Kreću radovi na Prokopu, koji put?
Beograd -- Posle mnogo odlaganja konačno najavljen nastavak izgradnje železničke stanice.
Na železničkoj stanici Prokop gomila zarđale armature viri iz šiblja. I poneki putnik. Neupućenima, samo kran nasred poslednje betonske etaže nagoveštava radove.
Ali on ovde stoji godinama. Da je izgradnja nastavljena krajem leta, kako je najavljeno, "Energoprojektu“ bi, do predviđenog roka za završetak posla, preostalo još oko 340 dana. Međutim, na pruzi osim železničara nema drugih radnika. Ipak, izvođači početak radova najavljuju za početak decembra, pišu Novosti.
""Energoprojekt“ je naplatio ugovoreni avans i prema ugovoru, steći će se uslovi da 1. decembra 2014. radovi zvanično i započnu, čime će početi ne samo realizacija potpisanog ugovora, nego i završetak čitavog kompleksa Prokop", objasnili su u "Energoprojektu“.
Izgradnja stanice Prokop počela je 1977. Do devedesetih, kada su izvođeni poslednji betonski radovi na ovom kapitalnom projektu, obavljen je najveći deo posla u građevinskom i u finansijskom pogledu. Vrednost do sada realizovanih radova u današnjoj vrednosti prelazi milijardu evra.
Potpisivanjem ugovora krajem jula između "Železnica Srbije“ i "Energoprojekta“, stekli su se uslovi da se nastave radovi i ovaj izuzetno važan projekat, posle bezmalo četiri decenije, privede kraju. I nadležni su očekivali da će majstori i mehanizacija otvoriti gradilište već mesec dana posle toga. U planu je bilo da se za 420 dana završe radovi koji obuhvataju kapacitete za prijem, otpremu i upravljanje saobraćajem vozova u Beograd centru. Međutim...
"S obzirom na to da se radi o specifičnom načinu finansiranja, kreditu kuvajtskog fonda koji je odobren "Železnicama“ uz garancije Republike Srbije, bilo je potrebno razrešiti izvestan broj tehničkih problema, što je u saradnji sa ministarstvima i učinjeno", dodaju iz "Energoprojekta“.
Do pune funkcionalnosti i završetka nove železničke stanice Beograd centar ostalo je još mnogo posla, čija je vrednost, kako se procenjuje, veća od 100 miliona evra. To je i jedan od razloga što su radovi podeljeni u dve faze.
Prva obuhvata izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih koloseka, završne i zanatske radove na pothodnicima i peronima, izradu i montažu informativnog sistema, sanaciju hidroizolacije, kontaktnu mrežu, četiri trafostanice, elektroenergetske i telekomunikacione instalacije, dispečerske uređaje...
Iako će koloseci i peroni biti završeni u ovoj fazi, stanica će imati najosnovnije funkcije. Tek druga etapa uključuje izgradnju stanične zgrade, saobraćajnog i putničkog prilaza sa auto-puta E75 i prateće infrastrukture.
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:521230-Radovi-na-Prokopu-pocinju-u-decembru