Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

Ruski kredit ako je povoljan

Povodom pregovora o ruskom kreditu od 800 miliona evra za Železnicu, Mrkonjić kaže da bi na takav kredit pristao samo pod uslovom da domaća preduzeća učestvuju u izgradnji.

On navodi da se uslovi kredita još ne znaju, da se o njima pregovara, ali da je uslov srpske strane da učestvuju domaća preduzeća ali i da kamata ne bude iznad one koju zaračunava Svetska banka.

Mrkonjić navodi da je prednost ruskog kredita to što bi opremu za železnički Koridor 10 i onako trebalo uvesti iz Rusije.

„Železnički Koridor 10 još važniji od putničkog, a takva je struktura da oprema dolazi spolja i onda je moje mišljenje da uzmemo kredit od zemlje koja ima to. Novac, tih 800 miliona evra bi bilo iskorišćeno za prugu Valjevo-Loznica i za beogradski železnički čvor“, objašnjava Mrkonjić.

„Ako od toga polovina ode za opremu, a oprema je ruska, koncepcija je jasna. Ako ima pola opreme pola radovi, onda je to povoljan kredit, ako Rusi insistiraju da uzmu sve da rade ja nisam za to“, smatra on.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=01&dd=10&nav_id=484726
 
predlog za organizaciju železnica:

5x02g3.jpg


u osnovi, organizacija regionalnog putničkog saobraćaja i vozni park se prebacuju sa centralnog na lokalni nivo. Novi Sad, Niš i Požega su glavna čvorišta i sedišta lokalnih nivoa
 
Nadaj mo se da ce od toga nesto biti znaci ICS i MV i Beograd sve zajedno iz bg A Ns za APV i Nis i Pozega ostatak bce valjda nesto
 
JohnnyLee":xdy97mp6 je napisao(la):
Nista neobicno za ZS. Tamo ima takvih parazita, koji su zaposleni po rodbinsko-tazbinskom kljucu, da to nije normalno. Licno znam jedan takav primer koji radi u Nemanjinoj 6. Zato je i takvo stanje u zeleznici, a ono traje vise od 20 godina.
Jedino resenje je gvozdena metla koja ce pocistiti Nemanjinu 6 od parazita, a ima ih 80%.
 
Mozda je kvadratura zgrade u Nemanjinoj i bila opravdana za Jugoslovenske Zeleznice, ali za Zeleznice Srbije?
Verovatno bi danas celokupno potrebno rukovodstvo moglo da se potrpa na prvi sprat Glavne Zeleznicke stanice.
Ili jos bolje, u voz od desetak vagona koji bi lagano krstario prugama pa da se rukovodstvo iz prve ruke upozna sa stanjem na terenu a i da terenci upoznaju rukovodstvo :). Jos bolje od decentralizacije, putujuci centar. Nema vise sluzbenih automobila za rukovodeci kadar zeleznice, samo jedan sluzbeni voz (sa vagon restoranom dakako).
 
zidar":2w90kr56 je napisao(la):
Mozda je kvadratura zgrade u Nemanjinoj i bila opravdana za Jugoslovenske Zeleznice, ali za Zeleznice Srbije?
Verovatno bi danas celokupno potrebno rukovodstvo moglo da se potrpa na prvi sprat Glavne Zeleznicke stanice.
Ili jos bolje, u voz od desetak vagona koji bi lagano krstario prugama pa da se rukovodstvo iz prve ruke upozna sa stanjem na terenu a i da terenci upoznaju rukovodstvo :). Jos bolje od decentralizacije, putujuci centar. Nema vise sluzbenih automobila za rukovodeci kadar zeleznice, samo jedan sluzbeni voz (sa vagon restoranom dakako).
Eto ti plus za taj komentar. :lol: :kk:
 
zidar":36yz9pq6 je napisao(la):
Mozda je kvadratura zgrade u Nemanjinoj i bila opravdana za Jugoslovenske Zeleznice, ali za Zeleznice Srbije?
Verovatno bi danas celokupno potrebno rukovodstvo moglo da se potrpa na prvi sprat Glavne Zeleznicke stanice.
Ili jos bolje, u voz od desetak vagona koji bi lagano krstario prugama pa da se rukovodstvo iz prve ruke upozna sa stanjem na terenu a i da terenci upoznaju rukovodstvo :). Jos bolje od decentralizacije, putujuci centar. Nema vise sluzbenih automobila za rukovodeci kadar zeleznice, samo jedan sluzbeni voz (sa vagon restoranom dakako).
extra :kk: i od mene +

samo me interesuje da li neko ima unutrasnje fotografije zgrade zeleznice. bio sam jednom tamo, ostalo mi je u secanju kao izuzetno mocna zgrada iznutra, i velika. Kakav je raspored prostorija, da li bi tamo mogao da bude neki muzej mozda ?
 
zidar":2ls5v8j3 je napisao(la):
Mozda je kvadratura zgrade u Nemanjinoj i bila opravdana za Jugoslovenske Zeleznice, ali za Zeleznice Srbije?
Verovatno bi danas celokupno potrebno rukovodstvo moglo da se potrpa na prvi sprat Glavne Zeleznicke stanice.
Ili jos bolje, u voz od desetak vagona koji bi lagano krstario prugama pa da se rukovodstvo iz prve ruke upozna sa stanjem na terenu a i da terenci upoznaju rukovodstvo :). Jos bolje od decentralizacije, putujuci centar. Nema vise sluzbenih automobila za rukovodeci kadar zeleznice, samo jedan sluzbeni voz (sa vagon restoranom dakako).
Ево и од мене +1 :kk:
 
To je GUMENA ZGRADA i ona se pred svake izbore prosiri za nekoliko stotina tetaka, ujni, zetova i kumova! Uskoro ce postati mala!
 
Kako prokomentarisa neko na "Blic"-ovom sajtu u vezi ovog teksta:"Znate li zašto u Nemanjinoj 6 nema ljubavnih afera? Zato što su svi rodbina!"
 
Ti planovi su podrazumevali više "gl. žel. stanica". Tako npr je Nikola Dobrović planirao glavnu stanicu na Autokomandi. Novi Beograd je prvobitno percipiran kao administrativni centar Jugoslavije, logično je imao svoju veliku žel. stanicu (kasnije je ubačeno stanovanj), ali poenta je uvek bila u više žel. stanica - što se sa tih slikica ne vidi, jer je prikazan samo Novi Beograd.

Najveći tada navođen problem Prokopa je bio premali broj perona, ali za neki malo pristojniji razvoj železnice u Srbiji u narednih 20 godina - ovakav Prokop je sasvim zadovoljavajući, plus dve "doglavne" žel. stanice - Rakovica i Novi Beograd.
 
Uvek sam se pitao , zašto toliko insistiranja da glavna stanica bude što bliže centru, Ne razumem tu opsednutost ,
(prošlo je vreme kada se tako nosio sir i kajmak i praziluk na pijacu )
Osim toga velike stanice nose i neko ,,haotično,, okolno stanje (koje i imamo) a takva stanja treba ukloniti
što dalje kako bi se u gradu što lakše funkcionisalo.

Kad putujem avionom , aerodrom je uvek na ivici bilo kog grada a nastavak do centra drugim prevoznim sredstvom
Kad putujem brodom ,luka je uvek na ivici grada a nastavak do centra dr. prevoznim sredstvom
Sasvim normalno je i za voz ,da glavna stanica bude na ivici grada a nastavak do centra dr. prevoznim sredstvom

Jedino u selima je autobuska ili železnička stanica skoro u centru (valjda su tako i nastala)

U Beogradu postoje gotovo izgrađena dva takva velika mesta za železnicu , Makiš (ranžirna stanica) i u Zemunu depo (možda teritorijalno pripada Novom Beogradu)
Sa jako malim ulaganjem, dobija se velika stanica
a ima mesta da se pridruži i nova autobuska stanica a koja isto tako treba da je na ivici grada.

Tako vec se stiču uslovi za održavanje Beogradskog metroa, koj bi putnike lako dovodio do centra i to na različite lokacije,
te Prokop može biti samo jedna od pod stanica, tih različitih lokacija koje održavaju vezu sa gl. železničkom stanicom - a i njih imamo
i to je sve
 
boca-ica":19kxsxbl je napisao(la):
Kad putujem avionom , aerodrom je uvek na ivici bilo kog grada a nastavak do centra drugim prevoznim sredstvom
Kad putujem brodom ,luka je uvek na ivici grada a nastavak do centra dr. prevoznim sredstvom
Sasvim normalno je i za voz ,da glavna stanica bude na ivici grada a nastavak do centra dr. prevoznim sredstvom
Ključna prednost voza je upravo u tome, i to je ono što čini voz London-Pariz-Brisel itd. mnogo kvalitetnijim, boljim, bržim i udobnijim u odnosu na avion, i to je razlog zbog čega su karte skuplje. Železnica treba da ulazi u centar - to što neki gradovi imaju malo veći centar, to je druga stvar.
 
Boco,mislis da ne bi pravili aerodrome u centru grada da ne postoje piste vec da avioni recimo mogu da slete i uzlete veritkalno?
 
boco, i poenta voza je da nekoga iz drugog grada doveze u centar (ili blizu centra) grada u koji ide. sve londonske i pariske železničke stanice u neku ruku okružuju centar grada. slična je situacija sa ostatkom Evrope
 
Vise sam putovao avionom preko ,nego vozom . Ono što sam video je da su luke i aerodromi na ivici grada a železničke stanice koje su u centru su po 2-3 nivoa ispod zemlje Tu se denivelisano ukrštaju metoi koj su van grada brzi vozovi

Mi to nemamo, niti smo u mogucnsti da uskoro priuštimo sebi (vec smo u debelom dugu) ,i izgradimo par stanica sa 2-3 nivoa

. Makiš kao velika tranžirna stanica zvrji skoro prazna , osim toga železnicom kargo , se prevozi prečesto u velikim količinama opasne materije tako da i sa te strane ranžirnu stanicu treba izbaciti odatle.
Makiš je u gradu plus što je bitan za vodo snabevanje pa u slučaju železničke nezgode ili curenja može biti jako opasno za sve stanovnike Beograda direktnim ili indirektnim posledicama
Mnogobrojni kolesci zvrje prazni , pa zvrje Sa jako malo ulaganja koje možemo priuštiti , sasvim je OK iskoristiti za putnički nego istu demontirati Nismo toliko bogati.

Vucko, U Pitanju je buka Konkord kao fenomenalan avion uništen je na taj način što je iskorišćena situacija da se aerodrom našao u gradu pa je to bila okosnica -buka- nj. uništenja , i ako je bolji nego Boing ali lobi je čudo. Inače za neke koje ne znaju Konkord jednom je sleteo oko 1982 na aerodrom Beograd isto gledao sam sletanje i onog najvećeg Ruskog aviona oko 1998 Te teško da to bude u centru.

Prokop pored funkcije da jede enormne količine novca sa naših leđa godinama pre, a vidim i sada....
može samo da bude usputna stanica ista kao i ona naj jadnija kod Franša
 
@boca-ica
To sto "nemamo" se zove Prokop, i sama stanica je gotova. Ono sto nemamo su stanicna zgrada i par autobuskih linija koji bi je povezali sa drugim delovima grada. Tuneli su gotovi.
 
Vrh