Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Dole ima mesta u pravu si, ali gore je vrlo tesno, moralo je ovako.
Nije moralo, ima liftova koji mogu da imaju vrata i sa jedne bočne strane.

Ovo rešenje je stvarno problematično, pogotovo kad se puno putnika sa koferima nacrta da se ukrca u lift. OK i sam lift je mali, pa će ljudi brzo naučiti da ne vredi trošitti vreme čekajući da ih ide po troje.
 
Glupost je što se iz lifta na peronu izlazi ka koloseku, umesto na sredinu perona, a taman lepo ima nasta da se prođe između stubova. Arhitekta ovde mozak uključio nije...
Pogledajte prilog 163793
Na slici se vidi da je čelično okno na ploči došlo skoro do samih greda tako da je konstrukcija ograničenih dimenzija, povećanje na drugu stranu takođe nije moguće zbog širine prostora izmedju okna i silaza stepenicama i travelatorima. Ostavljeno je dovoljno prostora za bezbedan manevar kolicima pri izlasku iz lifta. Vrata u ovom slučaju mogu biti postavljena samo na istom ili suprotnom pravcu kabine, bočni otvor zahteva drugačije dimenzije, čini mi se da je minimalna širina vrata 150cm, dok u ovom slučaju otvori mogu biti min 90cm.
edit: evo i skice
2-03-03.gif
 
@johnny_s
U Beoshoping centru, bočni ulaz iz Mis Irbijeve, ima vrata na obe strane, u mezaninu se otvaraju na suprotnu stranu u odnosu na spratove i nivoima garaže.
 
@zoran_m Hvala na crtežima, ali oni upravo pokazuju da ima mesta. Prema crtežima, u ovoj opciji koju oni rade je 120x90, a ono što ja kažem je 150x150. Između okna i greda ima dovoljno mesta da se doda još po 15cm sa svake strane, dok između stubova i okna ima dovoljno mesta da se doda 60cm. U krajnjem slučaju, i da se doda još metar (ako uračunamo dodatni prostor koji je potreban za veći lift) ka stepenicama, ništa bitno ne bi narušilo. Jedino što mi iz tvog posta sad pada na pamet da arhitekta nije glup, nego ga boli ona stvar da ukraja precizno, nego daj ono što je lakše, ipak je ovo Srbija....
 
@zoran_m Hvala na crtežima, ali oni upravo pokazuju da ima mesta. Prema crtežima, u ovoj opciji koju oni rade je 120x90, a ono što ja kažem je 150x150. Između okna i greda ima dovoljno mesta da se doda još po 15cm sa svake strane, dok između stubova i okna ima dovoljno mesta da se doda 60cm. U krajnjem slučaju, i da se doda još metar (ako uračunamo dodatni prostor koji je potreban za veći lift) ka stepenicama, ništa bitno ne bi narušilo. Jedino što mi iz tvog posta sad pada na pamet da arhitekta nije glup, nego ga boli ona stvar da ukraja precizno, nego daj ono što je lakše, ipak je ovo Srbija....
Jednostavno nema mesta, očigledno je da liftovi nisu projektovani prvobitno otud i sečenje betonske ploče samim tim ovo je iznuđeno rešenje koje kao takvo i dalje ispunjava sve minimalne norme važećih zakona o projektovanju i planiranju u suprotnom ne bi mogli dobiti dozvolu. Lift je uguran u ovaj hodnik za dlaku, ovi zakrivljeni zidovi nisu estetski hir projektanta već jedini način za dobijanje potrebne širine prolaza:
lift prokop.jpg
 
Jednostavno nema mesta, očigledno je da liftovi nisu projektovani prvobitno otud i sečenje betonske ploče samim tim ovo je iznuđeno rešenje koje kao takvo i dalje ispunjava sve minimalne norme važećih zakona o projektovanju i planiranju u suprotnom ne bi mogli dobiti dozvolu. Lift je uguran u ovaj hodnik za dlaku, ovi zakrivljeni zidovi nisu estetski hir projektanta već jedini način za dobijanje potrebne širine prolaza:
Pogledajte prilog 164013

Nisam arhitekta i nemam ispred sebe tehničke karakteristike liftova. Samo mogu da govorim na osnovu onoga što vidim i znam od pre. U tom pogledu, kad si rekao da su naknadno dodati, setio sam se da sam ih još pre video u CIPovom projektu. Tako sam o došao do verovatnog razloga zašto lift ne može da se otvara ka prostoru između stubova - taj prostor ne postoji na drugom, trećem i četvrtom peronu. Tu izlazi konvejer iz pothodnika pa bi neko iz lifta naleteo na ogradu:
Screenshot_20230608_210655_Chrome.jpg


Ovo i dalje ne objašnjava kako nisu mogli da nađu bolje rešenje. Između ostalog, imamo i liftove nepravilnog oblika, pa i okrugle, ulaz u lift je mogao da bude ukoso...
U hodniku gore ima sasvim dovoljno mesta, zaobljeni zidovi nisu strukturni i zapravo ceo hodnik može da se proširi do ivice stepenica.
U svakom slučaju nije samo arhitektin nemar, već i krpljenje, a verovatno i investitorova želja da prođe što jeftinije (setimo se originalnih stubova i drveta na plafonu).
 
Koliko sam razumeo lift je infra naknadno trazila od investitora, pa je to sve zbrzano, ali sad šta je tu je, i onako će trake biti primarni način silaska na perone. Podsetio si me na Kalatravinu integrisanu železničko-autobusu stanicu kod expo city-a u Lisabonu gde su upravo korisceni kruzni liftovi, ali ipak je to arhitektonski biser 20-og veka i na nju je potrošeno pravo bogatsvo.
A803CA2F-FFD7-4916-B25D-6E4A54B19719.jpeg
790912BD-B273-4946-A9EE-282CE0F662D5.jpeg
AD95F269-E170-4A78-9206-5876537D183F.jpeg
 
Dosta fasade još fali da bih formirao utisak, ali očekujem maksimalni kvalitet tipa Palilulska pijaca.
 
Radi se na projektu prilaska sa strane autoputa. Za ovo drugo se slažem.
 
Сад ми послали снимак са Прокопа, прокишњава на све стране, као у колиби некој, али возови иду
 
Vrh