Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Zanimljiv 3d presek iz Revita.
Izvir: Kapa projekt linkedin

C6563861-C528-4E26-B192-32E8AADA84EE.jpeg
 
Stanična zgrada je uskoro gotova, hajde onda još ona dva koloseka i metro kasetu da uradimo pa onda i pristupne saobraćajnice ka autoputu. Biće Prokop u punom kapacitetu tamo negde 2030. godine.
 
Kladim se da bi bilo istog ovakvog komentara i da su uradili prvo ovo a ploča da zvrji prazna 😁
Па оно, била би станица приступачнија да је прво завршена страна ка аутопуту и да је одувек ту улаз а не са плоче.
 
Главна железничка је била најславнија станици НБГ, брз излазак са перона до најближег јавног превоза. Све остале железничке станице на територији Београда су тешко завлачење са губљењем времена.

E al upravo to.
Iz Vojvode Stepe imam direktnu liniju ka Pančevačkom mostu (33), Vukovom Spomeniku (10), Karađorđevom Parku (9, 10, 14, 33), Novom Beogradu (9).

Znači direktan prevoz do svih bitnijih stanica u čvoru osim Prokopa.
Do Prokopa mogu il pešaka od Bulevara Oslobođenja do stanice ili da presedam na 36 (što nikako ne savetujem ako ste u žurbi).

Od Prokopa jedine linije koje valjaju jesu trole, ali u današnje vreme nebrige prema njima one su previše ranjive.
Još veće je ludilo što stanivnici Lisičjeg Potoka i dela Dedinja imaju direktan prevoz do Prokopa, verujem da su oni veliki konzumenti javnog prevoza.
Povežeš buržuje sa stanicom, ali zato radnička klasa mora da se muči, naša logika..
Takođe, trenutno, nema dovoljno parking prostora, te je i na takav način otežan prilaz stanici.
Mora mnogo da se radi ako žele da Prokop koliko toliko postane bitna stanica za putnike.
 
Potpuno mi je nejasan ovaj nosac, mogli su samo da podupru nesto ispod stepenica?

Izgleda veoma cudno i nezavrseno bez drugog travelatora. Pitao sam majstore koji rade na postavljanju kako je zamisljeno da se krecu putnici u oba smera na sta oni nisu imali odgovor.

Fotke su od juce:

IMG-0785.jpg
IMG-0786.jpg
IMG-0787.jpg
IMG-0788.jpg
IMG-0789.jpg
 
Potpuno mi je nejasan ovaj nosac, mogli su samo da podupru nesto ispod stepenica?

Izgleda veoma cudno i nezavrseno bez drugog travelatora. Pitao sam majstore koji rade na postavljanju kako je zamisljeno da se krecu putnici u oba smera na sta oni nisu imali odgovor.

Fotke su od juce:

IMG-0785.jpg
IMG-0786.jpg
IMG-0787.jpg
IMG-0788.jpg
IMG-0789.jpg
Ovi nosači deluju jako čudno, skarabudženo i nebezbedne.

Nemoguće je da je ovo finalno rešenje!? I kao laiku mi nije jasno kako ona dva travelatora u Merkatoru stoje evo već 20 godina bez ikakvih podupirača?
 
Potpuno mi je nejasan ovaj nosac, mogli su samo da podupru nesto ispod stepenica?

Izgleda veoma cudno i nezavrseno bez drugog travelatora. Pitao sam majstore koji rade na postavljanju kako je zamisljeno da se krecu putnici u oba smera na sta oni nisu imali odgovor.

Fotke su od juce:

IMG-0785.jpg
IMG-0786.jpg
IMG-0787.jpg
IMG-0788.jpg
IMG-0789.jpg
Deluje dosta strmo, već vidim babe koje rade salto mortale...
 
када сам ишао до Прокопа јавним превозом, 18 до Хитне помоћи и онда пешке уз Гучевску. требало ми је свеукупно 17 минута. од железничке станице у Новом Саду до Јерковића тачно сат времена са преседањем код Хитне помоћи на аутобус
 
E al upravo to.
Iz Vojvode Stepe imam direktnu liniju ka Pančevačkom mostu (33), Vukovom Spomeniku (10), Karađorđevom Parku (9, 10, 14, 33), Novom Beogradu (9).

Znači direktan prevoz do svih bitnijih stanica u čvoru osim Prokopa.
Do Prokopa mogu il pešaka od Bulevara Oslobođenja do stanice ili da presedam na 36 (što nikako ne savetujem ako ste u žurbi).

Od Prokopa jedine linije koje valjaju jesu trole, ali u današnje vreme nebrige prema njima one su previše ranjive.
Još veće je ludilo što stanivnici Lisičjeg Potoka i dela Dedinja imaju direktan prevoz do Prokopa, verujem da su oni veliki konzumenti javnog prevoza.
Povežeš buržuje sa stanicom, ali zato radnička klasa mora da se muči, naša logika..
Takođe, trenutno, nema dovoljno parking prostora, te je i na takav način otežan prilaz stanici.
Mora mnogo da se radi ako žele da Prokop koliko toliko postane bitna stanica za putnike.​
Da odgovorim u adekvatnoj temi, jer imam uvid u situaciju, obzirom da živim kod Prokopa i koristim sve linije koje ga opslužuju.

To što nemaš direktnu liniju do Prokopa iz Kumodraža (Vojvode Stepe), je jedna priča, i ona se odnosi generalno na sve stanice u Novom čvoru. Ono što je imala GŽS na Savskom trgu, povezanost sa gotovo svim delovima grada, ni približno neće imati nijedna stanica u sistemu Novog čvora. Gledano sa te strane, uvek će neki deo grada biti uskraćen za povezanost sa nekom stanicom u sistemu želenice, ali će zato postojati alternative u vidu drugih stanica koje će opsluživati linije železnice.

Prokop je već sada vidno bitnija stanica nego pre. To najbolje vidim po tome što je daleko veči protok ljudi u trolejbusu koji koriste stanicu ŽS Prokop. Pogotovu je odlična stvar uspostavljanje stanice neposredno pre ukrštanja Bulevara kneza Aleksandra Karađorđevića sa Zorana Žunkovića, jer je dosta koriste ljudi koji putuju iz pravca Banjice, stanari solitera u naselju Stjepana Filipovića kojima je ona blizu, kao i sami korisnici usluga železnice i posetioci Prokopa.

Linija 34 opslužuje na svojoj trasi i Prokop i oko 20 vrtića, škola i fakulteta, što stvara velike gužve i vrlo često zna da bude problem da se uđe u istu kada dođe na stanicu u Dragana Mancea, iz pravca Senjaka. Dosta se koristi za presedanje na druge linije kod KBC Dragiša Mišović, kako sami stanovnici naselja koje opslužuje linija na svojoj trasi, tako i korisnici železničke stanice (oni koji uspeju da uđu) jer je linija minibus.

Linija 36 se takođe sve više koristi, jer često vidim da po desetak ljudi sa koferima zna da se u određenim delovima dana nađe u istoj. Ali isto tako sve češće viđam i ljude koji dolaze na Prokop samo sa rančevima na leđima. Tu su naravno i stanovnici okolnih naselja koji je koriste. Iako i dalje zna da bude polazaka sa po par putnika, sve čeće viđam da je solidno popunjena.

Linija 38L je najmanje iskorišćena, ali i tu vidim pomak što se tiče broja ljudi koji je koristi, i to uglavnom za dolazak do same stanice. Čak i u večernjim časovima zna da bude ponekog putnika do Prokopa.

Što se tiče linija koje idu autoputem a ne prolaze direktno do Prokopa, i tu viđam pomak na bolje, odnosno povećan promet ljudi sa koferima ili rančevima duž Gučevske ulice, jer za sve linije koje dolaze iz pravca SAvskog trga, Sajma i NBG ne postoji adekvatna alternativna linija za dolazak do Prokopa, kao što je to slučaj sa stanicom kod Hitne pomoći, gde sve više ljudi preseda na 38L.

Povećan jeste i obim saobraćaja kolima, ali primetno je i da dosta njih dođe do samog ulaza u stanicu i tu izađu oni koji idu na voz, a vozilo produži posle dalje, bez da se traži negde u okolini parking pa da se odatle ide peške sa stvarima. Znači zadržavanje samo toliko koliko je potrebno da se izvade stvari i kofera i pozdrave.​
 
Железничка Нови Београд има везе јавним превозом са деловима града слично као што је имала бивша главна, уз изузетак потеза 50/500.
 
"Opasnost klizav pod", kakav klizav pod, treba dodati u tom delu i "Opasnost greda, Pazi glavu!!!".
Dodaće se i drugi travelator, gde žurite, samo polako. Možda onda kada budu radili ta preostala dva koloseka... Ili kada budu krenuli sa pristupnim saobraćajnicama...
 
@Дошљак
Sa kojim linijama postoje veze sa NBG ka Mladenovcu, Obrenovcu, Sopotu, Grockoj, Vračaru, Zemun polju, Batajnici, Prvomajskoj u Zemunu, Altini, Novoj Galenici, Zvezdari (deo koji ne pokrivaju tramvaji), Avalski potez...?
 
Nego zna li neko za kada su planirana preostala dva koloseka? I zna li se, pouzdano naravno, za šta će biti sa kasetama na prokopu kada znamo da metro neće tuda proći?
 
Vrh