Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

E baš mi je drago da je moja pretpostavka na 777 strani i namernoj hostile (mobilijer) arhitekturi na stanici ispostavila kao tačna, što bi mladi rekli -aged well-

a vučko i šenšen na aparatima ;)
 
Ponavljam plan iz 2012. godine.

Pogledajte prilog 188947
Plan nije prosto preambiciozan (u smislu eksproprijacije i troškova) nego je i promašen. U kom smislu? Veza sa Bulevarom oslobođenja može samo da pokvari situaciju kako sa javnim prevozom, tako i sa kolima. Ako se veže za Slaviju, pravi se katastrofa na Slaviji. Ako se vezuju bočno one Kursulina, Knjeginje Zorke, Birčaninova, tek se pravi problem u do sada mirnim ulicama. Prestaju biti mirne, a saobraćaj ostaje neefikasan. Jedina i samo jedina perspektiva tog pravca je ulica za neki električni javni prevoz, ili tramvaj, ili trolejbus. Ali to treba da se uporedi sa nekom vrstom podzemne železnice (metro, podzemni tramvaj) na pravcu Čukarica - Prokop - Slavija. Može biti i pravilno prvo napraviti trolejbusku ulicu, ako se zna da će metro na tom pravcu kasniti za tim trolejbusom preko 10 godina.
 
Тај план је покушај рециклаже дела нажалост пропалог плана о Светосавском или Врачарском булевару који је требао да иде нацртаном трасом, па иза библиотеке после булевара ЈНА, и даље да се пробије кроз Врачар до Рузвелтове. Али Хрустановићка беше хтела да сачува Врачарске баште, покојни Амфилохије рекао да булевар ремети мир, и пропаде тај солидан план, баште заменише здања Шкаљарско-Кавачког стила, а мир и спокој Врачара гужве бесних аутомобила и Г класа по узаним путељцима заосталим од предратне матрице села Чубура.
 
Mislim da je to zaustavljeno prije tih dvoje dotičnih a da se za baštama kukalo 80tih a spratnost samo konstantno povecavana
 
Ima plakata kolko hoćeš
IMG_20240212_081125.jpg
IMG_20240212_081155.jpg
 
Колико милиона живи у Петербург а колико у БГ?
 
Колико милиона живи у Петербург а колико у БГ?
Oko 5 miliona prema 1,5 miliona. Još poređenja, 4 železničke stanice u centru grada prema 1 do 30.06.2018. i 0 od 01.07.2018. Još poređenja 5 linija metroa prema 0 linija metroa....

Uopšte, mnogo neperonskih i nepromajnih mesta za čekanje na železničkim stanicama sa daljinskim putničkim saobraćajem je sasvim uobičajeno za evropsku civilizaciju i uopšte iole pismen i razvijen svet. Logično bi bilo da ima mnogo takvog mesta ne samo u Prokopu, nego i u Rakovici i na Novom Beogradu.
 
Ovo je oblepljeno zato što stanica ima tačke silaske na dva mesta i onda ljudi kada siđu dole, zbog blage krivine koloseka, ne vide voz koji stoji na njihovom peronu, samo na drugom kraju. Od jednog stepeništa (na zapadu zgrade) koje vodi na perone do drugog (na istoku) ima oko 100 metara. A posle neke tačke ne može da se vidi kroz zgradu.

Mene više žuljaju i brinu prokišnjavanja i očukani zidovi i paneli, pogotovu oko stepeništa, nego 20 okačenih papira. Papir i selotejp su standard širom Srbije, od prikaza linije na prozoru autobusa pa sve do domova zdravlja, sudova, pošti...
 
Uopšte, mnogo neperonskih i nepromajnih mesta za čekanje na železničkim stanicama sa daljinskim putničkim saobraćajem je sasvim uobičajeno za evropsku civilizaciju i uopšte iole pismen i razvijen svet.
У Женеви ниједно, осим на перонима, пар парковских клупа (изузетак је француски сектор). У Цириху и Берну, још мање. Кафиће не рачунам. Оно што ми нарочито иде на живце је да нема (осим свега пар) нормалне хоризонталне површине на перонима (осим пода) где човек може да спусти кафу да извади наочаре из торбе, чак су и канте за ђубре укосо.
 
@Meyraf Tramvajski/metro dizajn nekih stanica po evropi je čvrsto povezan sa redom vožnje (gde u najgorem slučaju vozovi idu jedan polazak na sat). U Švajcarskoj nisam nikad bio, znam da je u Holandiji tako uglavnom bez nekih ozbiljnijih čekaonica. Računajući na zdrav razum i realno čak i optimistično planiranje, iz nekih važnijih železničkih stanica bi svakako imali vozove sa tek po nekoliko polazaka dnevno i ljude vezane za te polaske.

Čisto da se sačuva neki zdrav razum, zato što će ova sektaška pošast na vlasti jednom proći.
 
@Meyraf Tramvajski/metro dizajn nekih stanica po evropi je čvrsto povezan sa redom vožnje (gde u najgorem slučaju vozovi idu jedan polazak na sat). U Švajcarskoj nisam nikad bio, znam da je u Holandiji tako uglavnom bez nekih ozbiljnijih čekaonica. Računajući na zdrav razum i realno čak i optimistično planiranje, iz nekih važnijih železničkih stanica bi svakako imali vozove sa tek po nekoliko polazaka dnevno i ljude vezane za te polaske.

Čisto da se sačuva neki zdrav razum, zato što će ova sektaška pošast na vlasti jednom proći.
Мој коментар је био одговор на тврдњу да су у "иоле писменом и развијеном свету", шта год то било, железничке станице пријатно место за дужи боравак без потрошеног динара. У Швајцарској није тако, а и ово што сам другде по западној Европи пропутовао возом, богами исто. У Женеви би ми и за петнаест минута чекања добро дошли крива метална клупа и бесплатни ве це у станичном холу, као у иоле писменом и развијеном свету, ал' нема.

Мислим да на Прокоп покушавамо да пројектујемо две слике које се међусобно искључују - с једне стране, желимо архитентонски узбудљив и раскошан пројекат, "онако, светски", где се хиљаде људи без заустављања и сударања крећу раздвојеним и ефикасним пешаким токовима, а са друге стране, претпоставку да у тој станици ионако никад неће бити више од пар полазака дневно, људи који ће је користити ће бити осуђени да проводе сате у јавном простору чекајући на преседање, при том вероватно слабијег имовинског стања, јер је неприхватљива помисао да би то време могли да проводе по (партијским) кафанама... Тиме се расипа фокус, што нити помаже да се сачува здрав разум, нити да олакша одлазак секташке пошасти.
 
Неколико претпоставки могу да се подвуку као камен темељац везано за наше друштво, јер имамо већ 80ак година дугу традицију у томе.
За базу ћу узети ово што је колега Мејраф написао:

желимо архитентонски узбудљив и раскошан пројекат
Ова тежња је корен свих наших заблуда. Не зато што је она сама по себи погрешна, већ зато што се увек базирамо на визуалној сличности без удубљивања. Због тога је то копирање врло слично кинеском, када имамо плагијат лошег квалитета. С тим што Кинези то свесно раде како би задовољили неки сегмент тржишта, а ми трчимо пред руду
осуђени да проводе сате у јавном простору чекајући на преседање
Цео мој свесни живот када нисам био у прилици да користим аутомобил ово је осликавало ту сиву свакодневицу. Јер ако немаш новца да путујеш са комфором, исто тако немаш новца ни да седиш у кафани, па макар теглио кафу сатима. Стога имати простор за достојно чекање је нешто што ми морамо да имамо, јер је јако велики број људи са ниским примањима.
никад неће бити више од пар полазака дневно
Да би се ово променило потребан је други "капетан брода" и други менталитет, али и много дестина година упорног рада са визијом да је железнички транспорт друштвено корисна категорија. Дакле потребна је српска развојна банка, државни капитал који би финансирао институте, машинска индустрија, а такође и људи којих има све мање у нашој Србијици.
вероватно слабијег имовинског стања
Србија је увек била сиромашна, путовање је увек коштало много. Београд је друга категорија и није мерило Србије. Уосталом, та разлика је скоро па свуда таква.

Због тога, приликом пројектовања инфраструктуре, главна претпоставка и носилац "бодова" за оцену каквоће, не треба да буде савремени дизајн и као "свуда у нормалном свету", већ напротив, јефтина градња, јефтино одржавање, прилагођено за најмасовнијег путника. Дизајн је наравно такође потребан, али тек пошто се задовоље основне потребе.
 
Ова тежња је корен свих наших заблуда. Не зато што је она сама по себи погрешна, већ зато што се увек базирамо на визуалној сличности без удубљивања. Због тога је то копирање врло слично кинеском, када имамо плагијат лошег квалитета. С тим што Кинези то свесно раде како би задовољили неки сегмент тржишта, а ми трчимо пред руду
Ne znam da li si svestan, ali opisao si nase drustvo i 80% stavova na BB
 
Колико милиона живи у Петербург а колико у БГ?
Beograd 2 miliona, Sankt Peterburg 4,5. Verujem da i glavne stanice u Jekaterinburgu, Nižnjem Novgorodu, Novosibirsku koji su po veličini slični ili nešto manji od Beograda imaju više od 2 klupe u čekaonici. Ovo što kao najveće železničko čvorište u državi ima Prokop bi bilo dovoljno za užičku stanicu sa koje po trenutnom redu vožnje polazi ukupno 10 putničkih vozova dnevno.
 
Vrh