Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Значи нешто је мењано. Како нигде нема графичких прилога??
 
Значи нешто је мењано. Како нигде нема графичких прилога??

Gledao sam na sajtu grada grafičke prikaze za ovo, imaju samo neki prikazi koji prostor planovi obuhvataju, ne i prikaz planirane infrastrukture. Poklapa se ova trasa sa onim planom na prethodnoj strani.

To je ovo:
1000359787.jpg

1000359789.jpg
 
Ова кривина кроз КЦС до Булевара ослпбођења, то је то. Изгледа не ништа претерано ново.

Само ме занима како су замислили да реше раскрсницу са булеваром, трамвај, и даљи друмски режим ка Славији.
 
Ova transverzala bi bila fenomenalna veza Prokopa, KCS i Slavije za trolejbus ili autobus duž Deligradske. Naravno, ne zamenjuje metro ali je izuzetan napredak u odnosu na trenutnu situaciju gde su Prokop i greben zapadnog Vračara odaljeni kao dva sveta, i jedino je moguće prići im putem kneza Miloša i Bulevara oslobođenja.
 
Могао би и део аутобуса из Булевара да скрене ту и заобиђе Аутокоманду, нпр. 42, 59, 78, 36, можда чак и 401 и 402.
 
Ova transverzala bi bila fenomenalna veza Prokopa, KCS i Slavije za trolejbus ili autobus duž Deligradske. Naravno, ne zamenjuje metro ali je izuzetan napredak u odnosu na trenutnu situaciju gde su Prokop i greben zapadnog Vračara odaljeni kao dva sveta, i jedino je moguće prići im putem kneza Miloša i Bulevara oslobođenja.

spojeni su, za pešake. :)

tu nam je i sportsko selo, oaza sporta za decu i relativnog mira.

ako spoje, još jedan krkljanac u najavi. Mislim da je to bilo blokirano od Grujičićke, al sad nema smisla više jer je Tiršova 2 pred krajem
 
Moram da se požalim da za korisnike železnice / radnike ne postoji nikakav popust za parking u kompleksu, 200 din sat u Garaži, 2, 500 dnevna karta, jednostavno preskupo ako kombinuješ kola - voz ili dolaziš na posao. Ako već ne može za džabe uz kartu SV-a neka bude makar manja cena za one koji su vezani za železnicu!
 
Kod nas bi na neko vreme trebalo zabraniti korten.

Gledam ove slike, sve realno čisto i održava se, a meni opet utisak oronulog i zapuštenog, i to najviše zbog tog kortena.
Prosto, toliko toga nam je oronulo i zapušteno, da moj mozak ne može da vidi korten i prihvati da tako treba i da je to ciljana estetika, već odmah vidim nešto rđavo, zapušteno, možda i nedovršeno (armaturu koja negde viri).
 
Јавно-приватно партнерство, први проблем.

Daš privatniku za dž da gradi na ploči koliko hoće, jerbo država ne zna da napravi staničnu zgradu, on ti napravi garažu i dere te što koriste stanicu.

Meni deluje kao fer dil.

P.S. Zaboravih i na to da mu je država poklonila i zakupce prostorija.
 
Gledao sam na sajtu grada grafičke prikaze za ovo, imaju samo neki prikazi koji prostor planovi obuhvataju, ne i prikaz planirane infrastrukture. Poklapa se ova trasa sa onim planom na prethodnoj strani.

To je ovo:
Pogledajte prilog 257680
Pogledajte prilog 257681
Ovo je još jedan mana pozicije nove stanice - moraju da se probijaju novi drumski pravci kako bi se povezala sa gradom.
Ali još gore je što će to da se provlači kroz blok gde su bolnice. Ceo tranzit putnika iz grada će morati da prolazi pored bolnica gde leže pacijenti kojima je potreban mir i tišina i što manje zagađenja. A tuda još svakih par minuta prođe vozilo hitne pomoći sa rotacijom gde i sada jedva prolazi brzo zbog gužvi. Sa ovim će biti krkljanac. Nova zgrada KCS-a nema kapacitet da smesti sva odeljenja koja su raštrkana po bolnikčkom kompleksu. Tako da će dosta odeljenja ostati po starim zgradama. A još ni tu novu zgradu nisu zvršili.
Samo u metro trebali da provuku kako ne bi pravili saobraćajni kolaps tamo gde ne sme da se prolazi - kad su već omašili lokaciju železničke stanice.
 
- Prvo autoputem preseku ceo grad na pola ali ne ostave dovoljno uključenja, isključenja i prelazaka preko njega.
- Onda izaberu najgoru moguću varijantu žel. čvora.
- Posle toga izaberu najgoru lokaciju za buduću glavnu železničku stanicu.
- Potom izaberu da stave (konsoliduju) najveći i najbitniji klinički centar u zemlji na brdo s druge strane tog autoputa, bez ikakvog direktnog pristupa javnog prevoza, a i (tada) bez organizovanih parkirališta i garaža za taj naveći klinički centar u zemlji
- U bolničkom krugu i oko njega ostave iste zakržljale saobraćajnice i infrastrukturu, koje posle prerađuje svaki pajser (direktor, načelnik, ministar) kako se njemu digne, pa sve em izgleda ko buvljak, em se raspadne posle 5 godina. A ka južnom delu grada ostave da ga (KCS) spaja pasarela do koje prvo silaziš da bi se onda penjao
- Odbiju da izgrade predloženi bulevar ka Vračaru "da bi se sačuvao stari duh Vračara" (uglavnom udžerice, koje su sada ionako srušene i zamenjene modernim rugobama)
- Žrtvovano sve i svašta da bi se ceo Klinički centar smestio u par glavnih zgrada, a opet ni 50 godina kasnije ga nisu popunili i dovršili
- Kad su već omanuli u svemu ostalom, taman kad se povede priča o menjanju neuslovne skleparele - novom saobraćajnicom u produžetku Deligradske, oni odnosno ovi tu na padini posade Tiršovu 2, tako da osim malenog prilaza ništa drugo više ne može i ne sme da prolazi tu pored, ka pasareli


I posle kad ja kažem da Beogradom decenijama vladaju većinski slepčine, uz tek poneki izlet mudrosti, ljudi me gledaju ko telad i neugodno ćute. Oni koji su za DS kažu to je sve zbog SNS, oni koji su za SNS kažu to je sve zbog DSa, nacionalisti i Miloševićevci krive komuniste, Jugonostalgičari krive Kraljevinu i rat... i tako u krug i u krug i u krug...

A gorka istina je da su ovde uvek vladali i pitali se (odnosno čuli se) slepci, g..nari i politički kriminalci. Sad, čija g...na i brljotine manje smrde, to ostavljam politički ostrašćenim Srbima da mere i utvrđuju.
 
Na žalost Beograd, i država Srbija u svim oblicima Jugoslavije, su retko kada imale para, racionalno ih trošile, bile van ratova bombardova opsada, kontinuitet u državnom uređenju i političari dopuštali da profesionalci daju funskcionalne predloge. Kao što je Osman mogao da se igra sa Parizim za vreme Napoleona.

Svaki period je imao nešto dobro, ali i loše. Čak je 90tih u svom onom haosu naprvaljena žel stanica Vukov Spomenik kao nešto retko dobro i korisno.
Autoput je dobar. Povezuje istok i zapad grada brzo. Ne mogu da zamislim koliko bi mi trebalo sa svim mogućim semaforima da pređem Dučanovac - Omladinskih brigada. Ali u starom delu grada nema dovoljno petlji šti ti kažeš, a fali i još par ovakvih saobraćajnica kroz grad. Pogotovu stari deo.

Znam priču od Branislava Jovina, koji je rekao da je ideja ondašnjih planera i gradke vlasti bila da zbog priliva stanovništa, a manjka para, izgrade satelitska naselja na ledinama uz Beograd (Vidikovac, Banjica, Višnjica, Galenika, Mirijevo...), da se tu doseli stanovništva a da država ne troši mnogo para na otkupljivanje i rušenje uđerica. I tako se akumilira pare koje bi se kasnije potrošile na sređivanje ovih ćorsokaka. Ali krenula kriza, pa raspad, pa rat, pa sankije...i tu smo gde smo.
 
Ovo je smešna prestonica; čak i gore, nečastan grad, prljav i dezorganizovan. Njegov položaj je, međutim, zadivljujući, kao i položaj Budimpešte - Le Korbizje,
Ili kako se kod nas pogrešno citira - najružniji grad na svetu na najlepšem mestu na svetu.
 
Autoput je dobar. Povezuje istok i zapad grada brzo. Ne mogu da zamislim koliko bi mi trebalo sa svim mogućim semaforima da pređem Dučanovac - Omladinskih brigada. Ali u starom delu grada nema dovoljno petlji šti ti kažeš, a fali i još par ovakvih saobraćajnica kroz grad. Pogotovu stari deo.
Ja nisam ni napisao da autoput nije trebalo da se napravi. Ono što im zameram, i uvek biram reči kad pišem o tome, je što od jednog Mostara pa sve do Bubanj potoka, mi imamo svega 4-5 prelazaka i uključenja na autoput. U Dušanovcu se lepo vidi koliko je ulica presečeno autoputem, a koliko je malo prelazaka ostavljeno.

Sad, da se Beograd posle rata širio najviše samo na Levoj obali Save, pa da čovek kaže okej, dovoljno nam je ovih 4-5 prelazaka jer će na Desnoj posle (istočno od) Dušanovca ostati sve manje više isto. Ali ovi napravili Konjarnike, Mirijeva, Lion, Medakoviće, Jerkoviće... a ostaviše da sve to opslužuju Plavi most, Dušanovački 1+1 nadvožnjak (i sva mahala oko njega) i ona nesrećna petlja kod Laste koja em što je 1+1, em što na severnoj strani isto vodi u - drugu mahalu. Ono je sramota živa, posebno ta petlja kod Laste i njena okolina sa obe strane.

To sve nije smelo tako da se ostavi
Kao što nisu smele ni Žička, Maksima Gorkog, Južni bulevar, Gospodara Vučića, Kruševačka, Dušanovac, Kumodraška, Tabanovačka... Nema izgovora za to jer tad su imali i para, i moći da lakše iseljavaju i eksproprijatišu, i na sve to su kvadrati bili smešno jeftini za otkup. A sada se to nikada više neće realizovati, i Desna obala Save će ostati bogalja po tom pitanju kretanja sever-jug preko autoputa.
Svaki period je imao nešto dobro, ali i loše.
S ovim se načelno slažem, samo što ima mnogo ljudi koji vole da predstavljaju neki period kao bog zna kako loš a drugi kao bog zna kako dobar. Meni nije problem da navedem i priznam dobro i loše svakog perioda. Mada sam pri stavu da kad se od dobrog oduzme loše, zaključak je da je uvek bilo mnogo više slepaca, razbojnika i štetočina (u svakoj vlasti i eri) nego stručnjaka i dobronamernika. A u ovoj temi se priča o Prokopu i o KCS, koji su započeti u vreme SFRJ, a svi ostali promašaji se nadovezuju na njih. A šta mislim o drugim režimima i erama, o tome pišem na drugim temama.

Što se Jovina tiče, njega znam i pamtim kao strašno sujetnog i tvrdoglavog čoveka. Tako da sa velikom rezervom uzimam šta je on rekao i tvrdio. Naravno, ne sporim da je imao i on dobre momente, ideje i izjave. Samo kažem da bih radije da gledam čiste činjenice, rezultate i opipljive dokaze nego šta je ko za koga rekao. Kao kad bismo pitali političmare zašto je Srbija dekintirana. SNS bi rekao da je zbog DSa, DS da je zbog Miloševića, Milošević da je zbog komunista. A svi do jednog se pokazali već kolike su protuve i neznalice. E nije mnogo drugačija situacija ni sa "stručnjacima" i "institucijama". I tu ima mnoooogo sujete, mnogo plaćenika, mnogo politikanstva, mnogo neznalica i mnogo bežanja od odgovornosti.

Što se mene tiče, većina koji su se izvrteli nad ovim nesrećnim Beogradom su slepci i štetočine, uz par dobronamernih izuzetaka. U koje računam ne samo vrhovne čelnike i one poznate javnosti nego i one koji su radili dobro i časno iza kulisa i čija imena javnost ni ne zna ali im duguje malu zahvalnost. Ali velika većina ostalih treba da se srami i da gori u paklu zbog nagomilanih s..nja i problema koje su nam ostavili, a koje su sami indukovali.
 
P.S.
Urbanističko-organizacioni promašaji Beograda treba da se izučavaju na svetskim fakultetima, institutima i zavodima kao primer šta ne treba raditi i kako se ulazi u beskrajne spirale i začarane krugove problema. Kao obuka drugima šta raditi da se izbegne sve to.

I nadam se da će se i izučavati. Da makar neko dobro proizađe iz svog ovog zla, štetočinstva i idiotluka koji su nam urađeni od strane raznoraznih šupljih a domaćih gluperdi i narcisa.
 
Ova transverzala bi bila fenomenalna veza Prokopa, KCS i Slavije za trolejbus ili autobus duž Deligradske. Naravno, ne zamenjuje metro ali je izuzetan napredak u odnosu na trenutnu situaciju gde su Prokop i greben zapadnog Vračara odaljeni kao dva sveta, i jedino je moguće prići im putem kneza Miloša i Bulevara oslobođenja.
Deligradska nije Dimitrija Tucovića.Kakva trola,kakav bus,Tamo je od 7 do 15 h kolaps sa autima,vozila hitne pomoći non-stop pod rotacijom i sirenom,raskrsnice Deligradska-Pasterova,Deligradska-Tiršova,u donjem delu nova klinika genijalno nazvana Tiršova 2 u izgradnji a u Deligradskoj ili će ulica sa petlje kod hitne pomoći dobiti ime Dr.Smrt npr...može,iznad kapela,u gornjem delu parking ambasade Rusije na obe strane,na Slaviji taxi stanica.Na koju foru da se dve trole mimoiđu?
 
Poslednja izmena:
Може једносмерни режим, трола да иде ка Прокопу Делиградском, а ка Славији да иде трансферзалом ка булевару ослобођења.
 
Vrh