Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Хајде да једном раскрстимо за сва времена - рендер није пројекат.

Велика централна информациона табла није предвиђена пројектом, те је због тога то колосалан пропуст наручиоца пројекта, јер није ушло у пројектни захтев. Дакле, кривица је искључиво на ИЖС.
 
Станица буквално има два микроскопска екрана од 27" постављена на висини од 3 метра који служе за информације. За ово ти треба Суперменов вид да би нешто прочитао. Погледај како изгледа информациона табла унутар зграде урађена у рендеру. Чак је унутрашњост зграде другачија од овога што видимо на сликама. Мењали су план, а ништа о томе нису рекли.
Pogledajte prilog 177099
Nema potrebe pozivati se na rendere, posebno ne na one veoma rane koji više služe za opštu vizuelizaciju nečega a ne za precizno prenošenje informacija. Kao što je @WLABmz pomenuo - render nije projekat. Projekat je bio uvek isti, verovao ili ne.

U odnosu prema projektu šta nije ubačeno su aplikacije od drvenih (mislim veštačkih) elemenata koje se nalaze na plafonu i malo naprednija verzija brisoleja. Ali sve su to stvari koje se relativno lako menjaju/dodaju, ekrani se još lakše menjaju a prostora da se ubaci neki veći ekran ima na pretek. Jedina veća tehnička barijera je to što ne mogu da se postave dva travelatora jedan pored drugog i to je to.
 
Ma ljudi, IŽS je državna firma i ima isti način snabdevanja kao i ostatak državnog sektora. Kada se nešto nabavi onda se koristi dok se ne utroši. Oni su tako nabavili displeje koji su postavljeni u V. spomeniku, Karađorđevom parku, NBG, na peronima Prokopa. Dok ne potroše zalihe iz magacina nema nama velikih info tabli.

Ili će Veliki Respirator sutra da isproziva IŽŠ pa ovi hitno nešto promene.
 
Ma ljudi, IŽS je državna firma i ima isti način snabdevanja kao i ostatak državnog sektora. Kada se nešto nabavi onda se koristi dok se ne utroši. Oni su tako nabavili displeje koji su postavljeni u V. spomeniku, Karađorđevom parku, NBG, na peronima Prokopa. Dok ne potroše zalihe iz magacina nema nama velikih info tabli.

Све набавке које врши ИЖС су јавне и постоје јавно доступни подаци. Молим да приложиш документ где се види набавка ових дисплеја, како би поткрепио своју тврдњу. Хвала
 
Jedina veća tehnička barijera je to što ne mogu da se postave dva travelatora jedan pored drugog i to je to.

С обзиром на сада неповратну концепцију станице са посебним улазним и излазним деловима (са којом се не слажем, али добро), два травелатора у два различита смера један поред другог више не би имали смисла. Међутим, имало би смисла да су травелатори шири, јер простора има за шири, укључујући и омражени травелатородржач.
 
Све набавке које врши ИЖС су јавне и постоје јавно доступни подаци. Молим да приложиш документ где се види набавка ових дисплеја, како би поткрепио своју тврдњу. Хвала
Ako nešto uočim na više lokacija onda zaključujem da postoji trend. Isto tako, zbog ličnog iskustva sa državnim sektorom, vrlo dobro znam kolika je inertnosti kada nešto treba da se promeni ili unapredi. Nemam potrebu tebi niti bilo kome drugom da obrazlažem sopstveni zdrav razum, ko želi da kopa neka kopa. A Prokop je mogao da ispadne super no ispašće sakat. Nema na čemu.
 
Inače na ploči su već krenuli sa izgradnjom poslovnih objekata

Pogledajte prilog 176895

20231019_133318.jpg

20231019_133145.jpg
 
Ako nešto uočim na više lokacija onda zaključujem da postoji trend. Isto tako, zbog ličnog iskustva sa državnim sektorom, vrlo dobro znam kolika je inertnosti kada nešto treba da se promeni ili unapredi. Nemam potrebu tebi niti bilo kome drugom da obrazlažem sopstveni zdrav razum, ko želi da kopa neka kopa. A Prokop je mogao da ispadne super no ispašće sakat. Nema na čemu.
Па кад раде све траљаво! Извођачи нечији кумови који појма немају о изградњи и још се ту уграде, па онда добијеш нешто овако што за коју годину мора да се реновира. Дај мајку му, изгради нешто што ће трајати 100 година барем, као што се градило у време Тита и комуниста.
 

Obezbeđene pare za 1 i 2 kolosjek
 
Дај мајку му, изгради нешто што ће трајати 100 година барем, као што се градило у време Тита и комуниста.
Decenijska zabluda kod nekih Srba da su ćopavac i ekipa gradili kvalitetno. Isti ti nisu bili u stanju da zavrse Prokop koji su sami zapoceli. A o devastaciji gradjevina iz vreme Kraljevine da ni ne počinjem. Bitno je da su se fabrike prebacivale iz Srbije u druge bratske zemlje.

Mada to nije sada ni bitno. Poenta je da se krene konacno sa izlaskom Prokopa na autoput.
 
Decenijska zabluda kod nekih Srba da su ćopavac i ekipa gradili kvalitetno. Isti ti nisu bili u stanju da zavrse Prokop koji su sami zapoceli. A o devastaciji gradjevina iz vreme Kraljevine da ni ne počinjem. Bitno je da su se fabrike prebacivale iz Srbije u druge bratske zemlje.

Mada to nije sada ni bitno. Poenta je da se krene konacno sa izlaskom Prokopa na autoput.
Јесте, градило се квалитетно. Никад нисам чуо од мојих родитеља да се зграда или мост урушио током градње, или је морало да се дорађује или поправља. Дискутовало се о овоме и на Редиту прошле године да све што се градило пре је било квалитетније него данас. Чак су се Хрвати и Словенци укључили у дискусију и потврдили да је то истина. (Не могу сад да нађем ту дискусију, али сам учествовао у њој.) Моја покојна бабатетка са мајчине стране је била грађевински инжењер, која је радила у грађевинском предузећу Рад, на многобројним пројектима. То није заблуда, већ истина, а што се тиче архитектуре из Краљевине Југославије, разлог за то је што се није одржавало како треба. Као што је @outsider написао, Прокоп је могао много боље да се уради, али се штедело, крало и радило траљаво.
 
Кампања у пуном јеку, а станица није ни завршена.
Pa ovo je neko deseto otvaranje. Još dva tri i biće gotovo.
Докле ће да се праве овакве грешке и докле ће народ да се пеца на ова помпезна отварања?
Sam si sebi dao odgovor. Dok se narod peca, oni (ovi, neki sledeći) će raditi tako.
Naravno, i dok nema opozicije, i dok nema konstruktivne diskusije o bilo čemu. Odavno je ovde svako onaj ko želi da uputi dobronamernu zamerku ili sugestiju proglašavan neprijateljem.
 
@Pendolino: Типично, и увек то раде којекакви кумови који оснују ове инвеститорске фирме, који се не разумеју у градњу, да учествују у оваквом пројекту. Зато је сваки пројекат био промашај и све се радило нестручно и неплански. Због тога су поједини делови Београда урбанистички циркус. Савршен пример је Сунчана Падина или Калуђерица. Нема нигде зеленила, и немаш места за паркинг. Можемо да припишемо лоше о Југославији колико хоћемо, али чињеница је та да све што се градило и плански пројектовало, функционише и дан-данас. Чак су и Американци били одушевљени градњом и урбанизмом из времена СФРЈ. Ако ми не верујеш, имаш многобројне књиге о томе да прочиташ који то потврђују.
 
Самоуправљачима на терет иде одабир плана новог чвора са погрешном локацијом централне станице. И што су све оставили недовршено.
А овима данашњима на терет иде што су ишли по сваку цену на јавно-приватно партнерство и ако се сада види да је овакву конструкцију станичне зграде могла и држава сама да направи.
 
@Дошљак: То све објашњава. Зар нису спомињали да ће бити и неки бајни тржни центар, или ће то накнадно? Бољи је био предлог из 2018 године. Оно ми је изгледало лепше и боље. Ово гледано са стране изгледа као застакљена паркинг гаража. Чак ми унутрашњост личи на јефтину копију хале Београдског Сајма.
 
Самоуправљачки нови чвор и последично укидање старог је урбанистичка, соабраћајна и економска катастрофа од које се никада нећемо опоравити и који је омогућио даљу урбанистичку деградацију овог града.

Прокоп као центар целе идеје савршено описује све што је лоше у том вековном промашају.

А што се тиче урбанистичког реда насеља из доба СФРЈ он је плаћен урбанистичким нередом свега осталог јер се зарад првих (нових насеља и радничке и партијске елите у њима) жртвовали други - Сиротиња по ободима града чија насеља никада и ни у једном свом делу нису прописно урбанистчки санирани.

То вам је исти однос према граду и грађанима као и сада где ако се мора експроприисати макар и једна парцела прелази се на шминку и крпљење.
 
@Pendolino: Због тога су поједини делови Београда урбанистички циркус. Савршен пример је Сунчана Падина или Калуђерица. Нема нигде зеленила, и немаш места за паркинг. Можемо да припишемо лоше о Југославији колико хоћемо, али чињеница је та да све што се градило и плански пројектовало, функционише и дан-данас. Чак су и Американци били одушевљени градњом и урбанизмом из времена СФРЈ. Ако ми не верујеш, имаш многобројне књиге о томе да прочиташ који то потврђују.
Калуђерица је настала у СФРЈ.

Не постоји јавни објекат у Београду који је настао у тој земљи, а да је био на високом светском нивоу, осим Сава центра. Комунистичка Будимпешта нпр. је имала и бољи аеродром, и бољу спортску халу, о превозу да не говоримо.

Митолошка свест нам неће помоћи.
 
Snimak ekrana 2023-10-19 164914.png
Snimak ekrana 2023-10-19 164927.png
Snimak ekrana 2023-10-19 164939.png
Snimak ekrana 2023-10-19 165015.png
Snimak ekrana 2023-10-19 165037.png
Snimak ekrana 2023-10-19 165052.png
Snimak ekrana 2023-10-19 165108.png

" tu su i 4 interaktivna haba sa mapom grada i stanice, a tu se nalaze i utičnice gde putnici mogu da napune mobilne telefone. "
 
Bas je primetna neiskoricenost prostora iznad lokala za cekaonice, dodatne kafice....sigurno je do investitora...nemoguce da ijedan arhitekta ovako nesto propusti.

Fino je da su betonski portali na kojima su celicni V stubovi ostali u natur betonu.
Investitor je izvodio radove za određenu površinu, da je taj prostor izgrađen gore to bi bilo premašeno za 3000 kvadrada, a za to nisu plaćeni da troše ljudske i materijalne resurse da tih 3000 kvadrata opremi. Upravljač objekta (IŽS) može da komercijalizuje taj prostor bez problema
 
Posto kod mene casa uvek dopola puna, tako sam se i ja na trenutak ponadao da ce ovo biti interaktivni displeji:

Snimak-ekrana-2023-10-19-164914.png


Kad ono medjutim 🙂:

Screenshot-149.png


Ne zamerite na nerealnim ocekivanjima i optimizmu. Bio sam spreman da zazmirim na sve ostalo da su bili interaktivni displeji. Cak sam bio ubedjen da su ovo dole odbojnici za kofere ili oslon za nogu dok cackas displej.
 
Vrh