Šta je novo?

Železnička Stanica Beograd Centar, Prokop - [ Železnica ]

добро, и које је то име? је л' треба кљештима да извлачим одговор?
Ja mislio da si pročitao na nekoj od prethodnih strana koje je ime dodeljeno.

 
Zanimljivo. Ovde nije ucrtan nadvožnjak, tj. transferzala ili kako je već zovu, ali je prostor koji bi zauzimala osenčen sivom, tj. plavom bojom. Zna li neko šta to uopšte znači?​
U tekstualnom delu se ne spominje izgradnja transferzale, ali se zato spominje produženje Labske preko tunela koji vodi od ŽS pa do benzinske pumpe kod Steco - a, i proširenje na 3 trake, što znači da će stanari Labske morati da se sele, a i pojedini stanari Gučevske.​
 
Po rečima Duška Milanovića bivšeg zamenika dir Urbanističkig zavoda i osibi koja je ucrtala varijantu Prokop-KCS u rani javni ivid PGRŠS-a prema originalnom planu Prokopa od transverzale do BIP-a su trebali biti hoteli i poslovni prostor jer stanovanju nije mesto izmedju najoperećenijeg autoputa u Srbiji i GŽ Beograda.

Ti ljudi tamo čekaju ekspropriaciju bar 40 godina kao i moj drug koji čeka da se produži napokon Čingeijina do Milana Rakića i Cvetkove pijace. Ne vidim razliku da li će imati ulica u kojoj žive dve ili tri trake jer će im udžerice izgledati jao štand iz onog crtaća jedite kod Džoa.
 
Ja mislio da si pročitao na nekoj od prethodnih strana koje je ime dodeljeno.


нисам то ни видео. очито не бих питао да јесам, зар не?
 
Да сажмемо нови подвиг београдског градопланирања: пошто ћемо у случају метроа равницу на једној и гребен на другој обали реке спојити - тунелом испод реке (!), овде ћемо отићи и корак даље: два гребена са две стране аутопута, сваки са по изузетно важним објектом, повезаћемо - подвожњаком испод аутопута.

То не може свако. Треба да смо поносни.
 
нисам то ни видео. очито не бих питао да јесам, зар не?
Ne bi pitao, ali ja sam pisao tako da se podrazumeva da si pročitao, jer u datom trenutku pisanja mog pretposlednjeg odgovora, ni na koji način nisi naznačio da ne znaš o kome se radi. Sad eto i ti znaš ko je i šta je Zoran Žunković. I nadam se da u budućnosti nećemo imati ovakvih nesporazuma.
 
Po rečima Duška Milanovića bivšeg zamenika dir Urbanističkig zavoda i osibi koja je ucrtala varijantu Prokop-KCS u rani javni ivid PGRŠS-a prema originalnom planu Prokopa od transverzale do BIP-a su trebali biti hoteli i poslovni prostor jer stanovanju nije mesto izmedju najoperećenijeg autoputa u Srbiji i GŽ Beograda.

Ti ljudi tamo čekaju ekspropriaciju bar 40 godina kao i moj drug koji čeka da se produži napokon Čingeijina do Milana Rakića i Cvetkove pijace. Ne vidim razliku da li će imati ulica u kojoj žive dve ili tri trake jer će im udžerice izgledati jao štand iz onog crtaća jedite kod Džoa.
Živeće u toj ulici (Labskoj) jedino ako im se ponudi od strane grada da žive u novogradnji, jer da bi se ulica proširila na tri trake, moraju da se ruše objekti u istoj, kao i jedan manji broj u Gučevskoj. A mnogo jednostavnije, lakše, jeftinije i praktičnije je prilagoditi Malešku ulicu postojećem projektu, umesto pretvaranja u slepu ulicu, i ostavljanja Labske u postojećem stanju, umesto proširivanja i produžavanja preko tunela ispod Maleškog brda.

Да сажмемо нови подвиг београдског градопланирања: пошто ћемо у случају метроа равницу на једној и гребен на другој обали реке спојити - тунелом испод реке (!), овде ћемо отићи и корак даље: два гребена са две стране аутопута, сваки са по изузетно важним објектом, повезаћемо - подвожњаком испод аутопута.

То не може свако. Треба да смо поносни.
Ako grešim, ispravite me, ali verovatno kada je rađena petlja kod Hitne pomoći, nije se razmišljalo o povezivanju sa KCS.
 
Е сад ће тек да добију трансверзалу. Ако се једног дана пробудите и видите да је неко пробио аутопут у круг око планете праволинијски тачно на месту где треба бити тај надвожњак да знате да сам ја.

Из дана у дан све што говорим бива све тачније - и оно што је направљено ће морати да се склања, јер ако не ваља, не треба ни постојати. А доста тога не ваља и нити ће икада.

Иначе гучевску под хитно претворити у степенице. Онаква стрмопиздина апсолутно нема никакав аргумент за постојањем (као ни тај крај генерално)
 
Да сажмемо нови подвиг београдског градопланирања: пошто ћемо у случају метроа равницу на једној и гребен на другој обали реке спојити - тунелом испод реке (!), овде ћемо отићи и корак даље: два гребена са две стране аутопута, сваки са по изузетно важним објектом, повезаћемо - подвожњаком испод аутопута.

То не може свако. Треба да смо поносни.
Значи метео тунел иде испод подземног колектора некадашњег Мокролушког потка?
 
Може и ескалатор од колектора до клиничког центра :)
 
20230106_143021.jpg
 
Pitam se da li Prokop postaje podzemna stanica izgradnjom stanične zgrade i poslovnim centrom na ploči.
Odgovor nije baš jednostavan jer zavisi kako se gleda na stvar.
Zanima me vaše mišljenje.
 
Pitam se da li Prokop postaje podzemna stanica izgradnjom stanične zgrade i poslovnim centrom na ploči.
Odgovor nije baš jednostavan jer zavisi kako se gleda na stvar.
Zanima me vaše mišljenje.
Nece biti podzemna stanica samo zbog nadogradnje, Sa prvog perona ce peronski deo imati prirodno osvetlenje.
 
Da bi bila podzemna, potreno je da se sa svih strana postave ploče koje bi natkrivale stanicu. Najpribližnije tumačenje bi bilo ovo koje je dao @Дошљак .
 
Izvor: Beobuild.rs

prokop-pristupne-saobracajnice-auto-put-b.jpg

Pripreme za izgradnju pristupa Prokopu sa autoputa

Pripreme za izgradnju donjeg staničnog trga i pristupnih saobraćajnica Prokopu sa autoputa su počele, ali je trenutno u toku tender za izradu tehničke dokumentacije, pa će proći izvesno vreme pre nego što na lokaciji krene izgradnja. Projekat pristupnih saobraćajnica planira se u dve etape, a njegovo izvođenje pretpostavlja ekproprijaciju i rušenje ukupno 16 objekata sa zbirnom površinom osnove od oko 2200 m2. Imajući u vidu da je za ovaj projekat eksproprijacija preduslov za realizaciju, ohrabrujuće je da i taj proces uveliko teče i da je za veći broj objekata i katastarskih parcela pokrenut postupak rešavanja imovinsko-pravnih odnosa. Ostao je još manji broj parcela za koje se priprema postupak pred nadležnim opštinskim organom. Uklanjanjem dela Maleškog brda i objekata na njemu, otvara se prostor za izgradnju čak dva nova kružna toka sa mrežom pristupnih saobraćajnica.

U prvoj etapi planirana je rekonstrukcija postojećeg isključenja sa autoputa, ali i izgradnja dva nova kružna toka, kao i dve kolovozne konstrukcije koje će povezivati Donji stanični trg sa pristupnim saobračajnicama. U drugoj etapi Labska i Prokupačka ulica bile bi povezane sa Gučevskom ulicom i dalje sa Ulicom Dragana Mancea i Gornjim staničnim trgom. Sa postojecim kružnim tokom kod Hitne Pomoći, buduću petlju opsluživaće čak tri kružna toka, koji će saobraćaj distribuirati ka Prokopu i BIP-u, zatim MUP-u i Hitnoj Pomoći, kao i Kliničkom centru i budućoj klinici Tiršova 2. Da bi sav novi saobraćaj mogao da se ulije u već preopterećenu deonicu autoputa, u srednjem roku biće potrebno širenje profila od Mostara do Autokomande, ali se o tome još ne razmišlja.

Ispred samog staničnog kompleksa planirana je autobuska okretnica, ali i dve saobraćajnice koje će na nasipu pod usponom da vode do samog objekta. Izlivne i ulivne saobracajniće koje povezuju kružne tokove imaće po dve trake za svaki smer, sa širinom kolovoza od 6 do 7 metara, razdelnim ostrvima i najčešće obostranim trotoarima širine od 1.5 do 3 metra. Što se tiče postojećeg isključenja na autputu, ono je planirano za rekonstrukciju u postojećoj formi i dimenzijama.

Rok za izradu tehničke dokumentacije je 20 meseci, što govori da se radovi teško mogu očekivati pre 2025, ali bi pripreme sa raščišćavanjem terena mogle krenuti i ranije.
 
Vrh