Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

I sad svi koji pricaju o nekim projektima i upotrebnim dozvolama da mi objasne da li je:

- neko pogrešno isprojektovao eskalator pa naknadno nabudžio ovu nakaznu "konstrukciju"
- ili je to u startu tako "osmišljeno"

Iskreno ne znam šta je gore. I povrh svega toga ovo dobije upotrebnu dozvolu, ako je uopšte i ima? U toj situaciji ne treba da se čudimo što je neko poginuo nego kako to da svaki dan neko ne gine.
 
Traži se projektant za revitalizaciju Terazijskog tunela - Potrebna i legalizacija ovog objekta, koji nema ni upotrebnu dozvolu

Objekat otvorio predsednik republike J. B. Tito, decembra 1970. godine.

Za upotrebnu dozvolu onomad je bilo neophodno da se sruši kompletna desna strana Ulice Zeleni venac posmatrano od tunela, kako bi otvor tunela i sa te strane bio u projektovanom profilu...

Kod nas je nekad teško utvrditi da li je lošiji projektni zadatak, projekat, realizacija, ili održavanje.
 
Јој, ај нек им неко тамо напише да се тревелатор уопште не ослања на та два шрафа, да је тај тревелатор иначе најквалитетнији доступни на тржишту, да је дизајниран тако да се ослања на почетну и крајњу тачку и да је ово у средини највероватније постављено због ублажавања вибрација а што је претпостављам нека предострожност због конструкције саме станице. Притом, то у средини доле испод је обичан гипсани зид.

А да јесте аљкаво урађено и импровизација, јесте.
 
Јој, ај нек им неко тамо напише да се тревелатор уопште не ослања на та два шрафа, да је тај тревелатор иначе најквалитетнији доступни на тржишту, да је дизајниран тако да се ослања на почетну и крајњу тачку и да је ово у средини највероватније постављено због ублажавања вибрација а што је претпостављам нека предострожност због конструкције саме станице. Притом, то у средини доле испод је обичан гипсани зид.

А да јесте аљкаво урађено и импровизација, јесте.
Испод је конструкција од челичних профила која је замаскирана обичним гипсаним зидом. ;)
 
Да, знам. Сећам се и слика, Сваки гипсани зид има потконструкцију. Алуминијумску обично, у овом случају мало јачи челични профил, по сећању и сликама бих рекао кутијасти профил око 100х100.

Свакако се тревелатор не ослања иоле већом тежином на тај ослонац. Уосталом, види се по уметнутим плочама. Такође, тај тип тревелатора се заиста иначе поставља ослањајући се само на својим крајевима.
 
U pravu si da ljudi drame ali šta drugo da rade kad vide ovakvu nebulozu? Kako možeš da kupiš jednu ovako skupu komponentu i ugradiš je ovako diletantski? Ako je travelator već pravljen da se oslanja samo na dve tačke u šta verujem, kako to da se samo kod nas trese i nigde drugde ne?

Inače cela stvar je obešena čeličnim profilima o plafon. Ovaj retardirani gipsani zid je tu pretpostavljam da ljudi ne bi prolazili tuda i lupali glavom o čelični nosač.
 
Ее да. У праву си и за то. Јесте ослењен на ону челичну греду. У томе је вероватно и објашњење пошто тај ослонац вероватно није довољан за фиксирање тревелатора.

Проблем је у старту највероватније због тога што је станица пројектована пре равно пола века, када овакав тип вертикалне комуникације није ни постојао.
 
Koliko je tužno sve postalo, bukvalno već danima samo gledam šta se dešava i ne verujem. Sreća da su barem botovi sa ovog foruma malo utihnuli, realno, oni su saučesnici u tragediji koja se desila, valjda čekaju vlasnika da im da instrukcije.
Jeste, a tužno smo morali da sačekamo da poginu ljudi da ljude zainteresuje kakvo je zaista stranje infrastrukture a ne da da prođu pored u fazonu šta mene to sada briga.

Koliko dugo stoje oni nepričvrščeni šrafovi one nadstrešnice na stanici NBG pa niko dosada u medijima nije reagovao.

A za travelatore na Prokopu, iako je bezopasno nije mi žao da ih razvlače po medijima zbog aljkavosti završne obrade. Da su to kršteno odradili uz neki minimum estetskih standarda to niko ne bi komentarisao.
 
Izašao je plan za BIP. Bitno za Prokop je da planiraju da šire betonsku ploču kako bi natukli Jos komercijalnih kvadrata kao i d a planirana pešačka rampa koja ne spaja Prokop i KCS.

 
Izašao je plan za BIP. Bitno za Prokop je da planiraju da šire betonsku ploču kako bi natukli Jos komercijalnih kvadrata kao i d a planirana pešačka rampa koja ne spaja Prokop i KCS.

Вучко, оваквим порукама се не брани јавни интерес, већ се постиже супротни ефекат - маскира се и губи у буци нејасне политичке визије и неразумне урбанистичке концепције.

Да, проблем је веза између Прокопа и КЦС - пешачка и градски превоз (метро, трамвај, бус...). Међутим, та порука се губи у какафонији бесмислених опаски типа да ће да "натуку" још пословних квадрата.

Па, наравно да ће да их "натуку", и треба да их "натуку". Где, ако не овде, је право место да се гради пословни центар? Шта је алтернатива - да зјапи рупчага са шинама и бараке са ортопедским радионицама на километар од центра града, или да се направи "зелена површина" тик поред аутопута, и у подножју оноликог парка и шуме.

Ово је управо идеално место да се уради оно што план предвиђа - да се "натуку" пословни објекти, хотели, продавнице, да људи који долазе имају воз на пар минута хода, аутопут практично до дворишта, и не гурају се у већ презасићено градско језгро.
 
@Meyraf Da je projektovana stanica metroa na Prokopu na prvoj liniji, rešene pristupne saobraćajnice sa autoputa i trole do Prokopa kao i normalnu pešačku komunikaciju od Prokopa do KCS-a bio bi za ovakvu gradnju. Ovako ćemo samo dobiti novo naselje od skoro 10.000 ljudi koji će svi koristiti automobile i samo zagušiti već zagušene saobraćajnice a pogotovu na Mostar i na Gazelu na koju izlazi. Niko ne razmišlja o javnom prevozu i načinu transporta ljudi koji će tu živeti i raditi već se samo utrkuju koji investitor blizak vlasti će više kvadrata da "nakuca". A ljudi nek idu pešačko-biciklističkom stazom od ničega do ničega.
 
@Meyraf Da je projektovana stanica metroa na Prokopu na prvoj liniji, rešene pristupne saobraćajnice sa autoputa i trole do Prokopa kao i normalnu pešačku komunikaciju od Prokopa do KCS-a bio bi za ovakvu gradnju. Ovako ćemo samo dobiti novo naselje od skoro 10.000 ljudi koji će svi koristiti automobile i samo zagušiti već zagušene saobraćajnice a pogotovu na Mostar i na Gazelu na koju izlazi. Niko ne razmišlja o javnom prevozu i načinu transporta ljudi koji će tu živeti i raditi već se samo utrkuju koji investitor blizak vlasti će više kvadrata da "nakuca". A ljudi nek idu pešačko-biciklističkom stazom od ničega do ničega.
@vucko, ја не мислим да се ми много разликујемо у виђењу ствари. Разликујемо се у томе како то виђење преточити у политичку поруку, а ја мислим да твоја порука (и ова и претходна) више замагљују праве проблеме него што их осветљавају.

Наравно да треба да се гради на простору БИП, да се проширује плоча на Прокопу - град је исцепкан, незавршен и неповезан. Оваквом градњом се делимично решава тај проблем.

Наравно да треба да се гради уз Газелу, Мостар и аутопут - инфраструктура се најбоље капитализује тако што се користи, што се доведе до људи, или што се људи доведу до ње. Не може око главне градске артерије да буде ливада и склепотине.

Наравно да треба да се гради уз Прокоп, нарочито на ту страну. Не може главна ж. станица (а она је ту где је, прош'о воз) да буде у бестрагији довека.

Проблеми су то што локација није повезана са градским превозом, и што град нема више уздужних и попречних магистралних праваца и чворишта велике пропусне моћи, попут аутопута и мостарске петље. Порука треба да се фокусира на то, и да позива на решавање тих проблема, а не да позива (имплицитно) на спречавање градње аргументима који се косе са здравим разумом.

Садашња власт се сасвим успешно бори са свим политичким алтернативама управо покличем - ови ће све зауставити. Од тога ВРадовић пада у фрас, али то отуђује и обичан свет, јер смисао није у заустављању и конзистентном негирању, већ у конструктивном и прецизном указивању на истинске проблеме, и на начин како да се они реше.

Да закључим - уместо да коментар на План за БИП буде "напуцаће још квадрата", коментар треба да буде "одличан план који истовремено доказује оправданост наше иницијативе да се метро доведе до Прокопа", јер ће у блиској будућности опслуживати још више људи".
 
Пословне зграде на десној обали Саве су заправо спас за Београд, јер код њих два пута мање корисника прелази мостове у шпицу, него када су зграде на НБ (двапут више Београђана живи на десној обали Саве).

Осим тога, мени је нпр. дотле 3 минута возом са НБ (јер је комплекс у зони станице). Богме се из Блока 70 може, у комбинацији аутобус/трамвај-воз стићи за 15. Дакле има решења и за кретања "преко Саве". Чак и аутомобилом на мостовима, то је контрасмер у односу на чепове, и изјутра, а посебно поподне.

Са урбанистичке стране, дакле, само напред.
 
Poslednja izmena:
1000011775.jpg

:ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
Maskiranje truleža, bukvalno ista stvar koja je dovela do pada nadstrešnice. Stvarno ljudi treba da se probude na činjenicu da ovi NIKADA neće rešavati probleme, nego se sve isto nastavlja iznova i iznova. I biće sve najgore iznova i iznova.
 
Čekamo da vidimo kako će na NBG da reše onaj manjak vijaka na nosačima nadstrešnice, možda samo nabacaju smeće preko staklenog krova da se ne vidi kakav je fušeraj iznad.
 
чак је и ово велики искорак. Али мислим да ће остати као на фотографијама до следеће реконструкције, ако пре тога не колабира.
 
Opet ovaj snimak ali sa ljudima na stepenicima.
Jel ima neko ko zna jel ovi šrafovi ostaju ili su neko privremeno rešenje šta li?🤔


Iako inače nisam aktivan na forumu, mislim da mogu da pomognem jer se razumem u materiju. Izbor tipa travelatora je dobar—Kone je jedan od vodećih svetskih proizvođača ove opreme. Prikazani detalj sa dva šrafa predstavlja tipsko rešenje za fiksiranje u cilju sprečavanja bočnih pomeranja i smanjenja vibracija pri punom opterećenju. Ti šrafovi su fiksirani preko čeličnih ploča na ram sa spregovima.

Travelator je zaista predugačak da bi mogao da se oslanja samo na krajevima. Kako na peronima ispod ploče nema temelja na koje bi se mogao osloniti na polovini raspona, pričvršćen je čeličnom vešaljkom za gornje grede, što očigledno predstavlja kompromisno rešenje. Ranije sam video fotografije na forumu, ali sada nemam vremena da ih potražim. Šrafovi su tu kao dodatna mera sigurnosti protiv vibracija i bočnih pomeranja. Proizvođači travelatora, liftova rade sve, od statike i detalja do oblaganja, nema razloga da sumnjam u tehničko rešenje. Jedino mi nije jasno zašto je propušteno postavljanje obloge na taj deo kod montaže.
 
Je je majstore mrzelo... Ono što je bitan detalj, ako je cilj smanjenje vibracija, u šta ne sumnjam, da li se te vibracije onda prenose na grede?

Takođe, mogli su jednostavno da zabodu po dva šipa ispod travelatora, stave stub i naprave T, mnogo elegantnije i sigurnije rešenje od ovoga što su uradili.
 
Vrh