Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Pored zaobilazanja konkursa, pored toga sto je javni objekat, drzavni projekat, javna nabavka.. pored svega... Arhitektura je dobro zamisljena. Moze se reci i blizu samog vrha srpske arhitekture poslednjih godina.

MEDJUTIM ne mogu da smislim ko je smislio da perca okrene pod nekim uglom te ona bukvalno nestaju i to iz strateskih uglova. Evo primera

Pogledajte prilog 177079Pogledajte prilog 177078
Dobro, pticama su ovi uglovi ruzni, za nas koje se krecu na zemlji mozda i nisu. Treba napomenuti, da Wien HBF nije prosao konkurs, nije arhitektonsko dostignuce, samo inzenjersko (po pisanje arhitektonske kritike u Austriji). Prokop je ipak i jedno i drugo.
 
Monitori su minijaturni i zahtevaju da se priđe blizu kako bi se bilo šta videlo, a pošto su postavljeni iznad ulaza i izlaza putnici će samo praviti gužvu kako bi se dodatno informisali.

Pogledajte prilog 177082

Ja се искрено надам да су ови монитори само додатна/помоћна информациона табла и да ће бити једна велика главна. На железничким станицама од Лисабона до Владивостока сличне величине обично постоји једна велика информациона табла у центру станице и пар мањих (које су веће од ових минијатурних монитора) на још пар места. Ако само ово остане, за мене је то потпуни фијаско.

А овима што критикују како не умемо ништа да похвалимо. Све што је урађено је плаћено. Све што је добро урађено се подразумева. Све што је лоше урађено се подразумева да се коригује и поправи на неопходни ниво. Ако је грешка извођача радова - нека доради о свом трошку, ако је грешка наручиоца посла и није предвиђено уговором, нека се уради анекс, доплати и доврши. Ако ниједно ни друго није изводљиво, нека одговорни добије отказ. Тако би то требало да изгледа, а не да сваки, али буквално сваки инфраструктурни пројекат има неке недостатке. Систем нам је труо, а ви затварате очи на то.
 
Evo glavna u Katowicama. Usred srede.

I u Krakowu i u Katowicama su stanice ukopane u tržni centar praktički
0f7b95c4d9a1cba262cc622fcf8ee562.jpg


Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Informacioni deo na zeleznickoj stanici je izuzetno bitna stvar. Kada zurim na voz treba mi lako dostupna informacija na kom peronu se on nalazi. Ukoliko moram da trcim levo desno da nadjem sitan ekran na kome se naizmenicno okrecu dolasci i odlasci, to nije dobro. Informacije treba da bude dostupne i citljive iz svake pozicije u holu.

Informacione table koje su projektovane:
Screenshot-2023-10-09-at-11-34-38.png


Informacione table koje su postavljene:
monitori-jpg.177082


Mislim da ovo treba da se resi na mnogo bolji nacin.
 
Počelo je cenjkanje političara, ne idemo ništa ispod trola i prve linije metroa na Prokopu!

"„S obzirom na to da je naš cilj da imamo visoko kapacitativni prilaz i linije javnog prevoza ovoj ovde tački- Prokopu i u skladu sa tim naša je odluka da se i linije gradskog prevoza pojačaju na ovoj deonici. Umesto prve koja je bila početna za Soko voz, sada će biti tri, koje će ići pre svega ka Autokomandi, ka Slaviji i ka Bolnici Dragiša Mišović“, rekao je Čučković."

Jel to oni misle da celu stvar reše pojačanjem 34 i 36?
 
Bukvalno se radi na svom coskovoma stanice, nista nije testirano, a sutra otvaraju. Mozda nebi trebalo sve bez procedure raditi. U Berlinu aeroport zbog tehnickoh nedostatka nije mogao da se inaugerise vise godina, a ovi sad skacu oa kazu hop.
Informacioni deo na zeleznickoj stanici je izuzetno bitna stvar. Kada zurim na voz treba mi lako dostupna informacija na kom peronu se on nalazi. Ukoliko moram da trcim levo desno da nadjem sitan ekran na kome se naizmenicno okrecu dolasci i odlasci, to nije dobro. Informacije treba da bude dostupne i citljive iz svake pozicije u holu.

Informacione table koje su projektovane:
Screenshot-2023-10-09-at-11-34-38.png


Informacione table koje su postavljene:
monitori-jpg.177082


Mislim da ovo treba da se resi na mnogo bolji nacin.
Ima nade sto su na galeriji.
 
A ja da kažem da smo nekada imali pravu Glavnu železničku stanicu, i to u centru grada, sa sve bircuzom, klozetom i čekaonicom. Pa onda uđeš ko gospodin u voz, a voz ima vagone i kupeje.
Pa kad krene voz, ti izađeš iz kupeja u hodnik, zapališ cigar...
I što je najbitnije, imali smo gomilu GSP linija koje su do nje vodile ili pored prolazile.
 
Ekrane je trebalo postaviti i u središnjem delu hola, kao i na nekoliko mesta ispred stanice, možda u medjuvremenu to dodatno urade. Bilo bi lepo da i Grad Beograd instalira ove najnovije table za gradski na stajalištu ispred.
 
Mogu table bez problema ili na galeriju ili na te "izvucene" delove iznad lokala, ovo ovako je cista sprdnja
 
Кампања у пуном јеку, а станица није ни завршена. Поред свега тога, већ има пуно грешака у старту. Ово ме је подсетило на отварање КЦС-а у Фебруару прошле године. Најсавременији КЦС икада, у рангу са светским што је смејурија, а зграду нису довршили. Докле ће да се праве овакве грешке и докле ће народ да се пеца на ова помпезна отварања?
 

Predsednik Vučić prisustvovaće sutra svečanoj ceremoniji otvaranja "Prokopa"


BEOGRAD - Predsednik Srbije Aleksandar Vučić prisustvovaće u petak, 20. oktobra svečanoj ceremoniji otvaranja železničke stanice Beograd centar u Prokopu.

Ceremonija je zakazana za 18 sati, saopštila je Služba za saradnju sa medijima predsednika Republike.
Radovi na izgradnji nove stanične zgrade u Prokopu počeli su početkom avgusta 2022. godine sa, rokom za završetak radova od 15 meseci.

 
Кампања у пуном јеку, а станица није ни завршена. Поред свега тога, већ има пуно грешака у старту. Ово ме је подсетило на отварање КЦС-а у Фебруару прошле године. Најсавременији КЦС икада, у рангу са светским што је смејурија, а зграду нису довршили. Докле ће да се праве овакве грешке и докле ће народ да се пеца на ова помпезна отварања?
koje greške konkretno? Sve greške koje sam primetio su minimalne i mogu se ispraviti relativno lako.
 
Bas je primetna neiskoricenost prostora iznad lokala za cekaonice, dodatne kafice....sigurno je do investitora...nemoguce da ijedan arhitekta ovako nesto propusti.

Fino je da su betonski portali na kojima su celicni V stubovi ostali u natur betonu.
 
Станица буквално има два микроскопска екрана од 27" постављена на висини од 3 метра који служе за информације. За ово ти треба Суперменов вид да би нешто прочитао. Погледај како изгледа информациона табла унутар зграде урађена у рендеру. Чак је унутрашњост зграде другачија од овога што видимо на сликама. Мењали су план, а ништа о томе нису рекли.
1697708976282.png
 
Bas je primetna neiskoricenost prostora iznad lokala za cekaonice, dodatne kafice....sigurno je do investitora...nemoguce da ijedan arhitekta ovako nesto propusti.

Fino je da su betonski portali na kojima su celicni V stubovi ostali u natur betonu.
Isto sam i ja pominjao ranije, mislim da su sve restorane i kafiće mogli u startu tu da postave, a donji deo da ostave otvoreniji i sa običnim prodavnicama.
 
Screenshot 2023-10-19 at 3.06.00 AM.png

Mozda su to samo neki privremeni displeji meni deluje ovo kao velika ona traka gde se prate polasci.
 
Vrh