dziggy
Advanced
1974-5
Mislim da je tada pocela izgradnja projekta beogradskog zeleznickog cvora, a ne konkretno zeleznicke stanice.dziggy":1zocygmv je napisao(la):1974-5
Izvor: B9216:48 |
Beograd -- Železnice Srbije će 17. marta potpisati sa Energoprojektom finalni ugovor o izgradnji beogradske železničke stanice Prokop.
Generalni direktor Železnica Srbije Milanko Šarančić najavio je da bi odmah posle toga trebalo da počnu i radovi. On kaže da je potpisan aneks, koji predviđa da će do polovine januara biti završeni svi razgovori između dva preduzeća o tehničkim detaljima.
Šarančić je napomenuo da Energoprojekt posle novogodišnjih praznika počinje pregovore sa bankama, odnosno investicionim fondovima "koji su spremni da ih finansijski prate" u toj investiciji, vrednoj izmedju 180 i 200 miliona evra.
On je istakao da je, prema njegovom utisku, Energoprojekt pokazao "daleko veću spremnost i ozbiljnost" u pregovorima nego prvoplasirani na tenderu za izgradnju Prokopa, kiparski Trigranit, sa kojim su prekinuti svi pregovori.
Pravo gradnje u stanici Prokop povereno je krajem avgusta drugoplasiranom na tenderu, beogradskoj kompaniji Energoprojekt holding. Ugovor sa Trigranitom bio je potpisan u junu prošle godine, ali je "zbog dodatnih zahteva koji su izlazili iz okvira tendera", ugovoreni posao raskinut.
Prema uslovima tendera, posao izgradnje Prokopa procenjen je na oko 200 miliona evra. Prva faza radova obuhvata izgradnju 128 hiljada kvadratnih metara poslovno- stambenog prostora na betonskoj ploči iznad nove putničke železničke stanice i deset hiljada kvadratnih metara komercijalnog prostora ispod ploče, kao i izgradnju infrastrukture koja će povezivati stanicu sa okolnim saobraćajnicama.
U drugoj fazi radova, u kompleksu Prokopa bilo bi izgrađeno još oko 170 hiljada kvadratnih metara poslovnog prostora, a vrednost čitavog posla je više milijardi dolara.
Nisam bio bas dovoljno jasan... Moja izjava se odnosila na komentar Homer Jay-a i lokalne izbore a Novu Srbiju i Selju ne zelim ni da komentarisem. Ti si lepo opisao tu "stranku".Nenad":mp62500r je napisao(la):Milance, ti si zaboravio da Novu Srbiju vodi nosilac zlatne medalje u laganju za 20. i 21. vek. Sve njihove predizborne kampanje su zasnovane na lazima, kao recimo tender za Autoput Nis-Dimitrovgrad koji se objavljuje svakog meseca pocevsi od 2004. godine.
Izvor: PolitikaУ току наредна два месеца „Енергопројект” би требало да обезбеди финансијску конструкцију од 180 до 200 милиона евра за завршетак будуће главне железничке станице у Београду
Чека се банка или инвестициони фонд
(Фото Ј. Милановић)
Уочи новогодишњих празника готово незапажено се провукла вест да ће „Железнице Србије” и „Енергопројект” 17. марта потписати финални уговор о завршетку будуће главне београдске железничке станице, познатије као „Прокоп”. Одмах након тога требало би да почну и радови на том пројекту, у који је током протекле три деценије уложено око 900 милиона евра. Зашто је информација о најављеном потписивању финалног уговора важна? То је, наиме, први конкретан рок од јуна 2005. године када је и расписан међународни тендер за доделу посла у „Прокопу” и изградњу пратећег комерцијалног центра од 128.000 метара квадратних. Вредност инвестиције је, иначе, процењена на 180 до 200 милиона евра.
– До средине јануара биће дефинисани сви технички детаљи. Након тога, „Енергопројект” има рок од 60 дана да се определи за финансијску конструкцију, односно да одлучи која ће банка или инвестициони фонд подржати радове у „Прокопу”. Наставак изградње може да почне одмах после тога. „Енергопројект” сада у „Прокопу” ради на заштити градилишта, за шта је новац обезбедило Министарство за инфраструктуру – каже Миланко Шаранчић, генерални директор „Железница Србије”. Интересантно је да је Шаранчић за сада једини овлашћен да даје изјаве о преговорима са „Енергопројектом”.
Он је, како при том наглашава, апсолутни оптимиста да ће уговор са „Енергопројектом” заиста бити потписан. Та компанија, каже, показала је „далеко већу спремност и озбиљност” у преговорима него првопласирани „Тригранит”, са којим су летос прекинути сви преговори „због додатних захтева који су излазили из оквира тендера”.
Да подсетимо, мађарско-кипарски „Тригранит” је тражио гаранцију да ће кроз станицу сваког дана пролазити 40.000 путника, потом је захтевао да буде ослобођен плаћања надокнаде за уређење грађевинског земљишта или да тај новац буде искоришћен на изградњу приступних путева и паркинга. Једини услов „Железница” тада је био да радови почну што пре.
Са „Енергопројектом”, који је позван уместо мађарско-кипарске компаније, у међувремену је договорено да новац од надокнаде за грађевинско земљиште, коју је спреман да плати, буде усмерен за изградњу прилаза из правца аутопута и Булевара кнеза Александра. Колико ће тачно износити накнада још није познато, јер би том прорачуну требало да претходи сачињавање главног пројекта комерцијалног центра. Будући да је део инсталација већ урађен, град је обећао да ће коначна сума бити умањена за износ који су „Железнице” већ платиле. Завршетак ове инвестиције је важан и за град и за Републику, јер ће се тек када „Прокоп” почне рад стећи и услови за измештање садашње Главне железничке станице из Савског амфитеатра. Град ће тада добити 80 хектара земљишта на изузетно скупој локацији, заробљеној колосецима. Замисао је да Београд уместо једне главне железничке станице има четири пролазне – у Раковици, Прокопу, Новом Београду и Земуну, које би покривале највеће градске рејоне. Оне би, осим за међународни, биле корисне за градски и приградски саобраћај.
М. Лакић - М. Авакумовић
[објављено: 04.01.2008.]
izvor PolitikaПрокоп гута паре и инвеститоре
Завршетак главне железничке станице „Београд–центар” према најновијој рачуници кошта између 65 и 75 милиона евра
Компанија „Енергопројект холдинг”, којој су „Железнице Србије” повериле завршетак будуће главне београдске железничке станице „Прокоп” и изградње пратећег пословно-комерцијалног центра, тренутно преговара с пет иностраних банака и инвестиционих фондова о финансирању пројекта. Крајњи рок за одабир финансијера је 17. март, када би требало да буде потписан финални уговор о изградњи.
Иначе, како „Политика” сазнаје, у „Енергопројект” је стигао груби прорачун радова за завршетак железничке станице, према којем је тај посао вредан између 65 и 75 милиона евра. Наша калкулација указује да је најновија сума за око 50 одсто виша од цифре којом се баратало у време расписивања тендера 2005. године. У том контексту ваља подсетити да је првобитно било речи о 42 милиона евра за оспособљавање станице – кључног објекта Београдског железничког чвора у који је током протекле три деценије уложено више од 900 милионе евра.
Ипак, и са тако увећаном сумом, рачуница у коју улазе трошкови завршетка станице и изградње комерцијално-пословног центра од 128.000 метара квадратних, креће се у тендерским оквирима. Јер, и са максималних 75 милиона евра за завршетак станице, 30 милиона евра надокнаде за уређење градског грађевинског земљишта и оквирно 90 милиона евра за изградњу комерцијалног простора, тај збир (195 милиона евра) и даље је у границама најављених – до 200 милиона евра – на колико је целокупан посао процењен уочи тендера.
За „Енергопројект”,рекло би се, сума од 65 до 75 милиона евра je прилично висока.
– Имамо и жеље и елана за завршетак „Прокопа”. Коначну реч ипак ће дати папир и оловка, јер исплативост целокупне инвестиције је кључна за нас. Она подразумева измирење обавеза према „Железницама”, граду и, коначно, нашу зараду – каже Миодраг Зечевић, извршни директор маркетнига „Енергопројекта”.
Стручњаци те компаније требало би, наредних дана, да добију од „Железница” конкретну спецификацију радова и цена, а колико је одраније познато, оспособљавање станице подразумева изградњу пет перона са десет колосека.
Не треба заборавити да је мађарско-кипарска компанија „Тригранит” (која је првобитно победила на тендеру за „Прокоп” и с којом су преговори прекинути због њених нереалних захтева) тражила да се пројекат из седамдесетих година сведе на три перона са шест колосека, јер је станица у то време требало да опслужује знатно већи број путника него што би данас пролазило кроз тај објекат. Тада је, како су образложили свој захтев, железницом путовало много више људи, а Београд је био главни град државе са више од 20 милиона становника.
– Станица мора да има десет перона, како је првобитно и замишљено, јер треба имати у виду да ће број возова и путника временом расти. Могућа су одступања само у вези с пратећим простором за потребе несметаног функционисања објекта и железнице, попут шалтер-сала, чекаоница и административног дела. Тендером је предвиђено десет хиљада метара квадратних за те сврхе, али пројектанти ће вероватно унети одређене измене – каже Милутин Игњатовић, директор Саобраћајног института ЦИП, фирме која је идејни творац „Прокопа”.
Осим детаља о опремању саме станице, у предстојећим разговорима о техничким детаљима, остало је да се утаначи ко ће, рецимо, платити докупљивање земљишта за изградњу прилазних саобраћајница са аутопута и из Булевара кнеза Александра Карађорђевића. За сада је познато да ће Дирекција за грађевинско земљиште Београда финансирати њихову изградњу.
Уколико „Железнице Србије” и „Енергопројект” потпишу финални уговор о изградњи капиталног објекта, само за пројектовање пословно-комерцијалног центра је потребно годину дана, а за изградњу комплекса још две до три године.
М. Авакумовић-М. Лакић
[објављено: 16/01/2008]
I dalje se sve odugovlaci i traje i traje i jos najavljuju kako ce jos da traje i traje. Ovo nema nikakvog smisla sto se desava i jos plus na recima neopisivom projektu za celu zemlju, a za grad da ne pricam. Ja razumem da treba ispregovarati razne detalje, ipak nije svejedno kompaniji da udje u posao od 200 miliona, ali sve odaje utisku kao da nije jasno da to MORA ODMAH SADA ODMAH. I koje je to projektovanje koje traje godinu dana, za taj komercijalni prostor...kakava glupost. Pored toga vec je postojao projekat koji je bio fantastican i koji bi bilo dobro izmeniti po novim specifikacijama, a ne ovako kad se zuri. Rekli su nam da se ne nadamo pocetku gradnje ni u ovoj godini. Odvratno.Влада":8jtlgjbe je napisao(la):izvor PolitikaПрокоп гута паре и инвеститоре
Уколико „Железнице Србије” и „Енергопројект” потпишу финални уговор о изградњи капиталног објекта, само за пројектовање пословно-комерцијалног центра је потребно годину дана, а за изградњу комплекса још две до три године.
М. Авакумовић-М. Лакић
[објављено: 16/01/2008]
link http://www.politika.co.yu/rubrike/Ekonomija/Prokop-guta-pare-i-investitore.sr.html
A cije kampanje nisu? Nije on nosilac zlatne medalje. Nije fer da istaknes samo jednog igraca u 'timskom sportu'!Nenad wrote:
Milance, ti si zaboravio da Novu Srbiju vodi nosilac zlatne medalje u laganju za 20. i 21. vek. Sve njihove predizborne kampanje su zasnovane na lazima, kao recimo tender za Autoput Nis-Dimitrovgrad koji se objavljuje svakog meseca pocevsi od 2004. godine.
A, ukoliko ne potpišu?Уколико „Железнице Србије” и „Енергопројект” потпишу финални уговор о изградњи ..
Isplativost još nije utvrđena ?!Коначну реч ипак ће дати папир и оловка, јер исплативост целокупне инвестиције је кључна за нас.