobro dizajniranu izgradjenu zgradu. Pa kad putnici izadju a ono spektakularan skajlajn sa ovim kulama u nizu
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=733739#p733739:15m0wbwd je napisao(la):
abrines » Pet Maj 01, 2020 12:01 am[/url]":15m0wbwd]Јел то Прокоп постао депо за возове?

Ako već nije stanica,bar da služi kao garaža.
 
Onaj ko iole poznaje železnicu zna da stanica u krivini nikad nije dobro rešenje. Tošin bunar se izmešta zbog krivine a prokop je isto tako u krivini.
Iako savremenim tehnologijama donekle može da se ovo sredi i prevaziđe mnogo je jednostavnije i preglednije kad je voz na pravcu pogotovo ako je dugačka kompozicija. Po meni stanica NBG ima sve predispozicije iako ima samo 5 koloseka da adekvatno zameni staru glavnu železničku stanicu a mislim da i železnica gleda u tom pravcu. Ne znam koliko bi bilo moguće širenje te stanice za barem 2 koloseka ali realno mislim da li će ikad biti potrebe za to jer je to prolazna stanica u kojoj vozovi ne treba da čekaju dugo polazak kao na nekadašnjoj GŽS. Možda je moguće širenje na strani ka Bulevaru Milutina Milankovića sem ako postojeći ili budući objekti nisu suviše blizu.

Prokop može da se aktivira ali prostor mora da se približi samom gradu ali ne preko Mostora. Ako uzmemo Slaviju za referentu tačku. Prokop je oko 600-700m dalje nego što je bila nekadašnja GŽS. Nije prijatno ali da bi stanica Beograd Centar (Prokop) mogla da bude ono što navodno treba da bude potrebno je rušenje postojećih objekata ispred nje i to ne baš malo rušenje. Potreban je nadvožnjak u Deligradskoj i brzo izbijanje do Slavije. Uvođenje kružnih linija prevoza ili pak mogućnost da ljudi lako pređu preko AP-a i pešice. Taj nadvožnjak bi morao biti dovoljno velik i širok da prihvati kako vozila tako i pešake i bicikliste. Prokop jednostavno nije dovoljno prokopan sa prednje strane do AP-a. Potrebno je dosta eksproprijacije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736326#p736326:358gsnal je napisao(la):
edgeman » Čet Maj 07, 2020 10:13 pm[/url]":358gsnal] Po meni stanica NBG ima sve predispozicije iako ima samo 5 koloseka da adekvatno zameni staru glavnu železničku stanicu a mislim da i železnica gleda u tom pravcu.

Železnica očigledno ne gleda u tom smeru pošto ne planira ni toalet da izgradi u sklopu postojeće rekonstrukcije. Koncept glavne stanice se gubi. Vozovi ka jugu i Banatu kreću iz Zemuna i staju u Novom Beogradu i Prokopu, a vozovi za sever kreću iz Prokopa i staju u Novom Beogradu. Tako da svako bira stanicu koja mu je najzgodnija. Pošto su vozovi kroz Novi Beograd svi prolazni, stoje samo minut za ulazak i izlazak putnika i ne planira se teretni saobraćaj tuda, sadašnjih 5 koloseka je apsolutno dovoljno.

edgeman":358gsnal je napisao(la):
Nije prijatno ali da bi stanica Beograd Centar (Prokop) mogla da bude ono što navodno treba da bude potrebno je rušenje postojećih objekata ispred nje i to ne baš malo rušenje. Potreban je nadvožnjak u Deligradskoj i brzo izbijanje do Slavije.

To i jeste plan još od 70-ih godina, samo nikad nije ostvaren...
 
Neće moći baš da stoji voz za Suboticu minut na NB, jer će tu ulaziti stotine putnika, neki sa koferima.

Neće moći sutra ni voz za Niš, niti voz iz Niša, iz istih razloga. Niti voz za Užice, a ni svi ostali daljinski vozovi. Tranzitni vozovi kroz Beograd (valjda će i toga biti, da se može iz Niša u NS direktno) imaće i masovan izlazak i ulazak na NB, sa stvarima, i oni bi tu sigurno morali da stoje malo duže. Već sa stajanjem od 3 minuta, smanjuje se kapacitet pruge, jer na njoj minimalni interval treba da bude dva minuta.

Ponavljam da se često gubi iz vida preklapanje putanja vozova npr. sa juga i ka severu u ovako organizovanom čvoru, kao i da će pruga do TPS Zemun biti ujedno i tehnički koloseci (veza da depoom).

Na sreću, ima mesta za još tri stanična koloseka, i to će morati da se radi - brzo po otvaranju pruge ka severu, TPS-a Zemun i puštanju BG:voza shvatiće da je gužva.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736627#p736627:1o2dchdr je napisao(la):
Пантограф » Pet Maj 08, 2020 11:20 pm[/url]":1o2dchdr]Neće moći baš da stoji voz za Suboticu minut na NB, jer će tu ulaziti stotine putnika, neki sa koferima.

Neće moći sutra ni voz za Niš, niti voz iz Niša, iz istih razloga. Niti voz za Užice, a ni svi ostali daljinski vozovi. Tranzitni vozovi kroz Beograd (valjda će i toga biti, da se može iz Niša u NS direktno) imaće i masovan izlazak i ulazak na NB, sa stvarima, i oni bi tu sigurno morali da stoje malo duže. Već sa stajanjem od 3 minuta, smanjuje se kapacitet pruge, jer na njoj minimalni interval treba da bude dva minuta.

Ponavljam da se često gubi iz vida preklapanje putanja vozova npr. sa juga i ka severu u ovako organizovanom čvoru, kao i da će pruga do TPS Zemun biti ujedno i tehnički koloseci (veza da depoom).

Na sreću, ima mesta za još tri stanična koloseka, i to će morati da se radi - brzo po otvaranju pruge ka severu, TPS-a Zemun i puštanju BG:voza shvatiće da je gužva.

Иде размена путника брже него што мислиш, али и са 3 минута стајања, капацитет станице је сасвим довољан. Интервал слеђења возова од 2 минута није могућ, то је у рангу метро пруге где је потпуно другачија сигнализација која то омогућава. Нити ће икада бити потребан, нити ће икад у Србији бити довољно возова. Интервал слеђења возова на 5 минута у једном смеру је нека реална могућност реда вожње. За смер ка северу НБГД има 3 колосека, а ка југу 2 колосека, што је сасвим довољно за такт на 5 минута да се наизменично користе 2 колосека по смеру уз 5-минутно стајање и остане један колосек као резерва.

По просторном плану НБГД може да се догради до 7 колосека. У Новом Београду и Земуну нема преклапања путање возова у различитим смеровима, а не би било ни у Прокопу када би се користио искључиво као пролазна станица за шта је пројектован. Из Земуна се ка северу изливају четири колосека, два унутрашња за ТПС Земун, а два спољна су магистрална пруга ка северу, дакле нема преклапања путања возова у различитим смеровима.
 
Ima na pruzi preklapanja vozova koji idu u suprotnom smeru, tj. ka i iz Beograda, kako nema. Pomalo paradoksalno, voz Niš - Beograd i voz Beograd - NS voze u istom smeru: Prokop - NB - Zemun.

Neće ta dva koloseka moći da funkcionišu sa intervalom od 5 minuta, jok. Trećina polazaka tu već otpada na jednu liniju BG voza (za koji, je, inače, iz grada rečeno da će ići na deset minuta, šta god to podrazumevalo - ovu jednu liniju, ili sa planiranom drugom). A biće gužvanjca i na NB.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736639#p736639:3bw7m5iw je napisao(la):
Пантограф » Pet Maj 08, 2020 11:56 pm[/url]":3bw7m5iw]Ima na pruzi preklapanja vozova koji idu u suprotnom smeru, tj. ka i iz Beograda, kako nema. Pomalo paradoksalno, voz Niš - Beograd i voz Beograd - NS voze u istom smeru: Prokop - NB - Zemun.

Neće ta dva koloseka moći da funkcionišu sa intervalom od 5 minuta, jok. Trećina polazaka tu već otpada na jednu liniju BG voza (za koji, je, inače, iz grada rečeno da će ići na deset minuta, šta god to podrazumevalo - ovu jednu liniju, ili sa planiranom drugom). A biće gužvanjca i na NB.

Aha, ti si mislio na to preklapanje.

Nemoj se brinuti, jednostavno, kapacitet dvokolosečne pruge je manji od kapaciteta stanice Novi Beograd, tako da dokle god se ne izgrade dodatni koloseci Beograd - Zemun nema potrebe za dogradnjom stanice Novi Beograd. A to se verovatno neće desiti za naših života.

BG:voz je išao na 15 minuta tom deonicom pre remonta, dok su i teretni vozovi išli i nije bilo problema, tako da ne bi bilo problema ni na 10 minuta (za šta nema realnog pokrića u voznom parku) bez teretnih vozova. Takođe, jedina nabavka novih vozova planirana je 18 novih EMV i uz neminovan nestanak putničkih vagona u domaćem saobraćaju, u narednih 10 godina teško da će učestalost polazaka BG-NS i BG-Niš biti češća od one koju smo imali pre remonta, jer nema pokrića u voznom parku.

Nikakvog plana za razvitak putničkog železničkog saobraćaja u Srbiji nema već 30 godina i tako se stvari odvijaju na leru. Stari vozni park odlazi u istoriju, novi ga zameni, a povećanja broja polazaka nema.
 
To je tačno opisan proces, ali, da se gradi dvokolosečna pruga od dve milijarde, i da se planira slično ka jugu, a da ne bude povećanja broja voznih sredstava, to je ipak previše i za Srbiju. Teretni saobraćaj ne zahteva toliki kapacitet, posebno brzinu.

Biće skuplje ne kupiti nove vozove/vagone i lokomotive, pa bi to ipak moralo da pokrene stvari u smeru razvoja putničkog saobraćaja. Mislim, makar na srednji rok, ako odmah ne saberu dva i dva, što bi već bilo suludo. To vozova što bude u početku biće prepuno i to je već pritisak za povećanje broja.

Imamo doduše primer pruge za Pančevo, ali jednom će se i tuda ići na 15 minuta, makar za 10 godina, neizbežno je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736647#p736647:3ogpq5c4 je napisao(la):
Пантограф » Sub Maj 09, 2020 12:20 am[/url]":3ogpq5c4]To je tačno opisan proces, ali, da se gradi dvokolosečna pruga od dve milijarde, i da se planira slično ka jugu, a da ne bude povećanja broja voznih sredstava, to je ipak previše i za Srbiju. Teretni saobraćaj ne zahteva toliki kapacitet, posebno brzinu.

Biće skuplje ne kupiti nove vozove/vagone i lokomotive, pa bi to ipak moralo da pokrene stvari u smeru razvoja putničkog saobraćaja. Mislim, makar na srednji rok, ako odmah ne saberu dva i dva, što bi već bilo suludo. To vozova što bude u početku biće prepuno i to je već pritisak za povećanje broja.

Imamo doduše primer pruge za Pančevo, ali jednom će se i tuda ići na 15 minuta, makar za 10 godina, neizbežno je.

Teretni saobraćaj zahteva veći kapacitet nego putnički jer teretni vozovi imaju nižu maksimalnu brzinu i sporije ubrzavanje i kočenje, duže zauzimaju prugu, odnosno signalni sektor.

Ne zaboravi da su infrastruktura, putnički i teretni saobraćaj sada 3 odvojene firme. Dakle, stanje infrastrukture uopšte ne mora da bude koordinisano sa namerama operatera putničkog saobraćaja. Čak je i logičnije da infrastruktura više sarađuje sa teretnim operaterima što se plana obnove pruga tiče, jer je teretnog saobraćaja više nego putničkog u Srbiji i profitabilniji je - samim tim profitabilniji i za infrastrukturu. Kao što reče, imamo primer pruge za Pančevo. A zašto misliš da je neizbežno da će tuda vozovi ići na 15 minuta? Ja baš mislim suprotno - što duže vreme prolazi manja je šansa, jer ta pruga već sada se ne održava kako treba, a za 10 godina će se na njoj voziti sporije nego sad. A i ljudi će zaboraviti, više se to maltene nigde ni ne pominje.

Cela priča oko ulaska Kineza u posao sa prugama u Srbiji i Mađarskoj je krenula od koridora za teretne vozove od Soluna do Budimpešte. U isto to vreme je bila priča sa Rusima oko modernizacije deonice Stara Pazova - Novi Sad za 160 km/h i onda odjednom je svanulo - brza pruga za 200 km/h itd. Moj utisak je da cela priča oko brze pruge nastala onog trenutka kada je vlast uvidela da može na njoj steći dodatne političke poene.

Dovoljan dokaz za to je da se u Mađarskoj pruga gradi, da, sa elementima trase za 200 km/h, ali projektovana za brzinu od 160 km/h, gde će samo 16 putnih prelaza biti denivelisano, a svih ostalih dvestotinah ostaje u nivou. A Mađarska je već uradila pruge za 160 km/h istočno od Budimpešte - Szolnok - Debrecen i Szolnok - Bekescsaba, ali ih koriste samo za brzinu do 120 km/h, jer im se ne isplati da vozovi saobraćaju većom brzinom, održavanje je skuplje. Stalne su krađe opreme, kao i kod nas, zbog kojih vozovi smanjuju brzinu. Plašim se, da je pre izgradnje ovakvog, za ovu zemlju megalomanskog projekta, trebalo pokušati neke stvari prvo srediti u društvu i u svesti ljudi, jer velika je verovatnoća da će toliko novca biti potrošeno gotovo uzalud, kao i za Pančevačku prugu, samo u mnogo većem obimu. No, vreme će pokazati...
 
Прекјуче. Од окретнице 36ице. :)

Ltz2Xji.jpg
 
Vrh