[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=736647#p736647:3ogpq5c4 je napisao(la):
Пантограф » Sub Maj 09, 2020 12:20 am[/url]":3ogpq5c4]To je tačno opisan proces, ali, da se gradi dvokolosečna pruga od dve milijarde, i da se planira slično ka jugu, a da ne bude povećanja broja voznih sredstava, to je ipak previše i za Srbiju. Teretni saobraćaj ne zahteva toliki kapacitet, posebno brzinu.
Biće skuplje ne kupiti nove vozove/vagone i lokomotive, pa bi to ipak moralo da pokrene stvari u smeru razvoja putničkog saobraćaja. Mislim, makar na srednji rok, ako odmah ne saberu dva i dva, što bi već bilo suludo. To vozova što bude u početku biće prepuno i to je već pritisak za povećanje broja.
Imamo doduše primer pruge za Pančevo, ali jednom će se i tuda ići na 15 minuta, makar za 10 godina, neizbežno je.
Teretni saobraćaj zahteva veći kapacitet nego putnički jer teretni vozovi imaju nižu maksimalnu brzinu i sporije ubrzavanje i kočenje, duže zauzimaju prugu, odnosno signalni sektor.
Ne zaboravi da su infrastruktura, putnički i teretni saobraćaj sada 3 odvojene firme. Dakle, stanje infrastrukture uopšte ne mora da bude koordinisano sa namerama operatera putničkog saobraćaja. Čak je i logičnije da infrastruktura više sarađuje sa teretnim operaterima što se plana obnove pruga tiče, jer je teretnog saobraćaja više nego putničkog u Srbiji i profitabilniji je - samim tim profitabilniji i za infrastrukturu. Kao što reče, imamo primer pruge za Pančevo. A zašto misliš da je neizbežno da će tuda vozovi ići na 15 minuta? Ja baš mislim suprotno - što duže vreme prolazi manja je šansa, jer ta pruga već sada se ne održava kako treba, a za 10 godina će se na njoj voziti sporije nego sad. A i ljudi će zaboraviti, više se to maltene nigde ni ne pominje.
Cela priča oko ulaska Kineza u posao sa prugama u Srbiji i Mađarskoj je krenula od koridora za teretne vozove od Soluna do Budimpešte. U isto to vreme je bila priča sa Rusima oko modernizacije deonice Stara Pazova - Novi Sad za 160 km/h i onda odjednom je svanulo - brza pruga za 200 km/h itd. Moj utisak je da cela priča oko brze pruge nastala onog trenutka kada je vlast uvidela da može na njoj steći dodatne političke poene.
Dovoljan dokaz za to je da se u Mađarskoj pruga gradi, da, sa elementima trase za 200 km/h, ali projektovana za brzinu od 160 km/h, gde će samo 16 putnih prelaza biti denivelisano, a svih ostalih dvestotinah ostaje u nivou. A Mađarska je već uradila pruge za 160 km/h istočno od Budimpešte - Szolnok - Debrecen i Szolnok - Bekescsaba, ali ih koriste samo za brzinu do 120 km/h, jer im se ne isplati da vozovi saobraćaju većom brzinom, održavanje je skuplje. Stalne su krađe opreme, kao i kod nas, zbog kojih vozovi smanjuju brzinu. Plašim se, da je pre izgradnje ovakvog, za ovu zemlju megalomanskog projekta, trebalo pokušati neke stvari prvo srediti u društvu i u svesti ljudi, jer velika je verovatnoća da će toliko novca biti potrošeno gotovo uzalud, kao i za Pančevačku prugu, samo u mnogo većem obimu. No, vreme će pokazati...