Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

jelenabg":3220g8xs je napisao(la):
Nego, gde oni misle da grade parking kada je reč o Prokopu? Čini mi se da sam negde pročitala da će o tome tek da se priča :lol: .
to su misili da rade na jednoj od nadzemnih etaža prokopa ili na krovu :/
 
Bitna je i sama postavka, koncept, izgled trznog centra. Npr. ako pominjemo Vukov spomenik, komercijalni prostor u stanici je nikad grdje uradjen, jer da bi iz stanice usao u prostor sa lokalima moras da prodjes kroz neka metalna vrata... pa, vecina ljudi i ne konta da se iza vrata nalaze one igraonice i lokali, i onda kada vide nekog da prolazi kroz njih kontaju da je to neki elektricar otisao u neku tajnu prostoriju da zameni osigurac :D

Kod Prokopa ce, nadam se, biti u pitanju nesto sasvim drugo... Mislim da bi bilo lose da ulaz u TC i zeleznicku stanicu budu zajednicki (komercijalno bi bili opravdano jer bi time naterao ljude da prodju kroz shopping centar da bi dosli do voza, kao sto je hleb uvek u najzabacenijem delu prodavnice, pa da bi ga kupio moras da prodjes pored svih ostalih artikala, ali kome je do toga da se sa pet kofera gura sa ljudima koji kupuju nove patike!?). Ipak, veza izmedju njih mora biti "otvorena". Da gotovo neprimetno prelazita iz stanice u trzni centar i obrnuto....

Mora se voditi i racuna o psiholoskm efektima. Ljudi ne smeju imati zent od ulaska u objekat... Dakle dosta svetlosti, siroki ulazi, nenametljivo obezbedjenje, odlicno osvetljenje, reklame, bilbordi i ostali suptilni pritisci i sl....
 
Da, verovatno je moja greska sto nisam ispisao svoju poentu, a ona je da

VERUJEM DA BI DRZAVA MOGLA SAMA DA ZAVRSI ZELEZNICKU STANICU PROKOP, KADA BI ODUSTALA od nepotrebne ideje da na samoj ploci bude trzno-poslovni sadrzaj. Posle bi naravno mogla da proda placeve okolo kome hoce. Trigranit kada je skontao da ce profitirati od ZG arene odustao je od svih suludih zahteva, a ovde je bilo jednostavno dovidjenja.

Ne mislim da je suludo imati trzni centar PORED zeleznicke stanice, ali mislim da je to jedna gadna ideja. To sto je to neko radio u Parizu pocetkom 60ih godina, a nasi videli pa smislili 70ih ne znaci da danas treba da bude realizovano.

Dakle, ja se zalazem za: kolosek+sprat ili dva garaza+ploca a na njoj park+ kupola

a pored nek gradi sta ko hoce. Trzne centre, tornjeve, nebodere...

+ mala stanica na Novom Beogradu + malo veca uz aerodrom Beograd-Tesla+ autobuska stanica za sve medjugradske i medjunarodne linije pored te stanice+ na svakih 15-20 minuta beovoz do aerodroma.
 
long foot":1sba7ain je napisao(la):
Lucifer":1sba7ain je napisao(la):
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci pre puta- niko nece dolaziti 3 sata ranije an zeleznicku stanicu da bi sopingovao. Onima koji dolaze u Beograd, sigurno nije do sopingovanja vec da sto pre stignu kuci/u hotel. I konacno, zasto bi iko normalan dosao u trzni centar koji je u stvari zeleznicka stanica, kada moze da ide u normlane trzne centre gde e nece grabiti za parking mesto sa putnicima i onima koji putnike prate, a i izbeci ce tipicne prljavstine koje ima svaka zeleznicka stanica. 80ih, 90ih godina pa i sada svedoci smo niza propalih trznih centara iz prostog razloga sto njihova pozicija kao ni raspored lokaala nema veze sa mozgom - trzni centar ispod Vuka zvrji prazan, trzni centar u Skadarliji ogroman po velicini je skroz prazan, Staklenac je poluprazan, a da ne pricam o raznim trznim centrima po Vidikovcima, raznim Brdima, Mirjevu... AKo se gradi poslovni centar, poslovni prostor oko zelenzicke stanice ni u jednom gradu nije na nekoj narocitoj ceni.
Iako sve što si rekao zvuči logično, u praksi to baš i nije tako. Primjer je zagrebački Importanne centar koji je sagrađen neposredno uz Glavni kolodvor, s jednim ulazom izravno s perona Glavnog kolodvora. Importanne centar izgrađen je 1995. godine na 3 podzemne etaže i do danas je najposjećeniji trgovački centar u gradu i mislim da će to tako i ostati. Naravno, takav centar mora imati i dobru koncepciju: u njemu se neće prodavati televizori, jer netko tko samo prolazi neće kupiti TV, ali hoće cipele, CD ili novu košulju. Tako da ja mislim da ideja trgovačkog centra nije promašena, ali mora biti dobro koncipirana da bi se investitoru isplatila. Ako će dnevno kroz kolodvor prolaziti 50.000 ljudi, trgovački centar će se sigurno isplatiti, ali investitor je to sigurno već izračunao, ako je voljan ulupati tolike pare u projekt, tako da bez brige.
E zato je Trigranit i imao primedbe (opravdane po mom misljenju pored onih neopravdanih). Ne radi se o 50000 ljudi ni o 40000 nego o mnogo manje sto moze da bude problem za svakog investitora kad je u pitanju izgradnja tolikog prostora i ulaganje toliko novca. O tome ce naravno sam investitor da povede racuna ali ako opet ne uspemo da potpisemo ugovor ovog puta sa Energoprojektom onda znaci da mora da se nesto menja u pristupu problemu i da se pravi nova dokumentacija za tender. Nadam se stvarno da do toga nece doci pogotovo sto iza Energoprojekta stoji sama drzava koja bi mogla da pogura malo da se ta stvar zakotrlja.
 
Lucifer":s2zqqceb je napisao(la):
Da, verovatno je moja greska sto nisam ispisao svoju poentu, a ona je da

VERUJEM DA BI DRZAVA MOGLA SAMA DA ZAVRSI ZELEZNICKU STANICU PROKOP, KADA BI ODUSTALA od nepotrebne ideje da na samoj ploci bude trzno-poslovni sadrzaj. Posle bi naravno mogla da proda placeve okolo kome hoce. Trigranit kada je skontao da ce profitirati od ZG arene odustao je od svih suludih zahteva, a ovde je bilo jednostavno dovidjenja.

Ne mislim da je suludo imati trzni centar PORED zeleznicke stanice, ali mislim da je to jedna gadna ideja. To sto je to neko radio u Parizu pocetkom 60ih godina, a nasi videli pa smislili 70ih ne znaci da danas treba da bude realizovano.

Dakle, ja se zalazem za: kolosek+sprat ili dva garaza+ploca a na njoj park+ kupola

a pored nek gradi sta ko hoce. Trzne centre, tornjeve, nebodere...

+ mala stanica na Novom Beogradu + malo veca uz aerodrom Beograd-Tesla+ autobuska stanica za sve medjugradske i medjunarodne linije pored te stanice+ na svakih 15-20 minuta beovoz do aerodroma.
Ti placevi pripadaju gradu a ne drzavi tako da drzava ne moze da zaradi pare prodajuci to zemljiste. U trenutnoj politickoj situaciji u Srbiji to ih cini dvema potpuno nepovezanim i mozda bolje reci zaracenim entitetima. Tu upravo i nastaje vecina problema vezanih ne samo za Prokop nego i za mnogo druge krucijalne projekte u Begoradu.
 
Poredjenje sa Zagrebom ne stoji. Koliko se secam, tamo je glavni kolodvor u mnogo boljoj poziciji u odnosu na centar grada ( ako centar racunamo na potezu od Mimare preko Kazalista , Jelacica do Kvaternjaka), cak i u odnosu na glavnu stanicu u Beogradu koja je u odnosu na centar , pomalo u rupi.
Prokop ne treba da se gradi kao poslovno -trgovacki centar, vec samo da se upristoji.
Pogledajte sta se gradi sada u Gradu. Poslovni prostor, shoping mallovi i hoteli. Svi istete kule od po 50+ spratova ( sto je u redu, tome se i ja radujem), ali da bi se one izgradile, treba investitoru da bude jasno da postoji i toliko firmi zainteresovanih da taj prostor placaju.
Zaboravljate da smo zemlja sa ekonomskim rastom od oko 7%, ( ne 27% kao Kina) i da ce uskoro , kako ponuda stanova , tako i poslovnog prostora biti veca od potraznje.
Dosta trgovinskih centara, kafici i butici i cineplexi (u zemlji u kojoj niko ne ide u bioskop), omogucimo da ovaj tanak manjak A klase poslovnog prostora izraste u bloku 26 i tamo gde je moguce podici kule.
Prokop... ako smo vec zdudali 1 Md $ na taj prostor, ne moramo po svaku cenu da remetimo ovaj tanak ekvilibrijum zelja, mogucnosti i investitorske zainteresovanosti bas na to mesto.
Stanica NBGD sa izmestanjem autobuske stanice bas tu mi se cini realisticnijim i boljim resenjem.
Prokop - da se ocisti, uredi i obogati sadrzajem potrebnim putnicima.
 
dragan":5nyjinx1 je napisao(la):
Bankari retko i putuju vozom, a u starom delu grada je .. Vlada.
Ljudi koji rade u Vladi retko putuju vozom. :) A ljudi koji se bave finansijama moraju zbog prirode posla da vozom putuju cesto sto se gradskog saobracaja tice (prodji samo linijama 1,4,6 u Menhetnu izmedju 6 i 8 ujutro, ili PATH vozom u Dzersiju, i shvatices na sta mislim). Razmisli malo koliko informacija se razmeni putovanjem vozom, pa koliko je ono nezavisno od vremena, a jedino sto je vazno coveku u high finance svetu je vreme.

Sto se Luciferovih komentara, ja sam nekako ambivalentan. Sa jedne strane slazem se da je glupo graditi trzni centar tu... ali ako se napuni turistickim sadrzajima (suveniri, majcice, lutkice, etc...), ako ima puno ugostiteljskih objekata tipa kafica, fast food, McD, PizzaHut, sta vec... i onda malo prodaje odece... ma to moze biti super unosno.... a ako jos Prokop bude vazna veza za BeoVoz/LRT sistem, tek onda... auuu...

i da... sta je sa parkingom?
 
jovanovm":32yauoy8 je napisao(la):
dragan":32yauoy8 je napisao(la):
Bankari retko i putuju vozom, a u starom delu grada je .. Vlada.
.... A ljudi koji se bave finansijama moraju zbog prirode posla da vozom putuju cesto sto se gradskog saobracaja tice (prodji samo linijama 1,4,6 u Menhetnu izmedju 6 i 8 ujutro, ili PATH vozom u Dzersiju, i shvatices na sta mislim).
Razmisli malo koliko informacija se razmeni putovanjem vozom, pa koliko je ono nezavisno od vremena, a jedino sto je vazno coveku u high finance svetu je vreme.
Nema tu šta da se razmišlja, jer kod nas u Srbiji bankari ne putuju vozom.

Samo avionom ili dobrim kolima, jer kad bi videli nekog direktora banke
u vozu ili Beovozu, ta banka odmah ide u stečaj i likvidaciju...Razmisli malo. :)
 
Skroz tacno. U takvim slucajevima ne sme da se zanemari struktura razmisljanja naseg naroda: u inostranstvu je najprestiznije ziveti na obodima grada, a kod nas u centru.. Mada, i u inostranstvu top management obicno ne putuje vozom vec Porsche-ima i ostalim formulama 1:) Valjda da se pokaze middle management-u i radnicima ko je zakon!

Prokop kao ce kao glavna zeleznicka dobiti veliki znacaj, ali taj znacaj ce se tek osetiti kada se BeoVoz restruktuira i kada se stanica poveze metroom sa ostalim delovima grada.
 
Nenad":1mzsmfu1 je napisao(la):
Skroz tacno. U takvim slucajevima ne sme da se zanemari struktura razmisljanja naseg naroda: u inostranstvu je najprestiznije ziveti na obodima grada, a kod nas u centru.. Mada, i u inostranstvu top management obicno ne putuje vozom vec Porsche-ima i ostalim formulama 1:) Valjda da se pokaze middle management-u i radnicima ko je zakon!

Prokop kao ce kao glavna zeleznicka dobiti veliki znacaj, ali taj znacaj ce se tek osetiti kada se BeoVoz restruktuira i kada se stanica poveze metroom sa ostalim delovima grada.
Pa i menadžeri u zadnje vreme često putuju ICE-ima, otkada su otvorili brzu prugu Hamburg-Berlin sada ima dosta poslovnih ljudi koji uz bahncard 100 putuju tamo vamo svaki dan (žive u Hamburgu, rade u Berlinu) i slično... :D

bahncard 100... uh što bi ja to... samo bi u vozu živeo...
 
Steva":1sirh02p je napisao(la):
Nenad":1sirh02p je napisao(la):
Skroz tacno. U takvim slucajevima ne sme da se zanemari struktura razmisljanja naseg naroda: u inostranstvu je najprestiznije ziveti na obodima grada, a kod nas u centru.. Mada, i u inostranstvu top management obicno ne putuje vozom vec Porsche-ima i ostalim formulama 1:) Valjda da se pokaze middle management-u i radnicima ko je zakon!

Prokop kao ce kao glavna zeleznicka dobiti veliki znacaj, ali taj znacaj ce se tek osetiti kada se BeoVoz restruktuira i kada se stanica poveze metroom sa ostalim delovima grada.
Pa i menadžeri u zadnje vreme često putuju ICE-ima, otkada su otvorili brzu prugu Hamburg-Berlin sada ima dosta poslovnih ljudi koji uz bahncard 100 putuju tamo vamo svaki dan (žive u Hamburgu, rade u Berlinu) i slično... :D

bahncard 100... uh što bi ja to... samo bi u vozu živeo...
Da, da, kada se putuje onda se putuje vozom - First class. Ali to je samo na vece razdaljine. Ja sam mislio na menagere koji zive i rade u istom gradu, eventualno zive u predgradju istog.
 
vrachar":1sw26psp je napisao(la):
Posto je Bahncard za ICE?
Uglavnom ovako za jednu godinu:

Bahncard 25
- 25 % popusta na cenu
- 53 eur za 2gu klasu
- 106 eur za 1vu klasu

Bahncard 50
- 50 % popusta na cenu
- 212 eur za 2gu klasu
- 424 eur za 1vu klasu

Bahncard 100
- 3400 eur za 2gu klasu
- 5700 eur za 1vu klasu
- Korišćenje svih vozova unutar DB mreže, pristup DB Lounge na železničkim stanicama (sa besplatnim pićem, novinama, snackom itd...). Korišćenje svih vrsta gradskog prevoza bez doplate.


Generalno, mnoge firme obezbedjuju Bahncard 100 svojim radnicima koji se nalaze malo dalje. Tako npr. postoji jako puno ljudi koji žive u Montabauru ili Limburgu koji su 100tinak km udaljeni od Frankfurta, ali ICE-om ima samo 30tak minuta vožnje izmedju tih gradova. Oni koji žive u selima oko Montabaura ili Limburga dodju lepo kolima do stanice, parkiraju ga, udju u ICE odu u Frankfurt odrade posao vrate se, udju u auto i dodju kući.

Na prvi pogled je ovde cena dosta visoka, ali kada se pogleda šta se sve nudi, i u odnosu na stres i cene goriva u kolima se itekako uštedi.
 
Milance":btjtatba je napisao(la):
long foot":btjtatba je napisao(la):
Lucifer":btjtatba je napisao(la):
Nego, meni se sve cini da je ideja Prokopa pogresna. Mislim da je sama koncepcija spajanja trznog i poslovnog centra i zeleznicke stanice totalni promasaj. Prvo, ljudi koji dolaze da putuju, obicno nemaju mogucnost da usput kupe televizor ili nesto drugo i ljudi obicno gledaju da sto vise ostanu kuci pre puta- niko nece dolaziti 3 sata ranije an zeleznicku stanicu da bi sopingovao. Onima koji dolaze u Beograd, sigurno nije do sopingovanja vec da sto pre stignu kuci/u hotel. I konacno, zasto bi iko normalan dosao u trzni centar koji je u stvari zeleznicka stanica, kada moze da ide u normlane trzne centre gde e nece grabiti za parking mesto sa putnicima i onima koji putnike prate, a i izbeci ce tipicne prljavstine koje ima svaka zeleznicka stanica. 80ih, 90ih godina pa i sada svedoci smo niza propalih trznih centara iz prostog razloga sto njihova pozicija kao ni raspored lokaala nema veze sa mozgom - trzni centar ispod Vuka zvrji prazan, trzni centar u Skadarliji ogroman po velicini je skroz prazan, Staklenac je poluprazan, a da ne pricam o raznim trznim centrima po Vidikovcima, raznim Brdima, Mirjevu... AKo se gradi poslovni centar, poslovni prostor oko zelenzicke stanice ni u jednom gradu nije na nekoj narocitoj ceni.
Iako sve što si rekao zvuči logično, u praksi to baš i nije tako. Primjer je zagrebački Importanne centar koji je sagrađen neposredno uz Glavni kolodvor, s jednim ulazom izravno s perona Glavnog kolodvora. Importanne centar izgrađen je 1995. godine na 3 podzemne etaže i do danas je najposjećeniji trgovački centar u gradu i mislim da će to tako i ostati. Naravno, takav centar mora imati i dobru koncepciju: u njemu se neće prodavati televizori, jer netko tko samo prolazi neće kupiti TV, ali hoće cipele, CD ili novu košulju. Tako da ja mislim da ideja trgovačkog centra nije promašena, ali mora biti dobro koncipirana da bi se investitoru isplatila. Ako će dnevno kroz kolodvor prolaziti 50.000 ljudi, trgovački centar će se sigurno isplatiti, ali investitor je to sigurno već izračunao, ako je voljan ulupati tolike pare u projekt, tako da bez brige.
E zato je Trigranit i imao primedbe (opravdane po mom misljenju pored onih neopravdanih). Ne radi se o 50000 ljudi ni o 40000 nego o mnogo manje sto moze da bude problem za svakog investitora kad je u pitanju izgradnja tolikog prostora i ulaganje toliko novca. O tome ce naravno sam investitor da povede racuna ali ako opet ne uspemo da potpisemo ugovor ovog puta sa Energoprojektom onda znaci da mora da se nesto menja u pristupu problemu i da se pravi nova dokumentacija za tender. Nadam se stvarno da do toga nece doci pogotovo sto iza Energoprojekta stoji sama drzava koja bi mogla da pogura malo da se ta stvar zakotrlja.
Dobro, ali ako će Prokop biti najveći kolodvor u Srbiji, pretpostavljam da će imati toliko putnika. Koliko današnji glavni kolodvor u Beogradu ima putnika? Pretpostavljam ne manje od 30.000? Uz ulaganje u željezničku infrastrukturu i poboljšanje prigradskog prijevoza, ta brojka bi se trebala popeti na minimalno 50.000. BG sigurno ima kapacitete za to.
 
^^Srbiji nedostaju vozovi, a infrastrukturi su potrebna velika ulaganja. Isto vazi i za Beovoz koji bi kada bi se osposobio u mnogome doprineo teoretskom povecanju proja putnika kroz Prokop. Za sada nedostaju sredstva, ali ce i to doci na red za koju godinu. Mozda ce Prokop u pocetku izgledati megalomanski, ali ce njegovo vreme doci - isto kao i vreme Beograda i Srbije.
 
^^Ako uzmemo statistiku Trigranita kao delimicno tacnu da kroz glavnu zel. st. trenutno prolazi dnevno 5000 putnika i zbog eventualne njihove pristrasnosti udvostrucimo tu sumu dolazimo do brojke od 10000 putnika dnevno. To je apsolutno premalo za toliki trzni centar i za isplativost jedne takve investicije. Prokop se mora graditi sa pogledom u buducnost i sa nadom u skori razvoj nasih zeleznica i dobijanje Beovoza na znacaju kao sto je to Nenad spominjao. Tada ce doci i korisnici svih tih usluga kao i opravdanost ulozenih para. Iskreno ne verujem da se Trigranit tek tako povukao iz posla. Sigurno da je zakljuceno da to sto sada stoji u dokumentaciji ne moze doneti pare i da bi izgubili da su realizovali ceo projekat.
 
Ja imam utisak da TriGranit od pocetka nije potpuno ozbiljno pristupio projektu. U medjuvremenu su planirali i u Crnoj Gori da uloze dve milijarde evra u razvojne projekte, pa su se povukli. Evo danas citam da sada u CG hoce da uloze 7 milijardi evra.

Sve mi to deluje malo prenapucano i skroz preterano, pre svega imajuci u vidu skoro zakljuceni sporazum u Rusiji o projektima u Petrogradu.

Mislim da mnogo laju, a nikako da ujedu.

Sto se Prokopa tice, verovatno nikada necemo saznati sta je lajavi TriGranit sa korumpiranim Sarancicem pregovarao i sta je bila tema pregovora.. Ko zna sta su oni tu zamislili. A s obzirom da TriGranit ima iskustva u Istocnoj Evropi, verovatno su na mala vrata i sa malim podmicivanjem hteli da dodju do velikih projekata (amfiteatar), ali eto, neko je hteo vise pa od svega nista!
 
^^To sve stoji ali ako je taj projekat isplativ, od cega se ovde polazi, zasto bi se Trigranit povukao? Ne poznajem ni jednu firmu koja tek tako ispusta iz svojih ruku mogucnost da zaradi pare. To da Trigranit prica gomilu gluposti je isto tacno ali je samo pitanje sta rade onda "ovi nasi". Pokusavaju da proguraju neki projekat koji nije sigurno da moze da bude takav kakvim su ga oni zamislili. Bojim se da ce i ako Energoprojekt nadje lovu doci opet do zastoja kad tad ali ajde neka ne budem u pravu i nek me demantuju time sto ce to zavrsiti u dogledno vreme.
 
Da li je Prokop isplativ ili ne zavisi u mnogome od toga kako bi se cela investicija osmislila i realizovala. Prvo, sta ce se graditi ispod ploce, tj. kakvi sadrzaji uz perone (kafici, kiosci, prodavcnice, agencije, itd.)? Drugo, sta ce biti na ploci, tj. kakva namena prostora - TC, kancelarije, stanovi? Trece, da li je investicija zamisljena kao dugorocna ili kratkorocna, tj. da li se ide na to da se brzo nesto sklepa i proda i na tome zarade pare, ili bi se nekretnine drzale na duzi rok i eksploatisale u vidu aktivnog managementa i izdavanja.
Ovde postoji puno varijanti i puno scenarija. Sa kojim od njih je TriGranit racunao - ne znamo. Koji ce od njih izabrati EP - isto ne znamo.

Prokop meni licno definitivno ne deluje kao projekat na kome lako i brzo mogu da se zarade pare. To verovatno vide i oportuni investitori, ali ne i oni koji bi taj projekat "zadrzali" dugorocno.

Ako je Beogradu, a i drzavi projekat bitan, onda neka se aktivno ukljuce i resavanje postojecih problema, i neka pocnu da prave ustupke ili jednostavno poboljsaju svoju poziciju kreativnim resenjima za goruca pitanja - parking i saobracaj. Sve se ti jednostavno da resiti. Parking u brda, saobracajnice - jedino fali asfalt.
Neka kocnica negde postoji u celom procesu. Voleo bih da znam sta je to!
 
Nenad":28fdqavf je napisao(la):
...
Ako je Beogradu, a i drzavi projekat bitan, onda neka se aktivno ukljuce i resavanje postojecih problema, i neka pocnu da prave ustupke ili jednostavno poboljsaju svoju poziciju kreativnim resenjima za goruca pitanja - parking i saobracaj. Sve se ti jednostavno da resiti. Parking u brda, saobracajnice - jedino fali asfalt.
Neka kocnica negde postoji u celom procesu. Voleo bih da znam sta je to!
Da da upravo to sam i ja pricao! Ako ne mogu da nadju ili se dogovore sa nekim investitorom onda neka promene nesto i naprave realniji tender ili nek uloze neke pare u osposobljavanje te lokacije za ono sto je planirano da bude tamo. U protivnom razvlacice se cela izgradja jos dugo.
 
Broj posetilaca budućih komerc sadržaja ne zavisi samo
od br.putnika, već mnogo više od atraktivnosti tih sadržaja.

Zato predlažem da se na ploču izmesti 'Buvljak'. :)
Tako će se povećati i br.putnika i br.posetilaca.
 
Milance":2q5j08io je napisao(la):
^^Ako uzmemo statistiku Trigranita kao delimicno tacnu da kroz glavnu zel. st. trenutno prolazi dnevno 5000 putnika i zbog eventualne njihove pristrasnosti udvostrucimo tu sumu dolazimo do brojke od 10000 putnika dnevno. To je apsolutno premalo za toliki trzni centar i za isplativost jedne takve investicije. Prokop se mora graditi sa pogledom u buducnost i sa nadom u skori razvoj nasih zeleznica i dobijanje Beovoza na znacaju kao sto je to Nenad spominjao. Tada ce doci i korisnici svih tih usluga kao i opravdanost ulozenih para. Iskreno ne verujem da se Trigranit tek tako povukao iz posla. Sigurno da je zakljuceno da to sto sada stoji u dokumentaciji ne moze doneti pare i da bi izgubili da su realizovali ceo projekat.
Trigranit proved that it was a joke of a company when it gave such an answer in the interview. First of all, I must correct you because Trigranit didn't claim that 5000 passengers passed through Belgrade's current central railway station daily. Instead, Trigranit said that 4000 passengers currently passed through Prokop station daily. Check it out if you don't believe me: http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=10881. Obviously, Prokop isn't going to have a huge amount of passenger traffic when it is currently primarily just a stop for the Beovoz system. The number that is actually important is the number of passengers passing through the current main railway station in Belgrade, since it is envisioned that Prokop will take over most of its traffic once completed. However, Trigranit tried to play the public for a fool and blame the government and the tender's documentation. The tender documentation appears to be perfectly fine to me. It clearly tells them that 40000 people will pass through Prokop by 2021, since it will then be the city's main railway station, and it appears like a perfectly reasonable figure to me. It's a bit of a hyperbole, but what Trigranit was trying to do is like comparing the number of passengers passing through the main bus terminal in Belgrade and one of the GSP's bus stops. After reading that, I really wouldn't take anything they say seriously. Furthermore, I'm glad that we turned them down, after they tried to take advantage of a nation going through transition and after insulting my intelligence with their stupid lies in the media. They were just trying to save face in international business news after realizing that the city and national governments weren't going to provide them with any "special" incentives.

40000 passengers through the new central station at Prokop by 2021 seems perfectly reasonable to me. However, we cannot expect that commercial objects on the plate of Prokop will only be visited by those using the railway system. The future station and its accompanying mall will be perfectly connected by the nearby highway and the future second line of the LRT to the rest of the city, making it equally accessible and attractive to shoppers as other malls in the city. Therefore, it will be no different than the Delta City 67 or Usce Shopping malls. The features of the mall do not have to be catered only towards railway passengers because the majority of visitors will probably not be those that are passing through to the railway station. Instead, it'll be like another other place to go for the evening or weekend, where someone will want to watch a movie at the multiplex, shop at one of the boutiques in the mall, etc. I am sure that adequate parking will be built for both those that are there just for the mall and those that are using the railway station.
 
TriGranit sada treba zaboraviti i okrenuti se Državi i EP
koji su partneri u poslu koji treba već jednom završiti.
A i Grad mora da se uključi u izgradnju ž.s.'Beograd Centar'.

Broj posetilaca i isplativost komerc.prostora na ploči
zavisi će od kvaliteta i marketinga za taj prostor.
Ako on bude privlačan u ekonomskom smislu,dolaziće
i iz Pančeva da ga posećiju,kao i iz svih delova grada.
 
^^Kao sto sam vec par puta naglasio :)

Nova tema: Prokop: Energoprojekt preuzima realizaciju projekta :)
 
Vrh